תמצית התנאים הכלליים המפורטים כאן הם תרגום תנאי ההשכרה של חברת ההשכרה. הפירוט המלא לתנאי הביטוח מופיע בגרסה האנגלית. בכל מקרה של סתירה או פרשנות שונה התנאים הקובעים הם התנאים המקוריים של חברת ההשכרה.
התנאים הכלליים עשויים להשתנות מעת לעת ללא הודעה מוקדמת.
קרוואן זה מיועד להשכרה לאזרחים שאינם אזרחי ארה"ב וקנדה. אזרחי ארה"ב וקנדה שאין ברשותם רישיון נהיגה ודרכון של מדינה אחרת מוזמנים ליצור איתנו קשר.
מידע לשוכר
לינה בלילה ראשון
• מומלץ מאוד ללון את הלילה הראשון בארה"ב במלון.
נוהל קבלת והחזרת הקרוואן:
• קבלת הקרוואן: אחרי השעה 13:00 ובהתאם למוכנות הקרוואן למסירה.
- לכל המאוחר, יימסר הקרוואן שעה אחת לפני מועד הסגירה של תחנת ההשכרה.
• יום מסירת הקרוואן: לא יינתן החזר או זיכוי עבור לקיחת הקרוואן מאוחר יותר ממועד קבלת הקרוואן כפי שהוזמן.
• שעות החזרת הקרוואן: 08:00-11:00
- קנס של 50 $ לכל שעת איחור יחויב לכל החזרה לאחר השעה 11:00 ללא אישור מוקדם מאת תחנת ההשכרה.
- החזרה מוקדמת: אין החזר עבור החזרה מוקדמת מהמוזמן מכל סיבה שהיא באחריות השוכר. אין החזר כספי בגין ימים לא מנוצלים.
• המלצה: עקב נוסעים רבים במהלך החגים אנו ממליצים להימנע מלהתחיל או לסיים השכרה ביום שלפני או אחרי החגים. בימים אלו הלחץ גדול ויתכנו עיכובים בטיסות, פקקי תנועה וכו'.
קבלה מוקדמת של הקרוואן PAD - Priority AM Departure
קבלה מוקדמת אפשרית בתחנות דאלאס, לאס וגאס, לוס אנג'לס, אורלנדו, ניו יורק וסן פרנסיסקו בלבד.
הוראות ללקוחות PAD
יש להתקשר למספר 1-800-337-2199 יום קודם לקבלת הקרוואן על מנת לתאם במדויק.
שירות PAD מבטיח סיום קבלת הקרוואן עד השעה 11:00.
הגעה לתחנה באופן עצמאי
יש להתקשר בבוקר יום איסוף הקרוואן למספר 1-800-367-6507* על מנת לקבוע תור לקבלת הקרוואן. בשום מצב אין להגיע לתחנת ההשכרה ללא תיאום מוקדם.
שעת קבלת הקרוואן הרגילה היא החל מהשעה 13:00 ובהתאם למוכנות הקרוואן למסירה. גם אם השוכר מגיע מוקדם יותר.
למזמינים קבלה מוקדמת PAD בתוספת תשלום מובטח סיום תהליך קבלת הקרוואן עד שעה 11:00 גם אם הם מגיעים בכוחות עצמם לתחנה.
דרישות מהשוכר
• חובה למלא מראש את טופס הרישום לפחות 14 יום לפני תחילת ההשכרה בכתובת:
https://elmonterv.sci.thlonline.com/
• על השוכר להתקשר לחברת ההשכרה בין השעה 9:00 ל-15:00 ביום שלפני קבלת הקרוואן כדי לתאם שעת קבלה. יש להגיע לתחנת ההשכרה לפחות שעה לפני שעת הסגירה.
• על השוכר החותם על חוזה ההשכרה צריך להיות בגיל 21 לפחות ולהחזיק תעודה מזהה בתוקף (רשיון נהיגה, דרכון וכד').
• השוכר ושאר הנהגים חייבים להיות נוכחים במועד קבלת הקרוואן ולחתום על חוזה ההשכרה.
• אין חיוב נוסף עבור נהגים נוספים.
• נהג מורשה נוסף חייב להיות בגיל 21 לפחות, להציג רשיון נהיגה ותעודה מזהה בתוקף. על נהג מורשה נוסף להיות רשום על חוזה ההשכרה.
• רשיון נהיגה בינלאומי מומלץ אך אינו חובה.
• חובה להופיע עם כרטיס אשראי ויזה, מסטרכרד או אמריקן אקספרס (לא כרטיסי ATM ודומיו) עם מספיק אשראי לכיסוי לכיסוי דמי הפיקדון וכל התשלומים הנוספים אם ישנם.
• מזומן או המחאות נוסעים לא יתקבלו בתחנת ההשכרה.
• על כרטיס האשראי להיות של השוכר או הנהג המורשה הנוסף.
• במידה והשוכר מחזיק אזרחות אמריקאית בנוסף לאזרחותו הזרה עליו להציג בתחנת ההשכרה את הדרכון, רשיון הנהיגה והכתובת של האזרחות הזרה ולא את האמריקאית. אחרת השוכר יחוייב בעלות נוספת התקפה לבעלי אזרחות אמריקית בלבד.
פיקדון
פיקדון בסך 1500 $ נדרש במועד קבלת הקרוואן. כרטיס אשראי ויזה או מסטרכרד או אמריקן אקספרס (לא כרטיסי ATM ודומיו) עם מספיק אשראי לכיסוי לכיסוי דמי הפיקדון. דמי הפיקדון יחויבו מכרטיס האשראי בעת קבלת הקרוואן ויוחזרו בסיום ההשכרה במידה והקרוואן הוחזר נקי בפנים, ללא נזקים ובזמן. החזר הפיקדון עלול לקחת עד 8 שבועות עד שהשוכר יראה אותו בחשבון כרטיס האשראי שלו. שערי המרה הן באחריות השוכר ועל חשבונו. מזומן או המחאות נוסעים לא יתקבלו בתחנת ההשכרה.
הפיקדון אינו יורד מכרטיס האשראי של הלקוח אלא רק תופס מסגרת. עם חזרת הקרוואן - נקי, בזמן וללא נזקים המסגרת משתחררת.
הדרכת הלקוח
לפני קבלת הקרוואן יודרך הלקוח בהכרת הקרוואן, אופן הטיפול והתפעול כולל תחזוקה שוטפת ואחריותו. ההדרכה כוללת סרט באנגלית, גרמנית, ספרדית ויפנית המציג את אופן השימוש בקרוואן וכללי בטיחות. כמו כן יערוך נציג חברת ההשכרה סיור עם הלקוח סביב הקרוואן.
בתוך הקרוואן יש מדריך תפעול באנגלית ובגרמנית. בנוסף, יקבל הלקוח מדריך חניונים מקומי ומפת הדרכה לסופרמרקט ולתחנת הדלק הקרובים.
אבידות חפצים
חברת ההשכרה אינה אחראית לחפצים המושארים בקרוואן לאחר סיום ההשכרה ושומרת לעצמה את הזכות לתרום אותם לצדקה או להשליכם לאשפה על פי ראות עיניה. חפצים שהושארו אינם יכולים להשלח בדואר לכתובת הלקוח.
בעלי חיים
מותר להסיע בעלי חיים. השוכר אחראי לכל נזק ויתכן גם לתשלום דמי ניקוי מיוחדים בעקבות הסעת בעלי חיים.
אחסנת מזוודות
אחסנת מזוודות אפשרית בתחנות: דאלאס, לאס וגאס, לוס אנג'לס, אורלנדו, ניו יורק, סן פרנסיסקו, ובלינגהם (וונקובר). אין התחייבות לאחסנת מזוודות בתחנות: דנבר, מיאמי, שיקגו, סולט לייק סיטי וסן דייגו.
להקלת תהליך הקבלה וההחזרה מומלץ לשאת את המזוודות בקרוואן. תיקים רכים או מתקפלים עדיפים.
אחסנת מזוודות הן באחריות השוכר ולא אפשריות בהשכרות נסיעה לכיוון אחד.
מידע ויצירת קשר
מידע לשוכר: myelmonterv.com
נא להשתמש במספר הטלפון הספציפי של תחנת ההשכרה
שרותי דרך: 1-800-367-4707
שימוש בקרוואן ותמיכה:
תחזוקה ואחריות:
השוכר אחראי לתחזוקה שוטפת בתקופת ההשכרה (בדיקות מפלס שמן, נוזל קירור, לחצי אוויר בצמיגים וכד') כמו כן לדווח מידית על כל נזק שקרה במהלך ההשכרה. השוכר יכול להיות אחראי לנזקים כתוצאה מרשלנות בתפעול ו\או אי תחזוקה נדרשת. כלי תיקון והחלפת גלגל אינם מסופקים עם הקרוואן כיוון שלשוכר אסור לבצע בעצמו שום תיקון.
החזר הוצאות וזיכויים
חברת ההשכרה מחזיקה את אחד מציי הקרוואנים החדישים ביותר בשוק. למרות זאת, מעת לעת יתכנו תקלות מכניות.
במקרה של תקלה מכנית הדורשת תיקון של פחות מ-75 $ יש להתקשר תחילה לשירותי הדרך ולבקש אישור לבצע את התיקון. מס' חינם לטלפון לשאלות, אישורי תיקון וכו: 1-800-367-4707. הלקוח יזוכה כנגד הצגת קבלה והחלקים שהוחלפו. לא יתקבל החזר עבור תיקונים מעל 75 $ ללא אישור לביצוע התיקון.
במקרה הלא נעים שחסר פריט מערכת הרכב או לדוגמא הלקוח צריך עוד שמיכה, או שיש צורך להחליף אביזר של הקרוואן כמו צינור ריקון השפכים, צינור מילוי מים וכד', יכול הלקוח לרכוש אביזרים אלו ויזוכה עליהם בעת החזרת הקרוואן כנגד הצגת חשבונית. מוגבל לסכום של 75 $.
במקרה של תקלה מכנית הדורשת תיקון של יותר מ- 12 שעות מרגע הדיווח על התקלה לחברת ההשכרה, מחויבת חברת ההשכרה להחזיר סכום כספי עבור זמן מבוזבז בגובה דמי השכירות בלבד או הוצאות עבור מלון עד 25 $ ללילה לכל נוסע והוצאות שכירת רכב עד 50 $ ליום עד למקסימום 1500 $ לכל הטיול. מקסימום החזר יהיה מחיר ללילה השכרה או חישוב לפי זה. אין החזר כספי עבור השכרת רכב, מלונות, הוצאות טלפונים וכד'.
רכב מלווה לא יהיה סיבה להחזר.
בעת תקלה מכנית, יצירת קשר עם סוכן הנסיעות לא תשפיע על הזמינות או מהירות התגובה של רכב החילוץ. בשום אופן לא יוחזרו הוצאות תקשורת הנובעות מכך.
רדיו, טלויזיה, DVD, CD, בלוטוס, USB, GPS, WiFi, מזגן, מקרר, גנרטור, מיקרוגל, מכשירי חשמל, בטריות, מפזר חום, מחמם מים, בקרת שיוט, סוכך צל, דופן מתרחבת, מדרגה אוטומטית וכו' אינם נחשבים בתקלה מכנית. כמו כן אין החזר על הוצאות בגין הטיפול במה שקשור בקיפאון.
דרישות הלקוח לפיצוי או החזר הוצאות צריכות להיות מוגשות בכתב בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים, ולא יאוחר מ- 60 ימים מסיום ההשכרה.
לחברת ההשכרה עומדת הזכות לחייב את הלקוח בעבור אובדן ימי השכרה עד גובה ההשתתפות העצמית על מנת להחזיר את הקרוואן לכשירות.
בכל מקרה תקלה יש לדווח מיידית למוקד שירותי הדרך של חברת ההשכרה ולפעול על פי ההנחיות שלהם.
הלקוחות יחוייבו עבור הוצאות שיגרמו לחברת ההשכרה בגין השבתת הקרוואן לצורך טיפול.
הלקוחות יחוייבו עבור כל שיחות הטלפון שלהם (לא יקבלו פיצוי) ולכן מומלץ להשתמש במספר החינם של שירותי הדרך.
תמיכה ושרותי דרך
מספר חינם למקרי עזרה, שרותי דרך ושאלות: 1-800-367-4707 או 1-562-661-9842+
פתוח כל יום בשעות העבודה הרגילות, ברוב החגים והתקופות העמוסות
בכדי לזכות להחזר עבור זמן אבוד חובה להתקשר לשירותי הדרך תוך כדי קרות המקרה ולעקוב אחרי הוראותיהם לעזרה עצמית, והדרכה לתיקון עצמי.
שירותי הדרך הוא שירות שחברת ההשכרה מעניקה ללקוחותיה. אין בסמכות נציג שרותי הדרך להחליט על החזר כספי. החלטה שכזו נתונה רק בידי מנהל תחנת ההחזרה של הקרוואן.
במקרים מסוימים יתכן כי יסופק קרוואן חלופי ללקוח תוך כדי תקופת ההשכרה. לחברת ההשכרה שמורה הזכות הבלעדית לקבוע אם, מתי ואיפה יוחלף קרוואן בקרוואן אחר.
במקרה של מעורבות בתאונת דרכים, לא חשוב באשמת מי, לחברת ההשכרה שמורה הזכות הבלעדית לקבוע אם, מתי ואיפה יוחלף קרוואן בקרוואן אחר.
ברוב המקרים, אם השוכר נמצא אשם בגרימת נזק לקרוואן מכל סיבה שהיא, יידרש השוכר לשאת בהוצאות העברת קרוואן חלופי עד סך של 5000 $ בנוסף להשתתפות העצמית בגין הנזק.
במידה והשוכר התעלם מתנאי ההשכרה ונהג תחת השפעת אלכוהול, סמים, נרדם בנהיגה או נהג ברשלנות הסכום של ה-5000 $ מופר והלקוח יהיה אחראי למלוא התשלום בגין החלפת, גרירת, ותיקון הקרוואן הניזוק. אחריותו הכספית של השוכר כוללת אך לא מוגבלת לקרוואן המושכר. השוכר יכול גם להיות מחויב עבור זמן אבוד שגרם לקרוואן המושכר.
נסיעה לצפון קנדה מותרת אך היא באחריותו המלאה של השוכר ולא יהיה שום פיצוי במקרה של תיקונים או זמן שהתבזבז.
האיזור שבו לא ניתנים שירותי הסיוע בדרכים בקנדה הוא מצפון לקו רוחב 55 - עד למערב הגבול מניטובה/אונטריו ומצפון לקו הרוחב 50 - עד למזרח הגבול מניטובה/אונטריו. באופן כללי, שירות הסיוע בדרכים פועל עד כ-40 מייל בתוך קנדה.
הגבלות טיול ואזורים אסורים
השוכר מוגבל בנסיעה לאזורים מסוימים עקב מצב הדרכים, מזג אוויר קיצוני, כוח עליון, התרעות ביטחוניות וזמינות תמיכת שירותי הדרך. ההגבלות עשויות להשתנות מעת לעת בהתאם להחלטתה הבלעדית של חברת ההשכרה.
הלקוח אחראי לדעת ולציית להגבלות הנסיעה ולהתעדכן באפשרות של שינוי בהגבלות. חברת ההשכרה תעשה כמיטב יכולתה לעדכן ולידע את השוכר בעת מסירת הקרוואן מידע רב ככל האפשר אך אינה אחראית לכל עיכוב בידיעת השוכר.
החברה אינה אחראית על כל נזק לקרוואן, עיכוב בחופשה, איבוד זמן, והגבלות דרך שנגרם כתוצאה מתנאי דרך, מזג אויר קיצוני, כוח עליון, התראות בטחוניות, או זמינות של שירותי הדרך.
הפרת ההגבלות הללו יפרו את תנאי הביטוח והכיסויים בתנאי ההשכרה.
אנא שימו לב להגבלות הבאות:
1. שבילי עפר: דרכים לא ציבוריות, דרכים לא סלולות, או דרכי כריית עצים אסורים לנסיעה.
2. עמק המוות: אסורה הנסיעה בעמק המוות בין התאריכים 1 ביוני ל-30 בספטמבר בהם הטמפרטורות יכולות להגיע ל-60º C והשוכר יתבקש לחתום בתחנת היציאה על כך שהוא מאשר שהוא מודע להגבלה זו.
3. מקסיקו: נסיעה למקסיקו מותרת אך באחריות השוכר ורק לאחר רכישת ביטוח מקסיקו MALI הניתן לרכישה בתחנות הדרומיות. אין החזר הוצאות לתיקונים, "זמן אבוד" או השתתפות עצמית בנזק לקרוואן.
4. ניו יורק העיר / מנהטן: אסורות לכניסה.
5. אלסקה / צפון קנדה: מותרות לנסיעה אך באחריות השוכר. אין החזר הוצאות לתיקונים, ול"זמן אבוד".
6. חורף: נסיעה בחורף מותרת. אף על פי כן, השוכר יהיה אחראי לכל נזק שיגרם כתוצאה מקיפאון עקב מזג אוויר קר. למשל, על המים במיכל המים להיות מוחלפים בנוזל מונע קיפאון. על השוכר להיערך לשימוש בבקבוקי מים בנסיבות שכאלו ובמידה וכן השתמש במערכת המים -עשוי להיות מחויב על תשלום השבת המערכת למצב חורף כ-150 $. הוראות מיוחדות יתכן שימסקרו בתחנת ההשכרה. מזג אוויר קפוא צפוי בחודשי הסתיו והאביב, במקומות גבוהים ויש לצפות להם ולנהוג בהתאם. עלויות הקשורות בקיפאון, בדרך כלל עד 150 $ הינם באחריות השוכר.
7. קיץ: נסיעה בקיץ ו\או בחום קיצוני עשויים לגרום למאמץ למערכות הקרוואן כגון המזגנים, העליון והקדמי, גנרטור ומקרר. על השוכר להיות מודע כי מערכות הקרוואן לא מתוכננות לעמוד בעומסים קיצוניים ועשויות להיכשל. המזגן העליון מסוגל לקרר את פנים הקרוואן רק לכ-20 מעלות מתחת לטמפרטורה החיצונית.
8. אונטריו / קוויבק: עקב ריבוי מקרי גניבת קרוואנים באזור זה אסור להשאיר את הקרוואן ללא השגחה. במונטריאול, אוטווה וקוויבק. מומלץ לחנות את הקרוואן בחניון הקמפינג ולהשתמש בתחבורה ציבורית בערים אלו. פרטים נוספים בתחנות ההשכרה הרלוונטיות. שוכר המתעתד לעבור בתחומי הערים הללו צריך לדווח על כך לפני קבלת הקרוואן והיציאה לדרך.
9. החזרת הקרוואן: לקוחות שיחזירו את הקרוואן למקום אחר מזה שסוכם בחוזה וללא אישור מחברת ההשכרה או לקוחות שנטשו את הקרוואן יחוייבו במלוא ההוצאות הקשורות לכך ובנוסף בקנס.
דו"חות תנועה/קנסות, אגרת גשר הזהב וכבישי אגרה
השוכר אחראי לכל קנס או זימון לבית משפט הנובע מתקופת השימוש שלו בקרוואן המושכר. השוכר יכול לשלם את הקנסות בעצמו או למסור אותם במועד סיום ההשכרה לתחנת ההשכרה על מנת שהם יטפלו בתשלום עבורו. דמי טיפול בסך 100 $ יגבו בנוסף לעלות הדוח עצמו.
במידה והשוכר לא שילם בעצמו ולא מסר את הדוחות לטיפול תחנת ההשכרה יהיה אחראי השוכר לתשלום הקנס כולל פיגורים ובנוסף סך של עד 250 $ לכל פניה עבור טיפול עודף בקנס.
אגרת כבשיים / גשר הזהב: חברת ההשכרה תחייב את כרטיס האשראי של הלקוח את סכום האגרה בנוסף לדמי טיפול בסך של עד 25 $ מכרטיס האשראי של הלקוח. שירות זה אינו נוגע לעברות תנועה או חנייה.
צריכת דלק: בנזין וגז
עלות הדלק באחריות השוכר.
במועד מסירת הקרוואן מיכל הדלק והגז מלאים וצריך להיות מוחזרים מלאים בסיום ההשכרה. במידה והוחזר הקרוואן עם כמות דלק או גז פחותה מזו שהתקבלה, יוערך ההפרש ביניהם והשוכר יחויב בגינו.
לא יתקבלו תביעות או טענות ביחס לצריכת הדלק.
לא יתקבלו תביעות או טענות ביחס לצריכת הדלק אם הלקוח קיבל קרוואן מדרגה גדולה יותר משהוזמן.
צריכת דלק עשויה להשתנות בהתאם לאופי הנהיגה ואופי הדרך.
קרוואן חלופי
חברת ההשכרה עושה את כל המאמצים לספק בדיוק את הקרוואן שהוזמן. למרות זאת, עומדת לחברת ההשכרה הזכות לספק קרוואן מקביל, ארוך יותר או מדרגה גבוהה יותר. לדוגמא: קרוואן מקלאס A (תצורת אוטובוס) יכול להיות תחליף לקרוואן מקלאס C (מיטה מעל קבינת הנהג) או קרוואן מדגם C28 יכול להחליף קרוואן C22.
אין החזר כספי מכל סיבה שהיא. (כגון עליה בצריכת הדלק, עלות מעבורות, חניונים וכד')
במידה והוצע לשוכר קרוואן קטן יותר או זול יותר, והשוכר הסכים לה, מוגבלת אחריות חברת ההשכרה לזיכוי כספי בסך ההפרש הכספי בין שני המודלים. לא יהיה החזר כספי כלשהוא במידה והשוכר ביקש בעצמו קרוואן קטן יותר.
לא יתקבלו תביעות בגין שנת ייצור הקרוואן למעט אם השוכר הזמין קרוואן "פרמייר". במידה ומודל קרוואן "פרמייר" אינו זמין מסיבה כלשהי, מוגבלת אחריות חברת ההשכרה לזיכוי כספי בסך ההפרש הכספי בין שני המודלים.
על השוכר לקחת בחשבון בעת הזמנת חניוני קרוואנים כי יתכן מצב בו ישודרג לקרוואן ארוך יותר מהמוזמן.
על השוכר להזמין באופן אוטומטי מקום לקרוואן ארוך יותר (מידת האורך הבאה) בעת הזמנת מעבורות
שימוש בגנרטור
לכל הקרוואנים יש גנרטור 110 וולט.
השימוש בגנרטור אינו נדרש בהפעלה רגילה של הקרוואן. המשתמשים יחוייבו לפי לילות השכרה - ללא הגבלת שימוש או לפי שעות - כפי שיראה המד שעל הגנרטור - בסיום ההשכרה. אין החזר עבור תשלום מוקדם של השימוש בגנרטור - שלא נוצל.
אופניים
ישנם 2 סוגי אופניים Cannondale או Specialized Hybrid - שניהם ברמה גבוהה מאוד. האופניים קלים מאוד לרכיבה ושוקלים מעט מאד. יש גם מתלה מאחורי הקרוואן שאפשר לתלות עליו את האופניים. במידה ומזמינים אופניים, נציג מחברת האופניים יגיע ויעזור בהתאמת האופניים לרוכב וקשירתם על הקרוואן בצורה בטוחה. כל זוג אופניים מגיע עם קסדה ומנעול. בעת ההזמנה יש למסור לחברת ההשכרה כמה אופניים רוצים ומה גובה הרוכבים.
מחיר האופניים הוא 23 $ ללילה (פלוס מס). יש מינימום של 7 ימי השכרה (161 $ לאופניים) ומקסימום התשלום הוא עבור 30 לילות (690 $ לאופניים).
את האופניים אפשר לשכור רק מהתחנות בלוס אנג'לס וסן פרנסיסקו.
הזמנות
מדיניות ביטולים
במקרה של ביטול הזמנה של השכרת נסיעה בכיוון אחד יחייב 200 $ בנוסף לדמי הביטול הרגילים.
להשכרות מה-1 באפריל 2023 יש מדיניות ביטולים שונה. אנא פנו אלינו לקבלת מידע נוסף.
בכל מקרה של ביטול השכרה (לא משנה כמה זמן לפני תחילתה) - דמי נסיעה בכיוון אחד לא יוחזרו.
במקרה של ביטול השכרה 4-0 ימים לפני תחילתה - לא יוחזרו דמי ההכנה, דמי נסיעה בכיוון אחד והיטל עונה.
שינויים בהזמנה
שינוי בהזמנה יחושב לפי המחיר המקורי או המחיר העדכני במועד השינוי לפי הגבוה משניהם. כלל זה הוא ללא יוצאים מהכלל.
השינויים שיחשבו כשינויים מהותיים בהזמנה הם:
• שינוי גודל הקרוואן
• שינוי יעד קבלת הקרוואן
• שינוי תאריך קבלת הקרוואן
• ביטול והזמנה מחדש
• שינוי תאריך החזרת הקרוואן
• שינוי תחנת ההחזרה בהשכרות כיוון אחד
לאחר שההזמנה אושרה, השינוים הבאים לא ישפיעו על המחיר היומי:
• שינוי גודל הקרוואן (אלא אם קרוואן גדול יותר נדרש)
• שינוי שם בעל ההזמנה
• הוספת פריטים/ציוד
צי הקרוואנים
שנת מודל
שנת מודל הינו ביטוי בתעשיית הרכב והקרוואנים המיועד בעיקר לתאר שינויים בדגמים השונים. שנת מודל אינו מתאר את שנת ייצור הקרוואן. לדוגמא, קרוואן מודל 2019 ייתכן ויוצר בשנת 2018 או 2019. שנת המודל בחברת ההשכרה מתייחס תמיד למועד עליית הקרוואן לכביש.
מפרט טכני
התמונות, השרטוטים והמידע המסופק הינו לדוגמא. מספר מקומות השינה הוא המלצה בלבד ואינו מתאר במדויק כמה מבוגרים או נערים וילדים יכולים להתאכסן בנוחות בכל קטגורית גודל. המאפיינים והשירותים הם ייצוגיים בלבד ועשויים להשתנות ללא הודעה מוקדמת. סידור הפנים ואורכי המיטות שונים מקרוואן לקרוואן ואינם יכולים להיות מובטחים.
השכרות נסיעת צד אחד
באופן עקרוני ניתן להשכיר קרוואן לנסיעה לכיוון אחד - כלומר לקיחה בתחנה אחת והחזרה באחרת - הכל תלוי בזמינות ובאישור מראש של חברת ההשכרה, אולם יש מצבים בהם אין אפשרות כזאת. במקרים כאלו, לעיתים, חברת ההשכרה מציעה שירות נוסף - ובו היא מביאה את הקראוון לתחנה הרצויה באופן מיוחד. הדבר כרוך בתשלום דמי נסיעה בכיוון אחד ובתוספת של עלות השירות הזה שיכולה להגיע לעד 3000 $.
שעות פתיחה וימי חג
רוב תחנות ההשכרה עובדות 7 ימים בשבוע. בימי שני-שבת 08:00-17:00 ובימי ראשון 08:00-16:00 בחודשים אפריל עד ספטמבר. בחודשים אוקטובר עד מרץ 09:00-16:00. מספר תחנות מפחיתות שעות עבודה במהלך עונות השפל:
• תחנות דאלאס, דנבר, סיאטל וניו יורק סגורות בימי ראשון כל השנה.
• תחנות מיאמי, שיקגו, סולט לייק סיטי וסאן דייגו סגורות בשבת וראשון במשך כל השנה.
• תחנות מיאמי, שיקגו וסולט לייק סיטי פתוחות בימי שני-שישי בין השעות 9:00-16:00 כל השנה.
• תחנת דנבר סגורה בתקופת החורף מ-27 בנובמבר 2023 עד סוף פברואר 2024 ו-29 בנובמבר 2024 עד סוף פברואר 2025.
• תחנת סיאטל סגורה בתקופת החורף מ-5 בינואר ל-5 לפברואר.
• תחנת ניו יורק סגורה בימי ראשון כל השנה ובשבתות התחנה סגורה בין התאריכים 1 באוקטובר עד 31 במרץ.
The vehicle is intended for rent to citizens who are not citizens of the USA and Canada. Citizens of the USA and Canada who do not have a driver's license and passport of another country are welcome to contact us.
CLIENT INFORMATION
First Night Accommodation
• We strongly recommend that clients spend their first night in the United States in a hotel.
Motor Home Takeover and Return Policies
• Takeover time: After 1:00 pm. Subject to vehicle readiness.
- Latest motor home takeover time is 1 hour before station’s official closing time.
• Day of departure: No refund if client picks up later than the booked day of departure.
• Return time: Between 8:00 am and 11:00 am.
- A $50+ per hour penalty will be charged for returns after 11:00 am without prior authorization from rental station.
- Early returns: No refund for any reason if rental is terminated by clients before the scheduled return date.
• Recommendation: Due to heightened volumes of travel during holiday seasons we recommend that customers avoid beginning or ending their motor home rental on the day immediately before or after a holiday date. Otherwise, customers may experience airline delays, increased road traffic and possible delays at rental office.
Priority AM Departure (PAD) Program:
- Restricted to the following locations: DFW, LAS, LAX, MCO, NYC & SFO.
- Clients are required to complete the online check in no less than 7 days prior to vehicle takeover.
- There are no refunds for PAD surcharge if we do not receive PAD hotel information 7 days prior to pick up. No exceptions.
- It is necessary that clients call 1-800-337-2199 beforehand for exact times.
Self-Transfer
- Clients must call 1-800-367-6507* no later than 9:30 am on the morning of scheduled pick-up to arrange vehicle takeover time.
- Under no circumstances should clients arrive unannounced.
- After 1:00 pm, even if clients arrive earlier; subject to vehicle readiness.
- Clients may book PAD in advance which will guarantee them a departure ready vehicle no later than 11:00, even if they arrive via self-transfer.
Client Requirements
• All Renters are required to complete our online check-in at least 14 days prior to the first date of rental:
https://elmonterv.sci.thlonline.com/
• Customers are required to call the rental office between 9:00 am – 3:00 pm the day before the scheduled pick-up and arrange a vehicle pick-up time. Customers must arrive at the pick-up station no less than one hour before rental station’s official closing time.
• Renter (named major credit card holder, contract signer) must be at least 21 years of age and in possession of valid identification including driver’s license and passport.
• Renter and all additional drivers must be present at pick up of the rental vehicle and sign the rental agreement.
• There is no charge for additional drivers.
• Authorized drivers must be at least 21 years of age with a valid driver’s license and identification, and be listed on the rental agreement
• An International Driver’s License is recommended but not required.
• A major credit card such as Visa, MasterCard, Amex (no ATM/debit cards such as EuroCard or visa debit cards, etc) with available credit is required for the Security Deposit and all charges paid at the counter.
• Cash or Travellers Checks are not accepted.
• The credit card must be issued to the signer or co-signer of the contract.
• In case of the renter is holding an american residency in addition to his international residency, the renter must present his international Passport, driving licence and address (not the american one), otherwise, a US residente extra fee will apply.
Security Deposit
A $1500 security deposit is required at the time of departure. We require that the deposit be guaranteed by a major credit card such as Visa, MasterCard, Amex with sufficient credit balance to cover this amount. No ATM/debit cards such as EuroCard are accepted. The security deposit of $1500 may be charged on the customer’s credit card on pick up, then refunded upon return provided that the rental vehicle is returned clean inside, undamaged and on time. The $1500 may take up to 8 weeks to be credited back to the customer’s credit card. Currency conversion fees are client’s responsibility. Cash or Travellers Checks are not accepted.
The security deposit is not charged on the customer’s credit card on pick up, but rather the amount is on ‘hold’. Upon return provided that the rental vehicle is returned clean inside, undamaged and on time this ‘hold’ is removed.
International Address Requirement
International Rental and rates are designated exclusively for non-domestic clientele, i.e. for those clients living outside of the United States and having no US address.
El Monte RV reserves the right not to accept bookings from clients residing within the United States even though they may have reserved through an international wholesaler.
El Monte RV reserves the right to rebook clients residing within the United States using standard domestic rates and conditions.
Customer Orientation
Clients will receive a full orientation of their motor home, including client’s maintenance and use responsibility.
Orientation consists of a video in English, German, Spanish or Japanese introducing the general concepts of motor home use and safety tips, as well as a personal walk-around of motor home with the client by a qualified instructor.
Operator manuals are provided for clients to take with them in English and German. Additionally, clients receive from the rental station a regional campground directory and location map with directions to nearest supermarket and gas stations.
Lost Items
El Monte RV is not responsible for items left in the motor home after client’s return and reserves the right to donate or dispose of them as it sees fit. Left items cannot be mailed to client.
Pets
Pets are allowed. Client is responsible for all damage and may be surcharged for special cleaning.
Luggage Storage
Luggage storage is available on a limited basis at the following locations: DFW, LAS, LAX, MCO, NYC, SFO, YVR. No guarantee of luggage storage is made for: DEN, MIA, ORD, SLC.SAN &
To facilitate the pick up and drop off procedures, we recommend that clients carry their luggage in their vehicle. Soft-sided or collapsible bags are best for storage.
Luggage storage is at the client’s own risk and is not available for one way rentals.
Client Contact Information
Customer information: myelmonterv.com
Please use the direct telephone number for each branch location
Roadside Assistance: 1-800-367-4707 or +1-562-661-9842
VEHICLE SUPPORT & USE
Maintenance and Use Responsibility
Client is responsible for routine maintenance while traveling (checking coolant, oil, tire pressure, etc.), as well as immediately reporting mechanical failures. Clients may be held responsible for mechanical damage due to negligence of operation and /or performing normal maintenance. Tools for vehicle repair and tire change are not provided since clients are not authorized to make repairs.
Reimbursements & Refunds
El Monte RV operates one of the newest fleets in the industry. Yet as motor homes are mechanical devices they do occasionally develop problems.
Refunds for Mechanical problems: In the event of a mechanical problem requiring repairs over $75 clients must call El Monte RV’s On-The-Road Support for authorization. A toll free number is provided for assistance with problems, questions, etc: at 1-800-367-4707. Clients will be reimbursed on return and upon presentation of receipts and any replaced parts. No receipts over $75 will be reimbursed without prior authorization.
Note: $75 reimbursement does not apply to de-winterizing or winterizing cost.
Additional Items: In the unlikely event that items are missing from kitchen or personal kits, or for example client needs an additional blanket, or client needs to replace an item for the motor home such as a water hose, sewer hose, etc., the client may purchase these items without prior approval and will be refunded at return upon presentation of valid receipts, provided they not total more than $75.
Breakdowns: If the renter's motorhome vacation is interrupted by an automotive mechanical breakdown (not collision or damages caused by others or the renter) for more than 12 business hours after reporting such incident to El Monte RV/Mighty Campers, the renter will be reimbursed for the greater of: (1) the gross daily rate or (2) expenses for hotel rooms up to US$ 25 per person per night and car rental up to US$50 per day per motorhome up to a maximum of US$1,500 per trip.
Defective comfort equipment such as radio, TV, DVD, CD, Bluetooth, USB, GPS, Wi-Fi, generator, batteries, air conditioner, refrigerator, heater, water heater, cruise control, awning, slide-out, etc. are not considered mechanical breakdowns and are excluded from VIP reimbursement. Refund of expenses is only possible with proper receipts.
Accompanying vehicles: Accompanying vehicles are not eligible for compensation.
Travel Agent Assistance: Contacting one's travel agency or tour operator will have no effect on the availability and/or speed of vehicle towing, repair and/or replacement and absolutely no compensation of any kind will be given for communication costs incurred. Clients should be instructed by travel agency/tour operator to coordinate the repair efforts with El Monte RV Roadside Assistance and to discuss compensation with the staff at the return rental counter.
Client Complaints: Client refund or reimbursement requests must be received in writing with all supporting documentation no later than 45 days after rental return to be eligible for compensation consideration. El Monte RV reserves the right to take up to 60 days after receipt of the complaint to investigate and respond. Please email claims to: intl.claims@elmonterv.com
On-The-Road Support Contact requirement: In order to be eligible for a lost-use refund client must have contacted El Monte RV’s Roadside Assistance department during their rental period and must have followed Roadside’s instructions, self-help tips, and / or recommendations for repair.
• Customers declining On-The-Road Support instructions, recommendations or appointments for repairs will not be eligible for lost-use compensation.
• All vehicle lost-use issues must be verifi ed by a pre-authorized repair facility and/or by location staff upon return and only after issues are validated will compensation be given.
• No consideration for lost-use will be given if it is determined any issues were operator error.
Return: Without prior authorization in order to be eligible for a lost-use refund clients must return rental unit to return offi ce as booked or a recovery fee and penalty will be charged.
Non-essential items: Radio, air-conditioning, refrigerator, generator, microwave, appliances, automatic step and cruise control, are not considered mechanical breakdowns.
Loss of Rental: Clients will be charged ‘loss of use’ fees for company’s lost rental revenue, up to the amount of the deductible, based on estimated time of motorhome repair.
Cell-phone charges: Clients are responsible for all cell-phone charges. Clients are encouraged to use On-the-Road-Support’s toll free number as the primary contact telephone number.
On-The-Road Support
• On-The-Road support: 1-800-367-4707. Open every day during business hours and most holidays and extended hours in peak season.
• Support staff may also be reached via email: roadsidegroup@elmonterv.com.
• In order to be eligible for a lost-use refund client must have contacted El Monte RV’s Roadside Assistance department during their rental period and must have followed Roadside’s instructions, self-help tips, and / or recommendations for repair.
• On-The-Road support is a courtesy service provided by El Monte RV for our customers. They are not authorized to determine refunds. Any refund consideration can only be made by the return location manager.
• In certain circumstances a replacement vehicle may be provided to the client. El Monte RV, at its sole discretion, reserves the right to determine if, where and when a vehicle exchange will take place.
• In the event of an accident involving an El Monte RV rental vehicle, no matter who was at fault, El Monte RV reserves the right to determine if, where and when a vehicle exchange will take place.
• Under most circumstances, if client for any reason was at fault in causing incapacitation of their motor home they will be required to pay the costs incurred in delivering a replacement unit to them up to $5,000 as well as any damage deductible.
• Should clients violate the terms and conditions by driving intoxicated, under the use of drugs, or should they fall asleep at the wheel or drive negligently the $5000 deductible is voided and the customer will be responsible for all costs involved in replacing, towing and repairing of damaged motorhome. Client’s financial responsibility includes but is not limited to the rental vehicle. Clients may be charged ‘lost use’ for the time needed for recovery and / or repair.
Travel to Northern Canada is permitted at client’s own risk but there is no reimbursement for repairs or lost use.
The actual area of Northern Canada that where we have no On The Road Support is north of 55° latitude to the West of the Manitoba/Ontario border and north of 50° latitude to the East of the Manitoba/Ontario border.
In general, the On Road Support operates up to approximately 40 miles within Canada.
Travel Restrictions
• Clients are restricted from traveling to certain regions due to road conditions, extreme weather, acts of God, security alerts and /or availability of support. Restrictions are subject to change without notice and are determined solely by El Monte RV.
• Clients are responsible for knowing and following the travel restrictions and for informing themselves of possible changing conditions. El Monte RV, to the best of its ability, will provide clients as much information at time of pick up as possible but is not liable for any delays or detours client may encounter.
• Violation of these travel restrictions voids insurance and coverage option under the terms and conditions of the rental contract.
Please note the following restrictions:
1) Off-road: Travel on non-public, unpaved and / or ‘logging’ roads is not permitted at any time.
2) Death Valley: Traveling in or traversing Death Valley is not permitted in June 1 to September 30 where ground temperatures can reach 140º F or 60º C. During July / August clients maybe required on pick up to sign and acknowledge these restrictions.
3) Mexico: Travel is permitted at client’s own risk and only with purchase of El Monte RV’s Mexico Auto Liability Insurance (MALI), available at all southwest locations. However, there is no reimbursement for repairs, lost use or deductibles for damage when in Mexico.
4) New York City / Manhattan: Travel is not permitted.
5) Alaska / Northern Canada: Travel is permitted at client’s own risk. However, there is no reimbursement for repairs or lost use.
6) Winter: Travel during winter months is permitted. However, freezing conditions may occur in Spring and Fall at higher elevations and should be anticipated and precautionary measures taken. Clients are responsible for any damage due to systems freezing due to cold weather. As a precautionary measure, at certain locations water may be replaced by anti-freeze to prevent water systems from freezing. Clients are then not allowed to use any water systems, including the toilet or shower, until they have traveled to consistently above zero temperatures. In the event the clients want to replace the anti-freeze with water the client may be charged up to $150 to re-winterize or de-winterize the vehicle.
Note: Winterizing or de-winterizing cost, typically up to $150, are responsibility of renter.
7) Summer: Travel in summer months and /or in extreme temperatures can strain motor home systems such as roof and dash air conditioners, generator and refrigerator. We maintain our motor home fleet to accommodate all weather conditions; however, clients should be made aware that performance of motor home systems under extreme conditions cannot be guaranteed. Roof A/C units will only cool the interior of the motor home up to a maximum of 20 degrees cooler than the outside temperature.
8) Ontario / Quebec: Due to the increased incidence of theft motor homes are not allowed to be left unattended within the cities of Montreal, Ottawa and Quebec City. We recommend leaving the motor home parked at a campground and use a taxis or public transportation. Details available at pick up location. Clients planning on traveling in these areas must inform rental station prior to departure.
9) Vehicle Return: Clients who return the rental vehicle to any location other than the one booked and confirmed without prior authorization or who abandon the rental vehicle will be charged a recovery fee and penalty.
Traffic Tickets, Golden Gate Bridge, Toll Roads
Client is responsible for all traffic violations, fines, toll charges and/or citations incurred during the rental period.
Traffic Citations: Client may either pay for the ticket themselves, or opt to hand the ticket over upon return to the rental office for processing and payment. In addition to the ticket amount clients will be charged a $100 administrative processing fee per infraction.
In the event of customer non-payment or failure to turn over any ticket to El Monte RV, clients are responsible for the ticket amount plus late penalties. Additionally, clients may be charged up to $250 per infraction for increased administrative processing.
Toll Roads / Golden Gate Bridge tolls: El Monte RV will charge the customer the amount of the toll PLUS an additional handling fee of up to $25 using the credit card we have on file. This service does NOT include traffic or parking infractions.
Fuel Consumption: Gasoline and LPG (Liquid Propane Gas)
Fuel costs are client’s responsibility.
Gasoline and LPG (Liquid Propane Gas) tanks are full at pick up and must be returned full or the difference will be estimated and the clients charged; or if not full the gasoline and LPG (Liquid Propane Gas) tank must be returned at the same level or the difference will be estimated and the clients charged.
No claims are accepted as to fuel consumption. Fuel consumption will vary according to where and how a vehicle is driven. No claims are accepted as to fuel consumption if client is upgraded to a larger unit.
Vehicle Substitutions
We make every effort to provide the clients with the model reserved. However, El Monte RV reserves the right to substitute models which are similar, higher rated; or longer as necessary; i.e. a Class A vehicle may be substituted for a cab-over Class C model; a C 28 may be substituted for a C 22.
No refunds for any reason (such as increased fuel consumption, ferry charges, campground fees, etc.) will be given due to increased length or size of motor home substituted.
Should a smaller or lower rated vehicle be offered and accepted, liability will be limited to a refund of the price difference between the model booked and paid for and the model received at pick up. No refund will be given should a smaller or lower rated vehicle be requested by the client at pick up.
No claims as to vehicle year will be considered.
When pre-booking campgrounds clients should consider a larger unit may be substituted.
When making ferry reservations clients should automatically reserve the next larger unit length.
Generator
All motor home sizes are outfitted with a 110 Volt generator.
The use of the generator is not required for normal vehicle operation. Customers have the option of being charged a per rental night fee for unlimited use, or a per hour fee calculated upon return. Charges re payable at the counter. Use of power outlets for charging phones, etc., are at clients own risk.
Prepaid generator charges upon vehicle return are non-refundable.
Bikes
'Unlimited Biking' provide top-notch Cannondale or Specialized Hybrid bikes. Both High-Quality Bikes. These bikes are not only comfortable but also lightweight and easy to ride. They’re designed to fit seamlessly on the back of the Motorhome. An 'Unlimited Biking' representative will meet the guests at the rental station at their scheduled pickup time. They’ll assist our guests in fitting the bike and securing it to the rack on their motorhome. Each bicycle comes with a helmet and a lock for your safety and security. At time of booking, specify the quantity of bicycles you need and the height of each guest.
The price per bike per night is $23 (plus tax). Minimum Charge - 7 nights ($161) per bike. Maximum Charge - 30 nights ($690) per bike.
Only available at Los Angeles and San Francisco locations.
RESERVATIONS
Cancellation Policy
One-way rentals - $ 200 (in addition to applicable fee).
For rentals from April 2023 there is a different cancellation policy. Please contact us for more details.
One Way fee will not be refunded in any case - no matter the time of cancellation.
In case of cancellation 0-4 days before pick-up date, one way fee, preparation fee and season surcharge will not be refunded.
Booking Amendments
The following changes will result in a re-calculation of rental rates. The rate will be calculated using the most current Value Rate for the pick up week and the current rate will be used:
• Change of vehicle size;
• Change of departure location;
• Change of departure date;
• Cancellation and rebooking;
• Change in drop-off date;
• Change in one-way drop-off location;
Once confirmed, the following changes will not affect the Value Rate:
• Change of party size (unless larger vehicle type is required);
• Change of party name;
• Adding pre-paid items;
MOTORHOME RENTAL FLEET
Model Year Definition
‘Model Year’ is a standard industry-wide term employed by US automobile and motor home manufacturers to designate annually changing vehicle designs. ‘Model Year’ does not indicate the year in which a vehicle was manufactured. A 2019 design or ‘model’, for example, may be manufactured anytime during the 2018 or 2019 calendar year. The model year of an El Monte RV vehicle is always indicated on the vehicle registration.
Motor Home Specifications
Motor home photos, drawings and floor plans provided are examples only. Sleeping capacities are recommendations only and do not mean like number of adults or full-size teenagers can be accommodated comfortably within every unit of a size category. Features and amenities are representative and may be changed, added to or deleted without notice. Bed sizes vary from unit to unit within size categories and cannot be guaranteed. Specific floor plans or models will vary within a category and cannot be reserved or guaranteed.
ONE WAY RENTALS
One way rentals
One-Way Rentals are on request only. One-way fee is determined by where the desired Pickup and Return locations’ row and column intersect.
Import / Export Fee: We try to confirm all One-way requests. However, there are times when the direction of the drop or time of year does not make sense in terms of fleet utilization. Therefore, El Monte RV will consider accepting a specific one-way request for the standard one-way fee PLUS up to an additional $3,000 to import or export the motor home to or from the location needed.
TIMES OF OPERATION
Holiday & Special Event Schedule
El Monte RV offices will be closed for the following holidays or special events. No bookings will be accepted for pick up or return on these dates. No exceptions.
Hours of Operation
Many locations are open 7 days a week Monday to Saturday 8:00 to 17:00 and Sunday from 8:00 to 16:00 from April to September. The El Monte RV locations are open 7 days a week 9:00 to 16:00 from October to March unless otherwise noted. Location closing dates are subject to change.
• DEN, DFW, SEA & NYC are closed Sundays all year.
• MIA, ORD, SAN and SLC are closed Saturdays and Sundays all year.
• MIA, ORD and SLC are open Monday-Friday 9:00 to 16:00 all year.
• DEN
Winter closure - 27 November 2023 to the end of February 2024.
Winter closure - 29 November 2024 to the end of February 2025.
• SEA
Winter closure - January 5 to February 5.
• NYC (Linden, NJ)
Closed on Sundays all year and closed on Saturdays between 01 October – 31 March.