השכרת קרוואן קרוואנים תנאי השכרה - 111



המחיר כולל

  • ביטוח מלא עם גבול השתתפות עצמית של : $2500 למקרה
  • ערכת רכב:
  • ביטוח צד ג' עד סך של: $ 500,000
  • ניקוי חיצוני בהחזרה:
  • מדריך חניונים:
  • דמי נהג נוסף:
  • שרותי דרך 24 שעות:
  • אחסנת מזוודות :
  • כרטיס הנחות ברשת חניוני קרוואנים KOA


תוספות אפשריות

  • קבלה מוקדמת (9:00-12:00) והחזרה מאוחרת (עד 15:00) - כולל הסעות
  • מס איכות הסביבה (חובה)
  • כיסא פיקניק
  • ערכת כלי אוכל, כלי מטבח וציוד כללי לקרוואן
  • כרטיס Passport-America% הנחה 50% בכ-1,200 חניונים בארה"ב וקנדה - תקף לשנה
  • שימוש חופשי בגנרטור
  • ביטוח מורחב - הפחתת השתתפות עצמית ל-0
  • שימוש ללא הגבלה בתוכנת מסלולי טיול ייחודית לטיולי קרוואנים Rv Plan כולל האפשרות להזמנת החניונים
  • כלי מיטה - לאדם


תנאי תשלום

מקדמה 50, שאר התשלום 46 לפני מועד תחילת ההשכרה


דמי ביטול

  • מעל 47 ימים מיום ההשכרה הראשון - 5% ממחיר ההשכרה, מינימום 25 $ US לא יוחזרו.
  • 17 עד 46 ימים לפני תאריך ההשכרה:10% ממחיר ההשכרה, מינימום 500 $ US, לא יוחזרו, .
  • 9 עד 16 ימים לפני תאריך ההשכרה:50% ממחיר ההשכרה, מינימום 700 $ US, לא יוחזרו, .
  • 2 עד 8 ימים לפני תאריך ההשכרה:95% ממחיר ההשכרה, מינימום 900 $ US, לא יוחזרו, .
  • 1 עד 1 ימים לפני תאריך ההשכרה:100% ממחיר ההשכרה, מינימום 1000 $ US, לא יוחזרו, .

תנאי השכרה

כללי
התנאים המפורטים הם תמצית התרגום של עיקרי התנאים הכלליים של חברת ההשכרה. בכל מקרה של סתירה או פרשנות שונה לנוסח המקורי התנאים הקובעים הם התנאים המקוריים של חברת ההשכרה.
החברה רשאית לשנות את מחירי השכירות, מדיניות החברה והתנאים ללא הודעה מוקדמת.

שעות פעילות
רוב תחנות ההשכרה סגורות בימי ראשון. חלק מהתחנות פתוחות רק בחודשים מסויימים לאורך השנה. בכל מקרה, כאשר יש חג ביום שבת, ראשון או שני, תחנות ההשכרה לא יעבדו ביום ראשון הסמוך לחג.
- התחנה באנקוראז' - סגורה בין 14 באוקטובר 2023 ל-14 באפריל 2024 ובין 12 באוקטובר 2024 ל-4 באפריל 2025.
- התחנות בדנבר, 
סיאטל (אברט), וושינגטון די סי (מנסס), אורלנדו (קיסימי), סולט לייק סיטי פתוחות בימי ראשון רק בין 3 באפריל 2023 ל-13 באוקטובר 2023 ובין 1 באפריל 2024 ל-11 באוקטובר 2024.
- התחנות בלאס וגאס, לוס אנג'לס, פיניקס, סן פרנסיסקו -  פתוחות בימי ראשון לאורך כל השנה.

קבלת הקרוואן
אפשר לקבל קרוואן ביום הנחיתה, אולם חברת ההשכרה אינה אחראית לעיכובים או איחורים שייגרמו עקב עיכובים בטיסות או עיכובים במכס, ביקורת דרכונים או קבלת המזוודות, לכן מומלץ ללון לילה ראשון במלון אבל זוהי אינה חובה.


הגעה לתחנת ההשכרה – השכרה רגילה
חובה על השוכר להתקשר לתחנת ההשכרה בבוקר יום האיסוף (החל מ-08:00) או לפני זה ולתאם את שעת איסוף הרכב אחה"צ (בין 13:00 ל-16:00). הלקוח מתבקש לא להופיע בתחנת ההשכרה ללא תיאום מראש על מנת לא לגרום לעיכובים. במקרה כזה, לא תחול האחריות על החברה. ההגעה לתחנת ההשכרה והחזרה בתום השכירות הינה באחריות השוכר ועל חשבונו.


הגעה מוקדמת לתחנת ההשכרה – Early Bird Departure Special (EBDS)
יש להזמין ולשלם לפחות 30 יום מראש. לקוחות שרכשו מראש את תכנית ה-EBDS, זכאים להסעות מ/אל שדה התעופה או ממלונות נבחרים באזור שדה התעופה החל מהשעה 8:30. קבלת הקרוואן מתבצעת החל מהשעה 9:00 ועד 12:00. החזרת הקרוואן עד השעה 15:00.
על הלקוח להתקשר לתחנת ההשכרה בין יום ל-3 ימים לפני קבלת הקרוואן כדי לתאם את שעת ההסעה. הלקוח מתבקש לא להופיע בתחנת ההשכרה ללא תיאום מראש על מנת לא לגרום לעיכובים. במקרה כזה, לא תחול האחריות על החברה.
לקוחות המתאכסנים במלונות שאינם בהסדר ההסעות, יגיעו לתחנת ההשכרה באופן עצמאי ועל חשבונם.

תכנית ה-EBDS אינה זמינה עבור השכרות היוצאות מ: SWF - צפון ניו יורק, CVG - סינסינטי, PWK - שיקגו צפון מערב, MSO - מיזולה, SNA - מחוז אורנג', RNO - רינו, RSW - פורט מאיירס, PIT - פיטסבורג

הדרכה בטרם היציאה לדרך
בעת קבלת הקרוואן תיערך הדרכה בת 25 דקות להיכרות עם הרכב ותפעולו. ההדרכה הנה חובה לכל הנהגים. ברוב תחנות ההשכרה יוקרן בנוסף סרטון הסברה באנגלית/בגרמנית/הולנדית/צרפתית.


דרישות מהנהג
גיל הנהיגה המינימאלי הוא 21 שנים. כל הנהגים חייבים להצטייד ברישיון נהיגה בתוקף ובדרכון. אין תשלום עבור נהג נוסף, וגם לא תוספת עבור נהג צעיר (מתחת ל-25) אך כל הנהגים חייבים להיות נוכחים ביום קבלת הרכב ולחתום על החוזה.


שדרוג הקרוואן
במידה והרכב שהוזמן יימצא על-ידי הלקוח כלא מתאים לקבוצת הנוסעים, ניתן לשדרג לקרוואן גדול יותר בתוספת מחיר ובהתאם לזמינות. במקרים מסוימים, תידרש החברה לשדרג את הקרוואן שהוזמן לדגם גדול יותר ללא תשלום וללא אחריות נוספת מצד החברה.


הורדת דרגת הקרוואן
במידה והקרוואן שהוזמן יימצא על-ידי הלקוח גדול מדי, יוחלף הקרוואן לדגם קטן יותר, ללא תוספת תשלום, בהתאם לזמינות. במקרים מסוימים, תידרש החברה לשנות את דגם הקרוואן שהוזמן לדגם קטן. באם הלקוח הסכים לשינוי יזוכה מיידית בהפרש המחירים בין שני הדגמים, ללא פיצוי נוסף.


אחסון מזוודות
מטען/ציוד ניתן לאחסן ברוב תחנות ההשכרה באחריות השוכר.

מילוי דלק וגז
בעת קבלת הקרוואן, מיכל הדלק יכיל מינימום רבע טנק דלק ומיכל מלא של גז לבישול וחימום. במקרים מסוימים יידרש הלקוח להפקיד פיקדון עבור עלות מיכל הדלק. הפיקדון יוחזר בתום ההשכרה לאחר ווידוא שמיכל הדלק הוחזר עם אותה כמות דלק. בתחנת ההשכרה יקבל הלקוח הדרכה לתחנת הדלק הקרובה ביותר. החברה אינה אחראית להבדלים במחירי הדלק במהלך הטיול.


בטיחות ילדים בנסיעה
חברת ההשכרה אינה מספקת כסאות בטיחות לילדים. השוכר חייב להביא עימו כסאות בטיחות לתינוק/ילד וכמו כן עריסה לתינוק.


אוכל, בקבוקי מים וציוד קמפינג נוסף
ניתן לקבל בתחנת ההשכרה מפה והנחיות להגעה לסופרמרקט קרוב לטובת רכישת ציוד, מזון ומים.


תשלום הפיקדון/עלויות נוספות
פיקדון לביטחון בסך 500 $ ישולם בעת קבלת הקרוואן באמצעות כרטיס אשראי.
פיקדון בסך 
1000 $ ישולם ליוצאים בין התאריכים ה-21 ל-27 באוגוסט 2024 ובין ה-20 ל-26 באוגוסט 2025 מהתחנות שבקליפורניה, נוואדה, וושינגטון, אורגון ויוטה.
החזרת הפיקדון תבוצע לאחר החזרת הרכב ללא נזקים וקיזוז החיובים הנוספים (מיילים וכדו').
מטעמי ביטחון, תחנות ההשכרה אינן מחזיקות כסף מזומן ועל כן הזיכוי יתבצע בכרטיס האשראי או יישלח לבית הלקוח באמצעות צ'ק.
במקרה של תשלום בכרטיס אשראי, חברת ההשכרה תגבה 5% תוספת לכיסוי עמלות.

חיוב עבור מיילים
השכרת קרוואן אמורה לכלול חבילות מיילים. באם לא נרכשו חבילות מיילים מראש, יידרש השוכר לשלם עבור המיילים שנסע בעת החזרת הקרוואן.
בעת החזרת הקרוואן, כל מייל נוסף, ישולם בהתאם לתעריף החברה.
לא יינתן החזר בגין מיילים שלא נוצלו. 
תעריף מיילים נוספים לתשלום לאחר החזרת הקרוואן - 0.38 $

שימוש בגנרטור
אם השוכר בחר להפעיל את הגנרטור, יחול תשלום בסך 3.5 $ לשעה בהתאם למד שמורכב בקרוואן, או 8 $ ליום בגין שימוש ללא הגבלה בתשלום מראש בעת קבלת הקרוואן.
הערה: הגנרטור אינו נדרש להפעלה רגילה של הקרוואן.

כסאות קמפינג
ניתן לשכור כסאות קמפינג בעלות של 12 $ לכיסא לכל תקופת ההשכרה, בהתאם לזמינות. חברת ההשכרה אינה מתחייבת למצאי כסאות קמפינג 100% מהזמן. במהלך עונת השיא תתכן בעיה בהשכרת כסאות קמפינג. במקרה כזה, יקבל השוכר בתחנת ההשכרה המלצות לחנויות אלטרנטיביות בהן ניתן לרכוש/לשכור כסאות קמפינג במחיר דומה.


עלות נסיעה בכיוון אחד
החברה אינה מאשרת נסיעה בכיוון אחד מחוץ לארה"ב. עלות הנסיעה בכיוון אחד נעה בין 200 $ ל- 650 $ בהתאם למקום האיסוף וההחזרה. התוספת עבור נסיעה בכיוון אחד תשולם בעת הזמנת הקרוואן.


מיסים
כל ההשכרות מחויבות במיסים על-פי חוק. במקרים מסוימים יחויבו המיסים בעת קבלת הקרוואן בתחנת ההשכרה.

כבישי אגרה
יותר ויותר כבישי אגרה בארה"ב וקנדה עוברים לעבוד בשיטה של חיוב אוטומטי. משמעות הדבר היא שאין אפשרות לשלם מקומית במזומן אלא המערכת מצלמת את לוחית הזיהוי של הרכב והחיוב נשלח אח"כ (בדומה לכביש 6 בארץ). השוכרים אחראיים על התשלום בגין נסיעה בכבישים אלה.
ברוב המקרים, חברת ההשכרה מעבירה את פרטי השוכר - כולל שם וכתובת - לרשות האחראית על התשלום. הרשות מחייבת ישירות את השוכר ללא התערבות חברת ההשכרה. השוכר אחראי על התשלום מול הרשות ללא קשר של חברת ההשכרה ובכך נמנעת עמלה ודמי טיפול.
בחלק מהמקרים חברת ההשכה משלמת לרשות האחראית את התשלום ואח"כ גובה את הסכום מכרטיס האשראי של השוכר בתוספת 50 $ דמי טיפול.

חיות מחמד/בעלי חיים
אפשר להביא בעלי חיים לקרוואן. השוכרים מתחייבים לנקות את הקרוואן בסיום ההשכרה ולהחזירו באותו מצב כפי שהתקבל, אחרת יחוייבו ב-
$250.

קבלת הקרוואן
השכרה רגילה
- קבלת הקרוואן החל משעה 13:00. לא יינתן זיכוי בגין  קבלה מאוחרת.
Early Birders - זמני קבלת הקרוואן בעת רכישת אופציה זו נעים בין 09:00-12:00.
בעת קבלת הקרוואן יתבקש השוכר לחתום על מסמך המאשר שהקרוואן התקבל נקי, מתפקד כראוי, עם ערכות מלאות, מיכל גז מלא, מיכלי מים אפורים מרוקנים וכמות דלק מספקת.
יש לשים לב לתיקון המסמך במידה וחלק מהדברים אינם לשביעות רצון השוכר, בטרם עזיבת תחנת ההשכרה.


שירות סיוע טלפוני
חברת ההשכרה מספקת קו סיוע טלפוני הפעיל 24 שעות,7 ימים בשבוע: 4110 -334- (800) (בארה"ב). בכל מקרה של בעיה מכאנית, תאונה או כל שירות/בעיה אחרת- יש להתקשר מיד לקו הסיוע ולא לתחנת ההשכרה.
חברת ההשכרה אינה אחראית לסיוע/נזק ללא התקשרות למרכז הסיוע ומסמכים המעידים על הבעיה במהלך הנסיעה.


מדריך תפעול
מדריך התפעול מצורף לכל קרוואן ומיועד לסיוע בכל מקרה של בעיה בתפעול  מערכות הרכב. השוכר אחראי לקריאת מדריך התפעול מוקדם ככל שניתן לאחר איסוף הקרוואן. המדריך מנחה כיצד לפעול במקרים של תאונה ומסייע בפתרון תקלות בקרוואן ובתפעול ציוד הבטיחות. זהו המקום הראשון אליו יש לפנות בעת בעיה/תקלה/תאונה.


תאונה/התנגשות
במקרה של תאונה הלקוח חייב להודיע מיידית לשירות הסיוע הטלפוני מזירת האירוע. הנציג במוקד הסיוע ידריך את הלקוח כיצד להמשיך בטיפול. בנוסף, הלקוח חייב לקבל דו"ח כתוב מהמשטרה – משוטר במקום התאונה או מתחנת משטרה קרובה.


הגבלות בנסיעה
הכיסוי הביטוחי אינו תקף במידה ובעיות עולות מנסיעה באזורים הבאים וכל ההוצאות כתוצאה מכך יחולו על השוכר.
הפרה של ההגבלות הבאות תבטל את כל הביטוחים הקיימים בחוזה, ולחברה תהיה זכות לתבוע את השוכר על כל הנזקים שיגרמו כולל נזק לצמיגים, גרירה או כל הוצאה אחרת שתיגרם באזורים אלו.
בעת קבלת הקרוואן, מומלץ לברר עם צוות תחנת ההשכרה, או עם קו הסיוע הטלפוני מידע נוסף אודות נסיעה תחת ההגבלות האלה או הגבלות תנועה מקומיות אם ישנן:
אלסקה, יוקון והטריטוריות הצפון מערביות ו-Newfoundland - הנסיעה בכל הכבישים הציבוריים והמסומנים מותרת. אסורה הנסיעה בדרכים לא ציבוריות, לא מסומנות או בכל דרך/כביש העלולים לגרום נזק מוגזם לקרוואן.
השוכר יכול לקבל מידע נוסף מחברת ההשכרה בתחום ההגבלות בנסיעה וההגבלות העונתיות. החברה שומרת לעצמה את הזכות לאסור על נסיעה לאזורים מסוימים בשל תנאי הדרך.
עמק המוות ואזורים מדבריים - הקרוואנים רשאים לנסוע באזורים אלו בחודשים יולי-אוגוסט תוך הקפדה וזהירות מירביים. בחודשי הקיץ רשאים השוכרים לנסוע באזורים אלו באחריותם וחברת ההשכרה לא תהיה אחראית להשבה לכשירות במקרים יוצאים מהכלל ועלויות שתגרמנה כתוצאה מנזקים לקרוואן. בתקופות מסוימות אזורים אלו אינם ראויים למגורים/עצירה ומהווים סכנה לנהג ולנוסעים.
לאור מגבלות גובה, גז וחניה, חל איסור על הקרוואן להיכנס למנהטן וכן חל איסור לנוע  במנהרות תת קרקעיות ומנהרות תת מימיות.
מקסיקו
הקרוואנים אינם מורשים לנסוע למקסיקו בשום תנאי. אין ביטוח לרכב או לצד ג' לנסיעה במקסיקו.


נקיטת זהירות בחורף
מערכות הקרוואן לא עובדות במלואן בטמפ' קפיאה. יש לשים לב שבקנדה ובצפון ארה"ב יש להשתמש בנוזל נגד קיפאון (אנטי-פריז) במיכלי המים, כלומר לא ניתן יהיה להשתמש במערכות המים (כולל מקלחת ושירותים). השוכר מתבקש לבדוק בתחנת ההשכרה מהן ההוראות המדויקות החלות על השכרות בתקופת החורף. יש להיעזר במדריך התפעול להסברים וסיוע בטיפול במערכות בחורף. 


תדלוק ואחזקה
חובה לדומם מנוע ומקורות הצתה, כולל מתקנים העובדים על גז, מקרר, מחמם מים, כיריים וכו' בכל תדלוק. השוכר אחראי לבדוק שמן מנוע, נוזלים, לחץ אוויר בצמיגים והתחממות של הקרוואן בכל תדלוק, כולל דווח מיידי על כל תקלה מכאנית. במידה ולא ידווח, ישא הלקוח באחריות לכל נזק כזה.


שירות סיוע במקרה נזק והחזר הוצאות תיקון
במקרה של תקלה טכנית במהלך הטיול חברת ההשכרה תסייע לשוכר בקבלת שירות תחזוקה בדרך מספקי שירות מכובדים. כל סוגי התיקונים דורשים אישור ממרכז הסיוע הטלפוני –
334-4110 (800) שיתייק את פרטי התקלה בתיק ההשכרה. כלים לתיקון הקרוואן אינם מסופקים. הוצאות השוכר בגין חלקי חילוף מאושרים ישולמו ישירות על ידי חברת ההשכרה או ישולמו לשוכר על ידי החברה בעת החזרת הקרוואן אל מול הצגת קבלות/חשבוניות.
כל  התיקונים מעל 75 $ דורשים את אישור מרכז הסיוע הטלפוני. תיקונים שגובהם עד 75 $ ניתן לבצע עצמאית.החזר עבור הוצאות אלו יתקבל כנגד הצגת קבלות בלבד.
קריאה לשירות להתנעה עקב התרוקנות המצבר דורשת אישור מוקדם של מרכז הסיוע הטלפוני.

החזר הוצאות נסיעה
במקרה והקרוואן מצוי בתיקון שמשכו עד 12 שעות, שלא באשמת הלקוח, אחריות חברת ההשכרה מוגבלת להחזר ערך השכירות היומי או חלק ממנו. תקלות ברדיו, מזגן, מקרר, גנרטור, מיקרו, מתקנים חשמליים ומערכת ה- cruise control אינן נחשבות כנזק מהותי ולא יתקבל זיכוי עבור בזבוז זמן בגין תיקונם.
במקרה של נזק שמדווח מיידית למרכז הסיוע ודורש תיקון הקרוואן שמשכו מעל 12 שעות יינתן פיצוי עבור נחיה ונסיעות. הוצאות אלה אינן מכסות נזק מעל 12 שעות במקרה של רדיו, מזגן, מקרר, גנרטור, מיקרו, מתקנים חשמליים ומערכת ה-  cruise control.
החזר הוצאות בטל במקרה של התנגשות,תאונה או אי התקשרות למוקד הסיוע מיידית. גובה ההחזר יהיה עד 30 $ לאדם ליום ללינה ועד 30 $ ליום לקבוצה עבור הוצאות נסיעה.
גובה החזר מקסימאלי מוגבל ל- 3000 $ לטיול. השוכר מחויב להציג את כל הקבלות עבור ההוצאות.

אחריות כספית במקרה נזק לקרוואן
נזק לקרוואן – הפרה של התנאים בחוזה ההשכרה –במקרה שהופרו תנאי ההשכרה או אם השוכר לא המציא דו"ח משטרה, או עשה שימוש אסור בקרוואן, אחריות השוכר לכל אבדן או נזק  לקרוואן מכל סיבה שהיא, ללא קשר לאשמה ולהוצאות הקשורות

השתתפות עצמית
אחריות השוכר במקרה של נזק, גניבה וונדליזם לקרוואן היא להשתתפות עצמית עד לגובה 2,500 $ לכל מקרה או תקרית.

החזרת הקרוואן
השכרה רגילה -  בין השעות 09:00-11:00.
השכרת  Early Birders – בין השעות 09:00-15:00.

אין החזר כספי בגין ימים לא מנוצלים. במקרה של קבלה מאוחרת או החזרה מוקדמת של הקרוואן לא יזכה השוכר להחזר כספי כלשהו.

קנסות
קנס בסך 25 $ לשעה יגבה לכל שעת איחור בהחזרת הקרוואן ללא אישור מחברת ההשכרה.
השוכר מתחייב להשיב את הקרוואן במצב בו התקבל נקי מבפנים, עם מכל דלק וגז מלאים ומכלי מים מרוקנים. רכב שלא יעמוד בתנאים אלו יחויב בעלות בסך 150 $.  כמו כן יחויב השוכר עבור נזקים וציוד שלא הוחזר. לא יינתן החזר עבור החזרה מוקדמת.

עבירות תנועה/חניה
השוכר אחראי לדווח לחברת ההשכרה על כל עבירת תנועה או חניה ולשלמם בעת החזרת הקרוואן. חברת ההשכרה גובה דמי טיפול ע"ס 
50 $ בכל מקרה של טיפול בדו"ח תנועה או חניה. תשלום עבור עבירות שלא תדווחנה על ידי השוכר, תחויבנה על-ידי הספק מכרטיס האשראי של השוכר בתוספת דמי טיפול בסך של עד 250 $.

הסעות חזרה
עלויות הנסיעה חזרה הנן על חשבון הלקוח, אלא אם נרכשה אופציית ה- EARLY BIRD, אז תינתן הסעה ע"י הספק לאזורים מוגדרים או לשדה התעופה. החזרה מאוחרת תבטל את אחריות הספק להסעת הלקוח. הסעות חזרה תצאנה בד"כ עד השעה 16:00.

תנאי שינוי הזמנה
שינוי בהזמנה יחושב לפי המחיר המקורי או המחיר העדכני במועד השינוי לפי הגבוה משניהם. כלל זה הוא ללא יוצאים מהכלל.
השינויים שיחשבו כשינויים מהותיים בהזמנה הם:
• שינוי תאריך קבלה או תאריך החזרה
• שינוי יעד הלקיחה או יעד ההחזרה
• שינוי סוג קרוואן
• שינוי שם בעל ההזמנה
• ביטול והזמנה מחדש

Arrival Day
You may reserve a vehicle departure on the same day as your client’s arrival in North America. However, Cruise America/ Cruise Canada will NOT be responsible for accommodating late arrivals due to flight delays or delays related to clearing US Customs, Passport Control or Baggage Claim. Overnight stays in a hotel before departure are therefore welcome, however, they are NOT mandatory. We have clients arriving from time zones all over the world and we are not aware of how many days they may already be in North America prior to departure.

Rental hours
Most rental stations are closed on Sundays. Some stations are only open in certain months throughout the year. In any case, when a holiday lands on a Saturday, Sunday or Monday, the rental station will be closed on the Sunday next to the holiday.
- Anchorage - closed between 14 October 2023 to 14 April 2024 and between 12 October 2024 to 4 April 2025.
Denver, Seattle (Everett), Washington DC (Manassas), Orlando (Kissimmee), Salt Lake City - open on Sundays between 3 April 2023 to 13 October 2023 and 1 April 2024 to 11 October 2024.
- Las Vegas, Los Angeles, Phoenix, San Francisco - are open on Sundays year round.

Getting to the Rental Center – Regular renters
After a relaxing first overnight, you must call the Rental Center in the morning or earlier to arrange for arrival time at the Rental Center for an afternoon (1300 to 1600 hours) departure.  Arrivals at the Rental Center without notice may result in departure delays, for which Cruise America accepts no responsibility. Transfers to the Rental Center are not included in your prepaid rental charges.

Getting to the Rental Center – Early Bird Departure Special (EBDS)
Must be reserved (and prepaid) 30 days or more in advance. With the Early Bird Departure Special, customers get transfers from designated hotel areas beginning at 8:30 AM. Vehicle departures begin at 9:00 AM and completed by no later than 12:00 PM. Late Return Option up to 15:00.
Customer must call the Rental Center 1-3 days before Pick Up in order for Cruise America to arrange for your transfer and early arrival at the Rental Center. Arrivals at the Rental Center without notice may result in departure delays, for which Cruise America accepts no responsibility.

If you are staying in a hotel in a non-designated area, the transfer costs will remain your expense and may void other benefits of the Early Bird Departure Special.

EBDS is not available at: SWF - North New York, CVG - Cincinatti, PWK - Chicago Northwest, MSO - Missoula, SNA - Orange County, RNO - Reno, RSW - Ft. Myers, PIT - Pittsburgh

ARRIVING AT THE RENTAL CENTERDo not arrive without calling first. You may have a long wait for your vehicle.

Vehicle Familiarization
A tour of approximately 25 minutes is required to familiarize you and other drivers with the operation of the vehicle before departure.  Video vehicle familiarization presentations in English, German, Dutch and/or French may also be available at most centers.

Driver Requirements
Vehicles can only be operated by qualified drivers 21 years of age or older.  All drivers must have a valid and identifiable driver’s license.  Your driver’s license and foreign passport are required as identification and will be verified.  All drivers must be identified, authorized, and must sign the Rental Contract.  There is no cost for additional drivers and no ‘under 25’ surcharge.

Upgrades
You may find the model reserved to be inadequate for your party.  Where possible, upgrades to a larger sized model will be allowed at a charge determined from local posted rates.

Our policy is to provide you with the model reserved.  In some instances, circumstances may require an upgrade to a larger sized motorhome to accommodate an immediate departure.  The upgrade will be provided at no charge to you and with no further liability to Cruise America.

Downgrades
You may find the model reserved to be too large for your comfort.  Where possible, downgrades to a smaller sized model will be allowed at no charge to you.

In some instances, circumstances may require a downgrade to a smaller model to accommodate an immediate departure.  The downgrade, if accepted, will earn a credit based on the difference in price at the time of reservation and with no further liability to Cruise America.

Luggage Storage
Collapsible luggage is recommended on camping vacations, which you should take with you.  Remaining luggage may be stored at most rental centers, all at your risk.

 

STOCKING YOUR VEHICLE
All items listed subject to availability and substitution without notice.

PAYMENT OF DEPOSITS/CHARGES

A basic refundable security deposit of $500 USD/CDN AND the use of a credit card to pay for all local charges and deposits is required at departure. Upon vehicle return, all extra charges are balanced against the security deposit and a credit will be issued to cover the refund. Cash is not accepted for security deposits or any additional charges at departure.

All Burning Man departures from California, Nevada, Washington, Oregon & Utah between 21-27 August 2024 and 20-26 August 2025 will require an increased Security Deposit of $1,000 USD, in order to ensure that vehicles are returned in the same manner they are offered, ordinary wear and tear excepted. The Security deposit shall automatically be collected at departure.

Upon vehicle return, all extra charges are balanced against the security deposit and a credit will be issued to cover the refund. For security reasons, since Rental Centers do not carry cash balances, refunds are issued by credit or by a check mailed to your home address.

In case of payment by credit card, Cruise America / Cruise Canada shall impose a 5% Credit Card payment surcharge to cover banking and interchange fees.

Mileage Charges
Your itinerary will determine estimated travel miles. If you have not pre-paid to your tour operator for mileage packs, estimated travel miles are payable at departure. Upon vehicle return, any additional miles over prepaid miles are charged at the per mile/km rate. There are no refunds for unused miles.

Mileage Rates at Departure/Return:
$0.38 Per Mile (USD)

Generator Charges
If you choose to operate the gasoline-powered 110-volt generator, extra charges will accrue at $3.5 per hour as determined by an installed running time meter.  Or, unlimited usage may be prepaid or purchased at departure at a rate of $8 (USD/CDN) per rental day.
The generator is not required for normal vehicle operation.

Camping Chairs
Camping chairs are available for $12 (USD/CDN) per chair, per RENTAL. However, due to the cyclical nature of our business, we cannot guarantee availability of camping chairs 100% of the time. During high volume rental periods, we may be unable to provide chairs. In this case, we will provide clients with instructions on where to find reasonably priced alternatives.

One-Way Rental Fees
One-way fees between rental locations within the USA or between rental locations within Canada are allowed and will vary in cost from $200 to $650 depending on pick up location and routing.  Your tour operator will advise the rate applicable to your one-way choice at the time of booking.

Taxes
All rental charges are subject to sales tax by law.  In some cases, taxes will not have been collected on items pre-paid to your tour operator, therefore these unpaid taxes will be collected directly from you at departure, at rates prevailing at the Rental Center at time of departure.

Toll Roads in the USA
All-Electronic Tolling is becoming more and more prevalent in many popular areas of the USA and Canada. “All-Electronic” Tolling means the Traveler using these roads has no option to pay local tolls with cash. Instead, a picture of the vehicle’s license plate is taken and used to assess toll charges. Clients of Cruise America are responsible for the payment of these charges.

In some cases, a process called “Reassignment” is allowed and is utilized by Cruise America. In this process, Cruise America transfers the client’s information, including name and home address, to the relevant tolling authority. The relevant tolling authority bills the clients directly and no further correspondence with Cruise America takes place. The client must resolve the outstanding tolls and/or fees directly with the tolling authority. The advantage for the client in this process is the avoidance of any administrative charges by Cruise America.

For all other cases, Cruise America will pay the tolling authority or road agency directly. We will add a $50 administrative fee and charge the client’s credit card used for the rental. Please note our administrative fee is per rental, not per violation.

 

Pets
Pets are welcomed at Cruise America. Customer agrees to clean up after their pet and return unit in same condition as received, or be subject to a cleaning fee up to $250.

 

VEHICLE DEPARTURE – LEAVING THE RENTAL CENTER

Time of Departure – Regular renters
Vehicle departure time begins at 1:00 PM (1300 hours). This policy is similar to the “check-in” policy at a hotel.  Your actual departure time will vary according to local circumstances. There are no refunds for late pick-ups.

Time of Departure – Early Birders
With pre-purchase of Early Bird Departure Special, vehicle departure time runs between 9:00 AM (0900 hours) and Noon.

Vehicle Acceptance
You will be required to sign a Vehicle Acceptance/Service Satisfaction form listing the condition of the vehicle, to ensure you depart in a vehicle cleaned to your standard which is in good working order, with complete kits, adequate propane tank, empty waste tanks and an appropriate gasoline level.  Be sure to have any items corrected prior to departure if you are not happy.

WHILE EN ROUTE
Cruise America/Cruise Canada provide a Travelers Assistance Hotline 24-hours a day 7-days a Week

You must call the (800) 334-4110 number with concerns you may have, whether mechanical breakdowns, service problems, or holiday impairment.  We cannot assist you unless you call.  A call to the departure rental center or your travel agent or tour operator will not help.  Cruise America assumes no liability for your concerns, without a call to Travelers Assistance and documentation of your problem or issue while en route.

Renter Assistance Guide
The Renter Assistance Guide discusses operation of all features of motorhome operation. Important instructional information is included in the Renter Assistance Guide.  You are responsible for reading the Renter Assistance Guide thoroughly.  This Guide will also advise what to do in the case of an accident or any damage that may occur to the motorhome, as well as tips regarding the use of included safety equipment.  This is the first place you should look if there is a problem.

The Renter Assistance Guide (English or German – please check the correct language version is on board prior to departure) is included with each motorhome rental and may be viewed online or printed in advance from

Accidents/Collision
In the event of an accident, you must notify Travelers Assistance immediately from the scene of the accident (see phone number above).  You will be given instructions on how to proceed.

You must also obtain a police or bench report. If you are unable to obtain a police report at the scene of the accident, you must go to the local police station and obtain a bench report.  We will accept either report.

TRAVEL RESTRICTIONS
Insurance coverages are invalid if problems occur in the following areas and all recovery expenses are at the client’s own cost. Violations of these restrictions void damage waivers and may subject you to liability for all vehicle damages including to tires, towing charges and other related expenses as a result of a breakdown associated with operating in these areas.  Clients should consult with departure location personnel for complete information on travel restrictions and local circumstances at the time they collect their motorhome.

Alaska, Yukon and Northwest Territories & Newfoundland
Travel on all public and/or numbered roads is permitted. Travel on non-public roads, unpaved back roads, trails and the like – commonly called ‘logging roads’ or on any surface subjecting the vehicle to unreasonable damage or road hazard is prohibited. Clients may receive further information from Cruise America regarding seasonal travel restrictions as well. We reserve the right to restrict travel, dependent on current road conditions.

Death Valley and other desert areas
Vehicles may be operated with EXTREME CARE in Death Valley and other desert areas during the months of July and August.  In Summer, clients visit these areas at their own risk and Cruise America will not be held responsible for extraordinary vehicle recovery and other charges.  During certain periods these areas are not habitable and could pose a danger to the driver and passengers.

Manhattan
Due to restrictions on vehicle heights, propane gas and parking, vehicles with propane are not permitted in Manhattan and are not permitted to travel through any underground or underwater tunnels.

Mexico
Crossing the United States border into Mexico in a Cruise America vehicle is strictly forbidden

WINTER WARNING
Vehicle operating systems are not fully operable during subfreezing temperatures. Check the Renter Assistance Guide for winter operations but be aware that in Canada and northern US cities, vehicles are likely to have anti-freeze in holding tanks meaning that vehicle water facilities will not be available to you (ie toilet/washing facilities).

REFUELING AND SERVICING
You must turn off engine and all ignition sources including gas appliances, refrigerator, hot water heater, stove, furnace, etc. each time you refuel.  You are responsible for checking and maintaining engine oil, fluids, tire pressure, and coolant levels at each refueling, as well as reporting mechanical failures immediately.  You may be held responsible for mechanical damage if you fail to do so.

BREAKDOWN ASSISTANCE AND REPAIR REIMBURSEMENT
During your motorhome vacation, if any aspects of the vehicle or coach systems fail or become impaired, our objective is to get you back on the road as quickly as possible. 

If a mechanical breakdown should occur, Cruise America will assist you to secure over-the-road maintenance from reputable service providers, subject to opening hours, weekend and holidays.  All repairs require authorization by phone from Travelers Assistance at  (800) 334-4110 who will document your problem on a customer service log.  Tools for vehicle repair are not provided.  Your expenses for authorized repairs will be paid directly by Cruise America or you will be reimbursed upon presentation of receipts.

Any vehicle service expense over $75 requires a call to Travelers Assistance 1-800-334-4110.  If the cost is under $75 you may have the service completed, but you must keep the receipt for reimbursement.  Rental centers are authorized to reimburse receipts up to $75 without a customer service log.  Engine battery jump-starts require Travelers Assistance approval in advance.

TRAVEL EXPENSE REIMBURSEMENT
In the event the vehicle is in breakdown repair for 12 hours or less, through no fault of yours, our responsibility to you is limited to a refund of the daily rental rate or portion thereof.  Radio, air conditioning, refrigerator, generator, microwave, appliance and cruise control malfunctions are not considered breakdowns and no refunds are available for repair time to these items.

In the event of a mechanical breakdown that is immediately reported to Travelers Assistance and requires the vehicle to be in repair for more than 12 hours, certain living/transportation expenses are reimbursable.  Living/transportation expenses are not covered in cases of radio, air conditioning, refrigerator, generator, microwave, appliance, and cruise control malfunctions since these are not necessary for bas operation of the vehicle.  Expense reimbursement is void in case of collision, accident, or failure to call Traveler’s Assistance immediately.

These provisions provide up to $30 (USD/CDN) per day per person for lodging and up to $30 (USD/CDN) per day per party for transportation expenses.  Total provisions are limited up to $3,000 (USD/CDN) per tour. You must present all receipts for a refund of expenses.

DAMAGE TO VEHICLE/YOUR FINANCIAL RESPONSIBILITES

Damage to Vehicle – Breach of Terms & Conditions of Rental Contract – Your Responsibility
If the Rental Contract is breached or if you fail to secure a police report, or if you engage in prohibited uses, you are responsible for any and all loss of or damage to the vehicle from any cause, regardless of fault and all related expenses.

Damage to Vehicle – Your Responsibility
Provided Rental Contract conditions are met, your responsibility for damage, theft and vandalism to the vehicle is limited to $2,500 (USD/CDN) per occurrence or incident.

VEHICLE RETURN

Vehicle Return Time – Regular renters
Vehicles are to be returned by 9:00 AM (0900 hours) and in no case later than 11:00 AM (1100 hours.) Please do not book morning or early afternoon flights. 

Vehicle Return Time – Early Birders
With pre-purchase of Early Bird Departure Special, you must return vehicle to Rental Center between 9:00 AM (0900 hours) and, in no case later than, 3:00 PM (1500 hours).

Vehicle Return Late Fees/Charges
A fee of $25 per hour will be charged for each hour that the vehicle is overdue without permission.  You agree to return vehicle in the same condition as it was received, excluding normal wear and tear.  Depending on local conditions, a cleaning and/or waste tank evacuation fee may be assessed at vehicle return up to $150.  You will also pay for damages or loss of equipment.  There are no refunds for early returns.
No refund will be made if the length of hire is shortened or for unused days. There is no refund for late pick up or early return of vehicle.

Parking/Traffic Violations
You are responsible for reporting and payment of all parking/traffic violations at rental return. Fines for parking, red light, speeding and other traffic violations will have an administrative fee of $50 per rental. Your credit card will be charged for any charges/fines/penalties issued to Cruise America in addition to an administrative fee of up to $250 as a result of your not reporting a parking/traffic violation at return.

Return Transfers
Transfers are not included in your prepaid rental charges.  Return transfers are your responsibility.

Only with pre-purchase of Early Bird Departure Special are return transfers to designated hotel areas or airport included with the fee.  A late return will void our responsibility to you for return transfers.  Return transfers are normally accomplished up to 4:00 PM (1600 hours).

Booking Amendments
The following changes will result in a re-calculation of rental rates. The rate will be calculated using the most current rate and compared to the existing rate; the higher rate will apply:
• Change of party name;
• Change of vehicle size;
• Change in pick up or drop off location;
• Change in pick up or drop off date;
• Cancellation and rebooking.

ביטוח

תנאי הביטוח המפורטים כאן הם תמצית תנאי הביטוח של חברת ההשכרה. הפירוט המלא לתנאי הביטוח מופיע בגרסה האנגלית. בכל מקרה של סתירה או פרשנות שונה התנאים הקובעים הם התנאים המקוריים של חברת ההשכרה.

ביטוח בסיסי - כיסוי ביטוחי בסיסי וביטוח צד ג' כלולים במחיר ההשכרה בכפוף לתנאי ההשכרה. ביטוח צד ג' מכסה כנגד תביעות על נזקי גוף או רכוש של צד ג' עד סכום של 500,000 $. כל הביטוחים אינם בתוקף במידה והופרו חוקי המדינה או תנאי הסכם ההשכרה.

ביטוח מורחב SLI – כלול במחיר השכירות. לא תקף לנסיעות למקסיקו. הכיסוי הביטוחי מורחב עד 500,000 $ כנגד תביעות מצד ג' למקרה של פגיעה גופנית, מוות ורכוש. רשימת מקרים יוצאים מן הכלל ניתן למצוא בחוזה ההשכרה, מומלץ לעיין לפני היציאה.

תמצית הכיסוי הביטוחי
בכל מקרה בו השוכר תפקד בהתאם לתנאי ההשכרה, כולל שימוש נכון בקרוואן, דיווח בזמן וכדו', הביטוח מכסה עד 500,000 $ לנסיעות בתוך ארה"ב. ההשתתפות העצמית היא 2,500 $ לכל מקרה.

נזקים לקרוואן
במקרה נזק בו לא הופרו תנאי ההשכרה, תחול השתתפות עצמית בסך 2,500 $ למקרה נזק

אפשרות להפחתת ההשתתפות העצמית ל-0
יש אפשרות להוריד את ההשתתפות העצמית במקרה נזק מ-2,500 $ ל-0 $. אפשרות זאת כוללת:
0 $ השתתפות עצמית - לא משנה באשמת מי נגרם הנזק, כל עוד תנאי החוזה לא הופרו;
• אפשרות זו זמינה לכל הקרוואנים ובכל היעדים;
• במידה ותקופת ההשכרה מתארכת, גם אפשרות זו מתארכת;
• אפשרות זו היא לא סוג של ביטוח ואין חובה לרכוש אותה;
• המחיר הוא 19.95 $ ללילה;
• מקסימום לתשלום הוא 598.50 $, לא משנה מה אורך ההשכרה;

בנוסף ניתן לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל ייחודי ללקוחות בנדנה המטיילים בקרוואנים: 

הביטוח כולל כיסוי לטיפולים רפואיים בחו"ל וכיסוי למטען עמו אתם נוסעים. בנוסף וללקוחות בנדנה בלבד הביטוח כולל ביטול השתתפות עצמית במקרה של נזק תאונתי לקראוון
ניתן לרכוש הרחבות בהתאם לצרכיכם היחודיים. רשימת ההרחבות שניתן לרכוש במסגרת ביטוח בנדנה:  החמרת של מצב רפואי קודם, ספורט אתגרי וסקי, איתור וחילוץ , ביטוח מחשב נייד, ביטוח אופניים,  היריון מתקדם עד שבוע 32 והתאמות מיוחדות לכיסויים נדרשים אחרים.
לבדיקת הצעת הביטוח ולהורדת תמצית הכיסויים ותנאי הפוליסה לחץ כאן

Auto Liability
Cruise America maintains third-party liability protection coverages on its rental vehicles of $500,000 against claims of bodily injury and property damage brought against the company as a result of the operation or use of its vehicles. This covers Cruise America as a company only.
In both the United States and Canada, the company provides Auto Liability coverage for your clients on a secondary basis for bodily injury, property damage and personal injury protection (PIP) as required by the financial responsibility laws of the state or province in which an accident may occur, for claims made against the client and/or authorized drivers. The liability coverage is void if the rental vehicle is not operated safely in compliance with all applicable laws and regulations and in compliance with all Terms & Conditions of the Rental Agreement.
In addition, USA and Canada rentals INCLUDE Supplemental Liability Insurance providing excess liability insurance up to $500,000, for your client’s peace of mind.

Supplemental Liability Insurance (SLI) – Included with USA & CAN Rentals – Not Valid in Mexico
SLI provides excess liability coverage up to a total of $500,000 combined single limit of coverage per occurrence against claims made by third parties for bodily injury, death, and/or property damage caused by operation of the vehicle. EXCLUSIONS APPLY. A partial list is contained in the Rental Contract. Please check at departure.

Coverage Summaries – USA Departures
Provided you abide by the Terms and Conditions of the Rental Agreement, report accidents and/or damage promptly, and avoid prohibited vehicle uses, your coverages include:
Auto Liability: Statutory and excess Supplemental Liability Insurance up to 
$500,000.
Vehicle Damage / Loss: Per occurrence or incident, only $2,500 of responsibility. You are covered for amounts in excess of $2,500 under most conditions.

Zero Deductible Plan (ZDP)
ZDP enable renters to reduce their responsibility for loss of or damage to the vehicle from $$2,500 to zero ($0). It will bring peace of mind to many of the clients that have expressed an interest in an option for further reducing their damage responsibility while on rent.
ZDP provides the following benefits:
• Zero-dollar ($0) deductible, regardless of fault, provided there are no violations of the terms and conditions of the Rental Agreement;
• Coverage applies to any size vehicle, at any Cruise location in North America;
• If the rental is extended, the coverage will automatically extend as well;
• ZDP is not insurance and is NOT mandatory;
• The price of ZDP is $19.95 per day;
• Maximum charge for ZDP is $598.50, regardless of the length of the rental.

ציוד

ציוד בקרוואן
ניתן לקבל/לרכוש את כל הפריטים הרשומים מטה בהתאם לזמינותם. הפריטים ניתנים להחלפה על ידי החברה ללא הודעה מוקדמת.

ציוד סטנדרטי
הפריטים הבאים מסופקים בכל קרוואן וכלולים במחיר ההשכרה:
מתאם חשמל 110, מדריך תפעול, כבל חשמל מאריך, צינור מים, מדריך חניוני  קמפינג KOA, כרטיס הנחות לחניוני KOA, מדריך חניונים אזורי, קופסת גפרורים, סוללה V9, צינור לניקוז מי ביוב, נייר טואלט.

מכשיר אלקטרוני לכבישי אגרה (פסקל)
המכשיר מקנה הנחה בנסיעה בכבישי האגרה במיאמי ובגשר הזהב. $10.00 + עלות האגרה. המכשיר מוצמד לשמשה הקדמית ומזהה נסיעות בכבישי האגרה. במעבר, אין צורך לשלם אלא החיוב מגיע לחברת ההשכרה שמחייבת את כרטיס האשראי שהושאר כפיקדון.

ציוד מטבח (להשכרה בתשלום נוסף) - סירים, מחבת, כפות להגשה, מרית, קומקום לתה, כפות למרק, סכו"ם, סכינים לסטייק, כוסות לקפה, מסננת, קערה לסלט, פותחן קופסאות שימורים, קערות למרק, כפיות לתה,  מרית, פנס כיס, דלי פלסטיק, מטאטא, צלחות אוכל, סכין חיתוך, סכין דק.

ציוד אישי לכל נוסע (להשכרה בתשלום נוסף)- כרית, מטלית לאמבטיה, ציפית, מגבת לאמבטיה, שמיכה, סדין.

כסא בטיחות לילד – אינו ניתן להשכרה בחברה. חובה להביא כסא בטיחות עצמאית.

Standard Equipment - generally provided with all rental vehicles:
110-Volt Adapter

Renter Assistance Guide

25ft. Power Cord

25ft. Water Hose

K.O.A. Campground Guide

K.O.A. Value Card

Regional Campground Guide

Box of Matches

9-Volt Battery

20ft. Sewer Hose

RV Toilet Paper

 

Provisioning Kit – Optional Item (For an extra charge)
Cookware

Cooking Spoon

Spatula

Tea Kettle

Broom

Flashlight

Soup Spoons

Dinner Forks

Steak Knives
Coffee Cups
Colander
Cooking Fork

Mixing Bowl

Plastic Pail
Can Opener

Soup Bowls
Teaspoons
Dinner Knives

Tumblers

Dinner Plate
Paring Knife
Carving Knife

 

 

Per Person Kit – Optional Item (For an extra charge)
Pillow

Pillowcase

Sheet

Comforter

Wash Cloth

Bath Towel

Dish Towel

 

Electronic Tolling

Cruise America offers solutions for ALL Electronic Tolling for the Homestead Extension portion of the Florida Turnpike (between Florida City and Miramar Plaza) and Golden Gate Bridge. Participation is automatic. Cruise America’s convenience fee is $10.00 per rental PLUS actual posted toll rates.  The credit card used for the rental will automatically be charged.

 

Petrol / Propane for cooking and heating (All fuel is at your expense.)
Your vehicle at departure will contain a minimum one-quarter tank of petrol (gasoline) and adequate propane for appliance use.  You may be charged a deposit for fuel included at departure, depending on local circumstances.  Return fuels at the same level for refund of deposits.  At the Rental Center, you will be given directions to the nearest fueling stations.  There are no warranties concerning fuel consumption rates while en route.

Child Restraint Seats – NOT Provided by Cruise America

CRUISE AMERICA and CRUISE CANADA do not provide child seats and leave it to the discretion of responsible parents to ensure they are content with the type of seat used.

A child is often more comfortable in a familiar seat brought from home which can then be used on the aircraft, in a transfer bus or taxi, whenever the child is in a moving vehicle or in their Cruise America motorhome.  If preferred, rental office staff will direct customers to the local Walmart, K-Mart or other child seat retailer. The company makes no guarantees as to which UK child seat will be most appropriate for use in an RV.

Food, Bottled Water and Other Camping Items
Please ask for a map or directions to nearby supermarkets for you to stock up on food and bottled water for drinking



תמונות פנים

RV Rental Equipment
RV Rental Equipment

ערים



תחנות השכרה

info@bandana.co.il
+972-58-5471771
+972-58-5471771
אנא המתן...