השכרת קרוואן קרוואנים תנאי השכרה - 392



המחיר כולל

  • ביטוח מלא עם גבול השתתפות עצמית של : AU $ 3000 למקרה (אלא אם נרכשה הפחתת ביטוח)
  • מע''מ (%):
  • מפות דרך:
  • מדריך חניונים:
  • כלי מטבח וכלי אוכל:
  • מידע תיירותי:
  • שרותי דרך 24 שעות:
  • מרחק נסיעה ללא הגבלת מרחק:
  • ערכת ציוד שינה:
  • שולחן וכיסאות פיקניק


תוספות אפשריות

  • חבילת מגבות - לאדם
  • אוהל (רק בבריסבן וסידני)
  • קבלת קרוואן מחוץ לשעות הפעילות
  • חבילה של 4 מיכלי גז
  • סככת צל חיצונית
  • כיריים גז
  • פנס
  • רישום נהג נוסף
  • מקלחת ניידת
  • חניה לרכב (בריסבן בלבד)
  • ביטוח להפחתת ההשתתפות העצמית ל-500 $
  • ביטוח להפחתת ההשתתפות העצמית ל-1000 $
  • שימוש ללא הגבלה בתוכנת מסלולי טיול ייחודית לטיולי קרוואנים Rv Plan כולל האפשרות להזמנת החניונים


תנאי תשלום

מקדמה 300, שאר התשלום 30 לפני מועד תחילת ההשכרה


דמי ביטול

  • מעל 15 ימים מיום ההשכרה הראשון - 10% ממחיר ההשכרה, מינימום 300 $ AU לא יוחזרו.
  • 1 עד 14 ימים לפני תאריך ההשכרה:100% ממחיר ההשכרה, מינימום 500 $ AU, לא יוחזרו, .

תנאי השכרה

תעריפים ותנאים
התנאים יכולים להשתנות מדי פעם. אולם לאחר שבוצעה הזמנה ואושרה ע"י חברת ההשכרה - לא יעשו שינויים. כל המחירים הם בדולר אוסטרלי. במידה ויגיע החזר כלשהו - גם הוא יהיה בדולר אוסטרלי. חברת ההשכרה אינה אחראית לשינויים בשערי המטבע.

משך ההשכרה והארכות
ההשכרה מחושבת על בסיס יום השכרה. בחישוב ימי ההשכרה, יום קבלת הקרוואן הוא היום הראשון - לא משנה שעת הקבלה ויום החזרת הקרוואן הוא היום האחרון - לא משנה שעת ההחזרה.
לקיחה מאוחרת או החזרה מוקדמת לא מזכות את השוכר בפיצוי.
הארכת תקופת ההשכרה אפשרית בהתאם לאישור ולזמינות. המחיר יהיה המחיר של אותו יום ולא של תאריך ההזמנה. התשלום יתבצע ברגע מתן האישור ולא בסיום ההשכרה.
הארכת זמן ההשכרה ללא אישור יחייב קנס של AU$100 בנוסף לתעריף היומי.

קבלה והחזרת הקרוואן
את הקרוואן אפשר לקבל בזמן שנקבע בעת ההזמנה ויש להחזירו בשעה שנקבעה ועד השעה 15:00.
קבלה או החזרת קרוואן מחוץ לשעות הפעילות תעלה AU$110.
השוכר מקבל את הקרוואן נקי, עם מיכל דלק מלא (או כפי שהתקבל) ועם עלי מיטה וכלי מטבח נקיים ומסודרים.
לפני החזרת הקרוואן יש לרוקן את הזבל, לנקות בוץ, עלים או חול מהרצפה. כל הציוד צריך להיות נקי ללא בוץ או חול. יש להחזיר את הקרוואן מלא בדלק (או כפי שהתקבל), למקום ובזמן שנקבע בחוזה, אחרת יהיה קנס של AU$150 על ניקיון ו-AU$10 דמי מילוי על דלק בנוסף למחיר הדלק.

אין לעשן בתוך או בסביבת הקרוואן
במידה ויתברר שהיה עישון בקרוואן, יהיה קנס של AU$150 בנוסף לעלות הניקיון.

הפרות, דו"חות וקנסות
חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לחייב את השוכר עבור כל דו"ח תנועה או חניה, אגרות כבישים או חיובים אחרים שלא שולמו. בנוסף לעלות הקנס, יגבו AU$75 דמי טיפול.

אגרת כבישים
בכל כלי הרכב יש מדבקה מתאימה. במידה והמדבקה אבדה או נהרסה השוכר יחוייב ב-
AU$45.

מפתחות
השוכר יהיה אחראי לכל גובה עלות מפתחות שאבדו, נשברו או ננעלו בתוך הקרוואן. עלות הגעת מסגר/פורץ לקרוואן תהיה על חשבון השוכר. חברת ההשכרה לא תהיה אחראית על הוצאות נוספות שיהיו עקב אובדן מפתחות.

שינוי בתחנת ההחזרה
במידה והשוכר מעוניין לשנות את תחנת ההחזרה, עליו לקבל אישור על כך מחברת ההשכרה בטלפון: 61297407462+.
בכפוך לאישור, תהיה תוספת של עד AU$1100 על כך יתקבל עדכון בעת האישור.
התשלום עשוי לחול בכל מקרה בלי קשר לסיבת השינוי.

החזרה מוקדמת או מאוחרת
קבלה מוקדמת יכולה להיעשות עם אישור מראש ובכפוף לזמינות. החזרה מאוחרת תחוייב בעלות יום נוסף. במידה ונעשה הארכת השכרה ללא אישור, לחברת ההשכרה יש את הזכות להגיש תביעה ולדווח על הקרוואן כגנוב. יחולו דמי טיפול. במידה והשוכר רוצה להחזיר את הקרוואן לאחר שעות פעילות התחנה, עליו לקבל אישור מראש מתחנת ההחזרה. אין פיצוי או החזר עבור החזר קרוואן מוקדמת.

רישיון
בעת קבלת הקרוואן הצוות יתעד את פרטי רישיון הנהיגה של השוכר. משוכרים לא אוסטרליים, יתועדו גם פרטי הדרכון. רישיון נהיגה בינלאומי צריך להיות בתוקף 6 חודשים לפחות וגיל הנהג הוא 21 ומעלה.

השימוש בקרוואן
השוכר מסכים שבמהלך תקופת ההשכרה, צריך להקפיד על הכללים הבאים:
א. יש לנהוג באופן זהיר ונבון. התהפכות רכב יחיד נחשב להפרת כלל זה וכל עלות הנזק תהיה על השוכר. אין להפר את הכללים בסעיף זה. אין להשתמש בקרווא בשימוש לא הולם (כמו לשבת או לעמוד על מכסה המנוע או הגג, או התעלמות ממגבלות הגובה והרוחב בכניסה וביציאה ממקומות שונים.
ב. אין לנהוג תחת השפעת סמים או אלכוהול.
ג. אסור לעבור את המהירות המותרת.
ד. אין להשאיר את מפתחות הקרוואן במצת כאשר הוא לא מאויש.
ה. נזקים ע"י:
1. שקיעה במים
2. מגע עם מים מלוחים
3. חציית נהרות או נחלים
4. נסיעה באזורים מוצפים
5. נהיגה בחופים
ו. אין להשתמש בקרוואן למטרות לא חוקיות או להשתתף בתחרויות או מירוצים.
ז. אין לגרור עם הקרוואן רכב אחר או נגרר.
ח. אסור להשתמש בכיריים בתוך הקרוואן או בצורה מסוכנת.
ט. אסור להסיע ילד ללא מושב בטיחות מתאים (כפי שמוגדר בחוק האוסטרלי - ילד מתחת לגיל 7 חייב מושב בטיחות).
י. אין להסיע נוסעים או רכוש להשכרה או בתשלום.
יא. אין להסיע מספר נוסעים מעבר האמור ברישיון הקרוואן או מעבר למה שסוכם בחוזה.
יב. אין להסיע נוזלים נדיפים, גזים, חומרי נפץ, או חומרים דליקים אחרים.
יג. אין לנסוע לאחר השקיעה או החשיכה עקב סיכון להתנגש עם חיות הבר הרבות היוצאות בשעות אלה.
יד. רק נהגים הרשומים בחוזה רשאים לנהוג בקרוואן.

הגבלות נהיגה
כל הקרוואנים המושכרים מחברת ההשכרה הם קרוואנים רגילים ולא הנעה 4X4. לכן אין לנסוע בדרכים לא סלולות כמו דרכי עפר, חצץ, דרכי אש, חופים או שבילי 4X4. נסיעה על דרכים אלו מבטלת את הביטוח באופן מיידי והשוכר יהיה אחראי באופן מלא על כל נזק שייגרם. המקרה היחיד בו מותר לרדת מדרכים סלולות הוא לחניונים, חופים, או חניות בפארקים מוכרים - ובלבד שהם רחוקים עד 3 ק"מ מהכביש. אולם אם נגרם נזק בדרכי גישה אלו - השוכר יהיה אחראי על הוצאות נזק או גרירה וחילוץ. במקרה והשוכר השתמש במעבורת לאחד מהאיים האוסטרליים, הוא ישא בהוצאות הגרירה חזרה לתחנת ההשכרה אם יהיה צורך בכך - לא משנה באשמת מי נגרמה הבעיה.
חברת ההשכרה שומרת את הזכות לאסור נסיעה במקומות מסויימים עקב מגבלות דרך או מזג אוויר או עקב מרחק נסיעה חריג ביחס לזמן ההשכרה. בעת קבלת הקרוואן, החברה תייעץ לגבי דברים אלו.
אין לעשות שום שינוי או תוספת בקרוואן ללא אישור כתוב מקדים מחברת ההשכרה.

בעלי חיים וחיות מחמד
אין להסיע בעלי חיים מכל סוג בקרוואן. הפרת כלל זה תגרום לביטול ההסכם, הפיקדון יילקח בנוסף לדמי ניקוי.

נהיגה בלילה
חברת ההשכרה אוסרת נהיגה בלילה בעיקר בכבישים בין עירוניים. במידה והיתה נסיעה מחוץ לערים בין השעות 18:30 בערב ל-6:30 בבוקר והקרוואן התנגש בבעל חיים, כמו קנגרו לדוגמה, יחולו חיובים נוספים עבור גרירת הקרוואן חזרה לתחנת ההשכרה. השוכר יהיה אחראי על עלויות גרירה/חילוץ לעיר הקרובה והוא יהיה מחוייב ב-AU$5000 מהוצאות הגרירה לתחנת ההשכרה.
הערה: השוכר צריך לספק דו"ח משטרתי עם זמן ומקום התקרית ולדווח מיידית לחברת ההשכרה.

אזורים אסורים לקרוואנים
אזורים מסוימים באוסטרליה מוגדרים כאזורים אסורים, בשל ריחוק ותנאי הכבישים ומכיוון שאזורים אלו אינם בטוחים לנסיעה דרכם, הם אסורים בכל עת. נא לציית לכל שלטי וכללי הדרך. אם נוסעים דרך נורמנטון, טננט קריק, דרווין, אליס ספרינגס, אולורו, נא ליידע את חברת ההשכרה, שכן שירות הסיוע בדרכים אינו זמין באזורים אלה. אם הושכר קרוואן מדגם קלאסיק או דלוקס, אסור לנסוע בדרום אוסטרליה, מערב אוסטרליה והטריטוריות הצפוניות.הביטוח לא יחול אם יופר סעיף זה. האזורים הללו כוללים (השמות המדוייקים בגרסה האנגלית):
א. מרכז מערב אוסטרליה, מוקפת בכבישים הגדולים הצפוניים אייר וסטיוארט.
ב. מרכז מזרח אוסטרליה, המוקף בכבישים סטיוארט, ברייר, מיטשל, לנדסבורו ובארקלי.
ג. קייפ יורק וצפון קוקטאון, חוף קרפנטריה ושטח ארנהם המוקף ע"י הכבישים בארקלי וסטיוארט.
ד. דרך סוואנה.
ה. מסלול בלומפילד.
ו. הקימברלי - כולל דרך נהר הגיב - המוקף בכביש הצפוני הגדול.
ז. מפלי ג'ים ג'ים ומפלי טווין בפארק הלאומי קאקאדו. קייפ לבקיו, בונגל בונגלס, והעיר האבודה בפארק הלאומי ליטשפילד.
ח. כל חוף, חול או אי (כולל מורטון ופרזר).
ט. קרוואנים הנוסעים לפארק הלאומי קאריג'ני צריכים לשלם AU$150.

תחזוקה ותיקונים
א. השוכר לוקח אחריות לתחזק את הקרוואן באופן קבוע וראוי, כולל בדיקה יומית של סוללה, מים ושמן. במקרה של נורית אזהרה דולקת המראה על תקלה אפשרית - יש ליצור קשר מיידי עם תחנת ההשכרה.
ב. חברת ההשכרה תחזיר הוצאות שנעשו לצורך תיקון במנוע עד 
AU$100. לתיקונים מעבר לסכום זה, יש לקבל אישור מחברת ההשכרה. ההחזר יינתן כל עוד הנזק לא נגרם באשמת השוכר. בכל מקרה, יש להציג קבלות.
ג. בכפוף לתנאים ולביטוח שנרכש, השוכר ישלם עבור תיקון או החלפת צמיג למעט אם הצמיג פגום והוא מוחזר לתחנת ההשכרה לצורך בדיקה והוא כפוף לתביעת אחריות של היצרן.
ד. השוכר יישא בהוצאות שייגרמו עקב שימוש לא נכון בדלק.
ה. תקלות שיגרמו במהלך חגים או במקומות מרוחקים עלולות לקחת זמן רב יותר מהרגיל כדי להביא חלקים או קרוואן חלופי או גרירה וכו'. במקרה כזה, חברת ההשכרה תעשה את מירב המאמצים בכדי לפתור את התקלה במהירות האפשרית. אולם היא לא תהיה אחראית על ההוצאות שייגרמו עקב כך.
ו. תקלה ברדיו, DVD, GPS, תנור, מזגן, מקרר, משאבות מים לא נחשבות כתקלה מכאנית כל עוד אפשר להמשיך לנסוע עם הקרוואן. לא יינתנו החזרים בגין מזון או לינה חלופיים שיירכשו עקב התקלה. תקלות אלו יכולות להיפתר אך ורק במוסכים ובמקומות של חברת ההשכרה הפזורים ברחבי אוסטרליה.
ז. כל החזר כספי על בעיות שיחולו במהלך ההשכרה יחושבו ויטופלו בסיום ההשכרה. ההחזר יהיה דרך כרטיס האשראי של השוכר.
ח. השוכר ישלם לחברת ההשכרה את העלות היומית של הקרוואן כל עוד הוא מושבת לצורך תיקונים בעקבות תאונה.

שירותי דרך
לכל הקרוואנים יש הסדר עם חברה לשירותי דרך. יש לשים לב כי השוכר יהיה אחראי על הוצאות במקרה של טעות אנוש - כגון:
1. נעילת המפתח בתוך הקרוואן.
2. סוללה התרוקנה.
3. החלפת צמיג.
4. שימוש מחוץ לאזורים המותרים או נזק שנגרם כתוצאה מרשלנות.
על כל בעיה הקשורה לקרוואן, כולל תקלה בציוד, יש לדווח לחברת ההשכרה תוך 24 שעות כדי לאפשר לחברה לפתור את התקלה במהלך תקופת ההשכרה. אי דיווח עלול לגרום לדחיית כל תביעה לפיצוי. החברה שומרת לעצמה את הזכות לא לקבל אחריות על תביעות שיעלו לאחר זמן זה. יש ליצור קשר במספר: 61297407462+.

RATES AND CONDITIONS

Rates and conditions quoted on our website and/or documentation are subject to change without notice. However (subject to changes in legislation or errors) we will not alter rates or conditions applicable to your rental once your booking has been confirmed by Awesome Van & Camper Hire. Please note all prices are quoted and payable in Australian Dollars. If the need should arise for a refund, it will be applied in Australian Dollars. Awesome accepts no responsibility for exchange rate fluctuations, positive or negative.

 

RENTAL DURATION & EXTENSIONS
Rental days are calculated on a calendar day basis. When calculating the number of days the Vehicle is rented, the day of pick-up is counted as day one of the rental, regardless of pick-up time. The day of the Vehicle’s return is counted as the final day of the rental regardless of drop-off time.
Late pick up or early return of the Vehicle does not entitle the Hirer to any refund of the unused portion of the rental.
Extensions may be organised through the sales office, subject to availability, and at the current rental rate. The extra cost of an extended rental must be paid by credit card on confirmation of the rental extension.
Failure to obtain an authorisation for a rental extension will result in a late fee of AU$100 per day in addition to the daily rental rate for each day until the Vehicle is returned. The daily rental rate charged will be the rate applicable on the day of extension per Vehicle for the extended rental period.

 

VEHICLE PICK-UP AND DROP-OFF
Vehicles are available for pick-up at a designated time on the first day of the hire period and must be returned on the agreed date at the nominated depot before 3:00pm.
Vehicle pick-up or return outside of branch hours are subject to an after-hours fee of AU$110.
The Hirer acknowledges having received the Vehicle in a clean condition, with full fuel tank (or as received) and with linen & kitchen utensil clean and tidy.
We suggest before returning the vehicle you remove all your rubbish, clean out any mud, grass and or sand from the floor of the vehicle. All Camping equipment is to be returned in a clean condition, free of dirt, dust and sand. A full fuel tank(or as received on collection) on the return date, time and location set out in the Rental Agreement otherwise a
AU$150 cleaning fee and a AU$10 refueling fee + the cost of the fuel will be charged.

 

NO SMOKING IN OR AROUND THE VEHICLE
Unfortunately if Awesome Campers staff or acting Agents detect smoking, then there will be an additional charge for
AU$150 on top the ‘cleaning fee’. This will be used to cover the extra cleaning time needed to remove the odour from the vehicle for the next customer.

 

INFRINGEMENTS
Awesome reserves the right to charge the Hirer for any traffic or parking fines or unpaid toll notices received; associated administration costs and/or accidents including third party property damage not reported on return of the Vehicle. The administration fee per incident or fine/notice received will be AU$75.

 

TOLL CHARGES
All vehicles have E tags in them
. If the E-TAG is lost or damaged during the hire a replacement cost of  AU$45 will be charged.

 

KEYS
The Hirer will be responsible for full cost of replacing keys which are lost, broken or for the retrieval of keys locked in a vehicle. The cost of a locksmith travelling to the vehicle will be at the Hirer’s expense. Awesome Campers will not be responsible for any additional expense occurred by the Hirer if they lose the Keys.

 

CHANGE OF DROP-OFF LOCATION
If the Hirer wishes to change the drop-off destination, they must first obtain authorisation from the office by calling 
+61297407462.
Subject to the change being approved an additional charge of up to AU$1100 may apply, which will be notified to you at time of approval.
The fee may apply in all cases irrespective of the reason for location change.

 

EARLY & LATE DROP-OFFS
Early pick-ups can be organised in advance, subject to availability. Late returns will be charged for additional days. If no extension has been approved, we have the right to report the Vehicle as stolen and press charges. Administration fees may also apply. If the Hirer wishes to drop-off the Vehicle after business hours, they must first obtain approval from the destination branch. There will be no refund or credits for early returns.

 

LICENCE
Branch staff must view and record details of the Hirer’s Drivers Licence on collection of your Vehicle. Branch staff must view and record passport details of International Licence holders.
For Hirer’s with an International Licence, the Licence needs to have been valid for 6 months and the driver must be a least 21 years of age. A valid overseas or International Drivers Licence is permitted.

 

USE OF THE VEHICLE
The Hirer agrees that, during the Rental Period, the Hirer will not allow the Vehicle to be:
a) Driven in other than a prudent and cautious manner. A single vehicle write off or rollover is considered a breach of this condition and the customer will be responsible for the cost of damage. For any damage due to vehicle use in contravention of Clause 11 “Use of Vehicle”. Any damage caused by will full misconduct (e.g. sitting or standing on the bonnet or roof of the Vehicle or disregarding signposted height restrictions entering or exiting Car parks or Drive Thru’s);
b) Driven by a person under the influence of alcohol or drugs or with a blood alcohol level in excess of that permitted by law;

c) Exceed the speed limit;
d) Left with the ignition key in the Vehicle while it is unoccupied;
e) Damaged by:
(i) Submersion in water;
(ii) Contact with salt water;
(iii) Creek or river crossing;
(iv) Driving through low plain flooded areas;
(v) Beach driving
f) Used for any illegal purpose or in any race, rally or contest;
g) Used to tow any vehicle or trailer;
h) Use cookers inside the cabin of the vehicle or in a dangerous manner;
i) use the Vehicle to carry a child without the use of an approved child restraint (as defined in the Australian Road laws. Australian law requires any child under the age of 7 years to be seated in an approved child restraint;
j) Used to carry passengers or property for hire or reward;
k) Used to carry more persons than is permitted by any relevant authority or detailed in the Vehicle Manual or on the Vehicle or specified in this Agreement;
l) Used to carry volatile liquids, gases, explosives or other corrosive or inflammable material.
m) NOT to be DRIVEN ON COUNTRY ROADS AT SUNSET OR AFTER DARK AS THE RISK OF COLLISION WITH NATIVE WILDLIFE IS GREATLY INCREASED.
n) driven other than who is on the rental agreement, and have been approved by Awesome Campers and added to the rental agreement as an additional driver.

 

ROAD RESTRICTIONS
Camper vans for hire from Awesome Campers are all two wheel drive vehicles. Therefore they are not allowed to travel on unsealed roads such as dirt, gravel, fire trails, beaches, sand tracks, off roading or 4x4 trails. Travelling on these roads voids all damage protection cover and the Hirer will be liable for all damage caused by travelling on these roads. The only exception to this is reasonable use of access roads less than 3 kilometres to a recognised commercial campgrounds, beach or official car park in a National Park. However if the Hirer does damage the vehicle on an access road, then they are fully liable for all damages and towing costs to recover the vehicle back to the nearest Awesome Campers Depot. If the Hirer takes the vehicle on a ferry to any Australian Island, then the Hirers are fully responsible for all towing costs back to the nearest Awesome Campers Depot if they have a problem with the camper van regardless who is at fault.
We value your well-being, and for safety purposes Awesome reserves the right, at its sole discretion, to restrict vehicle movements in certain areas due to adverse road or weather conditions, and the instance to nominated destinations in relation to the length of hire period. Awesome will advise you on pick up of any travel restrictions known at that time.
The Hirer shall not make any alternations or additions to the Vehicle without the prior written consent of Awesome.

 

ANIMALS & PETS
Awesome Campers does not allow the carriage of pets or any animals in the their vehicles whilst on rental. Carriage of pets or animals will render the contract void, and the rental bond and the cleaning bond will be retained and used for cleaning and fumigating the vehicle.

 

NIGHT DRIVING

AWESOME CAMPERS prohibit night driving, especially through the country or native bush areas. IF YOU CHOSE TO DRIVE OUTSIDE ANY CITY LIMITS BETWEEN 6PM (1800 HOURS) AND 6.30AM (0630 HOURS) AND HIT AN ANIMAL, I.E A KANGAROO, then unfortuantley there is an ADDITIONAL CHARGE TO COVER TOWING THE VEHICLE BACK TO BASE. The Hirer will be responsible for the recovery/towing costs to the nearest major town of the incident and is liable for the first AU$5000 worth of towing cost to recover the vehicle to an Awesome Campers Depot.
Note: Hirer must supply a Police Accident Report with the time and location of the accident and report it immediately to Awesome Campers.

 

PROHIBITED AREAS VEHICLES
Prohibited Areas - Certain parts of Australia are designated as prohibited areas, due to the remoteness and conditions of roads as these areas are unsafe to travel through, they are prohibited at all times. Please obey any and all street signs and road rules. If you are travelling through, Normanton, Tennant Creek, Darwin, Alice Springs, Uluru, please advise Awesome Campers, as Roadside Assist is not available at these areas. If you have a classic or deluxe campervan, you are not permitted to travel in WA, Sa and NT. YOU WILL LOSE YOUR BOND IF YOU CONTRAVENE THIS CLAUSE.. Prohibited areas include:
a) Central West Australia bounded by the Great Northern, Eyre and Stuart Highways.
b) Central Eastern Australia bounded by the Stuart, Barrier, Mitchell, Landsborough & Barkley Highways.
c) Cape York & North of Cooktown, the Carpentaria Coast and Arnhem Land bounded by the Barkley & Stuart Highways.
d) The Savannah Way.
e) The Bloomfield Track.
f) The Kimberleys – including the Gibb River Road - bounded by the Great Northern Highway.
g) Jim Jim Falls and Twin Falls in Kakadu National Park. Cape Leveque, the Bungle Bungles and the Lost City in Litchfield National Park.
h) Any beach, sand or island (This includes Moreton Island and Fraser Island).
i) Awesome Van & Camper hire travelling into the Karijni National Park will incur a fixed fee of AU$150.

 

MAINTENANCE AND REPAIRS
a. The Hirer shall take all reasonable steps to properly maintain the Vehicle, including daily checks of the oil, water and batteries, and will contact Awesome immediately should vehicle warning lights indicate any potential malfunction.
b. Awesome will reimburse the Hirer for expenditure up to AU$100 reasonably incurred in rectifying any mechanical failure to the drive train and engine of the Vehicle. For repairs costing over AU$100, Awesome will need to be informed and confirm the repair in advance. Repairs will be approved and reimbursement, where applicable, will be granted provided the Hirer was not responsible for the damage. In all cases, receipts must be submitted for any repair or the claim will not be paid.
c.Subject to the terms of the Excess Reduction, the Customer will pay for the cost of repairing or replacing the tyres damaged during the Rental Period except if the tyre is defective and is returned by the Customer to Awesome for inspection and is subject to a warranty claim on the manufacturer.
d. The Customer will be liable for any cost associated with the incorrect use of fuel (being diesel or petrol), this includes Bio-Diesel which should NOT be used, or water or other contamination of fuel.
e. Problems in remote area and during Australian national holidays such as Christmas, Easter, etc. Due to the sheer size of Australia, sometimes it may take longer than normal to relocate a replacement vehicle, spare part, fix a problem on the roadside or be towed to the nearest garage, If this happens, then Awesome Campers will do its upmost to rectify the problem as soon as possible, but will not be held liable to any additional costs the hirer may incur due to being in a remote location or a Public Holiday.
f. Malfuntion of Radio/Cassette players, DVD, GPS, Stoves, Air-conditioning Units, Refrigerator, Water Pumps are not considered a mechanical breakdown as the vehicle is still able to continue driving during your holiday. No alternative accommodation or food items will be paid for during the duration of these malfunctions. If one of these items does go wrong, then they can only be inspected at one of our authorised regional depots across Australia.
g. Any refund for on-road problems will be processed when the vehicle is dropped off at its final destination. Down time will be calculated in rentals days, and the refund will be credited against the Hirer’s credit card.
h. The Customer will pay Awesome the daily rental rate for the period the Vehicle is off fleet for accident repairs.

 

ROAD SIDE ASSISTANCE
All Awesome Van & Camper hire have RACQ Membership, giving you the peace of mind of roadside assistance. Please note that hirers will be liable for fees in the event of human error - for example:
(i) Locked keys in the vehicle
(ii) Flat Battery
(iii) Tyre Change/s
(iv) Use outside of contracted area of use, or damage caused by negligence
Any problems associated with the Vehicle, including equipment failure, must be reported to Awesome within 24 hours in order to give Awesome the opportunity to rectify the problem during the rental. Failure to do so may compromise any claims for compensation. Awesome reserves the right not to accept liability for any claims submitted after this period. Please contact Awesome on: +61297407462.

ביטוח

אפשרות להורדת גובה ההשתתפות העצמית
השוכר מודע לכך ש:
א. הקרוואן מבוטח בביטוח צד ג' לרכב ולרכוש (אין ביטוח תאונת רכב יחיד).
ב. השוכר יהיה צריך לשלם את ההשתתפות העצמית לכל נזק שיגרם המהלך תקופת ההשכרה.
ג. יש אפשרות להוריד את גובה ההשתתפות העצמית ע"י רכישה של אחת האופציות המופיעות בהמשך.
הביטוח ו/או אפשרות הפחתת ההשתתפות העצמית לא יחולו במידה ואחד מסעיפי ההסכם יופרו.
במידה ולא נרכשה אף אפשרות להורדת גובה ההשתתפות העצמית, גובה ההשתתפות העצמית יהיה 
AU$3000.

יש לבחור באחת מאפשרויות הפחתת גובה ההשתתפות העצמית:
כפי שהוזכר קודם, במידה ולא נרכשה אף אפשרות להורדת גובה ההשתתפות העצמית, ההשתתפות העצמית תהיה 
AU$3000. בנוסף, אין ביטוח צמיגים ושמשה קדמית. התשלום במקרה של התהפכות רכב יחיד / תאונת רכב יחיד יהיה 
AU$4000.

ביטוח C: עבור AU$20 ליום, ההשתתפות העצמית יורדת ל-AU$1000 ויש כיסוי עבור צמיגים ושמשה קדמית. התשלום במקרה של התהפכות רכב יחיד / תאונת רכב יחיד יהיה AU$3000.
חבילת "מסלול מהיר": עבור AU$30 ליום ההשתתפות העצמית יורדת ל-AU$500, יש כיסוי לצמיגים ושמשה קדמית גם עבור נהג נוסף. התשלום במקרה של התהפכות רכב יחיד / תאונת רכב יחיד יהיה AU$2000

תשלום ההשתתפות העצמית הוא לכל מקרה בנפרד ולא לכל ההשכרה.
ההשתתפות העצמית חלה לא משנה באשמת מי התאונה והיא משולמת מיד בסיום הדיווח על התאונה ולא בסיום ההשכרה. ההשתתפות העצמית תוחזר רק אם חברת ההשכרה תצליח לקבל את מלוא הסכום מהצד השלישי. יש לקחת בחשבון שטיפול בתביעות כנגד צד שלישי יכול להיארך חודשים ולפעמים גם שנים.
הנזק כולל כל נזק לרכוש של צד ג', נזק לקרוואן השכור כולל שמשות, צמיגים, גרירה ועלויות התיקון, גניבה, שריפה, פריצה או ונדליזם. זה כולל גם את עלות ימי ההשכרה לתקופה בה הקרוואן מושבת לצרכי תיקון.
במקרה של ביטוח רגיל או שנבחרה אפשרות להפחתת הביטוח:
הפיקדון וההשתתפות העצמית צריכים להיות משולמים במזומן או שייחויבו בכרטיס האשראי למשך ההשכרה. במקרה של תשלום במזומן, היות והסניפים לא מחזיקים מזומן, לא יוחזר מזומן אלא הכסף יחזור בהעברה בנקאית ישירות לחשבון השוכר. כל עמלה שתהיה בעקבות כך - תהיה על השוכר.

נזקי צמיגים ושמשות
כל נזק לצמיגים או לשמשות הקרוואן יהיה באחריות השוכר ועלות תיקונו תופחת מהפיקדון. תיקון שבב שמשה קדמית עולה בממוצע 
AU$150 והתאמת שמשה חדשה עולה בממוצע AU$480. המחיר הממוצע של החלפת צמיג הוא AU$250. לכן כדאי לרכוש את חבילת הביטוח C שמכסה עלויות אלו.

נזקי גג ותחתית הקרוואן
לא משנה איזו אפשרות ביטוח נרכשה - כל הפוליסות לא כוללות את הגג, האוהל, חלונות הצד, החלון האחורי, חלון השמש ותחתית הקרוואן. נא לשים לב לגובה ולרוחב הקרוואן. קרוואן רגיל (לא 4X4) אינו רשאי לנסוע על כבישים לא סלולים כמו דרכי עפר, חצץ, שבילי אש, חופים, מסלולי חול או שבילי 4X4. נסיעה במקומות כאלה תבטל את הביטוח.
ייתכן והשוכר יחוייב גם על עלויות נוספות עקב הורדת הקרוואן מהכביש לצורך תיקון.

ביטוח C
ביטוח המכסה כנגד רכוש צד ג', צמיגים, שמשה קדמית. (לא כולל גג או אוהל, חלונות צד, חלון אחורי, חלון שמש, תחתית הקרוואן).

נזק ו/או אובדן ציוד אישי
חברת ההשכרה לא אחראית על שום נזק ו/או אובדן של ציוד אישי שהושאר בקרוואן.

מומלץ בחום לא לנהוג בכבישים המהירים בין השעות 18:30 בערב ל-6:30 בבוקר עקב סיכוי גדול לפגוע בחיות הבר הרבות המסתובבות בשטחים הפתוחים. 

תאונת רכב יחיד / התהפכות רכב יחד
תאונת רכב יחיד מוגדרת כנזק שנגרם לקרוואן ללא מעורבות של רכב אחר (כמו פגיעה בעץ). זה כולל גם מקרה של תאונה עם כלי רכב אחר אבל בלי יכולת להוכיח או להביא פרטים של הנהג ו/או הרכב השני ותיעוד משטרתי של זמן ומקום התאונה. דוגמאות לתאונת רכב יחיד כוללות התנגשות בעצים, תמרורים או חיות (בין אם במתכוון או שלא), בנסיעה קדימה או אחורה. אם הקרוואן מעורב בתאונת רכב יחיד זה יגרום לחיוב של עד AU$4000.

חיובים נוספים בגין החזרת הקרוואן לתחנת ההשכרה. השוכר יהיה אחראי עבור כל הוצאות החזרת הקרוואן/גרירה לעיר הגדולה הקרובה למקום התאונה והוא יהיה אחראי ל-AU$3000 הראשונים שווי גרירת הקרוואן והחזרתו לתחנת ההשכרה. הערה: השוכר נדרש לספק דו"ח משטרתי עם שעת ומקום התאונה ולדווח מיידית לחברת ההשכרה.

התהפכות רכב יחיד או 'טוטאל לוסט', נחשבים כהפרת תנאי החוזה והשוכר יהיה אחראי עבור כל ההוצאות של החזרת הקרוואן והחלפתו.

לא לסטות מהדרך בעקבות בעלי חיים
במקרה ובעל חיים רץ ממולך, תנסה לבלום אבל אל תסטה מהדרך. אם פגעת בבעל חיים אתה עלול לספוג נזק, אבל אם תסטה מהדרך, אתה תתהפך ובטוח תגרום לנזק וכמו כן לפציעה מסוכנת. השוכר יהיה אחראי על כל נזק שייגרם כתוצאה ממקרים המעורבים בבעלי חיים.

מה לעשות במקרה תאונה
אם השוכר מעורב בתאונה יש לנהוג בהתאם להוראות הבאות:
במקום התאונה, על השוכר:
1. לתעד את שמות וכתובות המעורבים בתאונה וכן עדי ראיה, צלמו כמה תמונות שאתם יכולים.
2. לדווח על התאונה למשטרה בלי קשר לעלות הנזק.
3. לא לקבל אשמה על התאונה או להתעקש שהצד השני יעשה זאת.
4. במידה האפשר, לצלם את הנזקים של כל הרכבים ואת לוחיות הזיהוי.
5. ליצור קשר עם תחנת ההשכרה הקרובה ולמסור פרטים תוך 24 שעות.

בתחנת ההשכרה:
1. השוכר צריך להציג את רישיון הנהיגה ולהעביר את דו"ח המשטרה (אם קיים) וכל מסמך מסייע אחר.
2. השוכר נדרש לשלם את ההשתתפות העצמית וכל סכום אחר שיעלה כתוצאה מהתאונה, אובדן או נזק. סכום זה ישולם בעת הדיווח על התאונה ולא בסיום ההשכרה.
3. חברת ההשכרה תוודא שדו"ח התאונה ימולא עד הסוף ובאופן ברור.

החלפת קרוואן
1. אין התחייבות על זמינות של קרוואן חלופי. נתינת קרוואן חלופי תלוי בזמינות, מיקום השוכר, אחריות התאונה ומשך הזמן שנותר עד לסיום ההשכרה. יכול להיות שיחולו חיובים על השוכר.
2. במידה ותתאפשר החלפת קרוואן, על השוכר להגיע באופן עצמאי ועל חשבונו לתחנת ההשכרה לצורך קבלת הקרוואן החדש.
3. במקרה של תאונת רכב יחיד, השוכר ישא בעלויות הקשורות להבאת הקרוואן החלופי לא משנה איזה ביטוח נקנה.
4. יש להשאיר פיקדון חדש עבור הקרוואן החלופי.

הערה חשובה
בשום פנים ואופן, אסור לשוכר להמשיך או להתחיל בנסיעה לאחר תאונה, התנגשות בבעל חיים, התהפכות, שקיעה במים, או תאונה אחרת ללא אישור מחברת ההשכרה.
אם הקרוואן לא ניתן לנסיעה והשוכר רוצה קרוואן חלופי, זה יהיה תלוי בזמינות, מרחק וזמן. על השוכר להגיע בכוחות עצמו ועל חשבונו לתחנת ההשכרה. במידה וימצא קרוואן חלופי והוא יוסכם על השוכר להמשך תקופת ההשכרה, יש לרכוש חבילת ביטוח חדשה.

חיובים נוספים בגין החזרת הקרוואן לתחנת ההשכרה. השוכר יהיה אחראי עבור כל הוצאות החזרת הקרוואן/גרירה לעיר הגדולה הקרובה למקום התאונה והוא יהיה אחראי ל-AU$3000 הראשונים שווי גרירת הקרוואן והחזרתו לתחנת ההשכרה. הערה: השוכר נדרש לספק דו"ח משטרתי עם שעת ומקום התאונה ולדווח מיידית לחברת ההשכרה.

VEHICLE DAMAGE EXCESS REDUCTION OPTION

The Customer understands that:
a) The Vehicle is insured for third party vehicle and property damage only (we do not cover single vehicle accidents)
b) The Customer will have to pay an excess in respect of any damage incurred whilst in the Customer’s possession;
c) The excess may be reduced by taking out Excess Reduction coverage (see below)
Any Excess Reduction is void, and the Customer will be responsible for the total cost of any damage if the Customer breaches any of the conditions on the terms and conditions.
If no Excess Reduction Option is taken, the Customer is responsible for the first AU$3000 of the cost of damage.

 

You are required to take one of the following Excess Reduction Options:
As mentioned before, If no Excess Reduction Option is taken, the Customer is responsible for the first AU$3000 of the cost of damage and he has no Tyres or front Windscreen cover. 
A Single Vehicle Incidents will incur a Charge of up to AU$4000.

 

Liability C: For AU$20 per day - the bond and liability are reduced to AU$1000 and Tyres & front Windscreen are covered. A Single Vehicle Incidents will incur a Charge of up to AU$3000.
Fast Track Package: For AU$30 per day - the excess reduced to AU$500, Tyres & front Windscreen are covered also for an extra driver. A Single Vehicle Incidents will incur a Charge of up to AU$2000.

 

The excess applies in respect of each claim, not rental.

The excess is applicable regardless of who is at fault and must be paid at the time the accident report is completed, not at the completion of the Rental. The excess will be refunded only if Awesome is successful in recovering the cost of the damages from the third party. Please note that third party claims can take months or even years to resolve.

Damage includes any and all damage to third party property, damage to the rented Vehicle including windscreens, tyres, towing and recovery costs, theft, fire, break-in or vandalism. This also includes the cost of the daily rental rate for the period the Vehicle is off fleet for repair.

If you choose Standard Liability or Liability C and Fast Track package Options, please note the following:
The excess/Bond is will need to be paid by cash or put onto your credit card for the duration of the rental. If the bond is paid by cash, our depots do not keep cash on the premises and are unable to refund bonds as cash. Any cash bond due for return will be transferred into a bank account nominated by the hirer. Any bank fees associated with this are to borne by the hirer.

 

TYRE & GLASS DAMAGE
Any Damage to the vehicles tyres or glass will be the responsibility of the Hirer and this will be deducted from the security bond. The average cost to repair a windscreen chip is AU$150, and the average cost to fit a new windscreen is AU$480.The average cost for tyre replacement is AU$250. Therefore we suggest taking out Liability C insurance which is included in the cover.

 

ROOF & UNDERBODY DAMAGE
REGARDLESS OF WHICH INSURANCE RISK REDUCTION OPTION THE HIRER HAS SELECTED, ALL POLICIES EXCLUDE ROOF, TENT, SIDE WINDOWS, BACK WINDSCREEN, SUNROOFS & UNDERBODY DAMAGE. Please be aware of the height and the width of your vehicle. If you hire a 2WD Campervan from Awesome Campers the campervan is not allowed to travel on unsealed roads such as, dirt, gravel, fire trails, beaches, sand tracks, off roading or 4x4 trails. Travelling on these roads voids all damage protection cover.

You may be liable for extra costs while your vehicle is off the road for accident repairs.

 

LIABILITY C COVER
Awesome Liability C Coverage covers you for Third Party Damage, tyres, front windscreen breakages. (does not include roof top tent, side and back windows, sunroofs, roof & underbody).

 

Damage and/or Loss to Personal Belongings
Awesome Van & Camper hire accepts no liability or responsibility for damage to or loss of personal belongings left in the vehicle.

 

WE ALSO STRONGLY RECOMMEND THAT YOU DO NOT DRIVE ON HIGHWAYS BETWEEN 6.30AM AND 6PM AS THE RISK OF COLLISION WITH NATIVE WILDLIFE IS GREATLY INCREASED. ITS IS STRICTLY FORBIDDEN IN THE OUTBACK, DUE TO PEOPLE FALLING ASLEEP WHILE DRIVING AND WILDLIFE. HIRES WILL BE LIABLE FOR ALL THE COSTS OF THE REPAIR.

 

SINGLE VEHICLE ACCIDENT/SINGLE VEHICLE ROLLOVER
Single Vehicle accidents are defined as any damage that is done to the vehicle when no other vehicle is involved (for example you hit a tree and not another vehicle is involved). This also includes the Hirer having and accident with another vehicle, but the Hirer cannot provide Awesome Campers with the other driver’s details and a Police Report stating the time and location of the accident. Examples of single vehicle accidents include running into trees, guideposts or animals,(whether intentionally or not) whilst travelling forward or reversing. If a vehicle is involved in a ‘Single Vehicle accident’ then this will incur a Charge of up to AU$4000.

 

ANY ADDITIONAL CHARGE TO COVER TOWING THE VEHICLE BACK TO BASE. The Hirer will be responsible for the recovery/towing costs to the nearest major town of the incident and is liable for the first AU$3000 worth of towing cost to recover the vehicle to an Awesome Campers Depot. Note: Hirer must supply a Police Accident Report with the time and location of the accident and report it immediately to Awesome Campers.

 

A single vehicle rollover or written off, is considered a breach of our terms and conditions and you will be liable for full recovery and replacement costs.

 

DO NOT SWERVE FOR ANIMALS
If an animal runs out in front of you, apply the brakes, but do not swerve. If you hit the animal you may sustain damage. If you swerve, you will roll and definitely cause damage. You may even sustain serious personal injury. The hirer will be financially responsible for any damage sustained by incidents involving animals.

 

PROCEDURES IN CASE OF ACCIDENT
If the Hirer is involved in a motor vehicle accident whilst on hire, the following procedures should be followed:

AT THE ACCIDENT SCENE THE CUSTOMER MUST:
1. Obtain the names and addresses of third parties and any witnesses, take as many photos as you can.
2. Report the accident to police, regardless of estimated damage costs.
3. Not accept blame or insist the other party is at fault.
4. If possible, photograph damage to all vehicle(s) and registration number(s).
5. Phone the nearest Awesome Branch with the accident’s details within 24 hours.

 

AT THE BRANCH:
1. The Customer must produce their Driver’s Licence and hand over the police report (if applicable) and any supporting photographs.
2. The Customer is required to pay the excess (if applicable) and any other amount due by them in respect to any damage arising from an accident, loss, or damage. This amount is payable at the time of reporting “the event” and not at completion of the Rental Period.
3. The Awesome Customer Service Representative will ensure the Motor Vehicle Accident Report is completed clearly and accurately signed by the Customer.

 

EXCHANGE VEHICLE:
1. The availability of an Exchange Vehicle is not guaranteed; provision is subject to availability, client location, accident liability and remaining hire duration. Client charges may be incurred (see below).
2. If an exchange Vehicle is required as a result of an accident, the Customer is responsible for making their own way to the nearest Awesome branch or pick up location at their own expense.
3. The Customer will pay for any costs relating to delivery of an exchange vehicle as a result of any single vehicle accident. This charge applies irrespective of any excess reduction taken.
4. A new Security Bond will be required for the exchange vehicle.

 

IMPORTANT NOTE:
Under NO circumstances should the Hirer attempt to start or drive a vehicle that has been involved in an accident or wildlife accident, damaged by roll-over, water submersion or by any other means without permission from Awesome.
If the vehicle is un-drivable after an accident and the Hirer would like to have a replacement vehicle, this will be subject to availability, distance and time. The Hirer must at his/her own expense, make his/her own way to the nearest Awesome Branch. If a replacement vehicle is available and accepted by the Hirer for the remainder of the Rental Period a new Excess Reduction policy will be required.

 

ANY ADDITIONAL CHARGE TO COVER TOWING THE VEHICLE BACK TO BASE. The Hirer will be responsible for the recovery/towing costs to the nearest major town of the incident and is liable for the first AU$3000 worth of towing cost to recover the vehicle to an Awesome Campers Depot. Note: Hirer must supply a Police Accident Report with the time and location of the accident and report it immediately to Awesome Campers.

ציוד

כל הקרוואנים מצויידים ב:

מצעים וכלי מיטה
כרית + ציפית, שמיכה או שק שינה, סדין ומגבת

ציוד מטבח
כיור, מקרר או צידנית, צלחות, קערות, פותחן בקבוקים וקופסאות, סכו"ם, כלי בישול, קרש חיתוך. בחלק מהקרוואנים יש כיריים ניידות, כוסות וספלים, קולפן, מגבות מטבח, קערות ערבוב, קומקום

ציוד כללי
מטאטא, יעה, מטף, שולחן ו-2 כיסאות פיקניק וכספת - ברוב הקרוואנים

מפות ומדריכי חניונים
 

All vehicles come fully equipped with:

Bedding & Linen
pillow & pillowcase, duvet or sleeping bag, sheet, towel

Kitchen Equipment
sink, frigde or ice box (esky), 
plates & bowls, bottle & can opener, knives, forks, spoons, pans, cooking utensils, chopping board. Some vehicles have also: gas cooker, cups & glasses, veg peeler, tea towel, mixing bowls, kettle

General Equipment
dustpan & brush, fire extinguisher, outside table & 2 chairs, safe - in most vehicles

Road Maps and Camp grounds information

info@bandana.co.il
+972-58-5471771
+972-58-5471771
אנא המתן...