התנאים המפורטים הם תמצית התרגום של עיקרי התנאים הכלליים של חברת ההשכרה. בכל מקרה של סתירה או פרשנות שונה לנוסח המקורי התנאים הקובעים הם התנאים המקוריים של חברת ההשכרה.
1. גיל מינימלי ודרישות לנהיגה
גיל מינימלי לנהיגה בקרוואן הוא 23 שנים ומחזיק רישיון נהיגה לפחות שלוש שנים.
יכול לנהוג ברכב רק השוכר ונהגים נוספים שנרשמו מראש בעת ההשכרה.
2. תקופת ההשכרה - קבלה והחזרת הקרוואן
תקופת ההשכרה מתחילה ביום ההשכרה הראשון לאחר השעה 16:00 ומסתיימת ביום האחרון עד השעה 10:00. במידה והשוכר איחר להחזיר את הקרוואן במועד ובשעה המוסכמים יחול קנס כספי בסך 400 € בנוסף לחיוב ימי ההשכרה (כל חלק יום יחשב כיום מלא) הנוספים שהיו. כלל זה לא יחול במידה והאיחור נבע מקילקול מכני או כשל אחר בקרוואן המונע מהשוכר להחזירו בזמן ובמועד ובלבד שהשוכר הודיע לחברת ההשכרה מייד בקרות אותו אירוע \ כשל מכני.
השכרות בשבת אפשריות רק לאחר אישור מיוחד ובתוספת תשלום.
בתקופת החורף, בין נובמבר למרץ, קבלת קרוואן בימים שלישי-שבת היא ב-15:00 והחזרת הקרוואן בימים שלישי-שבת היא ב-10:00.
אין החזר כספי בגין החזרה מוקדמת מהמוגדר בחוזה. אין החזר כספי בגין ימים לא מנוצלים. במקרה של קבלה מאוחרת או החזרה מוקדמת של הקרוואן לא יזכה השוכר להחזר כספי כלשהו.
בעת קבלת הקרוואן חייב הלקוח לעבור הדרכה מפורטת ע"י נציג חברת ההשכרה בתחנת ההשכרה.
בעת החזרת הקרוואן, על הנציג בתחנה לחתום על טופס המאשר את החזרת הרכב. ללא חתימת הנציג, כל ההוצאות יחולו על הסוחר, במיוחד אם הרכב הושאר בתחנה מחוץ לשעות הפעילות.
במקרה של נזק \ פגם חובה לדווח לתחנת ההשכרה בכתב על כל פגם בקרוואן או בציודו שיתגלו לאחר שכירת הקרוואן עד 4 שבועות מיום החזרת הקרוואן. כל דרישה לפיצוי בגין פגם שתתקבל לאחר 4 שבועות לא תטופל.
3. תיקונים ותקלות
הלקוח רשאי לבצע תיקונים הכרחיים ברכב עד עלות של 150 € ללא אישור מיוחד מחברת ההשכרה. תיקונים גדולים יותר מחייבים אישור החברה טרם התיקון.
החזר הוצאות עבור תיקונים מאושרים מראש- כנגד הצגת קבלות בלבד, והחזרת החלקים המוחלפים לתחנת ההשכרה.
חברת ההשכרה מעמידה לרשות הלקוחות קו סיוע טלפוני וכן שירות דרכים 24 שעות באירופה. בכל מקרה של תקלה מכנית, נזק או בעיה בתפעול מערכות ברכב, על הלקוח להתקשר ישירות לקו הסיוע הטלפוני וגם לתחנת ההשכרה. בכל התקשרות יש לדאוג כי מספר הרכב יהיה בהישג יד ולהצטייד בסבלנות עד לקבלת מענה. חברת ההשכרה לא תישא בהתחייבות מול הלקוח ללא דו"ח ממרכז הסיוע, המעיד כי הלקוח התקשר לקו הסיוע הטלפוני בעת האירוע.
4. יעדים ונסיעות מחוץ להולנד
נסיעות בתוך אירופה מותרות ללא צורך באישור מיוחד.
נסיעה למדינות אלה מותרות אך ורק לאחר קבלת אישור כתוב מחברת ההשכרה: רוסיה, בלארוס, אוקראינה, מולדובה, קוסובו, טורקיה, תוניס, אלג'יר ומרוקו.
נסיעה לאזורי מלחמה או משבר אסורה.
אסור לנסוע לסנט פטרסבורג ברוסיה ולבאקו באזרבייג'אן.
5. אחריות השוכר
באחריות השוכר לשמור על הקרוואן ולתפעלו בהתאם לכללים ובזהירות הנדרשת. מדריך תפעול נמצא בקרוואן ביחד עם כל מסמכי הרכב האחרים.
עישון בקרוואנים אסור.
באחריות השוכרים ונהגי המשנה להיות במצב בריאותי ונפשי תקין המתיר לנהוג בקרוואן בבטיחות ובזהירות.
באחריות השוכרים לבדוק באופן סדיר מפלס שמן, מי קירור ולחץ אוויר בצמיגים.
כל הוצאות התפעול ( דלק שמן נוזלי קרור וכו') הם על חשבון השוכר
6. שינויים, איחורים וביטולים
הזמנות תקפות רק לאחר אישורן ע"י חברת ההשכרה. ההזמנה היא לקבוצת גודל ולא לרכב ספציפי.
עם ההזמנה תחויב מכרטיס האשראי מקדמה בסך 200 €
שינוי בהזמנה יכול להיעשות רק באם יש לחברה אפשרות לספק רכב בתאריך חדש. כל שינוי בהזמנה יחויב בעלות.
כל ביטול הזמנה יחושב לפי ערך ומועד ההזמנה המקורי
7. תנאי תשלום ופיקדון לביטחון
עם ההזמנה תחויב מכרטיס האשראי מקדמה בסך 200 €
יתרת התשלום תחויב 40 יום לפני מועד קבלת הרכב
בהזמנה של פחות מארבעים יום מתאריך קבלת הרכב כל סכום ההשכרה יחויב מיידית.
נדרש להשאיר פיקדון לביטחון בסך 1200 € דרושים להבטחה שהרכב יחזור בזמן עם כל הציוד וללא נזקים. דמי הביטחון יחויבו בכרטיס אשראי עם קבלת הרכב ויוחזרו לחשבון כרטיס האשראי של הלקוח, בדרך כלל עד שבועיים לאחר החזרת הרכב, במידה ולא נדרשים תשלומים נוספים (כגון: דוחות חניה או מהירות וכדו') שיחויבו מדמי הביטחון בעת החזרת הרכב.
תשלום הפיקדון רק באמצעות כרטיס אשראי ויזה או מאסטרכרד
חשבון סופי יעשה עד 30 יום מתאריך ההחזרה
דמי הביטחון כפופים לשינויים והפרשי שערים בין השקל לאירו ואינם נושאים ריבית . לא יינתן החזר בגין הפרשים הנובעים משערי מט"ח.
ניתן לשלם את דמי הביטחון בכרטיס אשראי בלבד
8. הגבלת אחריות
חברת ההשכרה אינה אחראית לתקלות שאינן בשליטתה ושיגרמו לאי מסירה של הקרוואן בזמן ובמועד. במידה וכשלה חברת ההשכרה באשמתה למסור את הקרוואן בזמן ובמועד, יהיה השוכר זכאי לפיצוי עבור העלות והנזק שנגרם לו. פיצוי זה מוגבל לסך של 250 € במידה ונגרם עקב עיכוב במסירת הקרוואן התקצרה תקופת ההשכרה ביותר מ 24 שעות לכל שבוע השכרה.
לחברת ההשכרה עומדת הזכות לספק קרוואן חלופי מזה שהוזמן ובלבד שיהיה מאותה רמה או גבוהה יותר.
9. זמני קבלת והחזרת
הקרוואן נמסר נקי וחייב לחזור נקי (מבפנים).במידה ולא חזר נקי יחויב תשלום עבור ניקיון הרכב (120 € )
הקרוואן חייב לחזור עם שירותים נקיים. במידה ולא ירוקן מיכל השירותים תגבה חברת ההשכרה 163 € עבור ניקוי שירותים.
הקרוואן יימסר עם מיכל דלק מלא ויוחזר עם מיכל דלק מלא. רכב שלא יוחזר עם מיכל דלק מלא יחויב בתשלום בסך 25 € .
כל חוסר או נזק יחוייב מדמי ההפיקדון
קבלה: יום שלישי עד שישי 16.00-18.00 זמן מקומי. קבלה או החזרה בימי שני - רק בתיאום מראש.
החזרה: שני עד שישי שעה 08.00-10.00 זמן מקומי
קבלה או החזרה בשבת : 09.00-12.00 בתיאום מראש ובעלות 75 €
10 .הסעת בעלי חיים
מותר להסיע כלב אחד בלבד, באישור מיוחד מחברת ההשכרה ובתוספת תשלום.
11. מספר הנפשות \ הנוסעים
אסור בשום אופן להסיע יותר נוסעים מהרשום ברשיון הרכב והמותר על פי החוק. לאחר העמסת הקרוואן בציוד ובאנשים על המשקל הכולל לא לעבור את המשקל של 3500 ק"ג
12.מחיר ההשכרה
מחיר ההשכרה נקבע בהתאם לעונות ההשכרה. שינוי מחירים עקב מעבר בין עונות יחושב בהתאמה למשך הזמן בכל עונה.
דמי הכנה ראשונית יחויבו באופן חד פעמי עבור כל הזמנה. (תשלום שרות ראשוני כולל: מילוי מיכל מים מתוקים,מילוי מיכל הגז, לוחות איזון, כימיקלים לשירותים, ניקיון חיצוני בסיום, מדריכי חניונים לרכבי נופש - צפון ודרום אירופה, אוגדן מפות ודפי מידע, ביטוח שרות דרך בחרום, קו שרות דרך בחירום 24 שעות ביממה)
מרחק נסיעה בלתי מוגבל
ביטוח מקיף - השתתפות עצמית במקרה תאונה 1000 € ובמקרה נזק
ביטוח צד ג' עד 2.5 מליון יורו לנזק גופני או נזק לרכוש.
14. הסעות
הגעה וחזרה לתחנות ההשכרה הנה עצמאית, בתחבורה ציבורית או במונית. כתובת תסופק עם שובר ההשכרה.
החברה מספקת שירות העברות - בתוספת תשלום.
Driver:
The driver must be at least 23 years old. In addition, the driver must have been in possession of a valid driving licence required for the rented vehicle for at least 3 years. Persons coming from a country other than the Netherlands must be in possession of a valid international driving licence that can be applied for in the country of origin. Exclusively the persons named in the vehicle reservation are entitled to drive the vehicle. In case a person other than the stated driver shall drive the vehicle, that must be notified before the beginning of the rental period. In such case, also the other driver concerned must submit a driving licence that is valid for the respective period.
Rental Period:
The rental period begins, according to the date set forth in the rental contract, on a working day after 4 p.m. (as agreed) and ends on a working day at 10 a.m. Upon request, the vehicle can also be made available or returned on a Saturday for an additional charge and exclusively if that has been agreed before. It applies to all days that a contractual penalty shall be payable if the vehicle is returned after 10 a.m. An extension of the agreed rental period is only possible after the Rental Firm has given its respective approval. If the rental form has not given its approval, the Hirer must pay, for every day or part of a day that the vehicle is returned late, a contractual penalty according to the respective weekly rate plus an amount of € 400.00. This shall not apply in case the Hirer can prove that the rental period was exceeded due to a technical defect of the vehicle and that the Hirer notified the Rental Firm of that defect immediately after it had occurred.
During winter period, between November and March, pick up on Tuesday-Saturday is on 15:00 and drop off is on 10:00.
If the vehicle is returned early before the agreed rental term has expired, there will be no refund of rental charges. No refund will be made if the length of hire is shortened or for unused days. There is no refund for late pick up or early return of vehicle.
Against a charge to be paid in advance, the motorhome can be returned at another McRent station, which, however, can only be done when approved by the Rental Firm and agreed before the beginning of the rental period.
Repair and Defects:
Despite good care and preventive maintenance, there may occur a mechanical defect in the motorhome during the trip. In such cases, repair work may exclusively be performed by a dealer of the respective (superstructure/vehicle) brand. In case of any repair and also damage exceeding an amount of € 150.00, the Hirer is obliged to enter into contact with the Rental Firm immediately and follow the instructions given by the Rental Firm. The Rental Firm will provide for counselling with regard to a correct handling or for arrangement of the repair. All repair work on both, the exterior and interior of the motorhome must be carried out by experts. Any unnecessary repair shall be at the Hirer‘s expense. The costs of repair incurred by the Hirer shall be reimbursed against submission of the specified repair invoices (made out to the Rental Firm) and handing over of the replaced parts.
The Rental Firm has insured the motorhome for cases of a transport back. This insurance contract was concluded with the ANWB (Dutch ADAC) so that, in case of serious damage or defects that make any further use of the vehicle impossible, a transport will be taken care of. Under such circumstances, the Hirer must not only immediately contact the Rental Firm under the phone number: McRent 0182-619479 (only available during the day),but also the ANWB Alarm Center (+31(0)70-3141414 available day and night).
Among the vehicle documents, there is also a European damage report form in which a possible damage as well as the data of the other party are to be stated. This form is to be submitted to the Rental Firm upon arrival.
Destinations:
All countries stated on the Green Insurance Card can be visited with the motorhome.
It is prohibited to travel with the McRent vehicles to:
St. Petersburg, Russland
Baku, Aserbaidschan
All costs incurred (by our company) as a consequence of criminal activities or traffic offences committed by the Hirer or a passenger are to be borne by the Hirer. Any fines imposed are charged to the Hirer‘s account.
Utilization of the Motorhome:
The Hirer must treat the motorhome in an extremely conscientious and careful manner. In all of our vehicles, smoking is not allowed. The Hirer has to see to it that he/she himself/herself as well as each of the other drivers stated in the rental contract always has the knowledge as well as the physical and mental ability required for driving the vehicle. The Hirer is obliged to check the oil and coolant levels as well as the tyre pressure regularly. Moreover, the Hirer has to comply with the written instructions enclosed with the vehicle documents. The Hirer is obliged to keep the vehicle and return it to the Rental Firm in a good condition.
Reservation and Payment:
When making the reservation, legitimation by means of the identity card is required. Moreover, a valid driving licence must be submitted. With regard to the security deposit to an amount of € 1,000.00 for the motorhome as well as of the security deposit to an amount of € 250.00 in case a navigation system is used as optional equipment, it is possible to make the payment by means of a bank/current-account card or a MasterCard or Visa Card when collecting the vehicle.
In case payment is not made in time, the Rental Firm is entitled to rescind the rental contract unilaterally. By making a reservation, the Hirer agrees that his/her personal data may be verified. In case the Hirer fails to collect the vehicle at the agreed point of time without cancellation or only uses the vehicle during part of the agreed rental period, he/she must pay the full rental charge nevertheless.
Cancellation:
A cancellation by the Hirer, for whatever reason, can only be made in writing and by registered letter, if possible. The day we receive the written cancellation is regarded as date of cancellation.
Breach of Contract:
On no account, the Rental Firm shall be liable for any damage caused by a failure to make the motorhome available in time due to circumstances that the Rental Firm is not responsible for. If such failure to make the motorhome available, however, is caused by fault of the Rental Firm, the Hirer shall be entitled to compensation for the costs and the damage incurred. Such compensation is limited to an amount of € 250.00. If, due to the late availability of the vehicle, the rental period is reduced by more than 24 hours per rental week, the Hirer shall be entitled to rescind the rental contract for the entire period. In all cases of a late provision of the vehicle, the Rental Firm will refund to the Hirer the amounts due to him/her. In case the Rental Firm does not deliver the agreed vehicle, but offers an appropriate alternative instead, the Hirer must accept that.
Delivery and Return:
The motorhome is delivered in a clean condition, with a full tank and equipped according to the inventory list submitted and must be returned in the same condition. If that is not the case, the Rental Firm shall be entitled to charge an amount of € 109.00 for the cleaning of the interior. If the tank of the vehicle should not have been filled up, we charge the petrol costs as well as cost of work (€ 25.00). Any missing or defect items of the inventory list will be invoiced to you.
Any possible retentions will be set off against the security deposit.
Pets:
Only 1 dog is allowed to carry along in the motorhome, with the express approval of the Rental Firm and with additional surcharge.
Number of Persons:
It is not allowed to use the motorhome with more persons than prescribed by law for the respective vehicle type (= specified number of seats and beds). After loading, the total weight must not exceed the permissible gross vehicle weight stated in the vehicle registration certificate (e.g. 3,500 kg), i.a. in connection with the driving licence Class B (up to 3,500 kg) or C (> 3,500 kg).
Instructions:
Before the departure or upon reservation, a DVD (security deposit of € 12.50) with an explanation of the functions and utilization of the motorhome and its appliances and accessories can be made available to the Hirer upon request. In case there are any further questions regarding functions and utilization, the Hirer should ask the Rental Firm before starting the trip.
Final Settlement:
Upon return, a final statement of account will be prepared and a possible amount remaining after deduction of any additional costs that may have to be paid by the Hirer will be transferred to a bank account or current account within 15 working days. When the costs to be paid by the Hirer exceed the amount of the security deposit, such costs are to be paid directly.