השכרת קרוואן קרוואנים תנאי השכרה - 1515



המחיר כולל

  • מיסים מקומיים:
  • ערכת רכב: דלי, מטאטא
  • כלי מטבח וכלי אוכל:
  • שרותי דרך 24 שעות:
  • מיכל גז ראשון:
  • מרחק נסיעה ללא הגבלת מרחק:
  • ערכת ציוד שינה:
  • מס דיזל
  • שולחן וכסאות פיקניק


תוספות אפשריות

  • כסא בטיחות לילד
  • כיסא בוסטר לילד
  • שרשראות שלג
  • מתאם/ממיר מתח
  • קבלה/החזרה מחוץ לשעות הפעילות
  • ביטוח להפחתת ההשתתפות העצמית ל-1500 $ - כולל צמיגים ושמשות
  • שימוש ללא הגבלה בתוכנת מסלולי טיול ייחודית לטיולי קרוואנים Rv Plan כולל האפשרות להזמנת החניונים
  • ביטוח להפחתת ההשתתפות העצמית ל-250 $
  • ביטוח להפחתת ההשתתפות העצמית ל-1500 $


תנאי תשלום

מקדמה 350, שאר התשלום 30 לפני מועד תחילת ההשכרה


דמי ביטול

  • מעל 31 ימים מיום ההשכרה הראשון - 5% ממחיר ההשכרה, מינימום 350 $ NZ לא יוחזרו.
  • 8 עד 30 ימים לפני תאריך ההשכרה:35% ממחיר ההשכרה, מינימום 400 $ NZ, לא יוחזרו, .
  • 1 עד 7 ימים לפני תאריך ההשכרה:100% ממחיר ההשכרה, מינימום 500 $ NZ, לא יוחזרו, .

תנאי השכרה

תיאור ההשכרה
חברת ההשכרה תשכיר לשוכר את הקרוואן כפי שיפורט בהסכם זה. מחירי ההשכרה מחושבים על בסיס יומי, לא משנה באיזה שעה נלקח הקרוואן. המחירים כוללים נסיעה ללא הגבלת מרחק, מס דיזל (במידה וקיים), שירותי דרך ומיסים. תנאי ההסכם תקפים לכל תקופת ההשכרה ולמקום קבלה או החזרת הקרוואן כפי שיפורט בהסכם זה.

תשלומי השוכר
השוכר ישלם לחברת ההשכרה את מחיר ההשכרה, הביטוח שאותו החליט לרכוש, דלק או סולר (אבל לא שמן) בתקופת ההשכרה וכן שאר ההתחיבויות הנובעות מהסכם ההשכרה. אין אפשרות לשלם במזומן. התשלומים יעשו באמצעות העברה בנקאית או כרטיס אשראי מסוג ויזה או מאסטרכארד.

קבלה והחזרת קרוואן
חברת ההשכרה מפעילה תחנות השכרה באוקלנד ובקריסטצ'רץ'. השוכר מחוייב לקחת ולהחזיר את הקרוואן בשעה ובמקום שנקבעו בהסכם ההשכרה. שינוי במקום קבלה או החזרת הקרוואן תלוי בזמינות. במידה והשוכר ירצה לשנות את מקום קבלה או החזרת הקרוואן לאחר שההזמנה אושרה, עליו לקבל אישור מחברת ההשכרה. הפרת חוזה הקשורה במקום או בתאריך קבלה או החזרת הקרוואן תחייב קנס על סך 1000 $NZ.

שעות פעילות התחנות
שני עד שבת: 8:30 עד 17:00.
ראשון / חגים: 8:30 עד 13:00.
נא לשים לב שאין קבלה או החזרת קרוואן לאחר השעה 16:30 בשני-שבת ו-12:30 בראשון ובחגים אלא אם אורגן ושולם לפחות 7 ימים מראש. יש חיוב של 60 $NZ עבור קבלה או החזרה מחוץ לשעות בפעילות. בכל מקרה, אין אפשרות לקבל קרואן אחרי 20:00 או לפני 6:30.

אנשים להם מותר לנהוג בקרוואן
בקרוואן מותר לנהוג כל נהג מגיל 21 ומעלה ובלבד שנרשם בחוזה ויש לו רישיון נהיגה לפחות 12 חודשים. רישיון נהיגה רגיל של רכב עד משקל 3.5 טון. באחריות השוכר לוודא שלנהג יש רישיון נהיגה בתוקף ומתאים לקרוואן.

אזורים מוגבלים לנסיעה
אסור לנסוע עם הקרוואנים על שום חוף של מים מלוחים, על דרכים שמותרים רק לנהיגת רכב 4X4, וכמו כן ב-
Ninety Mile Beach (Northland), North of Colville Township (Coromandel Peninsula), Bluff road that runs between Kuaotunu and Matarangi (Coromandel Peninsula), unsealed parts of the Tasman Valley Road (Mt. Cook), unsealed parts of the Wanaka-Mount Aspiring Road and Skippers Road (Queenstown). כל שאר הכבישים הציבוריים מותרים לנסיעה.

חובות השוכר
השוכר יוודא שהוא מטפל היטב בקרוואן, נוהג וחונה בזהירות ושהקרוואן נעול היטב כאשר הוא לא בשימוש, נמצא בהילוך (או מצב חנייה בקרוואן אוטומטי) ובלם היד משוך למעלה כשהקרואן לא בשימוש. עליו לשמור על רמת המים ברדיאטור ובמצבר, רמת השמן במנוע ולחץ האוויר בגלגלים. יש למלא את מיכל הגז לפני החזרת הקרוואן.
עישון והסעת בעלי חיים (למעט כלבי נחייה) אסורים בקרוואן בכל עת. לחברת ההשכרה יש את הזכות לגבות מהשוכר דמי ניקוי על סה"כ של מינימום 200 $NZ במקרה של הפרת כלל זה.
באחריות השוכר לוודא שהכבישים אליהם נכנס הם לא נמצאים תחת אזהרת מזג אוויר קיצוני. כניסה לכבישים כאלה תהיה באחריות המלאה של השוכר. באחריות השוכר להכיר ולהתעדכן בעדכוני מזג האוויר והאזהרות הנלוות אליו. באחריות השוכר להיות מודע ולהכיר את כל חוקי התעבורה והתקנות בניו זילנד.
חוקי התעבורה בניו זילנד קובעים כי ילד  מתחת לגיל 7 חייב לשבת חגור בכיסא בטיחות מתאים. באחריות השוכר לדאוג שהכיסא מחובר כראוי. במידה וקיים בקרוואן מתג לביטול כרית האויר במושב שליד הנהג - דבר המאפשר חיבור כיסא ילדים באותו מושב, השוכר מודע לכך שחברת ההשכרה תסביר לו על אופן הפעלת המתג והוא מקבל על עצמו אחריות מלאה על הפעלתו.

דמי ביטול
יש לשים לב כי המקדמה אינה מוחזרת בשום מצב. שאר התשלום יוחזר במלואו או בחלקו בהתאם למדרגות הביטול והזמן.
אין החזר או פיצוי עבור החזרה מוקדמת או אי ניצול מלא של תקופת ההשכרה.

החזרת הקרוואן
חובה להחזיר את הקרוואנים בתאריך, במקום ובשעה שנקבעו בהסכם ההשכרה. מאחרים יחוייבו בתוספת תשלום. השוכר מחוייב להחזיר את הקרוואן:
1. עם מיכל דלק מלא.
2. נקי ברמה סבירה (פנימית וחיצונית).
3. עם מיכלי המים והשירותים ריקים.
4. עם מיכל גז מלא.

אפשרויות הביטוח
חברת ההשכרה מציעה 3 סוגים של ביטוח. השוכר יקבל הסבר עבור 3 האפשרויות. הוא מחוייב לבחור באחת מהאפשרויות והוא מחוייב בהשתתפות עצמית שתקפה לכל מקרה נזק (ולא לכל ההשכרה). האפשרויות הן:

ביטוח חובה
תמורת 20 $NZ ליום עם השתתפות עצמית של 1500 $NZ לנהגים מעל 25 (2000 $NZ לנהגים בני 21-24) לכל מקרה נזק. ההשתתפות העצמית תקפה לכל מקרה תאונה בודד כולל אובדן או נזק לצד ג', לקרוואן ולציודו.
מקסימום תשלום עבור ביטוח זה הוא עבור 50 יום או 1000 $NZ להשכרה.

ביטוח חובה כולל כיסוי צמיגים ושמשה קדמית
תמורת 30 $NZ ליום עם השתתפות עצמית של 1500 $NZ לנהגים מעל 25 (2000 $NZ לנהגים בני 21-24), לכל מקרה נזק וללא השתתפות עצמית במקרה של נזק לשמשה קדמית או לצמיגים (למעט שירות החלפת גלגל). ההשתתפות העצמית תקפה לכל מקרה תאונה בודד כולל אובדן או נזק לצד ג', לקרוואן ולציודו.
מקסימום תשלום עבור ביטוח זה הוא עבור 50 יום או 1500 $NZ להשכרה.
ביטוח חובה והפחתת ההשתתפות העצמית
תמורת 46 $NZ ליום ההשתתפות עצמית יורדת ל-250 $NZ לנהגים מעל 25 (500 $NZ לנהגים בני 21-24). 
נא לשים לב שההשתתפות העצמית תקפה לכל מקרה תאונה בודד כולל אובדן או נזק לצד ג', לקרוואן ולציודו. כולל ביטוח חובה, ביטוח צמיגים ושמשה קדמית (לא כולל שירות של החלפת גלגל).
מקסימום תשלום עבור ביטוח זה הוא עבור 50 יום או 2300 $NZ להשכרה.

החרגות הביטוח
השוכר אחראי בכל מקרה (ללא הגבלה כספית) עבור:

• כל נזק לקרוואן או לרכוש צד ג' אם הופרו סעיפי הסכם השכירות;
• נזקים שנגרמו כתוצאה ממירוץ, בדיקות מהירות או תחרות אחרת;
• נזק שנגרם כתוצאה מנהיגה רשלנית, פזיזה או מכוונת;
• נזק שנגרם כתוצאה מנהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים;
• נזק שנגרם כתוצאה מנהיגה במקומות אסורים;
• נזק או אובדן של ציוד אישי;
• נזק שנגרם כתוצאה משימוש בדלק לא נכון או דלק מזוהם;
• נזק שנגרם כתוצאה מילוי אחד ממיכלי הקרוואן בנוזל לא מתאים (כמו הכנסת דיזל למיכל המים, מילוי מים במיכל השמן וכו');
• נזק שנגרם כתוצאה מטבילה במים או נזק ממים מלוחים;
• נזק שנגרם כתוצאה ממצב לא בטיחותי או לא ראוי שהתרחש במהלך ההשכרה ושבעקבותיו נגרם נזק והשוכר שם לב לזה או שהיה אמור לשים לב למצב הלא תקין של הקרוואן;
• הוצאות עבור חילוץ קרוואן ששקע או ננטש;
• כל הוצאה הקשורה בחילוץ קרוואן שננטש עקב כבישים עם אזהרת מזג אוויר קיצוני;
• הוצאות עבור החלפת מפתחות הקרוואן שניזוקו או אבדו, או שיחזור מפתחות שננעלו בתוך הקרוואן;
• נזק שנגרם כתוצאה משימוש בשרשראות שלג או מנשא אופניים;
• נזק שנגרם כתוצאה מהעמסת יתר בקרוואן;
• נזק שנגרם כתוצאה מכניסה למקומות נמוכים מדי עבור הקרוואן;

במידה ואחד ממקרים אלו קורה, השוכר יהיה אחראי לכל הוצאות בפועל או הקשורות לכך והוא נתון לשיקול הדעת הבלעדי של חברת ההשכרה באשר לשאלה האם תוגש תביעה בהתאם לכיסוי הביטוח.

פיקדון
בעת קבלת הקרוואן יש להשאיר פיקדון בהתאם לביטוח שנרכש. הפיקדון לא יחוייב בסיום ההשכרה בתנאי ש:

• הקרוואן הוחזר למקום ובשעה שנקבע בחוזה השכירות (1000 $NZ קנס במידה וכלל זה יופר);
• מיכלי המים והשירותים ירוקנו (150 $NZ קנס על אי ריקון שירותים ו-25 $NZ על אי ריקון מיכל המים האפורים);
• כל דו"חות התנועה שולמו (אחרת יחול חיוב עבור הקנס ובתוספת 35 $NZ דמי טיפול);
• כל חיובי אגרות הכבישים שולמו (אחרת יחול חיוב עבור האגרה ובתוספת 20 $NZ דמי טיפול);
• הקרוואן הוחזר נקי במצב סביר (100 $NZ במידה ולא נקי);
• הקרוואן הוחזר עם מיכל דלק כפי שצריך (אחרת יחוייב כפול מעלות הדלק);
• הקרוואן הוחזר עם מיכל גז מלא (אחרת יחוייב כפול מעלות המילוי);
• אין שום ציוד חסר או עם נזק;
• אין שום נזק לקרוואן או לרכוש צד ג';
• שום החרגה מסעיפי הביטוח לא הופרה;
יש לשלם את הפיקדון ע"י העברה בנקאית או בכרטיס אשראי ויזה או מאסטרכארד.

נוהל הטיפול בדו"וחות חניה או מהירות והודעות כבישי אגרה
השוכר יהיה אחראי על כל דו"חות התנועה והחנייה שקיבל במהלך תקופת ההשכרה.
חברת ההשכרה אינה מערערת או מבררת לגבי דו"חות כאלה. לפעמים הדו"חות מגיעים לאחר החזרת הקרוואן וסיום ההשכרה וחברת ההשכרה מחייבת את השוכר בכל העלות מכרטיס האשראי שלו.
חברת ההשכרה לא מחוייבת ליצור קשר עם השוכר לפני או אחרי חיוב כרטיס האשראי שלו, אבל היא תסביר את החיוב ותשלח עותק של הדו"ח אם קבלה פניה בטלפון או בדוא"ל.
חברת ההשכרה תחייב 35 $NZ דמי טיפול עבור כל דו"ח חניה או תנועה ו-20 $NZ עבור כבישי אגרה.

שירותי דרך
במקרה של תקלה מכאנית בקרוואן, על השוכר ליצור קשר עם חברת ההשכרה בטלפון 09-2560136. חברת ההשכרה תסייע ותכוון למוסך קרוב.
בקשות לקבלת פיצויים או החזר כספי בעקבות תקלה, לא יענו אם השוכר לא התקשר ל
מספר 09-2560136 ועידכן את חברת ההשכרה בהקדם האפשרי ובכל מקרה לא יאוחר מ-12 שעות מאז הוא היה מודע לתקלה. במידה והשוכר לא יעדכן את חברת ההשכרה, הוא ישא באחריות לכל ההוצאות הקשורות וחברת ההשכרה לא תהיה מחוייבת כלפי השוכר.
אי ביצוע ההוראות של מרכז הסיוע, יבטל כל זכות לפיצויים ועלול להיות כרוך בתשלום נוסף.

תיקונים
תיקונים עד גובה 50 $NZ יכולים להתבצע ללא קבלת אישור מחברת ההשכרה. הוצאות עד 50 $NZ יוחזרו לשוכר בסיום ההשכרה עם הצגת חשבוניות. כל תיקון מעל 50 $NZ דורש קבלת אישור מחברת ההשכרה.
יש לקחת בחשבון כי חברת ההשכרה לא תקבל על עצמה שום אחריות בגין הוצאות לינה, ארוחות, אובדן הנאה או הוצאות אחרות הנובעות מתקלה בקרוואן.

תאונות
במקרה של תאונה או נזק לקרוואן השוכר מחוייב:
1. לעדכן את חברת ההשכרה בכל פרטי האירוע בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-12 שעות מתחילת האירוע או מאז שהשוכר היה מודע לתקלה.
2. לעדכן את משטרת ניו זילנד לגבי התאונה ולבקש הגעתה למקום כדי לקבוע אחריות.
3. לתעד את שמות וכתובות כל המעורבים בתאונה, עדי ראיה והרכבים המעורבים.
4. לשמור העתק של כל דו"ח משטרתי שיצא.
5. לקבל הנחיות מחברת ההשכרה כדי למלא בכתב דו"ח תאונה וכן כל מסמכי ביטוח ולוודא שדו"חות אלה יושלמו לפני מועד סיום ההשכרה כפי שסוכם בחוזה ההשכרה.
במקרה תאונה, אסור לשוכר לקבל על עצמו שום סוג של אחריות למקרה.

קרוואן חלופי
לחברת ההשכרה יש את הזכות להחליף לשוכר קרוואן מאותה קטגוריה או קטגוריה טובה יותר ללא תוספת תשלום. דבר זה אינו נחשב להפרת חוזה או מזכה את השוכר בפיצוי כלשהו. החלפת קרוואן אינה מובטחת והדבר נתון לשיקול דעתה הבלעדי של חברת ההשכרה ותלוי בזמינות הקרוואנים, מיקום השוכר באותו זמן, אחריות על התאונה (במקרה שיש) והזמן שנשאר עד לסיום ההשכרה.

הארכת תקופת ההשכרה
הארכת תקופת ההשכרה תלויה בזמינות ובהסכמת חברת ההשכרה. כל העלויות הכרוכות בהארכת יסגרו לפני אישור ההארכה.

החזרה מיידית של הקרוואן
לחברת ההשכרה יש את הזכות לבטל ולסיים את ההשכרה ולקחת מיידית את הקרוואן במקרים שהשוכר:

• נמצא שהוא לא מספיק מתאים כדי להפעיל את הקרוואן.
• התקבל דיווח מהמשטרה על נהיגה מסוכנת.
• אינו עומד בכל תנאי ההסכם.
• הקרוואן ניזוק והוא אינו ראוי עוד לנסיעה.
• הקרוואן ננטש.
סיום ההשכרה במקרים אלו, אינו פוגע בזכויות חברת ההשכרה. סיום השכרה בנסיבות אלה אינו מזכה את השוכר בשום סוג של פיצוי עבור הימים שלא ינוצלו או בהחזרת הפיקדון.

שימור שם/בעלות
הבעלות על הקרוואן נשארת באופן בלעדי של חברת ההשכרה בכל זמן ובכל מצב והיא שומרת על האינטרס הבטחוני שלה והשוכר מסכים ומוותר ללא תנאי על זכויותיו כבעלים של הקרוואן בהתאם לאמור בחוק.

כוח עליון
בשום מקרה חברת ההשכרה לא תישא באחריות לכל כישלון או עיכוב בביצוע התחייבויותיה על פי הסכם זה הנובעים או נגרמים על ידי, במישרין או בעקיפין, כוחות שמעבר לשליטתה, לרבות, ללא הגבלה, כוח עליון, אסון טבע, שלטון או חקיקת גוף מקומית, הגבלות או מגבלות, מגיפות או התפרצות של מחלות חברתיות, שביתות או הפרעות עבודה אחרות, תאונות, מעשי מלחמה או טרור, התקוממויות אזרחיות, או מחדל או עיכובים בפעולה על ידי כל רשות שלטונית או על ידי השכיר. עם זאת, חברת ההשכרה רשאית, על פי שיקול דעתה, להעניק אשראי המזכה את השוכר להחיל כל תשלומים שיבוצעו כנגד כל הסכם שכירות עתידי בין השוכר לחברת ההשכרה. 

השוכר מסכים להיות מחוייב, מקבל על עצמו את כל תנאי ההסכם כמפורט והוא מצהיר כי הוא קרא והבין אותם.

Hire Description

Wendekreisen Travel Ltd (Wendekreisen) will let and the Hirer will rent the vehicle described on this agreement. Rental charges for rental campervans, motorhomes & recreational vehicles are calculated on a daily basis, irrespective of pick-up time. All Wendekreisen vehicle rates include Unlimited Kilometres, Road User Charges (if applicable), On Road Assistance and GST. The term of hire shall be for the period and collection/return locations as described on this agreement.

 

Payments by Hirer

The Hirer shall pay to Wendekreisen the hire charges specified on this agreement, the relevant insurance costs, all petrol or other fuel (but not oil) used in the vehicle during the period of hire, and all other actual or consequential liability arising from this agreement. Wendekreisen cannot accept cash payments. All payments must be made by Bank Transfer, EFTPOS or VISA and Mastercard.


Vehicle Collection & Return

Wendekreisen operates rental depots in Auckland and Christchurch. The Hirer must adhere to collection and return dates/locations as stated on this agreement. A change of pick up or return destination is subject to availability. If the Hirer wishes to change the pick up or return destination after a booking has been confirmed, approval by Wendekreisen must be obtained. A breach of contract relating to pick up or return dates/locations will incur a NZ$1000 penalty fee.

 

Depot Business Hours

Monday to Saturday: 8:30am - 5:00 pm (08:30 - 17:00)
Sunday / Public Holidays: 8:30 am - 1:00 pm (08:30 - 13:00)
Please note that Wendekreisen cannot accept any vehicle collections and returns after 4:30pm weekdays and 12.30pm on weekends / public holidays unless an after-hours vehicle collection or return has been pre-arranged at least 7days prior to collection or return. There is a charge of NZ$60 for after- hours vehicle collections and returns. After hours vehicle collections are not available after 08.00pm and before 6.30am.

 

Persons who may drive the vehicle
The vehicle may only be driven by person(s) described on this agreement and only if each such person is at least 21 years of age and has held a full and valid driver’s licence for no less than 12 months. All Wendekreisen vehicles can be operated with a car licence valid to a tare vehicle weight of 3.5 tonnes. The Hirer must ensure that the driver's licence is valid for the vehicle hired in this agreement.

 

Restricted Roads
The vehicle must not be driven on any salt water beaches, 4-wheel drive only roasd, Ninety Mile Beach (Northland), North of Colville Township (Coromandel Peninsula), Bluff road that runs between Kuaotunu and Matarangi (Coromandel Peninsula), unsealed parts of the Tasman Valley Road (Mt. Cook), unsealed parts of the Wanaka-Mount Aspiring Road and Skippers Road (Queenstown). All other public roads are permitted throughout New Zealand.

 

Hirer's obligations
The Hirer shall ensure that all reasonable care is taken in handling and parking the vehicle. In particular, the hirer must ensure that the vehicle is securely locked, the vehicle is in gear (or P for automatic vehicles) and the handbrake is engaged when not in use. The Hirer shall ensure that the recommended levels are maintained with respect to the water in the radiator of the vehicle, the oil and the tyre pressures of the vehicle. Any on-board LPG gas bottles must be filled prior to return.
Smoking and/or animals (excluding registered guide or assistance dogs) are not permitted in the vehicle at any time. Wendekreisen reserves the right to charge a minimum vehicle grooming fee of NZ$200 in the case of failure to comply with this policy.
The hirer is responsible for ensuring any roads entered are not subject to severe weather warnings. Entering roads with severe weather warnings is at the driver’s risk (see section 12). The hirer is responsible for keeping up to date with weather updates and associated warnings. It is the Hirer's responsibility to be aware of and act in compliance with all New Zealand Transport Agency rules and regulations.

NZ law stipulates that children under 7 years of age must be properly restrained in an approved car restraint. It is the Hirer's responsibility to ensure the child restraint is installed correctly in the vehicle. If the vehicle has an approved on/off switch modification to allow the front passenger airbag to be disabled in order to use a rear facing child restraint seat in that passenger seat, then the Hirer acknowledges that Wendekreisen has explained to them the operation of that switch and the Hirer accepts full responsibility for operating that switch.

 

Cancellation Fees
Please note that the initial booking confirmation deposit is non-refundable. Any other paid deposits are refundable in full or in part entirely at the discretion of Wendekreisen.

Early Return
No refund for any unused portion of the rental is available.

 

Vehicle Returns

Vehicles must be returned on the date, place and time as shown on the agreement. Late returns will result in extra charges. The Hirer is obliged to return the vehicle:
1. With the fuel level full.
2. In a reasonably clean condition (interior and exterior).
3. With empty holding tanks for grey water and waste water (toilet cassette).
4. With a full LPG gas bottle.

 

Insurance Options
Wendekreisen offers three types of insurance options. The Hirer acknowledges that he/she has been informed about all insurance options prior to commencing the hire. The Hirer is liable for the insurance excess that applies to each insurance claim. The options are:


Compulsory Standard Insurance
NZ$20 per day with an excess of NZ$1500 for drivers over 25 years (NZ$2000 for drivers of 21 to 24 years) for any one damage. Please note that the excess applies to each single vehicle accident including loss or damages to third parties, the rental vehicle and its accessories.
This insurance option is capped at 50 rental days or NZ$1000 per hire.


Standard Insurance With Tyre and Windscreen Cover
NZ$30 per day with an excess of NZ$1500 for drivers over 25 years (NZ$2000 for drivers of 21 to 24 years) for any single vehicle accident and NIL excess for windscreen and tyre damage (excludes service for changing a tyre). Please note that the excess applies to each single Vehicle accident including 
loss or damages to third parties, the rental vehicle and its accessories.
This insurance option is capped at 50 rental days or NZ$1500 per hire.


Full Cover Insurance
NZ$46 per day will reduce the excess for any one vehicle damage to NZ$250 (NZ$500 for drivers 21 to 24 years). Please note that the excess applies to each single vehicle accident including loss or damages to third parties, the rental vehicle and its accessories. Includes compulsory standard insurance and windscreen/tyre cover (excludes service for changing a tyre).

This insurance option is capped at 50 rental days or NZ$2300 per hire.

 

Insurance Exclusions

The Hirer is at all times fully liable (without a monetary limit) for:
• Any damage to the Wendekreisen vehicle or third party property if the terms of this rental agreement are breached;
• Damages caused by racing, speed tests or other contests;
• Damage caused by careless, willful or reckless driving;
• Damage caused by driving under the influence of alcohol or drugs;
• Damage caused by driving on restricted roads;
• Damage to or loss of any personal belongings;
• Damage caused by the use of incorrect or contaminated fuel;
• Damage caused by filling any vehicle holding tanks with an incorrect fluid or substance (e.g. diesel filled in the freshwater tank, water filled in the engine oil holding tank, etc.);
• Damage caused by water submersion or salt water damage;
• Damage caused in an unsafe or unroadworthy condition that arose during the course of the hire and that caused or contributed to the damage and loss, and the Hirer or driver was aware or ought to have been aware of the unsafe or unroadworthy condition of the vehicle;
• Cost to retrieve or recover vehicles which have become bogged submerged or abandoned;
• All costs associated to retrieve or recover vehicles which have been abandoned due to roads with severe weather warnings;
• Cost to replace vehicle keys that have been lost or damaged or retrieval of keys that are locked in the vehicle;
• Damages caused by the use of snow chains or bike racks;
• Damages due to overloading of the vehicle;
• Damages caused by entering height restricted carparks or any other structures that are lower than the vehicle height;

If any of the above exclusions occur, the Hirer shall be liable for all resulting actual or consequential losses incurred by Wendekreisen and it is at the sole discretion of Wendekreisen as to whether it shall lodge a claim pursuant to the insurance cover.

 

Security Bond
A security bond equivalent to the insurance excess applicable pursuant to what is payable by the Hirer, but will not be charged on the return of the vehicle, provided that:

• The vehicle is returned to the agreed location at the agreed time (NZ$1000 penalty applies if breached);
• Grey water tank and toilet have been emptied (NZ$150 charge for toilet, NZ$25 charge for grey water tank);
• All traffic fines have been paid (otherwise your fine will be charged plus a NZ$35 handling fee);
• All toll road charges have been paid (otherwise your toll fee will be charged plus a NZ$20 handling fee);
• The vehicle is returned in a reasonably clean condition (NZ$100 charge if not returned reasonably clean);
• The vehicle is returned with a fuel level as marked on the damage sheet (charged at double fuel price);
• The vehicle is returned with a full LPG gas bottle (charged at double the price of filling);
• No items belonging to Wendekreisen have been lost or damaged;
• No damage is incurred to the vehicle or any 3rd party property;
• The insurance exclusions have not been violated;

All security bond payments must be made by Bank Transfer, EFTPOS or VISA or Mastercard.

 

Handling Procedure of Speed and Parking Tickets and Toll Road Notices

The Hirer shall be liable for all parking and traffic violations relating to the vehicle during the period of hire. Wendekreisen does not query any issued fines and as it often receives traffic and parking tickets after a vehicle is returned it will charge any outstanding balance to the Cardholders’s credit card.
Wendekreisen will not contact the Hirer prior and after the charges to his/her credit card, but will explain the charges and send copies of the parking and traffic violations if contacted by e-mail or on the phone.
Wendekreisen will charge a NZ$35 handling fee for each issued parking or traffic violation. Wendekreisen will charge a NZ$20 handling fee for toll road fees.

 

On Road Assistance
In the event of mechanical problems, the Hirer must contact Wendekreisen by calling freephone 09-2560136. The Wendekreisen help desk will assist and direct you to the closest service centre. Retrospective claims for refunds cannot be considered if the Hirer has not made contact with the Wendekreisen roadside assistance team by calling 09-2560136 as soon as possible, and in any event within 12 hours of becoming aware of any defect or mechanical failure of the vehicle. Failure to so notify Wendekreisen will result in the Hirer being liable for any resulting damage and Wendekreisen not being liable to the Hirer. Failure to follow the instructions of the Wendekreisen helpdesk (or authorised contractors) will void any entitlement to compensation and may incur additional fees.

 

Repair Approval

Repairs of up to NZ$50 can be completed without authorization by Wendekreisen. All repair costs up to NZ$50 will be refunded upon submission of receipts. All repairs exceeding NZ$50 require approval by Wendekreisen. Wendekreisen wishes to advise that no responsibility will be accepted for accommodation charges, meals, out-of-pocket expenses or loss of enjoyment resulting from a breakdown.

 

Accidents

In the event of an accident or damage to the vehicle the Hirer must:
1. Notify Wendekreisen of the full circumstances as soon as practical and in any event within 12 hours from the time of the accident or the time that the hirer has knowledge of the damage.
2. Notify the New Zealand Police of any accident and request they attend the scene to determine liability.
3. Obtain the names and addresses of all parties, witnesses to, and vehicles involved in the accident.
4. Obtain a copy of any relevant Police report.
5. Make arrangements with Wendekreisen to complete a written report and the necessary insurance documents and ensure that these are completed before the end of the hire period specified in this Agreement.

In the event of an accident the hirer must not make any admissions of liability.

 

Substitute Vehicles
Wendekreisen reserves the right to substitute a comparable or superior vehicle at no extra cost to the Hirer. This shall not constitute a breach of contract and does not entitle the Hirer to any refund. The availability of a replacement vehicle is not guaranteed and it is at the sole discretion of Wendekreisen and is subject to availability, Hirer's location, accident liability (if any) and remaining hire duration.

 

Rental Period Extension
A hire extension is subject to availability and authorisation by Wendekreisen. Any costs associated with the extension will be disclosed prior to confirmation.

 

Immediate Return Of Vehicle Where Default, Incompetency or Damage

Wendekreisen shall have the right to terminate the hiring and take immediate possession of the vehicle if:
• the hirer Is found not to be competent enough to operate the vehicle;
• there have been reports of dangerous driving by NZ police;
• the Hirer fails to comply with any terms of this agreement;
the vehicle is damaged and no longer roadworthy;
• the vehicle has been abandoned;

The termination of the hiring under the authority of this clause shall be without prejudice to the rights of Wendekreisen. A termination of this agreement for the above reasons, does not entitle the Hirer to a refund of either the charges for the unused rental days or the security bond.

 

Retention of Title
Ownership and title to the vehicle remains at all times with Wendekreisen, who reserves a security interest in the vehicle and the Hirer unconditionally and irrevocably agrees to waive the Hirer’s rights as debtor to the maximum extent permitted by the Personal Property Securities Act 1999 (including its right to receive a copy of a verification statement under section 148 on the PPSA in respect of any financing statement) and accordingly the parties contract out of the Hirer’s rights to that extent.

 

Force Majeure
In no event shall Wendekreisen be liable for any failure or delay in the performance of its obligations under this agreement arising out of or caused by, directly or indirectly, forces beyond its control, including, without limitation, acts of God, natural disaster, governmental or local body legislation, direction or restrictions, pandemics, epidemics or outbreak of social disease, strikes or other labour disturbances, accidents, acts of war or terrorism, civil commotions, or omissions or delays in acting by any governmental authority or by the Hirer. However, Wendekreisen may, entirely at its discretion, issue a credit entitling the Hirer to apply any payments made against any future Rental Agreement between the Hirer and Wendekreisen.

 

The Hirer agrees to be bound by and accepts the terms and conditions of hire as set out herein and acknowledges and declares that he has read and fully understands this agreement (Note: You should not sign this unless you are sure you understand its effect).

ביטוח

אפשרויות הביטוח
חברת ההשכרה מציעה 3 סוגים של ביטוח. השוכר יקבל הסבר עבור 3 האפשרויות. הוא מחוייב לבחור באחת מהאפשרויות והוא מחוייב בהשתתפות עצמית שתקפה לכל מקרה נזק (ולא לכל ההשכרה). האפשרויות הן:

ביטוח חובה
תמורת 20 $NZ ליום עם השתתפות עצמית של 1500 $NZ לנהגים מעל 25 (2000 $NZ לנהגים בני 21-24) לכל מקרה נזק. ההשתתפות העצמית תקפה לכל מקרה תאונה בודד כולל אובדן או נזק לצד ג', לקרוואן ולציודו.
מקסימום תשלום עבור ביטוח זה הוא עבור 50 יום או 1000 $NZ להשכרה.

ביטוח חובה כולל כיסוי צמיגים ושמשה קדמית
תמורת 30 $NZ ליום עם השתתפות עצמית של 1500 $NZ לנהגים מעל 25 (2000 $NZ לנהגים בני 21-24), לכל מקרה נזק וללא השתתפות עצמית במקרה של נזק לשמשה קדמית או לצמיגים (למעט שירות החלפת גלגל). ההשתתפות העצמית תקפה לכל מקרה תאונה בודד כולל אובדן או נזק לצד ג', לקרוואן ולציודו.
מקסימום תשלום עבור ביטוח זה הוא עבור 50 יום או 1500 $NZ להשכרה.
ביטוח חובה והפחתת ההשתתפות העצמית
תמורת 46 $NZ ליום ההשתתפות עצמית יורדת ל-250 $NZ לנהגים מעל 25 (500 $NZ לנהגים בני 21-24). 
נא לשים לב שההשתתפות העצמית תקפה לכל מקרה תאונה בודד כולל אובדן או נזק לצד ג', לקרוואן ולציודו. כולל ביטוח חובה, ביטוח צמיגים ושמשה קדמית (לא כולל שירות של החלפת גלגל).
מקסימום תשלום עבור ביטוח זה הוא עבור 50 יום או 2300 $NZ להשכרה.

החרגות הביטוח
השוכר אחראי בכל מקרה (ללא הגבלה כספית) עבור:

• כל נזק לקרוואן או לרכוש צד ג' אם הופרו סעיפי הסכם השכירות;
• נזקים שנגרמו כתוצאה ממירוץ, בדיקות מהירות או תחרות אחרת;
• נזק שנגרם כתוצאה מנהיגה רשלנית, פזיזה או מכוונת;
• נזק שנגרם כתוצאה מנהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים;
• נזק שנגרם כתוצאה מנהיגה במקומות אסורים;
• נזק או אובדן של ציוד אישי;
• נזק שנגרם כתוצאה משימוש בדלק לא נכון או דלק מזוהם;
• נזק שנגרם כתוצאה מילוי אחד ממיכלי הקרוואן בנוזל לא מתאים (כמו הכנסת דיזל למיכל המים, מילוי מים במיכל השמן וכו');
• נזק שנגרם כתוצאה מטבילה במים או נזק ממים מלוחים;
• נזק שנגרם כתוצאה ממצב לא בטיחותי או לא ראוי שהתרחש במהלך ההשכרה ושבעקבותיו נגרם נזק והשוכר שם לב לזה או שהיה אמור לשים לב למצב הלא תקין של הקרוואן;
• הוצאות עבור חילוץ קרוואן ששקע או ננטש;
• כל הוצאה הקשורה בחילוץ קרוואן שננטש עקב כבישים עם אזהרת מזג אוויר קיצוני;
• הוצאות עבור החלפת מפתחות הקרוואן שניזוקו או אבדו, או שיחזור מפתחות שננעלו בתוך הקרוואן;
• נזק שנגרם כתוצאה משימוש בשרשראות שלג או מנשא אופניים;
• נזק שנגרם כתוצאה מהעמסת יתר בקרוואן;
• נזק שנגרם כתוצאה מכניסה למקומות נמוכים מדי עבור הקרוואן;

במידה ואחד ממקרים אלו קורה, השוכר יהיה אחראי לכל הוצאות בפועל או הקשורות לכך והוא נתון לשיקול הדעת הבלעדי של חברת ההשכרה באשר לשאלה האם תוגש תביעה בהתאם לכיסוי הביטוח.

פיקדון
בעת קבלת הקרוואן יש להשאיר פיקדון בהתאם לביטוח שנרכש. הפיקדון לא יחוייב בסיום ההשכרה בתנאי ש:

• הקרוואן הוחזר למקום ובשעה שנקבע בחוזה השכירות (1000 $NZ קנס במידה וכלל זה יופר);
• מיכלי המים והשירותים ירוקנו (150 $NZ קנס על אי ריקון שירותים ו-25 $NZ על אי ריקון מיכל המים האפורים);
• כל דו"חות התנועה שולמו (אחרת יחול חיוב עבור הקנס ובתוספת 35 $NZ דמי טיפול);
• כל חיובי אגרות הכבישים שולמו (אחרת יחול חיוב עבור האגרה ובתוספת 20 $NZ דמי טיפול);
• הקרוואן הוחזר נקי במצב סביר (100 $NZ במידה ולא נקי);
• הקרוואן הוחזר עם מיכל דלק כפי שצריך (אחרת יחוייב כפול מעלות הדלק);
• הקרוואן הוחזר עם מיכל גז מלא (אחרת יחוייב כפול מעלות המילוי);
• אין שום ציוד חסר או עם נזק;
• אין שום נזק לקרוואן או לרכוש צד ג';
• שום החרגה מסעיפי הביטוח לא הופרה;
יש לשלם את הפיקדון ע"י העברה בנקאית או בכרטיס אשראי ויזה או מאסטרכארד.

Insurance Options

Wendekreisen offers three types of insurance options. The Hirer acknowledges that he/she has been informed about all insurance options prior to commencing the hire. The Hirer is liable for the insurance excess that applies to each insurance claim. The options are:


Compulsory Standard Insurance
NZ$20 per day with an excess of NZ$1500 for drivers over 25 years (NZ$2000 for drivers of 21 to 24 years) for any one damage. Please note that the excess applies to each single vehicle accident including loss or damages to third parties, the rental vehicle and its accessories.
This insurance option is capped at 50 rental days or NZ$1000 per hire.


Standard Insurance With Tyre and Windscreen Cover
NZ$30 per day with an excess of NZ$1500 for drivers over 25 years (NZ$2000 for drivers of 21 to 24 years) for any single vehicle accident and NIL excess for windscreen and tyre damage (excludes service for changing a tyre). Please note that the excess applies to each single Vehicle accident including 
loss or damages to third parties, the rental vehicle and its accessories.
This insurance option is capped at 50 rental days or NZ$1500 per hire.


Full Cover Insurance
NZ$46 per day will reduce the excess for any one vehicle damage to NZ$250 (NZ$500 for drivers 21 to 24 years). Please note that the excess applies to each single vehicle accident including loss or damages to third parties, the rental vehicle and its accessories. Includes compulsory standard insurance and windscreen/tyre cover (excludes service for changing a tyre).

This insurance option is capped at 50 rental days or NZ$2300 per hire.

 

Insurance Exclusions

The Hirer is at all times fully liable (without a monetary limit) for:
• Any damage to the Wendekreisen vehicle or third party property if the terms of this rental agreement are breached;
• Damages caused by racing, speed tests or other contests;
• Damage caused by careless, willful or reckless driving;
• Damage caused by driving under the influence of alcohol or drugs;
• Damage caused by driving on restricted roads;
• Damage to or loss of any personal belongings;
• Damage caused by the use of incorrect or contaminated fuel;
• Damage caused by filling any vehicle holding tanks with an incorrect fluid or substance (e.g. diesel filled in the freshwater tank, water filled in the engine oil holding tank, etc.);
• Damage caused by water submersion or salt water damage;
• Damage caused in an unsafe or unroadworthy condition that arose during the course of the hire and that caused or contributed to the damage and loss, and the Hirer or driver was aware or ought to have been aware of the unsafe or unroadworthy condition of the vehicle;
• Cost to retrieve or recover vehicles which have become bogged submerged or abandoned;
• All costs associated to retrieve or recover vehicles which have been abandoned due to roads with severe weather warnings;
• Cost to replace vehicle keys that have been lost or damaged or retrieval of keys that are locked in the vehicle;
• Damages caused by the use of snow chains or bike racks;
• Damages due to overloading of the vehicle;
• Damages caused by entering height restricted carparks or any other structures that are lower than the vehicle height;

If any of the above exclusions occur, the Hirer shall be liable for all resulting actual or consequential losses incurred by Wendekreisen and it is at the sole discretion of Wendekreisen as to whether it shall lodge a claim pursuant to the insurance cover.

 

Security Bond
A security bond equivalent to the insurance excess applicable pursuant to what is payable by the Hirer, but will not be charged on the return of the vehicle, provided that:

• The vehicle is returned to the agreed location at the agreed time (NZ$1000 penalty applies if breached);
• Grey water tank and toilet have been emptied (NZ$150 charge for toilet, NZ$25 charge for grey water tank);
• All traffic fines have been paid (otherwise your fine will be charged plus a NZ$35 handling fee);
• All toll road charges have been paid (otherwise your toll fee will be charged plus a NZ$20 handling fee);
• The vehicle is returned in a reasonably clean condition (NZ$100 charge if not returned reasonably clean);
• The vehicle is returned with a fuel level as marked on the damage sheet (charged at double fuel price);
• The vehicle is returned with a full LPG gas bottle (charged at double the price of filling);
• No items belonging to Wendekreisen have been lost or damaged;
• No damage is incurred to the vehicle or any 3rd party property;
• The insurance exclusions have not been violated;

All security bond payments must be made by Bank Transfer, EFTPOS or VISA or Mastercard.

ציוד

כל הקרוואנים מגיעים מצויידים:
ערכת מצעים: כריות, שמיכות, סדינים, מגבות
ערכת מטבח: קומקום חשמלי, טוסטר, סירים, מחבת טיגון, קערות, כלי בישול, כלי אוכל
ציוד כללי: בלון גז LPG, דלי, מטאטא, שולחן וכסאות פיקניק

All campervans and motorhomes come fully equipped with:
Bedding kit: Pillows, duvets, linen, towels
Kitchen kit: Electric kettle, toaster, pots, frying-pan, bowls, cooking utensils, crockery

General equipment: LPG gas bottle, bucket, broom, camping table and chairs

info@bandana.co.il
+972-58-5471771
+972-58-5471771
אנא המתן...