Loading ...

השכרת קרוואנים בחו"ל

03-5471771
התקשרו אלינו, אנחנו מקשיבים!

מפרט טכני ואבזור Juliette Family 5

  • 5x
קרוואן Juliette Family 5 כולל אפשרות שינה ל-5 אנשים (מיטה זוגיות, מיטת יחיד ואוהל זוגי עם מזרן ציוד מחנאות) ואפשרות ל-2 מושבי בטיחות לילדים.
כולל מקרר, מתקני בישול, מים זורמים ושפע של מקום.
מבוסס על שלדת טיוטה 2008-2010.
  • אורך
  • 5
  • |
  • רוחב
  • 1.7
  • |
  • גובה פנימי
  • 2.1
  • |
  • גובה חיצוני
  • 2.6

מפרט טכני ואבזור

  • מנוע - 2.7 ליטר דלק נטול עופרת, 4 צילינדרים
  • תיבת הילוכים - ידני
  • הגה כח
  • חגורת בטיחות קדמית - 3
  • חגורת בטיחות אחורית - 2
  • מיכל מים טריים - 20 ליטר
  • מיכל דלק - 70 ליטר
  • כיור
  • מזגן קדמי
  • צריכת דלק - 13 ליטר \100 ק"מ
  • גיל הקרוואן - מודל 2010-2008

מגורים

  • תא מטען
  • כירת גז - 2 להבות
  • מקרר - 55 ליטר
  • מקומות אכילה - 5
  • מיקרוגל
  • מטף לכיבוי אש
  • רדיו דיסק
  • מקומות שינה - 5
  • מיטה עליונה - 138/185ס"מ
  • מיטה זוגית אמצעית - 155/190ס"מ

המחיר כולל

  • כבישי אגרה
  • ביטוח מלא עם גבול השתתפות עצמית של : AU$ 500 למקרה
  • מע''מ (%) : 10
  • ערכת רכב
  • מפות דרך
  • מדריך חניונים
  • דמי נהג נוסף
  • כלי מטבח וכלי אוכל
  • מידע תיירותי
  • ערכת ציוד שינה
  • שרותי דרך 24 שעות
  • מיכל גז ראשון
  • מרחק נסיעה ללא הגבלת מרחק

הערות לתעריף

* פיקדון/השתתפות עצמית לנהגים בני 21 ומטה: 2500 $AU.
* קבלה או החזרת קרוואן מחוץ לשעות פעילות התחנות, בימי ראשון ובחגים לאומיים כרוכה בתשלום של 80 $AU.
* החזרת קרוואן לתחנה שונה ממה שהוסכם תגרור קנס של 750 $AU.
* מיכל הגז לא מגיע מלא ולכן לא צריך להחזיר מלא. את מיכל הדלק צריך להחזיר באותה כמות כמו שהיה בעת קבלת הקרוואן.
* דמי ניקוי הקרוואן במידה ולא חזר נקי: 150 $AU לניקוי פנימי ו-75 $AU לניקוי חיצוני.
* יש לרוקן את מיכל השירותים לפני החזרת הקרוואן. דמי ריקון המיכל במידה ולא רוקן: 150 $AU.
* בכל מקרה של ביטול השכרת כיוון אחד יתווספו 100 $AU בנוסף לדמי הביטול הרגילים.

תוספות אפשריות

  • חבילת אינטרט 1.4 GB - תשלום חד פעמי - 90 $ AU
  • שולחן פיקניק - תשלום חד פעמי - 20 $ AU
  • כיסא פיקניק - תשלום חד פעמי - 10 $ AU
  • מערכת GPS ניווט לוויני - תשלום חד פעמי - 90 $ AU
  • דמי ניקוי סופי - תשלום חד פעמי - 150 $ AU
  • כסא בטיחות לילד - תשלום חד פעמי - 50 $ AU
  • כיסא בוסטר לילד - תשלום חד פעמי - 50 $ AU
  • מפזר חום 220 וולט - תשלום חד פעמי - 50 $ AU
  • קבלה/החזרה מחוץ לשעות הפעילות - תשלום חד פעמי - 80 $ AU
  • ביטוח צמיגים ושמשות - תשלום חד פעמי - 100 $ AU

תנאי תשלום

מקדמה 300, שאר התשלום 30 לפני מועד תחילת ההשכרה

דמי ביטול

  • מעל 30 ימים מיום ההשכרה הראשון - 5% ממחיר ההשכרה, מינימום 250 $ AU לא יוחזרו.
  • 7 עד 29 ימים לפני תאריך ההשכרה:55% ממחיר ההשכרה, מינימום 300 $ AU, לא יוחזרו, .
  • 2 עד 6 ימים לפני תאריך ההשכרה:80% ממחיר ההשכרה, מינימום 350 $ AU, לא יוחזרו, .
  • 1 עד 1 ימים לפני תאריך ההשכרה:100% ממחיר ההשכרה, מינימום 400 $ AU, לא יוחזרו, .

הטבות מיוחדות

ימי השכרה חינם בהשכרת קרוואנים באוסטרליה
הזמן 12 ימים, קבל 2 ימים חינם
הזמן 24 ימים, קבל 4 ימים חינם
הזמן 36 ימים, קבל 6 ימים חינם
הזמן 48 ימים, קבל 8 ימים חינם
  • כפוף לזמינות הקרוואנים בהטבה זו
  • אין כפל הטבות עם הטבות אחרות
  • מינימום 12 ימי השכרה
  • כל שאר תנאי ההשכרה חלים
  • תקף להזמנות חדשות בלבד
  • הטבה זו יכולה להסתיים בכל שלב ללא הודעה מוקדמת
  • קוד הטבה: Camperman-FREE-DAYS-12-May-June

 

ימי השכרה חינם בהשכרת קרוואנים באוסטרליה
הזמן 12 ימים, קבל 2 ימים חינם
הזמן 24 ימים, קבל 4 ימים חינם
הזמן 36 ימים, קבל 6 ימים חינם
הזמן 48 ימים, קבל 8 ימים חינם
  • כפוף לזמינות הקרוואנים בהטבה זו
  • אין כפל הטבות עם הטבות אחרות
  • מינימום 12 ימי השכרה
  • כל שאר תנאי ההשכרה חלים
  • תקף להזמנות חדשות בלבד
  • הטבה זו יכולה להסתיים בכל שלב ללא הודעה מוקדמת
  • קוד הטבה: Camperman-FREE-DAYS-12-Aug-Sep

 

הנחת הזמנה ממושכת בהשכרת קרוואנים באוסטרליה - קרוואן Juliette Family 5
4% הנחה ל 11 עד 20 ימים
8% הנחה ל 21 עד 45 ימים
12% הנחה ל 21 עד 75 ימים
12% הנחה ל 21 עד 180 ימים
ימי השכרה חינם בהשכרת קרוואנים באוסטרליה
הזמן 12 ימים, קבל 2 ימים חינם
הזמן 24 ימים, קבל 4 ימים חינם
הזמן 36 ימים, קבל 6 ימים חינם
  • כפוף לזמינות הקרוואנים בהטבה זו
  • אין כפל הטבות עם הטבות אחרות
  • מינימום 12 ימי השכרה
  • כל שאר תנאי ההשכרה חלים
  • תקף להזמנות חדשות בלבד
  • הטבה זו יכולה להסתיים בכל שלב ללא הודעה מוקדמת
  • קוד הטבה Camperman-FREE-DAYS-12

תנאי השכרה

קבלה והחזרת הקרוואן
1. קבלת הקרוואן בימים שני עד שישי בין 10:00 ל-15:00 ובימי שבת בין 8:30 ל-11:00. בקבלת קרוואנים ביום שבת יש להגיע לפחות שעה לפני סגירת התחנה (התחנה נסגרת בשעה 12:00).
2. החזרת הקרוואן בימים שני עד שישי בין השעות 8:00 ל-15:00 ובימי שבת בין 8:00 ל-11:00.
3. קבלה או החזרת הקרוואן בימי ראשון מחוייבת תיאום מראש.
4. קרוואן שיוחזר יום אחד מאוחר יותר מהמועד הרשום בחוזה יחוייב בעלות יומית ובתוספת קנס של AU$150 לכל יום איחור. כמו כן השוכר יחוייב בעלות אובדן הכנסות מהשכרה עתידית של הקרוואן וכן עלויות אירוח של הלקוח שמחכה לקרוואן המאחר. תנאים אלו לא פתוחים למשא ומתן ועלויות אלו ינוכו מהפיקדון.
5. קבלת קרוואן מחוץ לשעות הפעילות תלויה באישור כתוב הניתן מהמשרד הראשי הנמצא בקרנס. נא לחייג: 1800-216-223. יש להציג את האישור החתום בתחנת ההשכרה בעת קבלת הקרוואן.
6. עלות קבלת קרוואן מחוץ לשעות הפעילות, בימי ראשון או בחגים לאומיים היא AU$80.
7. החגים הלאומיים הם: 1 בינואר, 19-22 באפריל, 25-26 בדצמבר.

קו עזרה/חרום
המשרד הראשי של חברת ההשכרה מציע שירות ומידע 7 ימים בשבוע. שיחת חינם 1800-216-223 לטובת עזרה בדרכים. בכל בעיה ותקלה בקרוואן או בציוד יש לדווח בהקדם לחברת ההשכרה תוך 24 שעות כדי לאפשר לה לתת מענה ופיתרון במהלך תקופת ההשכרה. לא נקבל תביעות וטענות אם הדיווח לא נעשה כמפורט. במידה והבעיה לא דווחה כאמור לחברת ההשכרה או השוכר לא מאפשר לטפל בבעיה במהלך תקופת ההשכרה הוא מסכים לכך שמדובר בבעיה קטנה שלא גורמת לו נזק ואין לו תביעות על כך. כמו כן הלקוח מסכים שלא לבוא בטענות אל חברת ההשכרה לאחר סיום ההשכרה. הערה: לעיתים קרובות קשה לבצע תיקונים במהלך סופי שבוע, חגים או מקומות מרוחקים וכמו כן להשיג חלקי חילוף. חברת ההשכרה לא תפצה על עיכוב בשל סיבות אלה.

מינימום ימי השכרה
מינימום ימי השכרה לכל קרוואן הם 10 ימים.

השכרות צד אחד
בהשכרות צד אחד, בכל קבלה או החזרת קרוואן בארלי ביץ', טאונסויל או אדלייד יש היטל של AU$250. בתחנת גולד קוסט ההיטל הוא AU$150. בשאר התחנות אין היטל נסיעת צד אחד.

השכרות מרובות
יש אפשרות לצרף מס' השכרות ולקבל מחיר של השכרה ארוכה כל עוד אין חודש ביניהם.

הארכת זמן ההשכרה
הארכת זמן ההשכרה או שינוי מקום ההחזרה תלויה באישור חברת ההשכרה ובזמינות הקרוואנים. כל בקשה כזאת יש לבצע בהקדם וחייבת להיות מאושרת ע"י המשרד הראשי.

החזרת קרוואן בתחנה שונה
החזרת קרוואן לתחנה אחרת ממה שסוכם בחוזה תגרור קנס של AU$750 בנוסף לעלות היומית.

החזרה מוקדמת
אין החזר כספי בגין ימים לא מנוצלים. במקרה של קבלה מאוחרת או החזרה מוקדמת של הקרוואן לא יזכה השוכר להחזר כספי כלשהו.

טעות במיקום החזרת הקרוואן
במידה והקרוואן הושאר במקום אחר מאשר תחנת ההשכרה, כל שעה של החזרת הקרוואן לתחנה תחוייב ב-AU$75.

בעת הזמנת הקרוואן
נא לבדוק היטב את הקרוואן לפני ביצוע ההזמנה. יש לבדוק את כל הפרטים כולל שנת יצור, דגם, מפרט טכני וכו'. ביטול או אי רצון לקבל את הקרוואן שהוזמן יחשב שביטול הזמנה ביום האיסוף.

בעת קבלת הקרוואן
בעת קבלת הקרוואן מתבצעת בדיקה והדרכה עליו. יש למלא דו"ח ובו מצב תקינות הקרוואן והתכולה ויסומנו כל הבעיות והנזקים הקיימים. יש לשים לב לרמת הניקיון - וכך להחזיר את הקרוואן. ברגע שהדו"ח נחתם השוכר מקבל אחריות על הקרוואן ומעתה ואילך הוא באחריותו. חברת ההשכרה לא לוקחת אחריות על חרקים בקרוואן.

שדרוג הקרוואן
חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לשדרג את הקרוואן ללא עלות נוספת.

חישוב ימי ההשכרה
ימי ההשכרה מחושבים על בסיס יומי - וללא התחשבות בשעות קבלה או החזרת הקרוואן. יום קבלת הקרוואן מחושב כיום הראשון ויום החזרת הקרוואן מחושב כיום האחרון.

מקום החזרת הקרוואן
השוכר יחזיר את הקרוואן למקום שכתוב בחוזה. השוכר מודע לכך שהחזרה למקום אחר ממה שכתוב בחוזה תחוייב ב-AU$750.

נהגים
כל נהגי הקרוואן צריכים להיות בעלי רישיון נהיגה בתוקף, להירשם בחוזה ולהיות נוכחים בקבלת הקרוואן.

השימוש בקרוואן
האנשים הבאים אינם רשאים לנהוג בקרוואן:
א. כל מי שלא רשום בחוזה ההשכרה
ב. נהג תחת השפעת אלכוהול
ג. נהג שרשיונו נפסל או הושעה
ד. נהג תחת השפעת סמים
ה. נהג בעל רשיון מתלמד או נסיוני
בכל המקרים הללו - הביטוח לא יחול.

גיל הנהג
הגיל המינימלי לנהיגה בקרוואן הוא 19. אין גיל מקסימלי כל עוד יש רשיון נהיגה בתוקף - לא זמני או מתלמד. במקרה של השכרת כיוון אחד הגיל המינימלי הוא 22.

כרטיסי אשראי
אנו מקבלים כרטיסי מאסטרקארד, ויזה, אמריקן אקספרס, או EFTPOS. כל החיובים ייעשו בדולר אוסטרלי. 

דמי ניהול
על כל הזמנה יש להוסיף דמי ניהול על סך AU$70.

התחייבות כספית
ע"י התקשרות בהסכם עם חברת ההשכרה השוכר מסכים שחברת ההשכרה תחייב את כרטיס האשראי שלו בסכום הפיקדון. החיוב מתבצע בפועל ומוחזק לאורך כל תקופת השכירות. הפיקדון משמש עבור כל עלויות הניהול במקרים של דו"חות תנועה או חיובים אחרים. עלות הקנסות והדו"חות עצמם הם על אחריות השוכר. יש לשים לב כי חלק מהקנסות מגיעים אפילו אחרי 3 חודשים לאחר סיום ההשכרה.
השוכר ישלם את כל ההפרשים על חיובי ההשכרה המפורטים בחוזה וכן כל החיובים שהוצאו ע"י חברת ההשכרה בגין קנסות חניה, מהירות מופרזת, רמזור אדומים, עברות בחניונים או כל עברת תנועה אחרת במהלך תקופת ההשכרה.
כרטיס האשראי יחוייב ב-AU$70 דמי ניהול עבור כל טיפול שעשתה חברת ההשכרה.
השוכר יהיה אחראי עבור הוצאות הבאות - שאינן מכוסות ע"י הביטוח:
הקרוואן שקוע לחלוטין או חלקית במים.
נסיעה בכבישים אסורים, דרכי עפר, חופים וכו'.
נהיגה בשכרות.
החזרת קרוואן בתחנה לא נכונה. במקרה של החזרת הקרוואן לתחנה אחרת ממה שסוכם השוכר יהיה אחראי על עלויות העברת הקרוואן לתחנה הנכונה, אובדן ההכנסות על הימים בהם הקרוואן לא מושכר ועלויות אירוח השוכרים החדשים המחכים לקרוואן כ-AU$750.
נזקים לחלק הפנימי של הקרוואן.
נזק לתחתית הקרוואן.
השוכר אחראי לחלוטין לכל אובדן או נזק הנגרם לקרוואן (לרבות אובדן השימוש), עלות הקרוואן, הוצאות משפטיות, גרירה בתוספת לתעריף היומי ובתוספת כל העלויות שהוצאו ע"י חברת ההשכרה.
עלות תיקון או החלפת ציוד שהושכר בנוסף לקרוואן וניזוק או אבד. רשימה של כל הציוד מסופקת לשוכר בתחילת ההשכרה. יש לבדוק שכל הציוד נמצא. 
נזק הנגרם לגג הקרוואן. יש להיזהר ולקחת בחשבון את גובה הקרוואן. במעבר במנהרות, מתחת לגשרים, עצים וכו'.
בנוסף לכל האמור למעלה, השוכר אחראי גם לעלות היומית, ועלויות נוספות הנגרמות לחברת ההשכרה בגין אי שימוש בקרוואן. 
 
טעויות כתיב וחישוב בהסכם ההשכרה
במקרה של טעות בחישוב או חיוב נמוך מדי, השוכר מסמיך את חברת ההשכרה לחייב את כרטיס האשראי במקרה של חיוב נמוך או להחזיר כסף במקרה של חיוב גבוה.
 
מיסים
כל המיסים כלולים במחיר ההשכרה.
 
גז
מיכל הגז לא בהכרח מלא בתחילת הקרוואן ואין צורך להחזיר אותו מלא. השוכר ימלא את המיכל לפי צורכו.
אין לעשות שימוש בגז במכשירים שלא סופקו ע"י חברת ההשכרה. השוכר יהיה אחראי על כל נזק שנגרם עקב שימוש לא נכון במיכל הגז או באביזרים הנלווים לו.
 
דלק
מיכל הדלק (נטול עופרת) ימולא ע"י השוכר בהתאם לצרכיו. חברת ההשכרה לא נושאת באחריות בכל הקשור לצריכת הדלק. צריכת הדלק תלויה במספר גורמים ביניהם הנהיגה בקרוואן, תנאי מזג אויר, לחץ אויר בצמיגים ועוד. מיכל הדלק לא מגיע מלא בתחילת הנסיעה ויש להחזירו באותו מצב. במידה ומידת הדלק תהיה נמוכה יותר - השוכר יחוייב עבור המילוי ע"פ מחיר הדלק. במידה ונגמר הדלק במהלך הנסיעה ונזקק סיוע, השוכר יחויב בעלויות הקשורות לכך.
 
אחריות חברת ההשכרה
חברת ההשכרה לא אחראית כלפי השוכר בגין אובדן או נזק או אי נוחות הנגרמים כתוצאה ממסירה מאוחרת של הקרוואן, או שהקרוואן לא כפי שהופיע בעלון של הסוכן לא מתאימה למטרות השוכר. החברה לא תהיה אחראית כלפי השוכר בגין אובדן או נזק או אי נוחות הנגרמים כתוצאה משינוי מקום החזרת הקרוואן עקב תנאי מזג אויר קיצונים, ערפל, סופות, רעידות אדמה וכו', או בגין נזקים לגוף או לרכוש השוכר. החברה לא אחראית לגניבות ציוד מהקרוואן. אין להשאיר ציוד בעל ערך ללא השגחה.
 
נזק לשמשה קדמית/צמיגים
ע"פ מדיניות חברת הביטוח יש AU$500 השתתפות עצמית (לנהגים בני 19-21 יש תוספת AU$2000). נזק לצמיג יהיה על חשבון השוכר. מחיר ממוצע של צמיג באוסטרליה נע סביב AU$190 כך שכדאי להיזהר עם הצמיגים. השוכר אחראי לזנק בצמיגים ובשמשה הקדמית על לגובה של AU$500.
 
תשלום לסוכנים
במקרה וכל התשלום נעשה לסוכן ולא לחברת ההשכרה והסוכן לא העביר את הכסף לחברה, השוכר מתחייב לשלם מחיר ברוטו עבור ההשכרה לפני קבלת הקרוואן.
 
מספר הנוסעים
השוכר מתחייב לשאת מספר נוסעים כפי שהוגדר בחוזה ההשכרה או כפי שמצויין ברשיונות הקרוואן. אין להסיע מס' רב יותר של נוסעים. חברת ההשכר לא תקבל שום תביעה או אחריות במידה וכלל זה הופר.
 
חפצים יקרי ערך
חברת ההשכרה לא תישא באחריות על חפצים יקרי ערך שהושארו או נגנבו מהקרוואן. נא לא להשאיר חפצים יקרי ערך ללא השגחה. בערים הגדולות, מומלץ לא להיכנס עם הקרוואן אלא להשאירו בחניון מתאים ולהשתמש בתחבורה הציבורית.
נא לשים לב כי ביטוח רכוש הוא באחריות השוכר.
 
העברות
העברות אל תחנת ההשכרה או ממנה אינן כלולות במחיר ההשכרה והן באחריות השוכר.
 
אגרות כבישים
חברת ההשכרה אחראית על תשלומי אגרות הכבישים במהלך ההשכרה.
מכשיר של אגרת הכבישים יהיה מודבק על החלק האחורי של המראה הקדמית. במקרה של אבדן המכשיר ייגבו AU$45 עבור החלפה.
 
דמי ניקוי הקרוואן בהחזרה
הקרוואן מסופק כשהוא נקי ומסודר וכך יש להחזירו. במידה והוא לא יוחזר נקי יחולו דמי נקיון על סך AU$150 לניקוי פנימי ו-AU$75 לניקוי חיצוני. מיכל השירותים צריך להיות מרוקן ובמידה ולא, יחולו AU$150 דמי ריקון.
 
בעלי חיים
אין אישור להכניס בעלי חיים לקרוואן. הכנסה של בעלי חיים תחשב כהפרת חוזה ודמי הפיקדון ישמשו לניקוי ואיוורור הקרוואן.
 
סירוב לבצע השכרה
לחברת ההשכרה יש את הזכות לסרב לביצוע השכרה לפי שיקול דעתה.
 
תיקונים
א. הקרוואנים של חברת ההשכרה שמורים ומתוחזקים היטב אולם אנו מודעים לכך שתקלות יכולות לקרות. תיקונים טכנים קטנים וכו' עד AU$50 יוחזרו ע"י חברת ההשכרה עם הצגת חשבונית. לחברת ההשכרה יש הסכם שירות 24/7 עם החברות הגדולות של שירותי הדרך והתיקונים.
ב. במקרים של נזק גדול ומשמעותי - יש לעדכן את חברת ההשכרה ולפעול בהתאם להוראותיה.
ג. בכל מקרה, אחריות חברת ההשכרה מוגבלת להחזר עבור הזמן בו הקרוואן מושבת ואין אפשרות לנהוג בו.
ד. במקרה של השבתת הקרוואן לא ישולמו הוצאות לינה או מזון. עם זאת יש ללקוח אפשרות לבחור בין החזר על הזמן האבוד או על אירוח ומזון עד AU$80.
ה. תקלה ברדיו, מיקרוגל, תנורף כיריים, מיזוג אויר, מקרר, משאבת מים או הבטריה של המגורים - אינן נחשבות לתקלות מכניות ואין עליהם שום החזר או פיצוי היות והקרוואן עדיין שימושי. אולם תיקונים יבוצעו במידת האפשר.
ו. במידה והשוכר יזדקק לסיוע שירותי הדרך עקב ריקון הבטריה - במידה וזה קרה באשמתו הוא יישא בעלות של AU$70.
ז. במידה וגג הקרוואן ניזוק כתוצאה מכניסה לאזורים אסורים השוכר יישא במלוא גובה הנזק.
ח. חברת ההשכרה לא אחראית על פיצוי השוכר על מזון מקולקל שנגרם כתוצאה מקלקול במקרר או רכישת ארוחות בגלל חוסר במקום אחסון.
ט. חברת ההשכרה לא אחראית על נזקים שנגרמו עקב נזילה של מים.
י. גרירה של קרוואן למוסך הקרוב - מכוסה ע"י הביטוח. במקרה של תאונה שגרמה לנזק גדול המצריך החלפה של הקרוואן, באחריות השוכר להגיע בכוחות עצמו לתחנת ההשכרה על מנת לקבל קרוואן אחר אם זה אפשרי. כל עלויות ההגעה לתחנת ההשכרה הן על השוכר.
יא. החזר עבור הזמן האבוד במקרה של בעיות בדרך, זמן התיקון יחושב בשעות ולא בימים ויוחזר לשוכר ע"י כרטיס האשראי שלו.
יב. חברת ההשכרה לא תשא באחריות במקרים של איחור או איבוד סיורים מאורגנים אחרים שנגרמו עקב התקלה בקרוואן או חיובים אחרים שהשוכר מאבד בגין ההשבתה.
יג. במקרים של חימום יתר של המנוע והמשך נסיעה עד לכדי קלקול המנוע, או נסיעה בדרכים משובשות, או תקלות אחרות הנגרמות עקב שימוש לא נכון של השוכר - לחברת ההשכרה יש את הזכות לסיים את החוזה באופן מיידי ולבטל את המשך השימוש בקרוואן - על חשבון השוכר. כך גם הוצאות הגרירה של הקרוואן למוסך הקרוב והתניידותו של השוכר. לא יינתן החזר כספי על אובדן זמן במקרים כאלה.
 
תחזוקה ואחריות
השוכר יישא באחריות מלאה על נזק שייגרם למנוע עקב אי סגירה נכונה של מכסה הרדיאטור לאחר בדיקת מים/שמן, או התעלמות מצפצוף או הדלקה של נורת אזהרה. באחריות השוכר לבדוק שמן, מים דלק וכו' ולמלא בהתאם, או לעדכן את חברת ההשכרה על תקלות או צריכת נוזלים גבוהה מדי. מומלץ לבדוק את רמת הנוזלים בכל שלושה ימים ולעשות זאת כאשר המנוע קר - לפני הנסיעה בבוקר.
חברת ההשכרה תחזיר תשלומים של כל הנוזלים למעט דלק או סולר. השוכר יעשה את המירב בכדי לשמור על הקרוואן ולנסוע בזהירות כדי לא לפגוע ברכב, ולא ישתמש בקרוואן לשום דבר אחר מאשר למטרה שלה נועדה, או לאפשר שימוש ברכב להובלת נוסעים או סחורות. השוכר לא יאפשר לבצע העברת נוזלים נדיפים, או חומרים נפיצים או דליקים. אין לשים שום שילוט או פרסום על הקרוואן או לשנות את מראהו.
 
הגבלות נסיעה
הקרוואנים אינם מורשים לנסוע בדרכי עפר או חצץ או על חופים. נסיעה בדרכים אלו מסירה את כיסוי הביטוח והשוכר יהיה אחראי על כל ההוצאות עקב כך. אם חברת ההשכרה תרצה לבצע בדיקה אם הקרוואן נסע בדרכים אסורות - הפיקדון יילקח עד לסיום הבדיקה. במידה ולא נגרם נזק - הפיקדון יוחזר למעט עלות הבדיקה. עלות הבדיקה היא AU$70 לשעה. השוכר יישא בכל ההוצאות הקשורות לנסיעה בדרכים אסורות. חברת ההשכרה אינה מספקת שירותי דרך בדרכים אסורות ועל השוכר לארגן זאת בעצמו ועל חשבונו.
 
ציוד מגורים
עם השכרת הקרוואן השוכר מקבל ציוד מגורים שמפורט בדו"ח. השוכר יחוייב עבור כל פריט חסר או פגום.
 
נוסעים עם ילדים
חברת ההשכרה לא לוקחת אחריות על טעות בהזמנת קרוואן שאינו מתאים לילדים. סירוב לקחת קרוואן שהוזמן יחשב כביטול ההזמנה ביום קבלת הקרוואן ולא יהיה שום פיצוי או החזר כספי. על השוכר להזמין קרוואן התואם לצרכיו. אסור על פי חוק לצוות חברת ההשכרה לסייע או ליעץ בבחירת או בחגירת הילדים למושבי הבטיחות.
יש לקחת בחשבון שכסא בטיחות אינו מגדיל את מס' הנוסעים המותר בקרוואן אלא הוא נחשב כאחד הנוסעים.
• בקרוואן Paradise עם שירותים ומקלחת יש 5 חגורות בטיחות. 2 חגורות בטיחות (מותניים) מקדימה, 1 באמצע  ו-2 מאחורה - כולן פונות קדימה - עם כיוון הנסיעה.
• בקרוואן  5 Paradise Family יש 5 חגורות בטיחות. 2 חגורות בטיחות (מותניים) מקדימה, 1 באמצע  ו-2 מאחורה - כולן פונות קדימה - עם כיוון הנסיעה.
• בקרוואן Juliette 5 יש 5 חגורות בטיחות. 2 חגורות (מותניים) מקדימה ועוד 1 באמצע - כולן פונות קדימה - עם כיוון הנסיעה. מאחורה יש 2 חגורות בטיחות במושבים הפונים הצידה. אפשרי לחבר כיסא תינוק אחד מקדימה.
• בקרוואן Juliette 3 יש 2 חגורות בטיחות (מותניים) מקדימה ו-1 באמצע - כולן פונות קדימה - עם כיוון הנסיעה. כיסא. תינוק אחד יכול להתחבר מקדימה.
• בקרוואן Family 5 יש 2 חגורות בטיחות (מותניים) הפונות קדימה ואחת באמצע. כיסא תינוק אחד יכול להתחבר מקדימה. בחלק האחורי יש 2 חגורות במושבים הפונים הצידה.
• בקרוואן Jade יש 2 חגורות בטיחות (מותניים) מקדימה ואחת באמצע - כולן פונות קדימה - עם כיוון הנסיעה.  אפשרי לחבר כיסא תינוק אחד מקדימה.
• בקרוואן Jesse 5 יש 2 חגורות בטיחות (מותניים) הפונות קדימה ואחת באמצע. כיסא תינוק אחד יכול להתחבר מקדימה. בחלק האחורי יש 2 חגורות במושבים הפונים הצידה.
• בקרוואן Jesse 3 יש 2 חגורות בטיחות (מותניים) הפונות קדימה ואחת באמצע. כיסא תינוק אחד יכול להתחבר מקדימה.
 
זכויות חוזיות
בחתימת החוזה, השוכר מקבל על עצמו את התנאים וההגבלות והוא כפוף לחוק האוסטרלי. חוזה זה מבטל כל חוזה אחר. כל שינוי הנעשה בחוזה חייב להיעשות בכתב ולהיות חתום ע"י שני הצדדים.
 
הגבלות גיל ורישיון
מסיבות ביטוח, אין אפשרות להשכיר קרוואן לנהגים מתחת לגיל 19, או אדם עם רישיון נהיגה מוגבל מכל סוג שהוא.
 
מפתחות
השוכר אחראי על עלות החלפת מפתחות אם צריך במקרה ואבדו או ניזוקו, או בעלות הבאת מפתח חלופי לשוכר במקרה וננעלו בקרוואן.
 
תשלום
כל התשלומים יעשו בדולר אוסטרלי או המחאת נוסעים. אין תשלום במטבע אחר.
 
הצהרה
כל האיורים, הציורים והטקסטים בכל הפרסומים שלנו הם דוגמאות בלבד ומייצגות רק את הדגמים המתואר. יתכנו שינויים בקרוואנים או בציוד עקב שיפורים ושדרוגים.
 
שערי חליפין
כל העסקאות הנעשות ע"י כרטיס אשראי מתבצעות בדולר אוסטרלי. יכולים להיות שינויים בשערי החליפין וההפרשים יוחזרו לשוכר בעת החזרת הרכב. החברה לא אחראית על תנודות בשערי החליפין.
 
שירותי דרך
לשוכר יש 24 שעות שירותי דרך. במידה והבטריה נגמרה עקב השארת אורות דולקים - השוכר יהיה אחראי על השירות. בכל מקרה בו ניתן היה להימנע מקריאה לשירותי הדרך כגון מפתחות שננעלו בפנים, בטריות שנגמרו עקב השארת אורות וכו' - השוכר יחוייב בעלות השרות.

תאונות
במקרה של תאונה יש ליצור קשר תוך 24 שעות עם חברת ההשכרה. יש למלא דו"ח תאונה לביטוח עם כל הפרטים המלאים של התאונה והמעורבים בה. במידה ולא יעשה כן הביטוח לא יחול וכל העלויות יהיו על חשבון השוכר.
רוב התאונות נגרמות כתוצאה מהסיבות הבאות:
* נהיגה במהירות מופרזת
* נהיגה בצד הלא נכון של הכביש
* חציה של נתיב נגדי
* נהיגה תחת השפעת עייפות
* התנגשות בחיות
* נסיעה לאחור
* נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול
* נהיגה בלילה
* הנהג מוסח ממשהו בצד הדרך

כל התאונות הנ"ל יכולות להימנע ע"י תשומת לב ונהיגה בטוחה.

השכרות רילוקיישן
א. הגיל המינימלי בהשכרות אלה הוא 22.
ב. הפיקדון הוא $2000.
ג. על כל השכרה יחולו $70 דמי ניהול.
ד. הקרוואן מגיע עם כלי מיטה וכלי בישול.
ה. במידה והקרוואן יחזור מלוכלך יחוייבו $75 דמי ניקוי.

 

DEFINITIONS: The following definitions apply for these Terms & Conditions for CAMPERMAN Australia Group Pty Ltd. CAMPERMAN Australia Group Pty Ltd is herein referred to as CAMPERMAN. 
The Travel Agent is herein referred to as the AGENT. The Client (Renter) is herein referred to as THE HIRER. 
 
PICK-UP & DROP-OFF
1. Vehicle pick-up times are between the hours of 10.00am and 3.00pm weekdays or between 8:30am and 11:00am Saturdays. For Saturday pick-ups, please arrive at least an hour prior to the depot closing time (closing time is 12:00pm).
2. Vehicle drop off times are between the hours of 8.00am and 3.00pm Monday to Friday. Saturday drop-offs are between the hours of 8.00am to 11.00am.
3. Sunday vehicle pick-up and drop-off is by prior arrangement only. 
4. Vehicles that are returned one day later than the arranged date on the contract will be charged the day rate applicable to the contract, plus a AU$150 late fee for every day the client is late and any revenue lost from future rentals that the vehicle is booked for and cannot be used due to the lateness of the drop of as well as any accommodation costs related to the next customers waiting for the vehicle to be delivered. This is not negotiable and will be deducted from your security deposit. 
5. After Hours Pick ups can be made by prior written arrangement only with Head Office in Cairns. Please phone 1800 216 223 for prior written arrangements. You will need an email from Head Office in Cairns to show the depot of pick up the arrangement you have made. 
6. The cost of After Hours, Sunday or Public Holiday pick-ups is AU$80
7. Camperman Australia is not open on Public Holidays, Christmas Day, Boxing Day, New Years Day, Good Friday to Easter Monday (or public holidays declared for those days).
 
HELPLINE
CAMPERMAN Head Office offers a 7-day-a-week Australia-wide help and information service. Please call TOLL FREE on 1800 216 223 for on-road service. Any problems associated with the vehicle, including equipment failure, must be reported to CAMPERMAN as soon as possible and within 24 hours in order to give CAMPERMAN the opportunity to rectify the problem during the rental period. Failure to notify Camperman will compromise any claims for compensation. We do not accept liability for any claims submitted after this period. If CAMPERMAN is either not contacted or you do not allow CAMPERMAN the opportunity to rectify the problem during the rental period you agree that the problem is of such a minor nature that you make no claim for loss of time in respect of the rental period. You also agree that CAMPERMAN is not responsible for any claims made by you after the return of the Vehicle. Note: It can often be difficult to carry out repairs during weekends and holiday periods and/or in remote areas due to limited opening times and/or spare parts and Camperman will not provide refunds due to delays in obtaining parts for repairs.
 
MINIMUM DAY RENTALS
The minimum rental period for all CAMPERMAN vehicles is 10 days.

ONE WAY RENTALS
There is a one way pick up or drop off fee of AU$250 for all pick up and drop offs at Airlie Beach, Townsville and Adelaide. A AU$150 fee applies to all pick ups and drop offs to our Gold Coast office. There is no extra charge for One-Way rentals from or to our other depots.

MULTIPLE RENTALS
May be combined to qualify THE HIRER for the longer-term rental rates. i.e.: One 12-day rental plus one 10-day rental qualifies for the 22-day rate. The time period between rentals must not exceed one calendar month.

RENTAL TIME EXTENSIONS
Rental time extensions or drop-off location changes are at the discretion of CAMPERMAN Management and rely entirely on future demand and availability. Any request for an extension MUST be communicated as soon as practicable and possible and must be approved with Head Office.

DROPPING OFF AT A DIFFERENT DEPOT
Unauthorised drop-off to a depot other than that contracted for (as stated on the rental agreement) will result in a fee being charged to the renter of AU$750 in addition to the daily rate.

EARLY DROP-OFF
There will be no refund for early termination of a rental or Hire Agreement for any reason. There is no refund available for the unused portion of the rental should the vehicle be returned earlier than contractually agreed on the rental agreement signed by the renter.

WRONG DROP OFF LOCATION
If a vehicle is left at any place other than our depots, pick-up fees will be charged at AU$75 per hour for the retrieval of the vehicle.

WHEN BOOKING
Please check the Campervan you have booked on our website. The website will show you the client, all the details of the Campervan; including the manufacturer, the make, the model, the year model range, and the inclusions. We do not accept that you did not know what you booked.

VEHICLE MODEL AND SIZE
All Camperman vehicles are advertised openly and honestly on our website with an accurate description of age, size and carrying capacity of the vehicle. All vehicles are supplied in direct relationship to models booked by the hirer, any cancellation or refusal to take the vehicle that was booked is classed as a cancellation on the day of pickup and will not be entitled to a refund under any circumstance.

ON PICK UP
On pick up, an inspection of the vehicle will be conducted by the hirer and staff prior to the vehicle being released for rental. The inspection will cover external panel and windscreen; internals of the campervan; and inventory supplied. You will fill out the condition report with the Camperman representative, showing any dent or damage to the vehicle. The cleanliness of the vehicle you will check to make sure it is to our industry level.
Once the condition report is signed the Hirer agrees that they have received the vehicle in satisfactory condition and no refunds will be provided for issues with the condition of the vehicle from this point forward.
Camperman Australia is not responsible for any insect infestation such as but not limited to ants, flies, cockroaches, fleas, bedbugs and mosquitoes. No refunds will be provided for any infestations mentioned above or that could have occurred during the rental period.

VEHICLE SUBSTITUTIONS
CAMPERMAN reserves the right to upgrade to a higher rated vehicle at no extra cost.

DAILY HIRE CONDITIONS
CAMPERMAN calculates the hire of a vehicle on a per calendar day basis (within depot hours) i.e. irrespective of the time of collection or return within those hours. When calculating the number of days a vehicle is rented the day of pick-up is counted as the first day of the rental. The day of drop-off is counted as the final rental day.

WHERE THE HIRER WILL RETURN THE VEHICLE
THE HIRER will return the vehicle to the CAMPERMAN location set out on the Rental Agreement. THE HIRER understands that there will be an extra charge of AU$750 if THE HIRER returns the vehicle to a different location. This is non-negotiable.

DRIVERS
A current motor vehicle driver's licence is required from all drivers and must be produced in person on pick-up.

UNAUTHORISED AND PROHIBITED USE
The following persons must not drive the Vehicle:

a. Any person who is not identified on the Rental Agreement 
b. Any person whose blood alcohol concentration exceeds the lawful percentage. 
c. Any person whose driver's licence has been cancelled or suspended. 
d. Any person who is under the influence of legal or illicit drugs. 
e. Any person who holds a learner's permit or a probationary license. 
All insurance cover will be void if any of the above terms are breached. 
 
DRIVERS AGE
The minimum age for drivers is 19 years. There is no maximum age as long as all drivers have an open class driver’s license. (No provisional or learner permits). Drivers must be over the age of 22 for all relocations.
 
CREDIT CARD TRANSACTIONS
We accept MasterCard, Visa Card, American Express and EFTPOS. All transactions will be processed in Australian Dollars. 
 
ADMINISTRATION FEE
An administration fee of AU$70 will apply to all bookings, including relocations.

FINANCIAL OBLIGATIONS
By entering into the Rental Agreement, THE HIRER authorises and agrees that CAMPERMAN will charge THE HIRERS credit card (provided by the HIRER) with a security bond and /or deposit. A purchase will be processed through the Eftpos terminal at Camperman Australia and will be held for the duration of the rental. This will be used for all administration costs in relation to traffic infringements or charges incurred by the Hirer. The bond will not be used to pay for the infringements. This is the responsibility of the Hirer. Some traffic violations issued by the Government traffic authorities take three to four months to be issued. 

a) The Hirer will pay on demand any balance of the following charges:
b) All Rental charges as specified on the Rental Agreement. 
c) All charges incurred by CAMPERMAN in respect of parking fines, exceeding the speed limit, red lights, camping violations or any other traffic violations during the period of the rental. (The HIRER’S credit card will be charged an AU $70 administration fee per fine whenever CAMPERMAN becomes aware of such violations, the fine itself will remain THE HIRER’S responsibility to pay).
 

RESPONSIBILITIES OFF THE HIRER
The HIRER will be responsible for all costs for the following events (these events are not covered under insurance):

The renter is totally responsible for all loss of or damage to the motor vehicle (including loss of use) cost of the vehicle, legal expenses, towing and recovery charges in addition to the daily rate plus any costs incurred by Camperman. For vehicles dropped off at the incorrect depot. The HIRER will be responsible for the costs of relocating the vehicle to the correct depot for the next rental, lost revenue for days the vehicle is late due to relocation times and any accommodation costs related to customers waiting for the vehicle to be delivered: 
1. The vehicle is totally or partially immersed in water regardless of the cause.
2. The vehicle is driven on unsealed roads, gravel roads, beaches or tracks.
3. Driver is charged with Drink Drive. 
4. Dropping off at the wrong Depot. 
5. The interior of the vehicle is damaged (regardless of cause).
6. Any undercarriage damage regardless of the cause.
7. The renter is totally responsible for all loss of, or damage to the motor vehicle (including loss of use) cost of the 
vehicle, legal expenses, towing and recovery charges in addition to the daily rate plus any costs incurred by Camperman.
8. Hirer will be responsible for the costs of relocating the vehicle to the correct depot for the next rental, lost revenue for days the vehicle is late due to relocation times and any accommodation costs related to customers waiting for the vehicle to be delivered, this charge is equal to AU$750.
9. The replacement cost of any additional items rented or supplied with the vehicle whether listed on the inventory or not in the event of loss or damage to these items. A complete inventory is provided at the start of the rental, please check all items are there and if there is anything missing please make the depot staff aware of this immediately to avoid unnecessary charges. On return of the vehicle the staff will do a complete inventory check of items when cleaning the camper and any missing or damaged items will be charged to the hirer’s credit card or deducted from your bond.
10. The vehicle is damaged by driving it under or into an object lower than the height of the vehicle. Please be careful when parking under trees or when entering a building that the height available is higher than the height of the campervan or motor home. 
In addition to the above, the hirer is also responsible for the daily rate, plus any costs incurred by Camperman due to lost revenue for the total amount of days the vehicle is late due to relocation times, or due to damage incurred by the hirer, resulting in the vehicle being late back to the depot nominated on the contract. The hirer will also be responsible for any accommodation costs incurred by customers which result from the vehicle being late.
Any damage to our vehicle found on check in will be assessed, and charged to the client’s security deposit held by Camperman. 
Vehicle Check in is the time the vehicle is inspected in business hours by Camperman. The Hirer is still responsible for any damage done to the vehicle until Camperman staff collect and inspect the vehicle during business hours.
If THE HIRER is unable to provide a credit card to use for the security deposit, THE HIRER must complete a ‘Cash Deposit Application’ form PRIOR to the collection date. The form is available from CAMPERMAN head office or via download from the Camperman Australia website.

WRITING AND CALCULATION ERRORS ON RENTAL AGREEMENT
The charges as set out herein are not final. Should a written and/or a calculation error occur, THE HIRER authorises CAMPERMAN to charge their credit card for any shortage, or in case of overpayment, receive payment from CAMPERMAN.

TAXES
Taxes and Government charges, financial charges as well as the 10% GST are included in our rental rates.

GAS
The gas bottle supplied to the client is not full on delivery of the Campervan. The client takes it not full and brings it back not full. THE HIRER will fill it as and when he requires it. The gas bottle is not full at check out.

The gas bottle is not to be used in conjunction with any appliances (eg. Lamps, BBQs etc) not provided by CAMPERMAN. THE HIRER is responsible for any damage to CAMPERMAN’s property caused by incorrect usage of the gas bottle and gas fittings.

FUEL
The fuel (Unleaded Petrol) tanks are to be refilled by THE HIRER as and when required. CAMPERMAN will not be held responsible for any representation as to fuel economy for individual vehicles. Fuel economy is dependent upon a number of varying factors, including how the vehicle is driven, weather conditions and the maintenance of correct tyre pressures. The fuel tank is not full at check out and must be returned at the same level as marked on the condition report. If the fuel is at a lower level the hirer will be charged for the refill a current fuel price. If you run out of fuel and request roadside assistance you will be liable for the call out fee, and the extra kilometres for the call out plus the fuel you require.

CAMPERMAN'S LIABILITY
CAMPERMAN will not be liable to THE HIRER for any loss, damage or inconvenience caused by delayed delivery of the vehicle, or by the vehicle not being as described in an Agent’s brochure, or by the vehicle not being suitable for THE HIRER's purposes. The photos on our website are taken by the staff of CAMPERMAN Australia and are updated yearly. CAMPERMAN will not be liable for any loss or inconvenience from change in drop-off location caused by natural disasters such as floods, cyclones, hailstorms, earthquakes, etc, nor for any personal injury or damage to THE HIRER's property caused thereby.

TYRE/WINDSCREEN DAMAGE
THE HIRER’s insurance policy has an AU$500 excess (19, 20 and 21 year old drivers an extra AU$2000 bond is required). Tyre damage, flat tyres or spiked tyres are at the cost of the hirer. Average tyre prices in Australia are AU$190, so please take care of the vehicle’s tyres. The renter will be responsible for tyre damage and windscreen damage up to $500.

AGENT NON PAYMENT
In the case of non-payment to CAMPERMAN of payments made by THE HIRER to an AGENT, THE HIRER hereby agrees to make full payment for the gross amount of the rental prior to the pick-up of the vehicle.

MAXIMUM NUMBER OF PASSENGERS
THE HIRER agrees that the vehicle rented may only be used to carry the maximum number of passengers as shown on the Rental Agreement or as dictated by licensing authorities. CAMPERMAN will not accept any liability if these Terms are breached.

VALUABLES
CAMPERMAN assumes no liability for valuables left in or stolen from the vehicle. Please do not leave valuables in the vehicle because of possible theft. In major cities it is advisable to leave the vehicle in a Caravan Park and take public transport to the city. Please note: Insurance on personal property is THE HIRER's responsibility.

TRANSFERS
Transfers to and from CAMPERMAN are not included in the rental price. It is the responsibility of THE HIRER to arrange transport to and from CAMPERMAN depots.

TOLL ROADS
CAMPERMAN is responsible for payment off all toll infringements that are incurred during the rental period.

Toll Tokens: A toll token will be supplied to each campervan. It will be glued to the back of the rear vision mirror. If you lose your token you will be charged AU$45 for the replacement.

CLEANING FEE ON RETURN OF VEHICLE
The vehicle will be delivered in a clean condition to THE HIRER, who agrees to forfeit a cleaning fee of AU$150 (inside) & AU$75 (outside) should the vehicle not be returned to CAMPERMAN in the same clean condition. 

All toilet waste must be removed from the vehicle prior to return. Should the vehicle be returned with the toilet waste not emptied and cleaned there will be a AU$150 fee charged to the hirer. This fee is entirely at the discretion of the check in depot.

ANIMALS & PETS
CAMPERMAN does not allow the carriage of pets or any animals in their vehicles whilst on rental. Carriage of pets or animals will render the contract void, and the rental bond will be retained and used for cleaning and fumigating the vehicle.

RENTAL REFUSAL
CAMPERMAN reserves the right to refuse any rental, or the continuation of any rental at its discretion.

REPAIRS
a) CAMPERMAN's vehicles are always fully maintained and serviced. However, we recognise that occasional breakdowns and small problems will occur. Minor repairs to mechanical items and oil consumption up to AU$50 will be reimbursed against receipts on completion of the rental. CAMPERMAN Australia has a 24/7 agreement on breakdown with all the Major Roadside Service Organisations.
b) Should serious problems be encountered, THE HIRER must inform CAMPERMAN at the first possible opportunity, and follow CAMPERMANS instructions.
c) Down time. In all cases the responsibility of CAMPERMAN is limited to refunding for the downtime that the vehicle is actually in a repair shop and the time lost though not being able to drive the vehicle.
d) Accommodation. No alternative accommodation or food items will be paid for during such down time. However the client has the right to choose between CAMPERMAN Australia refunding for lost time, and CAMPERMAN Australia paying the accommodation (to a maximum of AU$80) and the cost of food to the equivalent of the day rate lost because of the repairs being carried out.
e) Malfunction of Radio/Cassette players, Microwave, Stove or Grill, Air-conditioning Units, Refrigerator, Water Pump, house battery are not considered mechanical breakdowns, and downtime will not be paid for these items, refunds will not be provided as the main portion of the vehicle is still usable, but repairs will be carried out when possible.
f) FLAT BATTERY: Should roadside assist be requested by the client due to flat batteries, and it is detected that the cause was due to the fault of the client, the client will be responsible for the AU$70 callout fee incurred by the RACQ.
If the fault with the battery is due to mechanical problems, there will be no charge.
g) Overhead damage. If the roof of the vehicle is damaged due to THE HIRER driving into an area with insufficient clearance, THE HIRER is responsible for the full cost of the repair.
h) CAMPERMAN is not responsible for replacing or compensating THE HIRER for spoiled food caused by a fridge malfunction or meals purchased due to the lack of food storage.
i) CAMPERMAN is not responsible for damage to THE HIRER’s property caused by water due to leaks.
j) Towing and retrieval of damaged vehicles to the closest CAMPERMAN depot is covered. In the event of an accident resulting in the vehicle being damaged sufficiently to require replacement, it is THE HIRER's responsibility to make their way to the closest CAMPERMAN depot that has a replacement campervan or Motor-home available. Any expenses incurred whilst travelling to the closest CAMPERMAN depot that has a replacement Campervan or Motor home available are THE HIRER's responsibility.
k) Refund for lost time .Any refund for on-road problems will be made at the time of the repair. The repair time will be calculated, and the downtime reimbursed at the time of delivery from the repairer. Down time will be calculated in hours, not days, and credited to THE HIRER's credit card immediately.
l) CAMPERMAN will not be held responsible for customers missing pre-organised tours due to vehicle repairs or breakdowns. CAMPERMAN will not reimburse any non-refundable deposits or other associated costs incurred by the HIRER as a result.
m) VEHICLE ABUSE. In the advent of a vehicle motor being overheated and driven till the motor is broken, or the vehicle is damaged through driving on unsealed roads, or any damage caused to the vehicles caused by user error, Camperman has the right under its Terms and Conditions to terminate the rental agreement immediately and to finalise and cancel further use of the vehicle at the Renters expense. The towing expense and cartage of the vehicle to the nearest Camperman Depot will be to the Renters expense. No refund will be provided for lost time. Transport for the hirer will be at the hirer’s expense and Camperman will not be required to assist in any way with arranging transport.

MAINTENANCE & RESPONSIBILITY
Joint Hirer's and all drivers are jointly and severally responsible under the Rental Agreement.
THE HIRER will be held fully responsible for engine damage if the radiator cap is not properly replaced and sealed after checking fluid levels and/or the warning buzzer or dash lights indicating problems for overheating is ignored. It is THE HIRER's responsibility to check and maintain all fluid and fuel levels and to immediately rectify and/or report to Head Office if heavy usage of oil or coolant is occurring or any defect of which THE HIRER becomes aware. It is THE HIRERs duty to check the fluid levels every three days to ensure fluid levels are correct. Please check fluid levels while the motor is cold early in the mornings.
CAMPERMAN, on presentation of receipts, will reimburse refills of all fluids except petrol and diesel. THE HIRER shall drive the vehicle in a careful and cautious manner and will not do or allow to be done anything to harm the vehicle. THE HIRER shall not use the vehicle for anything other than its intended purpose, or allow use of the vehicle to carry passengers or goods for hire. THE HIRER shall not allow the vehicle to be used to carry volatile liquids, corrosive or flammable materials or explosives. The hirer will not place any signage of any kind on the vehicle to advertise or alter the outside appearance of the vehicle.

ROAD RESTRICTIONS
CAMPERMAN's vehicles are not allowed to travel on unsealed (dirt or gravel) roads, or beaches. Travel on these roads voids all damage protection cover. THE HIRER will be totally liable for all damage caused by travelling on unsealed (dirt or gravel) roads. The full cost of the damage to all parties concerned may be deducted from THE HIRER. If in the opinion of CAMPERMAN a vehicle is found to have travelled on unsealed (dirt or gravel) road the bond/deposit will be retained until the vehicle is fully inspected and checked for damage. If no damage has occurred the bond will be returned to THE HIRER, less the cost of inspection.
Inspection labour cost is AU$70 per hour. Any costs related to repairs or towing of the vehicles on unsealed roads are fully at the expense of the HIRER. Camperman Australia does not provide any on road assistance or repairs where the vehicle is on unsealed roads, this is the HIRERS responsibility entirely to arrange their own assistance on unsealed roads.

LIVING EQUIPMENT
Living equipment, as detailed in the line drawings, is included in the vehicle. THE HIRER will be charged for any missing or damaged items.

TRAVELLING WITH CHILDREN
Camperman Australia will take no responsibility for incorrect vehicles booked for carrying children and any refusal to take the vehicle that was booked is classed as a cancellation on the day of pickup and will not be entitled to a refund under any circumstance.
Camperman staff will endeavour to provide the correct advice on the information given by the hirer prior to booking but will take no responsibility for hirers booking the wrong vehicle or restraints for their needs. Camperman staff are not legally permitted to and will not provide any assistance in fitting or selecting child restraints for vehicles or any fines accumulated for children travelling in incorrect child restraints, this is entirely the responsibility of the hirer. 

TRAVELLING WITH CHILDREN. Please note. Child restraint point does not increase the carrying capacity it is one of the existing seats. 
Paradise with Shower & Toilet has five safety belts. In the front it has two lap sash belts and one lap belt in the middle (all forward facing). In the rear of the campervan we have two forward facing lap sash belts, giving us five in total.  
Paradise Family 5 has five safety belts. In the front it has two lap sash belts and one lap belt in the middle (all forward facing). In the rear of the campervan we have two forward facing lap sash belts, giving us five in total.
Juliette 5 Berth has five safety belts. In the front it has two lap sash belts and one lap belt in the middle (all forward facing) In the rear of the campervan we have two side facing lap belts, giving us five in total. One baby restraint bar is fitted in the front.
Juliette 3 Berth: In the front it has two Lap sash belts and one lap belt in the middle (all forward facing); 1 child restraint included in the cab.
Family 5 has two lap sash forward facing seats with one lap belt in the middle. It also has a child restraint bar fitted in the front cab. In the rear of the van there are two side facing lap belts.
Jade: In the front it has two lap sash belts and one lap belt in the middle (all forward facing); 1 child restraint is included in the cab.
Jesse 5 has two lap sash forward facing seats with one lap belt in the middle. It also has a child restraint bar fitted in the front cab. In the rear of the van there are two side facing lap belts.
Jesse 3: In the front it has two lap sash belts and one lap belt in the middle (all forward facing); 1 child restraint is included in the cab.

CONTRACTUAL RIGHTS
By signing the Rental Agreement contract, THE HIRER accepts that the Terms and Conditions make this an Australian contract and that THE HIRER will be bound by the Australian State Law in which State this Agreement is contracted. This contract overrides any other contract form or contract taken in any other country. Any changes made to this contract may only be in writing and signed by THE HIRER and an authorized agent of CAMPERMAN. CAMPERMAN makes no express or implied warranty in relation to this Agreement.

AGE AND LICENCE RESTRICTIONS
Camperman Australia cannot rent to drivers under 19 years old or anyone with a restricted drivers licence of any sort (open class car licences only) for insurance reasons.

KEYS
THE HIRER will be responsible for the cost of replacing keys which are lost or broken, or for the retrieval of keys locked in a vehicle. Cost of a locksmith travelling to the vehicle will be at THE HIRERs' expense.

PAYMENT
Payment in Australia: All payments to be paid in Australia will be in Australian Dollars (AU$) only. Personal Travellers cheques will be accepted. No foreign currency will be accepted.

DISCLAIMER
All illustrations, line drawings and text in any of our brochures or advertising material, including our website, are a representation only of the vehicles depicted. Variances in any vehicle or its equipment offered for rental may occur due to modifications and/or upgrades.

EXCHANGE RATE/CURRENCY FLUCTUATION
All credit card transactions are conducted in Australian Dollars (AU$). Due to exchange rate fluctuations there could be some variation in the amount initially debited against the credit card and the amount refunded when the vehicle is returned. CAMPERMAN accepts no liability for these variations, up or down.

ROAD SIDE ASSISTANCE
You have 24 hour road side assistance. If THE HIRER flattens the battery by leaving lights on, THE HIRER is responsible for the cost of the call out. You will be charged a fee where it is established that roadside assistance could have been avoided in cases such as keys being locked in the Vehicle, flat batteries caused by lights having been left on and other such similar occurrences.

ACCIDENTS
In the event of the vehicle being involved in an accident (either single or two or more vehicles involved) where damage in done to either Camperman’s vehicle, any other vehicle involved in the accident or any person injured, the hirer or co hirers must contact Camperman Australia within a maximum of 24 hours of the accident occurring.
A Camperman Australia insurance form supplied by Camperman Australia must be filled in completely and accurately, with detailed diagrams, descriptions of the accident, complete details from all parties involved in the accident, signed and dated and forwarded to Camperman Australia immediately. If the above terms and conditions are not adhered to all insurance will be cancelled and the full amount of all repair costs and damages including lost revenue or medical expenses, refunds due to lost time for future customers and accommodation fees required will be forwarded to the Hirer.

THE HIRER MUST ENDEVOUR TO DRIVE RESPONSIBLY & SAFELY AT AL TIMES. 
The majority of accidents are caused by driving at night or: 
* Driving too quickly 
* Driving on the wrong side of the road. 
* Turning across oncoming traffic. 
* Driving while fatigued, tired or sleepy. 
* Animals running across the road. 
* Reversing without due caution. 
* Driving whilst intoxicated. 
* Driving at night. 
* The driver becoming distracted by something on the side of the road.
 
IF PROPER CAUTION AND DUE CARE IS EXCERCISED BY THE DRIVER, THE MAJORITY OF THESE ACCIDENTS CAN BE AVOIDED. 

RELOCATION
a. Minimum age for relocation drivers is twenty two years of age.
b. A security Bond of $2000 authorisation will be held for all Relocations. 
c. An Administration charge of $70 will be charged on all relocations.
d. All Relocation Campervans are packed with all linen and cooking utensils prior to your pick up the Campervan. 
e. If the Campervan is returned dirty you will be charged a $75 cleaning fee.

 

מפרט טכני ואבזור

Cairns Airport

הוראות


View Larger Map

Hotels

Hotels near the rental center:

The Lakes Cairns Resort & Spa - Book this hotel with Booking.com
2 Greenslopes Street, 4870 Cairns

Edge Apartments Cairns - Book this hotel with Booking.com
331-339 Lake Street, 4870 Cairns
 

North Cove Waterfront Suites - Book this hotel with Booking.com
275-277 Esplanade, 4870 Cairns  

Cairns Sheridan Hotel - Book this hotel with Booking.com  
295 Sheridan St, 4870 Cairns

 

ביטוח

ביטוח
בעת לקיחת הקרוואן יש להשאיר פיקדון על סך AU$500 (לנהגים בני 19-21 יש תוספת של AU$2000). פיקדון זה ישמש למקרים של תאונות, נזקים או דמי מנהלה על עברות תנועה. סכום זה מהווה השתתפות עצמית למקרה. כל מקרה נוסף יחוייב בהשתתפות עצמית חדשה.
מסיבות בטיחות רק כרטיס אשראי יכובד. בעל הכרטיס חייב להיות נוכח בעת חתימת החוזה והוא האחראי על כל הנזקים אם יגרמו.

החזרת הפיקדון
הפיקדון יוחזר במלואו בעת החזרת הקרוואן למקום שנקבע. הסכום יוחזר לחשבון השוכר עד שבועיים לאחר השלמת ההשכרה וכל הניהול שלה. אם יש נזק לקרוואן, הפיקדון ישמש לכיסוי עלות התיקון. אולם, במקרה של הפרת תנאי החוזה, והפיקדון לא מכסה את כל עלות הנזק, ייגבה סכום נוסף לכיסוי כל העלויות.
במידה והלקוח החזיר את הקרוואן עם נזק או שהיה מעורב בתאונת דרכים - בין אם באשמתו ובין אם לא - סכום הנזק יקוזז ולא יוחזר עד לסיום הטיפול ועלות הנזק או תשלום ע"י חברת הביטוח של צד ג'. הפיקדון יוחזר ללקוח במידה ונקבע כי אין שום חובות לצד שלישי או נזקים אחרים. יש לשים לב כי טענות צד שלישי יכולות לקחת חודשים.

תאונת רכב יחיד
תאונת רכב יחיד מוגדרת ככל נזק הנגרם לקרוואן כשאין מעורבות של רכב אחר, או כשיש מעורבות עם רכב אחר אבל הלקוח לא יכול לספק פרטים על הרכב או הנהג הפוגע. דוגמאות: כניסה בעצים, תמרורים או בעלי חיים, בין אם בכוונה ובין אם לא, בין בנסיעה קדימה ובין לאחור. תאונה עם בעלי חיים נחשבת כאמור לתאונת רכב יחיד, כך גם בהתהפכות הרכב או כל נזק אחר שנגרם לקרוואן ואין רכב אחר באופן ישיר. תאונת רכב יחיד כוללת תשלום $250 שייגבו ע"י כרטיס האשראי בעת החזרת הרכב.

נזקים לגג הקרוואן לא מכוסים בביטוח.

תשלום על הגנת נזקים
תשלום בגין נזקים חתום ומאושר בשובר כרטיס אשראי. במידה והקרואן מוחזר ללא נזקים - השובר מוחזר או מושמד במקום ולא נעשה בו שימוש.

כיסוי נזקים
במקרה של תאונה, נזקי גוף מכוסים ע"י ביטוח צד ג' הקיים בקרוואן. בכל מקרה, השוכר מחוייב בהשתתפות העצמית.

שימוש אסור בקרוואן

חל איסור לנהגים הבאים לנהוג בקרוואן:
* נהג שלא רשום בחוזה ההשכרה
* נהג תחת השפעת אלכוהול
* נהג שרשיונו בוטל או הושעה
* נהג תחת השפעת סמים
* נהג בעל רשיון מתלמד או ניסיוני

INSURANCE EXCESS
An Insurance excess/Security credit card deposit of AU$500 (19-21 years old drivers extra AU$2000) will be taken at the point of pick-up. This payment will be held as a bond for all accidents and for damage and administration charges for traffic violations. There is an additional separate bond of AU$500/AU$2000 required for the second and additional accidents.
For security purposes, only a credit card can be used to provide a security deposit. The credit card holder must be present and able to sign for the security deposit upon vehicle collection. The credit card holder is jointly and severally liable for any damage to the rental vehicle.

BOND/SECURITY DEPOSIT RETUEN
The Security is fully refundable when the vehicle is returned to the correct location. The bond will be returned to your credit card two weeks after the completion of your rental, and all other terms of the Rental Contract have been complied with. If there is damage to the vehicle on its return, the Bond will be used to cover the cost of such damage up to the amount of the relevant Liability.
However, if the terms of the Rental Contract are breached and the security deposit is insufficient to cover the damage then any extra cost will be charged.
 If the vehicle is returned with any damage, or has been involved in an accident, whether the fault of THE HIRER or not, the excess/security deposit will be retained by CAMPERMAN until the full cost of the damage is determined, or the claim has been settled by the Third Party’s Insurance Company.
The excess/security deposit will then be returned to THE HIRER in full if it is determined that there is no liability to the third party under Australian Motor Vehicle Laws and/or with Australian litigation. Please note that Third Party claims can take months or even years to resolve. CAMPERMAN cannot force the destiny of these claims, it is up to our Insurance Company and the Third Party, be they insured or not.

EXCESS/SECURITY DEPOSIT RETUEN (SINGLE VEHICLE ACCIDENT)
Single Vehicle accidents are defined as any damage that is done to the vehicle when no other vehicle is involved, or when the accident is with another vehicle, but THE HIRER cannot provide CAMPERMAN with the driver’s licence, name or the registration number of the other vehicle. Examples of single vehicle accidents include such things as running into trees, guideposts or animals, whether intentionally or not, whilst travelling forward or reversing.
Collision with animals are considered to be a single vehicle accident, as too is overturning the vehicle, or any other damage done to the vehicle for any reason when no other vehicle is directly involved. A single vehicle accident carries an additional AU$250 excess to be charged against THE HIRER’s credit card at the time of the accident.
 
Overhead Damage on Campervans is not covered under our Insurance.
 
PAYMENT OF DAMAGE PROTECTION
Payment of the Damage Protection Excess is a signed, authorised credit card voucher for the appropriate excess/bond & must be lodged for the duration of the Rental period. If the Vehicle is returned undamaged and in accordance with the contract conditions, the voucher will be returned to The HIRER or destroyed and therefore not processed.
 
DAMAGE COVER
In the event of an accident, personal injury is covered through Registration 3rd Party Insurance. All Vehicles are fully insured for own their damage and 3rd Party Property Damage, but The HIRER is responsible for the Insurance Excess.
 
SINGLE VEHICLE ACCIDENT
A vehicle being involved in a ‘Single Vehicle accident’ will incur upon THE HIRER additional liability of AU$250. i.e. if a client runs into a Kangaroo or a cow or a parked car, or an awning of a building etc. these are examples of a single vehicle accidents.
 
UNAUTHORISED AND PROHIBITED USE
The following persons must not drive the Vehicle:
Any person who is not identified on the Rental Agreement.
Any person whose blood alcohol concentration exceeds the lawful percentage.
Any person whose driver’s licence has been cancelled or suspended.
Any person who is under the influence of legal or illicit drugs.
Any person who holds a learner’s permit or a probationary license.

All insurance cover will be void if any of the above terms are breached.

 

ציוד

כלי מיטה ומצעים הכוללים:
מגבות, סדינים, שקי שינה, כריות, מגבות קטנות ומצעים

כלי מטבח הכוללים:
פותחן, מזל גדול, תרבד, מצקת, קרש חיתוך, מלקחיים, מזלגות, סכינים, כפות, כפיות, קעריות, כוסות, ספלים, צלחות קטנות וגדולות, כלים למיקרוגל, סירים, מחבתות, קומקום.

ציוד כללי לקרוואן:
קולבים, מפות, מדריכי חניונים, תלושי הנחות לחניונים

Bedding Set:
Towels, Sheets, Sleeping bags, Pillows, Tea towels, Linen

Kitchenware Kit:
Can Opener, Carving Fork, Egg Lifter, Ladle, Cutting Board, Tongs, Forks, Knives, Spoons, Tea Spoons, Cereal Bowls, Cups, Glasses, Side Plates, Dinner plates, Micro Dishes, Saucepans, Frying Pan, Kettle

Vehicle kit:
clothes hangers, maps, camping ground guides and special camp discount privileges


חיפושים נפוצים: קרוואן להשכרה | טיול קרוואנים | טיול קראוונים ליער השחור | טיול קרוואנים באירופה עם ילדים | קרוואן נייד להשכרה | כמה עולה טיול קרוואנים בארצות הברית | השכרת קרוואן מחיר | טיולי קרוואנים למשפחות | קרוואנים לטיולים | טיול קראוונים מאורגן | קרוואן נייד לטיולים | טיול באירופה עם רכב | חופשה בקרוואן

השכרת קרוואן באירופה
השכרת קרוואן בגרמניה: מינכן | פרנקפורט | דיסלדורף | ברלין | המבורג | שטוטגרט | השכרת קרוואן באיטליהמילנורומאורונה | ונציה | פירנצה | טורינו | נאפולי | סיציליה | השכרת קרוואן בספרדברצלונהמדרידמלגהולנסיהגירונה | סביליה | בילבאו | השכרת קרוואן בצרפתפריזמרסייניס | אנסי | טולוז | ליון | לימוז' | רואן | השכרת קרוואן בהולנדאמסטרדם | איינדהובן | רוטרדם | השכרת קרוואן בדנמרקקופנהגן | השכרת קרוואן בנורבגיהאוסלו | טרונדהיים | טרומסה | סטוונגרהשכרת קרוואן בפינלנדהלסינקי | רובניאמי | השכרת קרוואן בשבדיהשטוקהולם | מאלמו | השכרת קרוואן באיסלנדרייקיאוויק | השכרת קרוואן בפורטוגלליסבון | פורטו | פארוהשכרת קרוואן בשוויץציריך | ג'נבה | בזל | השכרת קרוואן בהונגריהבודפשט | השכרת קרוואן באוסטריהוינה | גרץ | השכרת קרוואן בקרואטיהדוברובניק | זאגרב | זאדאר | ספליט | השכרת קרוואן בסלובניהלובליאנה | מריבור | השכרת קרוואן בפוליןורשה | השכרת קרוואן באירלנדדבלין | השכרת קרוואן באנגליהלונדון | בירמינגהם | מנצ'סטרהשכרת קרוואן בסקוטלנדאדינבורו | השכרת קרוואן באסטוניהטלין | השכרת קרוואן בתורכיהאיסטנבול | אנטליה | איזמיר | אנקרה | בודרום | דלמן | השכרת קרוואן ברומניהבוקרשט | השכרת קרוואנים בלטביה: ריגה


השכרת קרוואן במרוקו: מרקש | אגאדיר | אסואירה | ורזאזאת | טנג'יר | פאס | קזבלנקה | רבאט

השכרת קרוואן בארה"ב
השכרת קרוואן בקליפורניהלוס אנג'לס | סן פרנסיסקו | סן דייגו | השכרת קרוואן בנוואדהלאס וגאס | השכרת קרוואן בוושינגטוןסיאטל | השכרת קרוואן בפלורידהמיאמיאורלנדו | השכרת קרוואן בניו יורקניו ג'רזי | השכרת קרוואן בקולורדודנבר | השכרת קרוואן באריזונהפיניקס | השכרת קרוואן ביוטהסולט לייק סיטי | השכרת קרוואן בג'ורג'יהאטלנטה | השכרת קרוואן באילינוישיקגו


השכרת קרוואן בקנדה: ונקובר | קלגרי | טורונטו | מונטריאול | הליפקס 

השכרת קרוואן באוסטרליה: סידנימלבורן | בריסבןקרנס | דרווין | אליס ספרינגס | פרת' | ברום | אדלייד

השכרת קרוואן בניו זילנד: אוקלנד | קריסטצ'רץ'

השכרת קרוואן ביפן: טוקיו