השכרת קרוואן קרוואנים תנאי השכרה - 229



המחיר כולל

  • ביטוח מלא עם גבול השתתפות עצמית של : AU$ 7500/5000 למקרה (למעט אם נרכש ביטוח מורחב)
  • מע''מ (%): 10%
  • מיסים מקומיים: 3%
  • ערכת רכב:
  • כלי מטבח וכלי אוכל:
  • שרותי דרך 24 שעות:
  • מרחק נסיעה ללא הגבלת מרחק:
  • ערכת ציוד שינה:


תוספות אפשריות

  • שולחן פיקניק
  • חבילת "החזרה מהירה" (החזרה באדלייד, אליס ספרינגס, דרווין, ברום, הוברט): החזרת מיכלי גז ודלק ריקים, החזרת מפתח מהירה
  • חבילת "החזרה מהירה" (החזרה בבריסבן, קרנס, מלבורן, סידני, פרת'): החזרת מיכלי גז ודלק ריקים, שירות ריקון מיכלי מים ושירותים, החזרת מפתח מהירה
  • קומפרסור אוויר
  • מאוורר / מפזר חום 220 וולט
  • כימיקלים לשרותים
  • רכישת גז מראש לקרוואנים 2 או 3 נפשות
  • רכישת גז מראש לקרוואנים 4 או 6 נפשות
  • ערכת עזרה ראשונה
  • בעלי חיים
  • החלפת כלי מיטה
  • צידנית
  • כרטיס כניסה לרשת הפארקים BIG4 עבור 2-1 אנשים
  • כרטיס כניסה לרשת הפארקים BIG4 עבור 4-3 אנשים
  • ביטוח התהפכות רכב יחיד
  • ביטוח מורחב - הפחתת השתתפות עצמית למינימום - לקרוואנים HiTop/Voyager
  • סככת צל חיצונית
  • טלפון לוויני
  • ביטוח מורחב - הפחתת השתתפות עצמית למינימום
  • רישום נהג נוסף
  • שימוש ללא הגבלה בתוכנת מסלולי טיול ייחודית לטיולי קרוואנים Rv Plan כולל האפשרות להזמנת החניונים
  • כסא בטיחות לילד
  • כיסא בוסטר לילד
  • כיסא פיקניק


תנאי תשלום

מקדמה 300, שאר התשלום 30 לפני מועד תחילת ההשכרה


דמי ביטול

  • מעל 61 ימים מיום ההשכרה הראשון - 5% ממחיר ההשכרה, מינימום 150 $ AU לא יוחזרו.
  • 22 עד 60 ימים לפני תאריך ההשכרה:15% ממחיר ההשכרה, מינימום 250 $ AU, לא יוחזרו, .
  • 7 עד 21 ימים לפני תאריך ההשכרה:25% ממחיר ההשכרה, מינימום 350 $ AU, לא יוחזרו, .
  • 2 עד 6 ימים לפני תאריך ההשכרה:55% ממחיר ההשכרה, מינימום 450 $ AU, לא יוחזרו, .
  • 1 עד 1 ימים לפני תאריך ההשכרה:100% ממחיר ההשכרה, מינימום 550 $ AU, לא יוחזרו, .

תנאי השכרה

מסמך זה מכיל תרגום תקציר של תנאי ההשכרה. המסמך המלא נמצא בתחנת ההשכרה ונמסר בעת קבלת הרכב. המחירים המופיעים במסמך הנם בדולר אוסטרלי. הן התנאים והן המחירים יכולים להשתנות מעת לעת ללא הודעה מוקדמת. בכל מקרה של ספק\ פרשנות שונה\ תרגום שונה התנאים הקובעים הם התנאים המופיעים במקור באנגלית.

מחיר ההשכרה כולל:
·       
מרחק נסיעה ללא הגבלת ק"מ
·       
ביטוח – עם השתתפות עצמית- ראה פרק ביטוח
·       
מיסים בסך 10%

·        3% דמי מנהלה
·        ערכת מצעים
·        ערכת מטבח
·       
ערכת ציוד כללי לקרוואן - ראה פרק ציוד
·       
שירותי דרך 24 שעות ביממה (מספר חינם)

·        GPS

חבילת הכל כלול
ניתנת לרכישה בנוסף למחיר השכירות היומית ב-55 $AU ליום (עד מקסימום AU$ 2,750 לכל תקופת ההשכרה) לקרוואנים HiTop ו-Voyager ו-
59 $AU ליום (עד מקסימום AU$ 2,950 לכל תקופת ההשכרה) לשאר הקרוואנים.

 החבילה כוללת:
·        הפחתת השתתפות עצמית ל-0
·        ביטוח התהפכות רכב יחיד
·        דמי רישום נהג נוסף
·        שירות החלפת מצעים*
·        שולחן וכסאות קמפינג (לפי מספר הנוסעים)
·        כסא תינוק/בוסטר - ע"פ הזמנה מראש (לא מתאים לחלק מהקרוואנים)
·        תנור חימום - אם נדרש

*שירות החלפת מצעים: מאפשר לשוכרים להחליף כלי מיטה ומצעים לאחר 7 ימי השכרה בכל אחד מתחנות ההשכרה. יש להודיע ולתאם עם תחנת ההשכרה כדי לוודא מוכנות וזמינות.

פיקדון
במידה ולא נרכשה האופציה להפחתת ההשתתפות העצמית או חבילת "הכל כלול", הפיקדון יהיה 7,500 $AU (ו-5000 $AU לקרוואנים HiTop ו-Voyager). הפיקדון הוא חובה לא משנה אם השוכר רכש ביטוח נסיעות אישי.
תשלום הפיקדון יתבצע בכרטיס אשראי או חיוב בלבד. סכום הפיקדון יחויב מיידית. בעל הכרטיס חייב להיות נוכח בעת קבלת הקרוואן. בעל הכרטיס יהיה אחראי על כל נזק שייגרם לקרוואן. שום כרטיס חיוב אחר לא קביל למעט כרטיס אשראי או חיוב.
תשלומי הפיקדון אשר יחויבו בכרטיס האשראי יחויבו בנוסף עמלת כרטיס אשראי בסך 1.21% לכרטיסי ויזה ומאסטרקארד ו-2.6% לאמריקן אקספרס. גובה העמלה נתון לשינוי. סכום הפיקדון יוחזר בסיום ההשכרה במידה והקרוואן חזר נקי וללא נזקים. החברה ממליצה להשתמש בויזה או מאסטרקארד לתשלום הפיקדון מכיוון שדמי מנהלה שחלים בעת התשלום לא יוחזרו כאשר הכרטיס הוא אמריקן אקספרס.

תקופת ההשכרה
• חישוב ימי ההשכרה נעשה על פי ימים קלנדריים. יום קבלת הקרוואן נחשב כיום הראשון יום ההחזרה נחשב כיום האחרון. קבלה והחזרת הקרוואנים בשעות העבודה.
• תקופת ההשכרה המינימלית היא 5 ימים.

• מינימום 7 ימים חל על השכרות היוצאות מסידני במהלך מירוצי Bathurst.
• מינימום 30 ימים חל על השכרות כיוון אחד בין ה-1 ביולי ל-30 בנובמבר 2023 המסתיימות באליס ספרינגס, ברום או דרווין למעט השכרות היוצאות מאליס ספרינגס, ברום או דרווין (לא כולל 4X4).
• מינימום 10 ימים חל על השכרות בין ה-24 בדצמבר 2023 ל-4 בינואר 2024 עקב חג המולד.
• להשכרות כיוון אחד יש מינימום ימים המשתנה בהתאם ליעדים. נא לעיין בטבלה בהמשך.
• תקופות המינימום להשכרה יכולות להשתנות מעת לעת.
• קבלה מאוחרת או החזרה מוקדמת אינה מזכה בהחזר כספי. אין החזר כספי בגין ימים לא מנוצלים.
• במידה והשוכר רוצה להאריך את תקופת ההשכרה לאחר שכבר החלה ההשכרה, ראשית חייב לקבל את אישור חברת ההשכרה (1800-331-454). אישור ההארכה יהיה תלוי בזמינות הקרוואן. במידה ובקשת ההארכה אושרה, הפרש התשלום יבוצע מיידית בכרטיס אשראי. מחיר ימי ההארכה יחושבו לפי המחיר של הקרוואן \ מכונית באותה עת וללא קשר למחיר ההשכרה המקורי. אי קבלת אישור הארכה יגרור תשלום קנס של 
150 $AU לכל יום השכרה בנוסף למחיר ההשכרה העדכני.

השכרות כיוון אחד - מינימום ימים

 

השכרות מצטברות
באם לשוכר הזמנה נוספת באותה חברה, ניתן לאחדן ולקבל עבורן הנחת "השכרה ממושכת". פרטים יינתנו בהתאם לצורך.

הטל לתחנת ברום
קרוואנים הנאספים או מוחזרים בתחנת ברום יחוייבו בתשלום נוסף בסך 835 AU$ (איסוף והחזרה באותה עיר יחויב רק פעם אחת).

הטל שדה התעופה הוברט
AU$115 ייגבו במקרה של איסוף משדה התעופה בהוברט.

שעות פעילות הסניפים
הסניפים פתוחים 7 ימים בשבוע למעט חג המולד (25 בדצמבר), יום שישי הטוב (7 באפריל), ראש השנה האזרחית (1 בינואר) ויום העצמאות האוסטרלי (26 בינואר) שאז הסניפים סגורים. חלק מהסניפים סגורים בימי ראשון בעונה החלשה.
לקוחות המקבלים או מחזירים קרוואן מתבקשים להגיע לסניף עד לשעה 15:00.

• תחנות אדלייד, פרת', סידני ומלבורן: בין 1 במאי ל-31 באוגוסט: קבלת קרוואן בין השעות 9:00 ל-15:30 וסגור בימי ראשון.
בשאר ימות השנה קבלת הקרוואן בין השעות 9:00 ל-15:30 - כל ימות השבוע.
• תחנת בריסבן: בין 1 באוקטובר ל-28 בפברואר: קבלת קרוואן בין השעות 9:00 ל-15:30 וסגור בימי ראשון.
בשאר ימות השנה קבלת הקרוואן בין השעות 9:00 ל-15:30 - כל ימות השבוע.
• תחנת הוברט: סגורה בין 1 ביולי ל-31 באוגוסט.
בשאר ימות השנה קבלת הקרוואן בין השעות 9:00 ל-15:30 - כל ימות השבוע.
• תחנות אליס ספרינגס, ברום ודרווין: בחודשים אפריל ונובמבר: קבלת קרוואן בין השעות 9:00 ל-15:30 וסגור בימי ראשון.
בין דצמבר ל-31 במרץ התחנות סגורות.
בשאר ימות השנה קבלת הקרוואן בין השעות 9:00 ל-15:30 - כל ימות השבוע.

• תחנת קרנס: בחודש אפריל ובין נובמבר ל-31 במרץ: קבלת קרוואן בין השעות 9:00 ל-15:30 וסגור בימי ראשון.
בשאר ימות השנה קבלת הקרוואן בין השעות 9:00 ל-15:30 - כל ימות השבוע.

הטל חגים
AU$115 ייגבו במקרה של איסוף או החזרה של קרוואן בתחנות ובתאריכים הבאים:
סידני: 10-8 באפריל 2023, 25 באפריל 2023, 12 ביוני 2023, 2 באוקטובר 2023, 26 בדצמבר 2023, 31-30 במרץ 2024
מלבורן: 10-8 באפריל 2023, 25 באפריל 2023, 12 ביוני 2023, 7 בנובמבר 2023, 26 בדצמבר 2023, 31-30 במרץ 2024
אדלייד: 13 במרץ 2023, 8 באפריל 2023, 10 באפריל 2023, 25 באפריל 2023, 12 ביוני 2023, 2 באוקטובר 2023, 26 בדצמבר 2023, 11 במרץ 2024, 30 במרץ 2024
פרת': 6 במרץ 2023, 10-9 באפריל 2023, 25 באפריל 2023, 5 ביוני 2023, 25 בספטמבר 2023, 26 בדצמבר 2023, 4 במרץ 2024, 31 במרץ 2024
בריזבן: 10-8 באפריל 2023, 25 באפריל 2023, 1 במאי 2023, 16 באוגוסט 2023, 2 באוקטובר 2023, 26 בדצמבר 2023, 31-30 במרץ 2024
הוברט: 14 בפברואר 2023, 13 במרץ 2023, 10 באפריל 2023, 25 באפריל 2023, 12 ביוני 2023, 26 בדצמבר 2023, 12 בפברואר 2024, 11 במרץ 2024
אליס ספרינגס: 8 באפריל 2023, 10 באפריל 202325 באפריל 2023, 1 במאי 2023, 12 ביוני 2023, 7 ביולי 2023, 7 באוגוסט 2023
דרווין: 8 באפריל 2023, 10 באפריל 202325 באפריל 2023, 1 במאי 2023, 12 ביוני 2023, 28 ביולי 2023, 7 באוגוסט 2023
ברום:6 במרץ 2023, 10 באפריל 202325 באפריל 2023, 5 ביוני 2023, 25 בספטמבר 2023
קרנס: 8 באפריל 2023, 10 באפריל 2023, 25 באפריל 2023, 1 במאי 2023, 2 באוקטובר 2023, 26 בדצמבר 2023, 30 במרץ 2024

הסעות
על השוכרים לדאוג לתחבורה בכוחות עצמם אל ומאת תחנת ההשכרה.

הגבלות בנסיעה
הקרוואנים רשאים לנוע רק בדרכים רשמיות, דרכי אספלט או כבישים מתוחזקים בלבד. יוצא מן הכלל הן דרכי גישה לחניונים מוכרים, אטרקציות תירותיות גדולות ובנסיעה על דרכים ידועות ומתוחזקות היטב באי הקנגורו (דרום אוסטרליה). בכל מקרה שהשוכר רוצה לנוע על דרך בלתי סלולה ליותר משנים עשר קילומטר עלין לקבל את אישור חברת ההשכרה מראש.
החברה שומרת לעצמה את הזכות להגביל תנועת רכבים באזורים מסויימים לאור מצב הדרכים ומגבלות מזג אוויר.
במידה והשוכר הפר מגבלות אלה ונסע על דרכים לא סלולות או איזורים אסורים, החברה יכולה להטיל קנס של AU$300 עבור כל הפרה.

רישיון נהיגה וגיל הנהג
בעת ההשכרה יש להציג רישיון נהיגה מקורי ממדינת האזרחות. באם רישיון הנהיגה אינו בשפה האנגלית יש להציג רישיון נהיגה בינ"ל בנוסף.
הגיל המינימלי להשכרה ולנהיגה בקרוואן הינו 21 שנים.

דמי הפרות ועבירות תנועה
החברה שומרת לעצמה את הזכות לחייב את השוכר על כל דו"ח חניה, כביש אגרה, מהירות או כל עבירה אחרת, הוצאות מנהליות ו/או טיפול בתביעות ביטוח עקב תאונות דרכים כולל נזק לצד שלישי שאינן מדווחות עם החזרת הקרוואן. עבור הוצאות הטיפול ייגבה סכום בסך AU$60.
במידה והנהג עולה על מהירות של 110 קמ"ש או מעל המהירות המותרת ע"פ התמרורים המקומיים ומתעלם מהאזהרות של המערכת המותקנת בקרוואן, החברה רשאית להטיל עליו קנס של AU$300.

שינוי יעד החזרה
שינוי יעד הסיום לאחר ביצוע ההזמנה אפשרי רק לאחר קבלת אישור מרכז ההזמנות וכרוך בעלות של 750 $AU.

החלפת רכב
באם הקרוואן שהוזמן לא יהיה זמין מסיבות לא-צפויות, החברה שומרת לעצמה את הזכות לספק רכב חלופי ללא הודעה מוקדמת וללא חיוב נוסף. דבר זה לא ייחשב כהפרת ההסכם ואינו מזכה את השוכר בהחזר.

קטגוריית רכב
השכרת כל סוגי הרכבים היא עפ"י קטגוריות בלבד. לא ניתן לשכור קרוואן עפ"י תוצרת או מודל ספציפי.

הורדת דרגת רכב
באם השוכר מחליט לקחת רכב בדרגה נמוכה מזו שהוזמנה, הוא אינו זכאי להחזרים.

הערה חשובה
החברה שומרת לעצמה את הזכות לסרב להשכרה עפ"י שיקול דעתה.

שירותי דרך
על כל בעיה בקרוואן יש לדווח מיידית  או תוך 24 שעות לחברת ההשכרה. באם לא תדווח התקלה מיידית הדבר ישפיע על תביעות לפיצויים.

מספרי טלפון חינם לדיווח תקלות:  1300-850-805 או 61-3-8398-8883+

תשלום בכרטיסי אשראי
בעל הכרטיס חייב להיות נוכח בעת קבלת הקרוואן.
תשלומים שישולמו בכרטיסי אשראי יחויבו בנוסף בעמלת כרטיס אשראי בסך 1.21% לכרטיסי ויזה ומסטרכרד, או 2.6% לכרטיסי אמריקן אקספרס.
עמלת כרטיסי אשראי חלה גם על הפקדת הפיקדון.

כרטיסי אשראי
השוכר מאשר לחברת ההשכרה לשמור את פרטי כרטיס האשראי ולחייב את הכרטיס בהתאם לתנאי ההסכם. חיובים אלה כוללים ניקיון של הקרוואן (כולל שירותים ומיכלי המים), דו"וחות מהירות, אגרות כבישים, עבירות תנועה או חנייה, החזרה מאוחרת, מילוי דלק או גז, הארכת השכרה וכו'. מטעמי אבטחה, רק כרטיסים מסוג ויזה, מאסטרקארד או אמריקן אקספרס יתקבלו לצורך תשלום הפיקדון. 
כרטיס האשראי צריך להיות בתוקף לפחות עד 90 יום מסיום ההשכרה.

שערי חליפין בין מטבעות
חיוב בכרטיסי אשראי ייעשה ב- $ אוסטרלי. במקרה של החזר כספי, חברת ההשכרה תחזיר את הכסף במלואו. החברה אינה אחראית לכל שינוי בסכום בעקבות שינויי מטבעות, שערי המרה וכו'.

טעויות חישוב
במידה ויהיו טעויות חישוב החברה תחייב את ההפרשים.

תנאי שינוי
כל שינוי בהזמנה תלוי בזמינות הקרוואנים או החבילות השונות. יתכנו שינויים במחירים בעקבות שינויים בהזמנה.
שינויים שייעשו לפני קבלת הקרוואן יחושבו מחדש לפי התעריף בעת השינוי. הדבר רלוונטי לשינויים בשם השוכר, סוג הקרוואן, הורדת מספר ימי ההשכרה, תאריך קבלת הקרוואן, מקום קבלת או החזרת הקרוואן. במידה והשינוי נעשה לפני קבלת הקרוואן והוא בקשה להארכת תקופת ההשכרה (הימים הנוספים יהיו בסיום ההשכרה ללא שינוי בתאריך קבלת הקרוואן) המחיר יהיה בהתאם למועד ההזמנה המקורית.

היטל חיות מחמד
עד 2 חתולים או כלבים מותר להסיע בכל קרוואן. היטל חיות מחמד על סך 299 $AU יחול בכל השכרה. על החיות להיות רשומות, נקיות מפרעושים וניתנות לשליטה. בעת קבלת או החזרת הקרוואן השוכרים חייבים לוודא שבעל החיים קשורים ברצועה ומובלים ע"י מבוגר - מחוץ לתחנת ההשכרה. החיות חייבות להיות נקיות ויבשות לפני כניסתם לקרוואן. במהלך הנסיעה, החיות חייבות להיות קשורות בחלק האחורי של הקרוואן כדי להימנע מהסחות דעת של הנהג. חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לחייב 250 $AU על כל לכלוך הקשור בבעל החיים.

הסתייגויות

איורים וכתבים בחוברות החברה או באתר האינטרנט הנם ייצוג יחסי לקרוואנים המתוארים. שונות הקרוואנים המוצעים להשכרה עלולה לקרות לאור תחלופת  צי הקרוואנים או  שדרוגם או עיצוב שונה ע"י היצרן.

התנאים והמחירים הקובעים מעוגנים בהסכם ההשכרה השלם המסופק בעת מסירת הקרוואן.
התנאים והמחירים שהוזכרו לעיל אינם תקפים במקרה של השכרה של 5 קרוואנים המטיילים ביחד. במקרה כזה, נא ליצור קשר לפרטים נוספים.

 

INCLUDED IN NETT RATES

Unlimited kilometres

• Vehicle Liability (Liability applies, see information under the heading “for your protection – vehicle Liability”)

• 10% GST*

• 3% Administration fee

• Linen & Bedding

• Kitchen equipment

• General equipment

• Customer Care 24 hour, 7 days per week road-service helpline (toll free)

• GPS

 

INCLUSIVE PACK

The Inclusive Pack is AU$55 per day (maximum charge of AU$2,750 per rental) for the HiTop and Voyager and AU$59 per day (maximum charge of AU$2,950 per rental) for all other vehicles - in addition to the daily vehicle rate.

Inclusions are:

• Liability Reduction Option*
• Single vehicle rollover cover
• Extra driver fees
• Linen exchange**
• Picnic table and chairs (chairs per person travelling)

• Baby / Booster seat – on request (cannot be fitted in some vehicle categories)
• Portable fan heater - if required

 

*Liability Reduction Option – This option reduces the Liability from AU$7500/AU$5,000 to NIL.
**Linen Exchange: This service allows customers to exchange their linen and bedding during their rental after seven days of travel at any Britz branch. The branch will need to be notified ahead of time to ensure items are available and ready for when customers arrive.

 

VEHICLE LIABILITY DEPOSIT
If the Liability Reduction Option or the Britz Inclusive Pack is not taken, the customer must pay the Liability Deposit. The Liability Deposit is AU$7,500 (AU$5000 for HiTop and Voyager) and is applicable regardless if the hirer has purchased private travel insurance.
The customer must provide a valid credit card or debit card to pay the Liablity Deposit and the amount will be debited to the customer’s credit card 
or debit card on the day of vehicle collection. The credit card or debit card holder must be present and able to sign for the Liability Deposit upon vehicle collection. The credit card or debit card holder is jointly and severally liable for any damage to the rental vehicle. Any type of pre-paid travel card is not acceptable as a means to provide a Liability Deposit.

The Liability Deposit is subject to a 1.21% credit card administration fee in addition to the Liability Deposit amount when the credit card used is either a Visa credit or debit card or MasterCard credit or debit card, or 2.6% when the credit card used is American Express. The credit card administration fees are subject to change.

The Liability Deposit is fully refundable, including the credit card surcharge, if the card used to provide the Liability Deposit is a Visa credit or debit card or MasterCard credit or debit card, provided the Vehicle is returned undamaged. Britz recommend that customers use a Visa credit or debit card or MasterCard credit or debit card for the Liability Deposit, as the credit card administration fee that applies when using American Express credit card is not refundable.

Only Visa credit or Visa debit card, MasterCard credit or MasterCard debit card, or American Express credit card are acceptable to use for the purpose of the Liability Deposit.

 

RENTAL DURATION

• Rental days are charged per calendar day. When calculating the number of days a vehicle is rented, the day of pick-up is counted as day one of the rental. The day of the vehicle's return is counted as the final day of the rental. Vehicles are required to be collected and returned with business hours.
• Minimum rental period is 5 days, for same city rentals, with exceptions noted below:

• 10 Day minimum hire period for CMC Rocks Music Festival 15th to 20th March in BNE
• 7 Day minimum hire period for Splendour In the Grass Music Festival 20th to 25th July in BNE
• 7 Day minimum hire period 28th March to 2nd April 2024 for Easter
• 30 Days minimum hire on all O/W rentals Into CNS from ADL, ASP, DRW, MEL, SYD from 16th Oct to 20th Dec 2023
• 30 day minimum hire on all O/W rentals INTO ASP, DRW, BME from 1st July - 30th Nov 2023 excl FROM ASP, BME & DRW (excl 4wd's)
• 10 Day minimum hire period Christmas 24th Dec 2023 to 4th Jan 2024
• One-way hires, which are subject to increased minimum hire requirements – please refer to one-way hire requirements section in this document.
• Minimum rental periods are subject to change.
• Late pick-up or early return of vehicle does not entitle the hirer to any refund of the unused portion of the rental. No refund will be made if the length of hire is shortened or for unused days.
• If the customer wishes to extend the rental whilst on hire, they must first obtain authorisation from Britz (call 1800 331 454). The rental extension is subject to vehicle availability. The cost of an extended rental must be paid by credit or debit card over the telephone on confirmation of the rental extension. The rate charged will not reflect the original rate booked. Failure to obtain authorisation will result in a daily fee of AU$150 in addition to the daily rate.

 

ONE WAY RENTALS - MINIMUM DAYS

 

 

MULTIPLE RENTALS
Should a customer have more than one consecutive rental they can be combined to qualify for longer-term hire discounts off the vehicle rate. Detalis are on application.

RENTALS IN BROOME
An additional remote location fee of AU$835 applies to all rentals picking up or dropping off in Broome. Only one remote location fee is charged per vehicle. This is in addition to the one-way fee if applicable. The fee applies per rental.

HOBART AIRPORT FEE
An airport pick-up fee of AU$115 per hire will apply for hires with pick-up at Hobart airport. This fee is subject to change and new airport charges may arise.

OPERATING HOURS
Britz branches are open 7 days a week with the exception of Good Friday (7 April), Christmas Day (25 December), New Year's Day (1 January) and Australia Day (26 January) when they are closed. Britz branches are closed on Sundays during off peak months.
Britz requests that clients collecting or returning their vehicle to be in the office by 1500 hours.

• Adelaide, Melbourne, Perth, Sydney: 1 May – 31 August branches open from 9am to 3.30pm and CLOSED Sundays.
Rest of the year Pick up is available from 9:00 AM-3.30PM.
• Brisbane: 1 October – 28 February branche open from 8am to 4pm and CLOSED Sundays.
Rest of the year Pick up is available from 9:00 AM-3.30PM.
• Hobart: 1 July to 31 August branche is closed.
Rest of the year Pick up is available from 9:00 AM-3.30PM.
• Alice Springs, Darwin, Broome: On April and November branches open from 9am to 3.30pm and CLOSED Sundays.
December to 31 March branches are closed.
Rest of the year Pick up is available from 9:00 AM-3.30PM.
• Cairns: On April and from November to 31 March branches open from 9am to 3.30pm and CLOSED Sundays.
Rest of the year Pick up is available from 9:00 AM-3.30PM.

PUBLIC HOLIDAY SURCHARGE
A surcharge of 
AU$115 will apply to all rentals picking up or dropping off on:
Sydney: 8-10 April 2023, 25 April 2023, 12 June 2023, 2 October 2023, 26 December 2023, 30-31 March 2024
Melbourne: 8-10 April 2023, 25 April 2023, 12 June 2023, 7 November 2023, 26 December 2023, 30-31 March 2024
Adelaide: 13 March 2023, 8 April 2023, 10 April 2023, 25 April 2023, 12 June 2023, 2 October 2023, 26 December 2023, 11 March 2024, 30 March 2024
Perth: 6 March 2023, 9-10 April 2023, 25 April 20235 June 2023, 25 September 2023, 26 December 2023, 4 March 2024, 31 March 2024
Brisbane: 8-10 April 2023, 25 April 2023, 1 May 2023, 16 August 2023, 2 October 2023, 26 December 2023, 30-31 March 2024
Hobart: 14 February 2023, 13 March 2023, 10 April 2023, 25 April 2023, 12 June 2023, 26 December 2023, 12 February 2024, 11 March 2024
Alice Springs: 8 April 2023, 10 April 2023, 25 April 2023, 1 May 2023, 12 June 2023, 7 July 2023, 7 August 2023
Darwin: 8 April 2023, 10 April 2023, 25 April 2023, 1 May 2023, 12 June 2023, 28 July 2023, 7 August 2023
Broome: 6 March 2023, 10 April 2023, 25 April 2023, 5 June 2023, 25 September 2023
Cairns: 8 April 2023, 10 April 2023, 25 April 2023, 1 May 2023, 2 October 2023, 26 December 2023, 30 March 2024

TRANSFERS
Clients will need to make their own way to and from the Britz branch, at their own expense. 

ROAD RESTRICTIONS
Campervans can only be driven on sealed/bitumen roads. The only exceptions to this are wellmaintained access roads of less than twelve kilometres to recognised campgrounds, major tourist attractions and well-maintained, recognised roads on Kangaroo Island (South Australia). Should a customer wish to travel on an unsealed road that is greater than twelve kilometres in length to access a recognised campground special permission can be arranged pending road condition, weather and distance. Please contact your local representative to discuss.
Britz reserves the right at its sole discretion to restrict vehicle movements in certain areas due to adverse road or weather conditions, and the distance to nominated destinations in relation to the length of the hire period.
Should a customer breach the road restriction rules by taking a vehicle on an unsealed road or restricted road Britz may impose a fee on the customer of AU$300 on each occasion that is identified by Britz.

LICENCE
A current and full motor vehicle driver’s licence is required and must be produced upon vehicle collection. Should a foreign licence be in a language other then English it must be accompanied by a current international driving permit issued in the same country as the driver’s licence was issued. An accredited English translation will be accepted in lieu of an international driving permit.

AGE RESTRICTIONS
Drivers must be 21 years of age or over.

TOLL AND TRAFFIC NOTICES AND ADMINISTRATION FEES
Britz reserves the right to submit a statutory declaration to the issuing authority and/or charge the Customer for any speeding, toll way, parking or other traffic offence. In addition, Britz reserves the right to charge an administration fee of up to AU$60 for associated administration costs to the Customer’s credit card upon receipt of a charge for any speeding, toll way, parking or other traffic offence incurred by the Customer. This fee will be applicable per offence.
If the Customer continues to exceed a speed of 110km or continues to exceed the posted speed limit, as determined by the Customer repeatedly ignoring the warnings of the telematics system fitted into the Vehicle, Britz may impose a fee on the Customer in the amount of
AU$300.

CHANGE OF DROP-OFF DESTINATION
If the customer wishes to change the drop-off destination, they must first obtain authorisation from the Reservations or Scheduling departments.
Subject to the change being approved, an additional charge of up to AU$750 may apply.

CHANGE OF VEHICLE
Should the vehicle booked be unavailable through unforeseen circumstances, Britz reserve the right to substitute an alternative vehicle without prior notification and at no extra cost. This shall not constitute a breach of contract and does not entitle the hirer to a refund.

VEHICLE CATEGORY
Vehicles cannot be requested by make or model, only by vehicle category.

VOLUNTARY DOWNGRADE
Should the hirer decide to take a lesser vehicle than booked they will not be entitled to any refund.

IMPORTANT
Britz reserves the right to refuse any rental at its discretion.

CUSTOMER CARE ON-ROAD ASSISTANCE
Any problems associated with the vehicle, including equipment failure, must be reported to Britz as soon as possible and within 24 hours in order to give Britz the opportunity to rectify the problem during the rental.
Failure to do so may impact any claims for compensation. Britz do not accept liability for any claims submitted after this period.
Please contact us on: 1300 850 805 or +61 3 8398 8883

CREDIT AND DEBIT CARD PAYMENTS
The credit or debit card holder will be jointly and severally liable as a customer. Accepted cards are Visa credit or Visa debit card, MasterCard credit or MasterCard debit card and American Express credit card. A non-refundable 1.21% administration fee will apply to all Visa and MasterCard transactions or 2.6% for American Express. Credit card administration fees also apply to the Liability Deposit and only the customer’s credit or debit card is acceptable to use for the purpose of the Liability Deposit and the Credit Card Authority. The credit card administration fees are subject to change.

CREDIT CARD AUTHORITY
The customer authorises Britz to retain the details of their credit or debit card and to take any action to recover from the credit or debit card the amounts due by the customer pursuant to the Britz Rental Agreement Terms and Conditions. These charges including, but not limited to, vehicle cleaning (this includes toilet and waste water tank emptying), speeding, toll way, parking or freedom camping fines, on road assistance, delivery and return of vehicle, late drop off fees, failure to return the vehicle with full diesel or petrol tanks or full LPG bottle (pre-paid fuel and pre-paid gas is included in the Express Return Pack), rental extensions or Exclusions. For security purposes, only the customer’s Visa credit or Visa debit card, MasterCard credit or debit card or American Express credit card can be used for the Credit Card Authority. Credit or debit cards must be valid for 90 days following the end date of the rental.

EXCHANGE RATE / CURRENCY VARIATIONS
All credit and debit card transactions are conducted in Australian dollars. If a refund is due, Britz will credit the amount due in full to the Customer's credit or debit card. Britz does not accept any liability for credit or debit card fees or bank-imposed fees relating to currency conversion or foreign transactions, which may appear as a variation between the total debited and the total refunded.

CALCULATION ERRORS
Britz will not honour calculation errors. Should a calculation error occur Britz will charge for the shortfall. 

 

BOOKING AMENDMENTS

All amendments to bookings are subject to availability of vehicle and/or package. Different rates may apply based on the amendment made.
Amendments prior to the vehicle collection date will be re-calculated at the flex rate applicable on the date of amendment. This applies to changing the hirer name, vehicle type, reducing the number of rental days, changing pick-up dates and/or changing the pick-up or drop-off location. Where the number of rental days is being extended prior to the vehicle collection date (days are being added on at the end of the rental with no change to the original pick up date), which applied at the time of the original booking, will apply.

 

PET FEE
Up to two cats or dogs may be carried in the campervan. A pet fee of AU$299 will apply per hire. Pets which travel must be registered, treated for fleas and be controllable. At pick-up and drop-off in our branch locations, customers must ensure that their pet is secure on a lead and is supervised by an adult outside the branch. Pets must be clean and dry before entering the campervan. Whilst driving, pets must be restrained in the rear of the campervan, avoiding the possibility of distracting the driver. Mighty reserves the right to charge the customer a AU$250 cleaning fee for any animal related soiling of the campervan.

 

DISCLAIMER

Illustrations and text in any of our documentation, brochures or website are subject to change. Images are a representation only of the vehicle depicted. Variances in the vehicles offered for rental may occur due to substitutions made by Britz or modifications and/or upgrades to the vehicle design made by the manufacturer.

These rates and terms do not apply to convoy bookings (any rental that consists of five or more vehicles travelling together).

ביטוח

מסמך זה מכיל תרגום תקציר של תנאי ההשכרה. המסמך המלא נמצא בתחנת ההשכרה ונמסר בעת קבלת הרכב. המחירים המופיעים במסמך הנם בדולר אוסטרלי. הן התנאים והן המחירים יכולים להשתנות מעת לעת ללא הודעה מוקדמת. בכל מקרה של ספק\ פרשנות שונה\ תרגום שונה התנאים הקובעים הם התנאים המופיעים במקור באנגלית.

 

• פציעות אישיות מכוסות ברוב המקרים ע"י ביטוח צד ג'. חברת ההשכרה לא אחראית על פציעות שנגרמות במהלך ההשכרה, למעט אם אובדן או נזק נגרמו באשמת חברת ההשכרה, כתוצאה מרשלנות או הפרת החוזה, החברה לא תהיה אחראית על אובדן או נזק של הציוד האישי של השוכר או הנוסעים האחרים. חברת ההשכרה ממליצה לא להשאיר חפצים יקרי ערך ללא השגחה. החברה ממליצה ביותר לרכוש את ביטוח הנסיעות המקיף ביותר.

• כל הקרוואנים מבוטחים כנגד נזק לצד שלישי. ההשתתפות העצמית של השוכר היא AU$7,500 (ו-AU$5000 לקרוואנים HiTop ו-Voyager) לנזק לצד שלישי או לקרוואן, כולל, נזק בתאונה עצמית (לא כולל התהפכות רכב יחיד), שמשות וצמיגים, עלויות גרירה וטיפול לקרוואן, גניבה, שריפה, פריצה או ונדליזם - למעט החרגות. במקרה והנזק הוא באשמת השוכר, הוא ישא בנוסף, עלויות הנובעות מכך שהקרוואן אינו מושכר בתקופה המדוברת כתוצאה מתיקונים. בנוסף, יחוייבו דמי מנהלה בסך AU$60 על כל תביעה.

• השתתפות העצמית חלה לכל מקרה בנפרד ואינה מחושבת פר השכרה.

• יש לשים לב להחרגות הביטוח המפורטות מטה בהן הביטוח לא מכסה

ביטוח סטנדרטי
מחיר השכירות כולל ביטוח מקיף עם השתתפות עצמית בסך 7500 $AU (או AU$5000).

ניתן להפחית את תשלום ההשתתפות העצמית, ע"י רכישת אופציית ההפחתה המפורטת מטה.

 

הרחבת ביטוח
• המחיר היומי לאופציה זו הוא 48 $AU לקרוואנים HiTop ו-Voyager (מקסימום 2,400 $) ו-
53 $AU לשאר הקרוואנים (מקסימום 2,650 $).


• באופציה זו אין השתתפות עצמית לנזקים לקרוואן או לצד שלישי, למעט הנזקים המפורטים בסעיף הבא (תקפות).

 

הערה: אופציית ביטוח זו כלולה בחבילת הכל כלול.

 

מומלץ מאוד לבחור באופציית ביטוח זו לטובת השקט הנפשי.

 

ביטוח התהפכות רכב יחיד
100 $ לכל תקופת ההשכרה
ביטוח זה מכסה מקרים של התהפכות רכב יחיד.

 

כל האופציות הביטוחיות (סטנדרט, 1 ו-2) אינן תקפות במקרים הבאים:
1. נעשה שימוש אסור בקרוואן או בניגוד לאמור בהסכם ההשכרה.

2. נזק שנגרם בזדון או כתוצאה מהתנהגות לא הולמת (לדוגמא: ישיבה או עמידה על מכסה המנוע או על גג הקרוואן), או נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול.

3. נזק או אובדן חפצים אישיים (למעט אם נגרמו כתוצאה מרשלנות או הפרת החוזה מצד חברת ההשכרה). החברה ממליצה לא לשאיר בקרוואן חפצים בעלי ערך ולרכוש ביטוח אישי.

4. כל נזק בו השוכר מואשם ע"י רשויות החוק בנהיגה לא אחראית, או מראה רשלנות ואי ציות לחוקי התנועה.

5. עלות תיקון והוצאות כתוצאה מכך שהקרוואן ששקע ונתקע בבוץ או ננטש.

6. עלות החלפת מפתחות שאבדו או שנגנבו או אחזור/שכפול מפתחות שננעלו בתוך הקרוואן.

7. נזק לגג/תקרה או לגחונו של הקרוואן למעט אם נרכשה הרחבת ביטוח או חבילת הכל כלול.

8. התהפכות רכב יחיד - למעט אם נרכשה חבילת הכל כלול.
9. עלות חילוץ או גרירת הקרוואן (עד
8000 $) מדרכי 4X4 אם לא התקבל אישור מקדים מחברת ההשכרה לנסיעה בדרכים כאלה ולא נרכשה חבילת ביטוח מתאימה.

10. נזק הנגרם מהעמסת יתר משקל מעבר למצוין במסמכי הקרוואן. הקרוואנים אינם מיועדים להעברת סחורות.

11. בכל מקרה של נהג שאינו רשום בחוזה ההשכרה או שרישיונו נשלל ממנו או שאינו בדרגת נהיגה מתאימה.

12. נזק לקרוואן כתוצאה משימוש לא נכון בשרשראות שלג.

13. שימוש בדלק לא נכון. השוכר אחראי לכל עלות שתגרם עקב שימוש בדלק לא מתאים או מזוהם.

14. נזק כתוצאה ממים שכולל אך אינו מוגבל ל: שקיעה במים, מגע עם מים מלוחים, חציית נהר או נחל, נהיגה באזורים נמוכים ומוצפים או נהיגה בחוף הים.

15. הלקוח חיבר לקרוואן ציוד לא מתאים או באופן לא נכון.
16. 
שימוש בקרוואן כנגד חוקי התנועה.
17. נזק שנגרם לקרוואן ע"י חיית המחמד של השוכר או מי מטעמו.

FOR YOUR PROTECTION – VEHICLE LIABILITY

Personal injury is covered in most cases through Registration Third Party insurance. Britz does not accept any liability for personal injuries sustained during the rental. Except where such loss or damage is caused by Britz’s (or that of its employees) own negligence or breach of the Britz Rental Agreement Terms and Conditions, Britz does not accept liability for any loss or damage to any personal belongings or property of the Customer (or any person or entity related to the customer). Britz strongly recommends that the customer takes out personal travel insurance to cover any injury or loss.
 

All vehicles are insured for the damage to the vehicle or to the property of a Third Party. The hirer is responsible for the first AU$5,000 (“the liability”) for the HiTop and the Voyager campervans and AU$7,500 (“the liability”) for all other campervans of the cost of damage to Third Party property or to the rented vehicle, including single vehicle accident (does not include single vehicle roll over), windscreen and tyre damage, towing and recovery costs, theft, fire, break-in or vandalism with the exception of the ‘exclusions’. Where the damage is the customer's fault, this also includes the cost of the daily rental for the period the vehicle is off fleet for accident repairs. In addition to these costs, an administration fee of AU$60 may apply, per claim.

 

The liability applies in respect of each claim, not rental.

 

Please see the ‘Exclusions’ section below, whereby all liability cover will be made void.

 

The AU$5000/AU$7500 liability can be reduced, by the purchase of liability Reduction Option or the Britz Inclusive Pack.

 

Liability Reduction Option

AU$48 per day for the HiTop and Voyager and AU$53 for all other vehicles - Liability reduced to NIL - (max charge AU$ 2,400 / AU$2,650).

 

When the vehicle hired is the 2WD and the Liability Reduction Option has been purchased, the hirer have no liability at all with the exception of the ‘exclusions’.

 

Note: Excess Reduction Option is included in the Britz Bonus Pack

 

Please see the ‘Exclusions’ section below, whereby all Liability cover will be made void. this cover includes unlimited windscreen and tyres cover for accidental damage.

 

The maximum public liability is AU$20,000,000, sub limits may apply. Please note that the maximum public liability may change during the course of the year for which these terms apply.

 

Single vehicle rollover cover
AU$100 per rental Where the hirer purchases this cover, the cost of damage resulting from a single vehicle roll over will be covered.

 

BRITZ STRONGLY RECOMMENDS OUR 2WD CUSTOMERS TAKE THE INCLUSIVE PACK FOR TRAVEL WITH PEACE OF MIND.

 

EXCLUSIONS:

The Liability Reduction Option will not apply and the customer is responsible for all costs arising out of, or incurred in connection with:
1. Any use of the vehicle prohibited under the Britz Rental Agreement.
2. Any damage caused by wilful misconduct (e.g. sitting or standing on the bonnet or roof of the vehicle) and driving under the influence of alcohol or drugs and negligence resulting in damage to the hired vehicle or third party vehicle/property.
3. Any loss or damage to any personal belongings or property of the customer (or any person or entity related to the customer), except where such loss or damage is caused by Britz’s (or that of its employees) own negligence or breach of the Britz Rental Agreement Terms and Conditions. Britz recommends the customer does not leave valuables in the vehicle and that they take out personal travel insurance.
4. Any damage where the customer is charged by the local authorities for being careless, showing gross negligence or willfulness in failing to abide by the local road rules, resulting in damage to the hired vehicle or third party vehicle/property.
5. Retrieving or recovering a vehicle, which may include, but is not limited to a vehicle that has become bogged, submerged, caught, trapped, stuck or restricted in any way and/or has been abandoned.
6. Replacing keys, which have been lost or stolen, or retrieval of keys which have been locked in a vehicle.
7. Any overhead and underbody damage to the 2WD vehicle however caused, except where Liability Reduction Option or the Britz Inclusive Pack has been purchased.
8. Any single vehicle roll over except where the Britz Inclusive Pack has been purchased.
9. Any towing and vehicle recovery costs (up to 
AU$8,000) from a 4WD road where permission is required in advance from Britz in order to travel, where the Customer has not purchased 4WD Max Cover.
10. Damage caused to the vehicle because total load (kg) has exceeded recommended load as stated in vehicle manual. Vehicles are not to be used for the purpose of transporting and haulage of goods other than what might be reasonably expected of a leisure rental.
11. Damage caused by drivers not identified on the rental agreement and/or drivers whose licence that has been cancelled or suspended and/or drivers who have a licence that is classified as a learners or probationary licence.
12. Any damage caused to the vehicle due to the incorrect use of snow chains.
13. 
Any damage associated with the incorrect use of fuel (fuel being diesel or petrol), which includes Biofuel which should not be used, or water or other contamination of fuel.
14. Any water related damage which includes, but is not limited to, vehicle submersion, contact with salt water, creek or river crossings (applies to 2WD vehicles), driving through flooded areas and beach driving.
15. The customer has fitted accessories (as provided by Britz or otherwise) to the vehicle incorrectly or otherwise in a manner which causes damage to the vehicle, the accessories or any other vehicle or property.
16. Using the vehicle in contravention of any legislation or regulation controlling vehicular traffic.

17. Any damage caused to the vehicle by a customer’s cat or dog.

ציוד

ערכת מצעים (לכל נוסע) כלול בדמי ההשכרה

כרית וציפית סדין ושמיכה (duvet) מגבת גוף ומגבת פנים לכל נוסע.

 

ערכת מטבח כלול בדמי ההשכרה

צלחות וצלוחיות

כוסות

סכו"ם

פותחן בקבוקים וקופסאות

קערה לערבוב

כלי לרוטב

מחבת

כלי בישול

קרש חיתוך

קנקן לתה וקומקום

פלנג'ר לקפה (עלפי דרישה)

טוסטר (עלפי דרישה)

 

ערכת ניקוי ראשונית

נוזל לניקוי כלים

כפפות חד פעמיות

ארגז אחסון

נייר טואלט וכימיקלים לשירותים

טישיו

נוזל לכביסה

גפרורים

סבון

 

ציוד כללי

יתדות

מברשת לניקוי אבק

מטף כיבוי אש

דלי וצינור

מטאטא

 

 

INCLUDE IN RENTAL RATES
* Kitchen equipment includes plates, bowls, cups, glasses, knives, forks, spoons, bottle/can opener, mixing bowls, colander, saucepans, frying pans, cooking utensils, chopping board, kettle, teapot, toaster and tea towel.

* General equipment includes pegs, dustpan/brush, fire extinguisher, bucket/hose, broom, matches, coat hangers and toilet chemicals.

 

info@bandana.co.il
+972-58-5471771
+972-58-5471771
אנא המתן...