השכרת קרוואן קרוואנים תנאי השכרה - 398



המחיר כולל

  • ביטוח מלא עם גבול השתתפות עצמית של : AU $ 8000 למקרה (למעט אם נרכש ביטוח מורחב)
  • מע''מ (%): 10
  • ערכת רכב:
  • דמי נהג נוסף:
  • כלי מטבח וכלי אוכל:
  • שרותי דרך 24 שעות:
  • ערכת ציוד שינה:
  • אפליקציית אפולו (פרטים בפרק 'ציוד')


תוספות אפשריות

  • שולחן פיקניק
  • כיסא פיקניק
  • מאוורר / מפזר חום 220 וולט
  • רכישת גז מראש לקרוואנים 2 או 3 נפשות
  • ערכת עזרה ראשונה
  • בעלי חיים
  • צידנית
  • כרטיס כניסה לרשת הפארקים BIG4 עבור 2-1 אנשים
  • כרטיס כניסה לרשת הפארקים BIG4 עבור 4-3 אנשים
  • ביטוח מורחב לקרוואנים 4X4
  • שירות החזרת קרוואן מהירה
  • טלפון לוויני
  • ביטוח להפחתת ההשתתפות העצמית ל-2500 $
  • ביטוח התהפכות רכב יחיד
  • הרחבת ביטוח שירותי דרך
  • ביטוח צמיגים ושמשות + הרחבת שרותי הדרך
  • ביטוח להפחתת ההשתתפות העצמית ל-500 $
  • שימוש ללא הגבלה בתוכנת מסלולי טיול ייחודית לטיולי קרוואנים Rv Plan כולל האפשרות להזמנת החניונים


תנאי תשלום

מקדמה 300, שאר התשלום 35 לפני מועד תחילת ההשכרה


דמי ביטול

  • מעל 61 ימים מיום ההשכרה הראשון - 5% ממחיר ההשכרה, מינימום 150 $ AU לא יוחזרו.
  • 22 עד 60 ימים לפני תאריך ההשכרה:15% ממחיר ההשכרה, מינימום 300 $ AU, לא יוחזרו, .
  • 7 עד 21 ימים לפני תאריך ההשכרה:25% ממחיר ההשכרה, מינימום 350 $ AU, לא יוחזרו, .
  • 2 עד 6 ימים לפני תאריך ההשכרה:60% ממחיר ההשכרה, מינימום 400 $ AU, לא יוחזרו, .
  • 1 עד 1 ימים לפני תאריך ההשכרה:100% ממחיר ההשכרה, מינימום 600 $ AU, לא יוחזרו, .

תנאי השכרה

מסמך זה מכיל תרגום תקציר של תנאי ההשכרה. המסמך המלא נמצא בתחנת ההשכרה ונמסר בעת קבלת הרכב. המחירים המופיעים במסמך הינם בדולר אוסטרלי. הן התנאים והן המחירים יכולים להשתנות מעת לעת ללא הודעה מוקדמת. בכל מקרה של סתירה או אי התאמה התנאים הקובעים הם התנאים באנגלית.

כללי
• מחיר כל הקרוואנים כולל ערכת מטבח אחת וערכות שינה כמספר הנוסעים ברכב.
• הקרוואנים מוזמנים עפ"י קבוצת גודל ולא עפ"י דגם ספציפי.
• יום ההשכרה הראשון הוא יום קבלת הקרוואן והיום האחרון הוא יום ההחזרה (כל יום קלנדרי נחשב).
• איסוף מאוחר או החזרה מוקדמת אינה מזכה את השוכר בהחזר כספי. אין החזר כספי עבור ימים לא מנוצלים.

• החזרה מאוחרת תחויב לפי תעריף יומי. סירוב לתשלום /אי אישור לחיוב יחויב בקנס 150 $ AU ליום בנוסף לחיוב היומי.
• שוכר שיחליט לקחת קרוואן מקטגוריה נמוכה מזו שהוזמנה לא יזוכה בהחזר כספי.
• השכרת קרוואן בניו זילנד, אוסטרליה או דרום אפריקה בתוך 3 חודשים מצטברת ומזכה בתעריפי השכרה ממושכת.
• החברה שומרת לעצמה את הזכות לסרב לכל הזמנה על פי שיקול דעתה.
• חל איסור להסיע בעלי חיים בקרוואן, למעט כלבי נחייה.
• תנאי ההשכרה והתעריפים יכולים להשתנות בכל עת ללא הודעה מוקדמת.

המחיר כולל:
- 300 ק"מ ליום

ציוד כללי
- ערכות אישיות
- ערכות מטבח

- נהג נוסף
- שירותי דרך 24 שעות

רישיון נהיגה וגיל הנהג
בעת ההשכרה יש להציג רישיון נהיגה מקורי ממדינת האזרחות. באם רישיון הנהיגה אינו בשפה האנגלית יש להציג רישיון נהיגה בינ"ל בנוסף. נסיעה לטריטוריות הצפוניות מחייבת רישיון נהיגה בינ"ל בנוסף לרישיון המקורי. רישיון נהיגה דיגיטלי לא מתקבל.
הערה: בעלי רישיון נהיגה אנגלי שקיבלו אישור על הארכת הרישיון ע"י סוכנות הרישוי האנגלית, יכולים לנסוע עוד 11 חודשים לאחר תום הרישיון. הרחבה זו חלה אך ורק על בעלי רישיון נהיגה מלא ולא על רישיונות זמניים.
תוקף רישיון הנהיגה חייב להיות עד תום פרק השכירות לפחות.
הגיל המינימלי להשכרה ולנהיגה בקרוואן הינו 21 שנים. ניסיון בנהיגה חייב להיות שנתיים לפחות.

תנאי שינוי
• שינוי בהזמנה יחושב לפי המחיר המקורי או המחיר העדכני במועד השינוי לפי הגבוה משניהם. כלל זה הוא ללא יוצאים מהכלל גם במקרים של ירידה ברמת קרוואן בהסכמה.
• השינויים שיחשבו כשינויים מהותיים בהזמנה הם:
  - שינוי שם בעל ההזמנה
  - שינוי תאריך קבלה או תאריך החזרה 
  - שינוי יעד הלקיחה או יעד ההחזרה
  - שינוי קטגוריה/סוג קרוואן
  - שינוי בתוכנית התעריפים כולל מחירים מיוחדים
במידה ונעשים שינויים במחיר או בקטגוריית הקרוואן, הדבר ייחשב כהזמנה חדשה ודמי ביטול יחולו בהתאם לפי ההזמנה המקורית.

אם שינוי יעשה בתוך 14 יום לפני מועד תחילת ההשכרה  או אם ההודעה התקבלה במהלך תקופת ההשכרה לא יהיה זיכוי כספי אם תקופת ההשכרה קוצרה ( המחיר המלא ישולם).
במקרה של שינוי יעד קבלה או החזרה,ייתכן ויחול "קנס שינוי יעד" בהתאם לשיקול דעתה של חברת ההשכרה.
כל שינוי כרוך בתשלום נוסף.
ביטול הזמנה ביום קבלת הקרוואן או אי הגעה לקחת אותו יחייב 100% מעלות הקרוואן כולל תשלומים נוספים כמו כיוון אחד וכו'.

השכרות מרובות
במידה ולשוכר יש מספר השכרות עוקבות, הוא יכול לחבר אותם כדי לקבל את הנחת השכרה ארוכה. פרטים נוספים יינתנו בהתאם לבקשה.

שינוי יעד החזרה לאחר תחילת ההשכרה
שינוי יעד הסיום לאחר ביצוע ההזמנה ו/או במהלך הטיול אפשרי לאחר קבלת אישור מרכז ההזמנות וכרוך בעלות של 750 $AU. דמי כיוון אחד לא מוחזרים לאחר קבלת הקרוואן.

הארכת תקופת השכרה
הארכת תקופת ההשכרה לאחר ביצוע ההזמנה ו/או במהלך הטיול אפשרית לאחר קבלת אישור מרכז ההזמנות וכרוכה בעלות שתשולם באמצעות כרטיס אשראי בעסקה טלפונית או מיידית עם אישור ההארכה באחד מסניפי החברה. ימי ההשכרה הנוספים יחושבו עפ"י ערכם המלא ביום האישור (ולא עפ"י המחיר בהזמנה הראשונית). סירוב לתשלום /אי אישור לחיוב תגרור את חיוב השוכר בעלות כפולה לכל יום.

החלפת רכב
באם הקרוואן שהוזמן לא יהיה זמין מסיבות לא-צפויות, החברה שומרת לעצמה את הזכות לספק רכב חלופי ללא הודעה מוקדמת וללא חיוב נוסף. דבר זה לא ייחשב כהפרת ההסכם ואינו מזכה את השוכר בהחזר.

קטגוריית רכב
השכרת כל סוגי הרכבים היא עפ"י קטגוריות בלבד. לא ניתן לשכור קרוואן עפ"י תוצרת או מודל ספציפי.

הורדת דרגת רכב
באם השוכר מחליט לקחת רכב בדרגה נמוכה מזו שהוזמנה, הוא אינו זכאי להחזרים.

רישום מוקדם
לפני קבלת הקרוואן יש חובה להיכנס ולמלא את הפרטים הנדרשים בכתובת: https://preregistration.apollocamper.com
ע"י מילוי הפרטים והרישום המוקדם, השוכר יוכל לקבוע את זמן קבלת הקרוואן מראש ובכך להקל ולזרז את תהליך קבלת הקרוואן בפועל. בנוסף, השוכר יתבקש לראות סרטון המסביר על נהיגה בטוחה ולהיכנס לסרטוני ההפעלה וההסברים המלמדים איך לתפעל את מערכות הקרוואן.

הסעות
קרוואנים יאספו ויחזרו לתחנות ההשכרה בלבד. אין איסוף/החזרה בשדה התעופה. הסעות אינן כלולות במחיר ההשכרה והינן באחריות השוכר.

מיקום הסניפים
הסניפים ממוקמים באדלייד, אליס ספרינגס, בריסבן, ברום, קרנס, דרווין ופרת'.
זמינות הקרוואנים בסניפים השונים נתונים לשינוי בכל זמן.

השכרות בברום
• תוספת בסך 800 $AU תתווסף לכל ההשכרות היוצאות מברום או המוחזרות בברום.
• תוספת זו תגבה עבור כל קרוואן בנוסף לתוספת עבור כיוון אחד אם קיים.
• שירות החזרה מהירה לא תקף בהשכרות המסתיימות בברום.

שעות פתיחה
הסניפים סגורים ב-1 בינואר, 26 בינואר, 7 באפריל ו-25 בדצמבר
• כל התחנות פתוחות בין 9:00 ל-15:30 כל השבוע - למעט החרגות:
• תחנת אדלייד:
- סגורה בימי ראשון בין 1 במאי ל-31 באוגוסט.
• תחנות אליס ספרינס, ברום ודרווין:
- סגורות מה-1 בדצמבר עד ה-31 במרץ.
 תחנת קרנס:
- סגורה בימי ראשון בין 1 באוקטובר ל-31 במרץ.
• החזרת קרוואן מחוץ לשעות הפעילות אפשרית - חברת ההשכרה תספק שירות של השארת מפתח בתיבה סגורה לאלה שצריכים להחזיר את הקרוואן מחוץ לשעות הרגילות ובעלות נוספת

הדרכה
בעת קבלת הקרוואן בתחנת ההשכרה יתקבל תדריך מפורט בנושא תפעול הקרוואן וטיפים לנהיגה בקרוואן. יש להגיע לתחנת ההשכרה ולקבל את הקרוואן עד השעה 15:30.

משך ההשכרה
תקופת ההשכרה המינימלית בהשכרות המתחילות ומסתיימות באותה תחנה היא 5 ימים.
7 ימים מינימום להשכרות בין 20 ל-25 ביולי, לקרוואנים היוצאים מבריזבן.
7 ימים מינימום להשכרות בין 19 ל-23 באוקטובר, לקרוואנים היוצאים ממלבורן.
7 ימים מינימום להשכרות היוצאות בין 28 במרץ ל-2 באפריל 2024.
7 ימים מינימום להשכרות בין 6 ל-9 באוקטובר, לקרוואנים היוצאים מסידני.
10 ימים מינימום להשכרות בין 24 בדצמבר ל-4 בינואר.
תקופות השכרה מינימאלית יכולות להשתנות בהתאם לתקופות שיא.
בהשכרות של 5 ימים ומטה יחוייבו 75 $AU דמי ניקוי.

השכרות לכיוון אחד
• החזרה ביעד אחר אפשרית בין כל תחנות ההשכרה. תוספת תשלום של בין 175 $AU ל- 
260 $AU עבור כל קבלה או החזרת הקרוואן בתחנה שונה - תלוי בתחנות הקבלה וההחזרה.
• מינימום ימי להשכרה לכיוון אחד בהתאם לטבלה. הזמנה לתקופה בת פחות משבעה ימי השכרה דורשת אישור מיוחד.

משך ההשכרה בהשכרות כיוון אחד
30 ימים מינימום להשכרות המסתיימות בהוברט בין 1 במרץ ל-30 ביולי 2023.
30 ימים מינימום להשכרות המתחילות באדלייד, אליס ספרינגס, דרווין, מלבורן או סידני ומסתיימות בקרנס בין 16 באוקטובר ל-20 בדצמבר 2023.
30 ימים מינימום להשכרות היוצאות מהוברט בין 1 באוגוסט 2023 ל-1 בפברואר 2024.

הגבלות בנסיעה
כלי רכב כפולי הנעה 4X4 ניתן להסיע גם בדרכים מוכרות שאינן רשמיות, אך לביטחונם של הנוסעים, חלק מהאיזורים אסורים לנסיעה בכלל וחלק מותנים בקבלת אישור רשמי כתוב:
איזורים המחייבים אישור בכתב מראש:

General: Any Islands, Simpson Desert, Any remote unsealed roads (not listed below).
Queensland: Burke Development Road from Chillagoe to Normanton, Cape York (North of Laura/Cooktown), Savannah Way (Normanton to Borroloola), Bloomfield track, Sandover Highway, Frenchman Track, Starcke Track.
South Australia: Oodnadatta Track, Strzelecki Track, Birdsville Track.
Tasmania: Tasmania
Western Australia: Bungle Bungles, Gibb River Road, Kalumburu Road, Mitchell Falls/Plateau, Tanami Track, Fairfield-Leopold's Downs Roads (Tunnel Creek), Gunbarrel Highway.
Northern Territory: Arnhem Land, Larapinta Road between Hermannsburg and Petermann Plenty Highway, Savannah Way, Normanton to Borroloola, Finke Road (between Alice Springs and Oodnadatta Track), Tanami Track, Sandover Highway, Jim Jim Falls and Twin Falls.

איזורים האסורים בנסיעה:

General: Any beaches.
Queensland: Fraser Island, Moreton IslandOld Telegraph Road section of the road to Cape York, CREB Track, Cape York (between 1 December - 31 May)
Western Australia: Old Gunbarrel Highway, Canning Stock Route.
Northern Territory: Boggy Hole (Finke Gorge National Park), Central Arnhem Road (past Beswick), The Lost City in Litchfield Park, the Old South Road from Maryvale to Finke.

הנסיעה ל-Cape York אסורה בין 1 בדצמבר ל-20 במאי ודורשת אישור בכתב בשאר השנה.
החברה שומרת לעצמה את הזכות להגביל תנועת רכבים באזורים מסויימים לאור מצב הדרכים ומגבלות מזג אוויר.

לשוכרים שיסעו למקומות אסורים ללא אישור, יבוטלו כל הביטוחים והם יהיו אחראים לכל גובה הנזק במידה וייגרם לקרוואן. בנוסף הם יהיו יחוייבו בקנס של 300 $AU לכל מקרה שיתגלה.

קילומטרים
לקרוואנים 4X4 המחיר כולל 300 ק"מ ביום. יש אפשרות לרכוש חבילות של 500 ק"מ בעלות של 
248 $AU לחבילה. יש לשלם לפני היציאה. אין החזר עבור ק"מ לא מנוצלים. כל ק"מ נוסף יחוייב ב-0.55 $AU.

מצב הקרוואן והחזרתו
1. השוכר מאשר כי:
• הקרוואן מתקבל במצב תקין וטוב והשוכר מתחייב להחזירו באותו מצב, למעט בלאי טבעי, (לא כולל נזקים לצמיגים או השמשות), כולל כל הציוד.

• הקרוואן שייך בלעדית לחברת ההשכרה.
• השוכר יבדוק את מצב הקרוואן ותפעול הציוד לפני היציאה ועליו לאשר שהכל תקין.
• רק נזקים או תקלות שהיו לפני תחילת ההשכרה ושנרשמו בדו"ח שמולא לפני היציאה - לא יחייבו את השוכר. כל נזק שלא נרשם בדו"ח - השוכר יהיה מחוייב עליו בסיום ההשכרה.
2. לחברת ההשכרה יש זכות לבטל את החוזה ולקחת את הקרוואן מידי השוכר אם השוכר יפר באופן משמעותי את החוזה.
3. במידה ומכשיר מדידת הקילומטראז' ישבר או יתקלקל - השוכר יחוייב ב-500 ק"מ ליום במחיר של 
0.55 $AU לק"מ ובנוסף את מחיר תיקון המכשיר.
4. במידה והקרוואן לא יוחזר למקום שנקבע בחוזה, השוכר יחוייב בכל עלויות החזרת הקרוואן לתחנה כולל מינימום של 
750 $AU.
5. במידה והקרוואן לא יוחזר בשעה שנקבעה בחוזה, השוכר יחוייב במחיר כפול מהמחיר היומי של הקרוואן ובנוסף החיוב היומי בהתאם להשתתפות העצמית שנבחרה.
6. במידה ובעת החזרת הקרוואן לתחנה - היא תהיה סגורה, מועד ההחזרה יחושב כשעות הפתיחה הבאות של התחנה, ההשכרה נמשכת כרגיל עם כל תנאיה והשוכר אחראי על הקרוואן במשך כל אותו זמן עד ההחזרה אלא אם הוסכם אחרת בכתב. בנוסף, השוכר יחוייב בהתאם לתנאי החזרה מאוחרת.
7. יש להחזיר את הקרוואן עם אותה כמות דלק כפי שהיתה בהתחלה. במידה ולא יוחזר כך, השוכר יחוייב בעלות מילוי ההפרש במחיר של 
5 $AU לליטר.
8. יש להשתמש אך ורק בדלק שאושר ע"י היצרן.
9. כל שימוש בתחליפי דלק או סוגים אחרים של דלק יחשבו הפרה משמעותית של החוזה וכל ההוצאות אח"כ יהיו על חשבון השוכר.

מצב הקרוואן
יש להחזיר את הקרוואן נקי מבפנים ומיכלי המים ריקים. אין חובה לנקות את הקרוואן מבחוץ אלא אם הוא מלוכלך מאוד. אי עמידה בדרישות אלה תחייב קנס כספי של 250 $AU.

שירות החזרה מהירה
יש להחזיר את הקרוואן נקי (כולל מטבח, רצפה, ארונות, שולחנות, שירותים, מקלחת, חלונות וכו'), מקרר נקי ומרוקן, פחי אשפה נקיים ומרוקנים, במידה ויש לכלוך מסיבי בחוץ - יש לנקותו וכן צריך לקפל את המיטות בפינת הישיבה. במידה והשוכרים ממהרים ויש להם לוח זמנים צפוף, חברת ההשכרה יכולה לעשות זאת עבורם תמורת 85 $AU. לקוחות הרוכשים את "שירות החזרה מהירה" - יצטרכו רק לרוקן את מיכלי המים והשירותים ולהחזיר את הקרוואן נקי ומסודר. חברת ההשכרה תעשה את השאר: תנקה את המטבח והכלים, המקרר, הארונות והכיורים, המקלחת, תא הנהג ותרוקן את הפחים מהימים האחרונים של הטיול. יש להקפיד לזרוק זבל בשקיות אשפה ולא ישירות בפחים. במקרה של לכלוך מסיבי - חיצוני או פנימי - תחוייב עמלת ניקיון נוספת.

תיקונים
• תיקונים עד 100 $AU ניתן לבצע ללא בקשת אישור ולקבל החזר מחברת ההשכרה, אלא אם הנזק נגרם באשמת השוכר. על תיקונים שעלותם מעל 100 $AU יש לעדכן את חברת ההשכרה טרם ביצוע התיקון.
• כל הרכבים רשומים באיגוד התיקונים האוסטרלי לשירותי דרך לתקלות מכאניות 24 שעות ביממה טלפון: 1300798212.

הפרות ועבירות תנועה
במקרה של דו"ח שניתן בגין מהירות או חנייה, תשלום עבור כבישי אגרה, או עברות תנועה שונות, חברת ההשכרה תחייב את השוכר בתשלום עבור הדו"ח ובתוספת 75 $AU דמי ניהול.

בעלי חיים
מותר להסיע כלבי נחייה או כלבי מחמד בקרוואנים, לאחר קבלת אישור בכתב מחברת ההשכרה. יש חיוב של 250 $AU עבור כל כלב. החיוב לא חל כאשר מדובר בכלבי נחייה. במידה והקרוואן יוחזר מלוכלך חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לחייב את השוכר בדמי ניקיון.

עישון
עישון סיגריות או סמים בקרוואן אסור בהחלט. במידה ויתגלה עשן או שאריות סמים, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לחייב את השוכר בדמי ניקיון.

התשלום בסניפים
מסיבות בטיחותיות אנחנו מקבלים רק כרטיס אשראי. אין תשלום במזומן.

כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי מקובלים הם: ויזה, מאסטרכארד ואמריקן אקספרס - עבור כל תשלום בתחנת ההשכרה בכרטיסי ויזה ומסטרכרד יתווספו 1.21% עמלה עבור כל תשלום בכרטיס אמריקן אקספרס יתווספו 2.6% עמלה נוספת.

שערי חליפין בין מטבעות
חיוב בכרטיסי אשראי ייעשה ב-$ אוסטרלי. לאור השוני בשערי החליפין ייתכן הבדל בעת החזר סכום הפיקדון, לעומת הסכום שחויב בכרטיס. החברה אינה אחראית לכל שינוי בסכום בהתאם. החזרים בכרטיס האשראי יכולים לקחת עד 14 ימי עסקים.

חבילת הכל כלול
תשלום יומי נוסף בסך 68 $AU ליום 
(מקסימום 3,400 $AU).
חל על מחיר ההשכרה היומי. עלות זו תתווסף למחיר הסטנדרטי היומי. מחיר חבילת "הכל כלול" כולל: הביטוח הרחב ביותר, דמי מילוי מיכל גז, שולחן וכסאות קמפינג, כסאות ילדים ובוסטרים על פי הצורך. מקסימום התשלום עבור תקופת השכרה אחת הוא 3000 $AU - כלומר 50 ימי השכרה.

שרות רכישת גז מראש (כלול בערכת הכל כלול)
הבישול בקרוואן נעשה ע"י שימוש במיכלי גז ויש לרכשם מראש בעלות של 25 $AU. מיכלי הגז יכולים להיות מוחזרים ריקים בסיום ההשכרה.

הזמנת מעבורות
הזמנת מעבורות יכולה להיות קשה בעונות השיא. מומלץ בכל מקרה להזמין במעבורת מקום לקרוואן באורך של 7.7 מטר בלי קשר לאורכו של הקרוואן המוזמן בכדי להיות מכוסים במקרה שהתקבל קרוואן משודרג ארוך יותר מהמוזמן.

הגבלת התחייבות
• במקרה ורכב חלופי אינו זמין התחייבות החברה מוגבלת להחזר עלות ההשכרה או
• במקרה של תקלה מכנית (שלא נגרמה ע"י השוכר) את יתרת תקופת השכירות.

הערה חשובה
החברה שומרת לעצמה את הזכות לסרב להשכרה עפ"י שיקול דעתה.

התנאים והתעריפים נתונים לשינוי ללא הודעה מוקדמת

Summery of Rental Conditions

This document contains a brief summary of our rental conditions. The full details of our rental contract do apply. Rates quoted are in Australian dollars.
 

Rates Include:
- 300 kilometers per day

- Personal kits
- Kitchen Kit

General Equipment
- Extra Driver
- 24hr Roadside Assistance

 

Driver’s Licence and Minimum Age
A valid, non-provisional, state or overseas driver’s licence is required. If the driver’s licence is not in the English language (e.g. German, French, Chinese, etc) then an international driver’s licence is also required. For travel in the Northern Territory, an International Driving Permit is required along with the foreign driver licence. We do not accept Digital Driver licences.
Note: UK driver licences that have had approved extensions by the UK DVLA (Driver and Vehicle Licencing Agency) can still travel for up to 11 months past the licence expiry. This extension only applies to full GB driving licence holders. It does not apply to provisional driving licence entitlement.
The driver’s licence must have been held for at least two years and be valid for the whole length of the rental. The original driver’s licence must be shown at time of pick-up when the driver is present.
The minimum age to drive the vehicle is 21 years.

 

Booking Amendments
If you wish to make any changes to your booking (including voluntary downgrade) the booking will be calculated by using either the original flex rate or the flex rate that is valid at the time of the booking change, depending on whichever rate is higher. There are no exceptions to this rule. The following situations are classified as booking alterations: 
- Change of name
- Change to pick-up or drop-off  dates
- Change pick-up or drop-off branch location
- Change of RV category
- Change of rate scheme including special rates
If the rate scheme or RV category is changed, this is considered a new booking and cancellation fees may apply to the original booking.

If an amendment is made to the rental dates within 14 days of collection, no refund will be made if the length of hire is shortened (that is; the rental will be charged at the number of days originally booked). A relocation fee may apply if the collection or return location is amended within 14 days of vehicle pick up or if notification occurs during the hire.
Any change is for extra charge.
If cancelled on day of pick-up or no show - 100% of rental including any applicable fees e.g. One Way.

 

Multiple Rentals
Should a customer have more than one consecutive rental they can be combined to qualify for longer-term hire discounts off the daily vehicle rates.
Details are on application.

 

Change of Drop Off Destination
If the renter wishes to change the drop off destination after the rental has commenced, they first must obtain authorisation from the Apollo Reservations. Subject to the change being approved, a minimum additional charge of AU$750 will apply. The One Way Fee is nonrefundable after pick up.

 

Rental Extension
If the guest wishes to extend the rental whilst on hire, they must first obtain authorisation from Apollo Reservations who will advise of the additional costs. Rental extension is subject to fleet availability. The extra cost (calculated on the current rate of the day) of an extended rental must be paid by credit card over the telephone or at an Apollo Branch immediately on confirmation of the rental extension.
Failure to obtain authorisation will result in the renter being charged double the daily gross rental rate.

 

Change Of Vehicle
Should the vehicle booked be unavailable through unforeseen circumstances, we reserve the right to substitute an alternative vehicle without prior notification and at no extra cost. This shall not constitute a breach of contract and does not entitle the renter to a refund.

 

Vehicle Category
Vehicles cannot be requested by make or model, only by vehicle category.

 

Voluntary Downgrade
Should the renter decide to take a lesser vehicle than booked within 14 days of pick up or during the rental then they will not be entitled to any refund.

Online Check-In
It is mandatory for guests to complete Apollo’s online check-in prior to pick up at: https://preregistration.apollocamper.com/
By completing the required pick-up information ahead of the pick-up date, guests will experience a smoother and quicker RV collection process. Guests will also be required to watch our Apollo safe driving video prior to pick up, and can access our ‘How To Videos’ through the Apollo Connect App prior to pick up to learn how to use their RV.

Transfer

Vehicles must be collected and returned to our branches (not airports). Transfers to and from the Apollo depot are not included in the rental price. It is the renter’s responsibility to get to and from the branch.

 

Branch Locations
Apollo has motorhome branches in Adelaide, Alice Springs, Brisbane, Broome, Cairns, Darwin and Perth.

Vehicle availability in certain locations is subject to change.

 

Broome Rentals
• An additional charge of AU$800 applies to all rentals picking up or dropping off in Broome.
• This is in addition to the one way fee if applicable.
• Drop & Go service is not available for drop off in Broome.

 

Branch Hours
All branches are closed Christmas Day (25 December), New Years Day (1 January), Good Friday (7 April) and Australia Day (26 January) Public Holiday.
• All locations: 9am to 3:30pm - 7 days a week - with some exceptions:
• Adelaide:
- Closed Sundays between 1 May to 31 August.
• Alice Springs, Broome & Darwin:
- Closed between 1 December to 31 March
• Cairns:
- Closed Sundays between 1 October to 31 March
• After hours drop offs available outside of these times - we will provide a lock box service on request for those needing to return outside of standard hours.

 

RV Introduction and Show Through
On pick-up, our staff provide guests with a thorough RV show through with all the necessary information guests need to know about the interior and exterior features of their RV. This ensures guests are comfortable and confident with their RV before they start their road trip. To ensure guests have a thorough RV show through before starting their road trip, they will need to pick up their RV from the branch by 3:30pm.

 

Rental Duration
The minimum rental for all vehicles is five days when pick up and drop off is from the same branch location.
A 7 day minimum rental period applies during the period of 20-25 July, pick up in Brisbane.
A 7 day minimum rental period applies during the period of 19-23 October, pick up in Melbourne.
A 7 day minimum rental period applies for pick ups between 28 March to 2 April 2024.
A 7 day minimum rental period applies during the period of 6-9 October, pick up in Sydney.
A 10 day minimum rental period applies during the period of 24 December to 4 January.
Minimum rental periods are subject to change during other peak periods.
A compulsory cleaning fee of AU$75 will aplly for rentals 5 days or less.

 

One Way Rentals

A one way rental has a minimum rental period of at least seven days. One way rentals are available subject to the minimum rental periods in the above table. A one way rental fee between AU$175 and AU$260 is charged for all one way rentals - depending on the Pick-up and Drop off locations.

Additional minimum periods apply as follows:
• 30 Days minimum hire on all O/W rentals IN to HBT from 1st Mar to 30th July 2023
• 30 Days minimum hire on all O/W rentals Into CNS from ADL, ASP, DRW, MEL, SYD from 16th Oct to 20th Dec 2023
• 30 Days minimum hire on all O/W rentals OUT of HBT from 1st August 2023 to 1st February 2024

Travel Restrictions
Our 4WD RVs are ready to take adventurous travellers off the beaten track, however for the safety of our guests there are areas from which our vehicles are restricted and/or require written permission from Apollo prior to travel. These include:
Restricted (Written Permission Required)

General: Any Islands, Simpson Desert, Any remote unsealed roads (not listed below).
Queensland: Burke Development Road from Chillagoe to Normanton, Cape York (North of Laura/Cooktown), Savannah Way (Normanton to Borroloola), Bloomfield track, Sandover Highway, Frenchman Track, Starcke Track.
South Australia: Oodnadatta Track, Strzelecki Track, Birdsville Track.
Tasmania: Tasmania
Western Australia: Bungle Bungles, Gibb River Road, Kalumburu Road, Mitchell Falls/Plateau, Tanami Track, Fairfield-Leopold's Downs Roads (Tunnel Creek), Gunbarrel Highway.
Northern Territory: Arnhem Land, Larapinta Road between Hermannsburg and Petermann Plenty Highway, Savannah Way, Normanton to Borroloola, Finke Road (between Alice Springs and Oodnadatta Track), Tanami Track, Sandover Highway, Jim Jim Falls and Twin Falls.
Not permitted at all times
General: Any beaches.
Queensland: Fraser Island, Moreton IslandOld Telegraph Road section of the road to Cape York, CREB Track, Cape York (between 1 December - 31 May)

Western Australia: Old Gunbarrel Highway, Canning Stock Route.
Northern Territory: Boggy Hole (Finke Gorge National Park), Central Arnhem Road (past Beswick), The Lost City in Litchfield Park, the Old South Road from Maryvale to Finke.
Not permitted 1 December to 31 May

Apollo reserves the right at its sole discretion to restrict vehicle movements in certain areas due to adverse road or weather conditions, and the distance to nominated destinations in relation to the length of the rental period.


Guests who travel to restricted areas without permission will void all liability cover in the event of damage or accident, and may be subject to a penalty fee of AU$300 charged on each occasion identified.

 

Kilometres
Our 4WD rates include 300 kilometres per day however should a little more adventure be needed, 500 kilometre packages are available before or at time of pick-up for
AU$248. If the distance travelled is a little longer, any excess kilometres will be charged at AU$0.55 per kilometre payable on return.

 

Vehicle Condition and Return
1. You acknowledge that:
(a) the Vehicle was delivered to You by Apollo in good operating condition and You agree to return the Vehicle without alteration or addition and in the same condition, except for ordinary wear and tear (not including windscreen or tyre damage) together with all tools, tyres, accessories and equipment to the Return Location on the Return Date specified in Rental Vehicle Agreement Part A;
(b) the Vehicle is the sole property of Apollo;
(c) You inspected the Vehicle at the Commencement of the Rental and ascertained that it was in good operating condition and fit for the purpose for which You required it and that no representations about the Vehicle's condition were made to You by Apollo, its employees or agents; and
(d) the only existing damage to the Vehicle at the commencement of this Agreement is that detailed on the Vehicle Condition Report. It is essential that all existing damage is noted by You on the Vehicle Condition Report. Any damage which has not been noted on the Vehicle Condition Report will constitute Loss or Damage which has occurred subsequent to the commencement of this Agreement for which You shall be charged.
2. Apollo will take possession of the Vehicle without prior demand to You, and at Your expense, if there has been a Substantial Breach of this Agreement. In such circumstances You irrevocably authorise Apollo, its employees and agents to enter any property where the Vehicle is situated and You indemnify Apollo, its employees and agents from claims by any person resulting from such entry and retaking of the Vehicle.
3. If the odometer is deliberately broken or otherwise tampered with, You will be responsible for not only an extra charge based on 500 kilometres per day at
AU$0.55 per kilometre, but also for any costs of repairing or replacing the odometer.
4. If You fail to return the Vehicle to the Return Location or return the Vehicle to a different location to the Return Location, You will be charged for all costs associated with transporting or towing the Vehicle to the Return Location plus a minimum of
AU$750 relocation charge.
5. If You return the Vehicle after the Return Time without the permission of Apollo, You will be charged for the late return at a rate equivalent to double the daily standard gross rental charge for the Vehicle, plus the daily rate charge applicable to Your chosen Reduction Option.
6. If You attempt to return the Vehicle to the Return Location and it is not open for business at the time You return the Vehicle:
(a) the Vehicle will be deemed to have been returned at the time when that Return Location next opens for business;
(b) the rental continues until that time; and
(c) You remain fully responsible for the Vehicle, unless other arrangements have been agreed to in writing by Apollo. You will also be charged the late fee.
7. The Vehicle must be returned with the amount of fuel equal to that at the time of the rental. If the Vehicle is returned with less fuel the difference will be charged to You at a rate of
AU$5 including GST per litre (which includes a service component).
8. You must only use the fuel type specified by the manufacturer of the Vehicle.
9. Use of bio-diesel, ethanol or any organic hybrid fuel is strictly considered the wrong fuel type and constitutes a Substantial Breach of this Agreement. Any Loss or Damage to the Vehicle or any costs associated with the use of the wrong fuel, including contaminated fuel, are at Your sole expense.

 

Vehicle Condition
Vehicles must be returned with the interior cleaned and holding tanks emptied. The vehicles exterior does not require cleaning unless it is difficult to ascertain the condition of the vehicle on return. AU$250 Fees will apply if the vehicle is not returned in the required condition.

 

Drop and Go Service
All vehicles are to be returned with all surfaces wiped down (kitchen, floors, cupboard, tables, toilet & shower cubicle, windows etc.), fridge cleaned and emptied, rubbish removed, excessively dirty exteriors cleaned and beds converted back to dinettes. Should guests be on a tight schedule we can do this for them for
AU$85 – purchased at pick up. You simply need to Empty the grey water and toilet cassette, put away the clean dishes and return the vehicle neat and tidy to our Apollo team. The Apollo team will do the rest: Clean the kitchen and appliances, clear and clean the fridge, clean all cupboards and benches, clean the bathroom, clean the driving cabin and dispose of your last days' garbage. Garbage must be bagged. Excessive dirt/mud inside or outside the vehicle will incur additional charges.

 

Repairs
We understand that while on holiday the RV may require small repairs. So not to disrupt the road trip any further, if the damage was not caused by the guest, repairs up to
AU$100 can be completed without authorisation and will be reimbursed. If repairs over AU$100 are needed, the Apollo Assist team should be informed prior to repair being completed. All RVs are enrolled in the Australian Automobile Association and 24hr mechanical emergency roadside assistance is available if needed, simply contact Apollo Assist at 1300 798 212.

 

Infringements, Tolls and Fines
Apollo will pass on any charges the guest receives for traffic infringements, toll or parking fines during their road trip For Toll Way Fees received, Apollo reserves the right to charge to the guest’s credit or debit card upon receiving the toll way fee. An administration fee of AU$75 to cover associated administrative costs per toll way fee, traffic infringement or parking fine received may be charged.

 

Animals
Both - Service dogs and pet dogs are allowed to travel in our RVs with written permission from Apollo at time of booking. There is a AU$250 pet service fee, this excludes service animals. If a vehicle is returned soiled by a pet Apollo reserves the right to charge an extra cleaning fee.

 

Smoking
Smoking and drugs are not allowed in our vehicles. If smoke or drug residue is detected Apollo reserves the right to charge a cleaning fee.

Payment at branches
For security reasons, Apollo will only accept credit card or debit card for rental charges paid on vehicle pick up or drop off. Cash payments will not be accepted at rental branches. The Bond on the vehicle is only payable at pick-up by Credit Card or Debit Credit Card. The Bond cannot be paid with a pre-paid Credit Card.

Credit Cards
We accept Visa, MasterCard and American Express. Visa and MasterCard will incur an additional 1.21% surcharge on any transaction. American Express will incur an additional 2.6% surcharge on any transaction. 

Exchange Rate / Currency Variations
All credit card transactions are conducted in Australian dollars. Due to exchange rate fluctuations there could be some variance in the amount refunded compared to the amount initially charged. We do not accept any liability for variances up or down. Refunds by credit card can take up to 14 working days depending on the renter’s Financial Institution.

Value Pack:
Add AU$68 per night.

- The minimum amount payable per rental segment for a Value Pack will be based on the minimum rental period applicable for your rental.
- The maximum amount payable per rental segment for the Value Pack is AU$3,400 – i.e. 50 nights rental.

The Value Pack includes: VIP Cover ('The High Road'), Pre-purchased Gas Bottle, Camp Chairs and Table and Baby or Booster Seats (on request).
 

Pre-purchased Gas Bottle (Included in the Value Pack)
A full gas bottle(s) needs to be pre-purchased and can be returned empty to Apollo at the completion of the road trip: AU$25 

 

Ferry Reservations
Ferry reservations can be difficult to manage during high season. We recommend that a reservation is made for a 7.7m vehicle on the ferry, irrespective as to the size of the motorhome reserved, to avoid complications due to possible upgrades.

 

Limit of Liability
In the event of no alternative vehicle being available to the renter our liability is limited to a refund of the hire charge or in the case of mechanical failure (unless caused by the renter) the remainder of the hire period.

 

Important 
We reserve the right to refuse any rental at our discretion. 

 

Rates/Terms/Conditions Are subject to change without notice.

ביטוח

ביטוח נסיעות
מומלץ ביותר לרכוש את ביטוח הנסיעות המקיף ביותר.


פציעות אישיות

כל הקרוואנים מבוטחים כנגד נזק מצד שלישי וסביר להניח שגם לרכב הנוסף שמעורב בתאונה גם יש ביטוח צד ג'.
בהתאם לנסיבות התאונה, השוכר יכול לדרוש פיצוי "צד שלישי" מהצד האשם בתאונה. מידת הפיצוי משתנה בין חברות הביטוח השונות. חברת ההשכרה ממליצה לכל הנוסעים לבצע ביטוח נסיעות אישי ללא תלות בביטוח הרכב.

נזק לרכוש
הקרוואן מבוטח לנזק עצמי או נזק לרכוש של צד ג'. למרות זאת, השוכר מחויב בהשתתפות עצמית שנקבעה מראש, לצד השני בתאונה  ו/או לחברת ההשכרה.
השוכר אחראי לכיסוי עלויות הנובעות מכך שהקרוואן אינו מושכר בתקופה המדוברת כתוצאה מתיקונים. אין החזר עבור חלק בלתי מנוצל מתקופת השכירות.
השתתפות העצמית חלה לכל מקרה בנפרד ואינה מחושבת פר השכרה.

ההשתתפות העצמית חלה ללא קשר לאשמה ויש לשלמה בעת ההודעה על התאונה ולא בסיום ההשכרה.
חברת ההשכרה רשאית לחייב את השוכר בכל עלות הנזק לקרוואן או לצד שלישי באם לא דווח עליו בעת החזרת הקרוואן.


ביטוח רגיל - 'The Low Road'
• מחיר השכירות כולל ביטוח מקיף עם השתתפות עצמית בסך 8,000 $AU. פיקדון בסך זה יושאר בתחנת ההשכרה עם קבלת הרכב. הפיקדון יתקבל בכרטיס אשראי בלבד, ויחויב מיידית.
• ניתן להפחית את תשלום ההשתתפות העצמית, ברוב המקרים, ע"י רכישת אחת מאופציות ההפחתה המפורטות מטה.

הרחבת ביטוח אפשרות  מס' 1 - 'The Middle Road'
• המחיר היומי לאופציה זו הוא 47 $AU (מקסימום 2,350 AU$)
• באופציה זו ההשתתפות העצמית היא 2,500 $AUפיקדון בסך זה יושאר בתחנת ההשכרה עם קבלת הרכב. הפיקדון יתקבל בכרטיס אשראי בלבד, ויחויב מיידית.

הרחבת ביטוח אפשרות  מס' 2 ('The High Road') (כלול בחבילת הכל כלול)
• המחיר היומי לאופציה זו הוא 54 $AU (מקסימום 2,700 AU$).
• באופציה זו ההשתתפות העצמית היא 500 $AU למקרה (למעט החרגות). פיקדון בסך 500 $AU יתקבל בכרטיס אשראי בלבד.

באופציה זו, שמשה קדמית ושני צמיגים יכוסו על ידי הביטוח במקרה תאונה.במקרה ועלות הנזק תהיה מעל עלות תיקון או החלפת פריטים אלו הביטוח לא יכסה את עלותם והשוכר ישא במלוא העלות.

ביטוח התהפכות רכב יחיד (כלול בחבילת הכל כלול)
המחיר היומי לאופציה זו הוא 6.5 $AUמינימום 65 $AU להשכרה.

ביטוח משלים לרכבי 4WD
ביטוח נוסף לרכבי 4WD אפשרי רק אם נרכשה הרחבת ביטוח 2 - ('The High Road') או נרכשה תוכנית הכל כלול.
עלות הרחבת הביטוח היא 350 $AU לכל תקופת ההשכרה.

ביטוח זה מכסה את המקרים הבאים:
• נזק כתוצאה מאירוע תאונתי לחלקו העליון או התחתון של הקרוואן.
• מספר לא מוגבל של החלפות שמשה קדמית או צמיגים
• נזק לסוכך הצד.

• מרחק ק"מ לא מוגבל.
• אפס השתתפות עצמית (פיקדון של 500 $AU)
• גרירה והשבה לכשירות מדרכים ואזורים אשר חברת ההשכרה אישרה מראש לנסוע בהן.
• התהפכות רכב יחיד

ביטוח זה אינו כולל חילוץ קרוואנים תקועים/שקועים

פיקדון
מטעמי ביטחון רק כרטיס אשראי יתקבל להפקדת הפיקדון.
במידה והשוכר בוחר בביטוח הרגיל ('The Low Road') הפיקדון יילקח מיד מכרטיס האשראי שלו.
על בעל הכרטיס להיות נוכח ולחתום על הפיקדון במעמד קבלת הקרוואן. בעל כרטיס האשראי יהיה אחראי לכל נזק שיקרה בקרוואן המושכר.
הפיקדון יוחזר במלואו במידה והקרוואן יוחזר בהתאם לתנאי ההסכם. יש להחזיר את הקרוואן לתחנה שנקבעה, בזמן שנקבע, עם מיכל דלק מלא, שירותים ומיכל מים אפורים ריקים ונקיים. החזר הוצאות (כולל הפיקדון) ע"י חברות האשראי יכול לקחת עד 14 ימי עבודה תלוי בחברת האשראי.
במידה ויש נזק לקרוואן או אם תנאי החוזה הופרו הפיקדון ישמש לתיקונים. במידה והפיקדון אינו מכסה את עלות הנזק, תגבה עלות נוספת, בהתאם. במידה והשוכר ממשיך להשכרה אחרת בחברת ההשכרה, אפשר להעביר את הפיקדון להשכרה הבאה.

אחריות כוללת
 בכל מקרה, השוכר אחראי ל:

• נזק שנגרם כתוצאה מהפרת תנאי החוזה ע"י השוכר.
• נזק שנגרם כתוצאה מרשלנות או התנהגות זדונית או מכוונת.
• נזק שנגרם לרכב כתוצאה משקיעת הרכב כולו או חלקו במים בוץ או במים מלוחים.

• נזק שנגרם לצמיגים ולשמשות למעט במקרים בהם נרכשה חבילת הכל כלול או ביטוח צמיגים ושמשות + הרחבת שירותי הדרך.
• נזק שנגרם כתוצאה מהפרה או אי ציות לתקנות ולחוקי תנועת רכב.
• נזק כתוצאה מהתהפכות רכב יחיד למעט אם נרכשה חבילת הכל כלול, ביטוח משלים לרכבי 4X4 או ביטוח התהפכות רכב יחיד.
• נזק ועלויות נילוות הקשורות לחילוץ רכב שנתקע או שקע.
• נזק או אובדן רכוש אישי.
• נזק הנוצר עקב שימוש בדלק לא נכון או מזוהם.

• נזק לתחתית או גג הקרוואן למעט אם נרכשה חבילת 'הכל כלול'.
• נזק לדופן המתרחבת בקרוואן.

• נזק לסוכך הצל או לאוהל שעל הגג למעט במקרים בהם נרכשה הרחבת הביטוח המשלים לרכבי 4WD.

כל הקרוואנים מצויידים במכשיר מעקב. חברת ההשכרה שומרת את הזכות לשלוח אזהרות לשוכר שנוהג בניגוד לתנאי הסכם ההשכרה או נוהג מעבר למהירות המותרת. שוכר שיתעלם בעקביות מאזהרות אלה ייקנס ב-300 $AU עבור כל מקרה.

הרחבת שירותי הדרך
עבור 5 $AU ליום מקסימום 25 ימים. השירות כולל: פתיחת הקרוואן עם ננעל, החלפת מפתחות שאבדו עד 120 $AU, גרירת חרום עד 25 ק"מ, התנעת הקרוואן, החלפת פנצ'ר עם הצמיג שנמצא בקרוואן, הבאת דלק עד 20 ליטר.
תקלות לא מכאניות אינן מכוסות והשוכר יתבקש לעיתים לפנות למוסך לצורך תיקון.

ביטוח שמשות וצמיגים + הרחבת שירותי הדרך
עבור 10 $AU ליום מקסימום 25 ימים. השירות כולל: שמשה 1, 2 צמיגים, פתיחת הקרוואן אם ננעל, החלפת מפתחות שאבדו עד 120 $AU, גרירת חרום עד 25 ק"מ, התנעת הקרוואן, החלפת פנצ'ר עם הצמיג שנמצא בקרוואן, הבאת דלק עד 20 ליטר.
 
תקלות לא מכאניות אינן מכוסות והשוכר יתבקש לעיתים לפנות למוסך לצורך תיקון.

PROTECTION PACKAGE

Personal Injury
The RV has third party insurance cover and It is likely that any other vehicle involved in an accident also has third party insurance. Depending on the circumstances of the accident, the renter may be entitled to claim for their personal injury against the third party insurance of the party responsible for the accident. The extent of such third party insurance varies in different States and Territories and Apollo strongly recommends that all passengers take out their own Personal Injury Travel Insurance.

Property Damage
The RV is insured for damage to it or damage to the property of a third party. However the guest is responsible up to the amount of the applicable Liability for damage to third party property, or to the RV. The guest is also responsible for the cost of the daily rate for the period the vehicle is being repaired. There is no refund for unused portion of the rental period. The Liability applies to each claim, not RV.
The Liability is applicable regardless of who is at fault and must be paid at the time the accident is reported to Apollo, not at the completion of the rental Period. Apollo reserves the right to charge the renter for any vehicle damage including Third Party property damage not reported on return of the RV.

Standard Liability - 'The Low Road'
Apollo’s rental charge includes a Standard Liability of AU$8,000.

A Bond of AU$8,000 will be collected at the time of entering into the Rental Contract. Payment of this Bond is only accepted by credit card. The AU$8,000 will be debited to the credit card account immediately. An administration fee equal to the merchant surcharge applies.

The Standard Liability can be reduced by purchasing one of the following Reduction Options:

Reduction Option 1 - 'The Middle Road'
A Liability of AU$2,500 applies. This Option can be purchased by paying to Apollo AU$47 per day. The maximum amount payable for this Option per rental is AU$2,350 – i.e. 50 days rental.
Payment of this Bond is only accepted by credit card. The AU$2,500 will be debited to the credit card account immediately. An administration fee equal to the merchant surcharge applies.

Reduction Option 2 - 'The High Road' (Included in the Value Pack)
A AU$500 Liability applies (Except for exclusions). This Option can be purchased by paying to Apollo AU$54 per day. The maximum amount payable for this Option per rental is AU$ 2,700 – i.e. 50 days rental.
Under this option one windscreen and two tyres will be covered for accidental damage. Should these amounts be exceeded the cost to repair or replace the items will not be covered and will be the responsibility of the renter.
A Bond of AU$500 will be collected at the time of entering into the Rental Contract. This Bond is payable to Apollo by an open signed credit card imprint with an authorisation obtained (sufficient funds must be available) for AU$500.

Single Vehicle Rollover (included in the Value Pack)
This Option can be purchased by paying to Apollo AU$6.5 per dayMinimum AU$65 per rental.

4WD Additional Cover:
This additional cover is available when either Liability Reduction Option 2 ('The High Road)
 or the Value Pack have been purchased.
The cost for this cover is 
AU$350.
Coverage with this offer will protect the renter for:
Accidental damage to the overhead and underbody sections of the 4WD Campervan
Unlimited tyre and windscreen cover
Damage to the awning
• Unlimited kilometers
• NIL Liability ($AU500 bond)
• Towing and RV recovery costs from roads and areas where permission to travel had been granted
Single Vehicle Rollover

This protection does not cover bogged RVs.

Bond
For security purposes, only a credit/debit card can be used to provide a Bond. If the guest chooses to take 'The Low Road' or 'The Middle Road' the total Bond will be debited to the credit card immediately.
The credit card holder must pre present and able to sign for the Bond upon vehicle collection. The credit card holder is jointly and severally liable for any damage to the rental RV.
The Bond is fully refundable provided terms are met. The RV simply needs to be returned on time and full of fuel and with the toilet cassette and grey water tank emptied to the Apollo branch location booked. Credit card refunds (including Bond refunds) can take up to 14 working days depending on the guest’s financial institution.

If there is damage to the RV on its return or any other terms of the rental contract have not been met, the Bond will be used to cover the cost up to the amount of the relevant Liability. If the terms of the Rental Contract are not met and the Bond is not sufficient enough to cover the damage, extra costs will be charged.
If a guest is continuing on with another Apollo RV booking, the Bond can be transferred to the next booking within Australia.

Full Responsibility
At all times the renter is responsible for: 
• Damage caused where the terms of Rental Contract have not been met by the guest. 
• Damage caused by negligence and/or wilful conduct. 
• Damage caused to the RV in any way by part or total water submersion or salt water.
• Damage caused to tyres and windscreen except where 'Value Pack' or 'WAP' has been purchased and applies.
• Damage caused to the RV when using the RV in contravention of any legislation or regulation controlling vehicular traffic.
• Damage caused due to a single vehicle roll over except where the 'Value Pack', '4WD Additional Cover' or 'Single Vehicle Rollover' has been purchased and applies
• Damage and associated costs with recovery of a bogged vehicle.
• Damage or loss caused to any personal belongings.
• Damage caused due to use of incorrect or contaminated fuel.
• Damage to the undercarriage or overhead of the RV except where the 'Value Pack' has been purchased and applies.
• Damage to the slide out of the RV.
•  Damage to the awning or roof top tent of the Vehicle except where '4wd Additional Cover' had been purchased and applies.

All RVs are equipped with a tracking device. Apollo reserves the right to send warnings to guests that are driving in contradiction to the terms and conditions, or exceeding the speed limits. Guests that continuously ignore the warnings may be subject to a penalty fee of AU$300 charged on each occasion identified.

Extended Roadside Assistance
AU$5 per day capped at 25-days. This includes opening vehicle on lock out, lost key replacement up to AU$120, emergency towing up to 25km, jump start, flat tyre change using spare located in the vehicle, fuel delivery up to 20 litres.

Non-mechanical issues are not covered and guests may be required to take the RV to a repairer.

Windscreen and Tyre Protection Plus Extended Roadside Assistance
AU$10 per day capped at 25-days. This includes 1 windscreen, 2 tyres, opening vehicle on lock out, lost key replacement up to AU$120, emergency towing up to 25km, jump start, flat tyre change using spare located in the vehicle, fuel delivery up to 20 litres.
Non-mechanical issues are not covered and guests may be required to take the RV to a repairer.

ציוד

ציוד כללי
בכל קרוואן יש ציוד כללי לנוחיות השוכרים: מתלה ואטבים לכביסה, יעה, מברשת אבק, מטף כיבוי אש, דלי, צינור מים, מטאטא ומכשיר איתור לרכב.

ערכת מטבח
בכל קרוואן קיימת ערכת מטבח הכוללת: צלחות, קעריות, סכינים, מזלגות, כפות, פותחן בקבוקים, פותחן שימורים, קערות, מסננת, סירים, מחבתות, כלי בישול, קרש חיתוך, קומקום חשמלי, טוסטר ומגבות תה כלי אוכל ומגבות תה. יש אפשרות לקבלת מוצרי חשמל נוספים בקרוואנים עם חיבור לחשמל 240 V.

ערכה אישית
כוללת: סדינים, שמיכות, כריות + ציפות ומגבות.

אפליקציית אפולו
אפליקציה מותאמת אישית הזמינה עבור השוכרים קרוואנים באוסטרליה. האפליקצייה היא חינם והיא מספקת לשוכר את כל המידע הדרוש ע"מ להפוך את הטיול לחוויה מדהימה.
האפליקציה משמשת לדברים הבאים:

• שיפור חווית החופשה של השוכר ע"י מתן סרטוני הדרכה לתפעול הקרוואן, כדי להכיר את הקרוואן לפני קבלתו בתחנת ההשכרה.
• לימוד השוכר על הקרוואן ועל נהיגה בטוחה.
• נתינת מידע ופרטי קשר של חברת ההשכרה במקרה של רצון להאריך את ההשכרה, יצירת קשר עם שירותי הדרך, שליחת דוא"ל בכל נושא ושאלות ותשובות כלליות.
• נתינת מידע אודות חניוני קרוואנים עם אפשרות הזמנה של החניון.
• נתינת אפשרות לחפש ולהזמין אטרקציות ופעילויות שונות במחירים טובים.
• מציאת מידע אודות מיקום תחנות ההשכרה, תחנות דלק, תחנות לריקון המים והשירותים, מרכזי קניות, כספומטים ועוד.

ניתן להוריד את האפליקציה בחנות האפליקציות שבמכשיר הטלפון.

General Equipment
Each vehicle is supplied with complimentary general equipment: such as pegs and clothes line, dustpan & brush, fire extinguisher, bucket, hose, broom and personal locator beacon.

Kitchen Kit
Each vehicle is supplied with complimentary kitchen kit: plates, bowls, knives, forks, spoons, bottle opener, can opener, mixing bowls, colander, saucepans, frying pans, cooking utensils, chopping board, kettle, toaster and tea towel. Electrical appliances are supplied in vehicles that have 240V.

Personal linen Kit
Includes: sheets, blankets, pillows, pillow cases and towels.

Roadtrip App
The thl Roadtrip App is custom built for guests travelling in Australia. The free app provides our guests with all the necessary information needed to make their Apollo journey an amazing experience.
The App is designed to:
• Enhance guest’s holiday experience by providing ‘how-to videos’ prior to pick up, so that they become familiar with their vehicle before arriving at the branch and prepare any questions they may have.
• Educate our guests on how to use the vehicle and on safe driving practics.
• Provide Apollo contact details to extend their holiday, contact roadside assistance, email any other enquiries and find answers to FAQ’s.
• Provide information on campgrounds while on the road and allow for campgrounds to be booked.
• Search and book great deals on attractions and activities.
• Find helpful information on branch locations, nearby petrol stations, dumping stations, supermarkets, ATMs.

Guests can download the app on Google Play or the App Store.

Luggage
We strongly recommend that you use soft bags instead of suitcases for your luggage. Soft bags take up less room and fit easier into the storage cupboards and lockers in the vehicle.



תמונות פנים

RV Rental Equipment
RV Rental Equipment
RV Rental Equipment
RV Rental Equipment
info@bandana.co.il
+972-58-5471771
+972-58-5471771
אנא המתן...