מסמך זה מכיל תרגום תקציר של תנאי ההשכרה. המסמך המלא נמצא בתחנת ההשכרה ונמסר בעת קבלת הרכב. המחירים המופיעים במסמך הנם בדולר אוסטרלי. הן התנאים והן המחירים יכולים להשתנות מעת לעת ללא הודעה מוקדמת. בכל מקרה של סתירה או אי התאמה התנאים הקובעים הם התנאים באנגלית.
כללי
• מחיר כל הקרוואנים כולל ערכת מטבח אחת וערכות שינה כמספר הנוסעים ברכב.
• הקרוואנים מוזמנים עפ"י קבוצת גודל ולא עפ"י דגם ספציפי.
• יום ההשכרה הראשון הוא יום קבלת הקרוואן והיום האחרון הוא יום ההחזרה (כל יום קלנדרי נחשב).
• איסוף מאוחר או החזרה מוקדמת אינה מזכה את השוכר בהחזר כספי. אין החזר כספי על ימים לא מנוצלים.
• שוכר שיחליט לקחת קרוואן מקטגוריה נמוכה מזו שהוזמנה לא יזוכה בהחזר כספי.
• השכרת קרוואן בניו זילנד, אוסטרליה או בארה"ב בתוך 3 חודשים מצטברת ומזכה בתעריפי השכרה ממושכת.
• החברה שומרת לעצמה את הזכות לסרב לכל הזמנה על פי שיקול דעתה.
• חל איסור להסיע בעלי חיים בקרוואן, למעט כלבי נחייה.
• תנאי ההשכרה והתעריפים יכולים להשתנות בכל עת ללא הודעה מוקדמת.
מחיר ההשכרה כולל
• קרוואנים בני עד 12 חודשים
• שירותי דרך 24 שעות
• מרחק נסיעה ללא הגבלה
• ערכת מטבח*
• ציוד כללי*
• ערכה אישית*
• שירות החזרת קרוואן מהירה*
• שירות החלפת מצעים*
• שירות וולה*
• שירות החלפת בלוני גז*
*ערכת מטבח
צלחות, קעריות, סכינים, מזלגות, כפות, פותחן בקבוקים, פותחן שימורים, קערות, מסננת, סירים, מחבתות, כלי בישול, קרש חיתוך, קומקום חשמלי, קנקן תה, טוסטר ומגבות תה כלי אוכל ומגבות תה. יש אפשרות לקבלת מוצרי חשמל נוספים בקרוואנים עם חיבור לחשמל 240 V.
*ציוד כללי
מתלה ואטבים לכביסה, יעה, מברשת אבק, מטף כיבוי אש, דלי, צינור מים ומטאטא.
*ערכה אישית
ערכת כלי מיטה ומצעים (כוללת סדינים, שמיכות, כריות+ציפות ומגבות)
*שירות החזרת קרוואן מהירה
בסיום ההשכרה, השוכר צריך להחזיר את הקרוואן מסודר וצוות ההשכרה ידאג לכל השאר כולל ניקיון הקרוואן (פרטים נוספים בהמשך הפרק).
*מצעים וכלי מיטה מכובסים ונקיים
כולל כרית, ציפית לכרית, סדין ומגבת לכל נוסע ושמיכה לכל מיטה. בנוסף, אפשר להיכנס לכל אחד מסניפי החברה ולהחליף את כלי המיטה. יש להתקשר לתחנת ההשכרה לצורך קבלת השירות.
*שירות וולה
אפשרות להיכנס לכל אחד מסניפי החברה במהלך תקופת ההשכרה, ולהנות משירות של ניקוי הקרוואן ובדיקת שמן ומים. יש להתקשר לתחנת ההשכרה לצורך קבלת השירות.
*שירות החלפה בלוני גז
כל 14 ימי השכרה אפשר להיכנס לכל אחד מסניפי החברה ולהחליף בלונים משומשים בחדשים.
רישיון נהיגה וגיל הנהג
בעת ההשכרה יש להציג רישיון נהיגה מקורי ממדינת האזרחות. באם רישיון הנהיגה אינו בשפה האנגלית יש להציג רישיון נהיגה בינ"ל בנוסף. נסיעה לטריטוריות הצפוניות מחייבת רישיון נהיגה בינ"ל בנוסף לרישיון המקורי. רישיון נהיגה דיגיטלי לא מתקבל.
הערה: בעלי רישיון נהיגה אנגלי שקיבלו אישור על הארכת הרישיון ע"י סוכנות הרישוי האנגלית, יכולים לנסוע עוד 11 חודשים לאחר תום הרישיון. הרחבה זו חלה אך ורק על בעלי רישיון נהיגה מלא ולא על רישיונות זמניים.
תוקף רישיון הנהיגה חייב להיות עד תום פרק השכירות לפחות.
הגיל המינימלי להשכרה ולנהיגה בקרוואן הינו 21 שנים. ניסיון בנהיגה חייב להיות שנתיים לפחות.
שינויים בהזמנה
שינוי בהזמנה יחושב לפי המחיר המקורי או המחיר העדכני במועד השינוי לפי הגבוה משניהם. כלל זה הוא ללא יוצאים מהכלל. השינויים שיחשבו כשינויים מהותיים בהזמנה הם:
- שינוי שם בעל ההזמנה
- שינוי תאריך קבלה או תאריך החזרה
- שינוי יעד הלקיחה או יעד ההחזרה
- שינוי סוג קרוואן
- שינוי בתוכנית התעריפים כולל מחירים מיוחדים
במידה ויהיו שינויים במחיר או בקטגוריית הקרוואן, הדבר ייחשב כהזמנה חדשה ודמי ביטול יחולו בהתאם להזמנה המקורית.
אם שינוי יעשה בתוך 14 יום לפני מועד תחילת ההשכרה או אם ההודעה התקבלה במהלך תקופת ההשכרה לא יהיה זיכוי כספי אם תקופת ההשכרה קוצרה (המחיר המלא ישולם).
במקרה של שינוי יעד קבלה או החזרה, ייתכן ויחול "קנס שינוי יעד" בהתאם לשיקול דעתה של חברת ההשכרה. כל שינוי כרוך בתוספת תשלום.
ביטול הזמנה ביום קבלת הקרוואן או אי הגעה לקחת אותו יחייב 100% מעלות הקרוואן כולל תשלומים נוספים כמו כיוון אחד וכו'.
השכרות מצטברות
יש אפשרות לחבר מס' השכרות יחד כדי לקבל הנחת הזמנה ממושכת. החיבור אפשרי בין ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, גרמניה, צרפת, אנגליה ואירלנד ובין אפולו, סטאר, היפי וצ'יפה. ההשכרות צריכות להיות בתוך 3 חודשים. במקרה והחזרת קרוואן אחד וקבלת קרוואן חדש יהיו באותו יום, כל יום נחשב בנפרד לכל קרוואן. השכרות מרובות מחושבות כהשכרה בודדת בכל מה שקשור להיטל נסיעה בכיוון אחד ומינימום ימים. אפשרות זו קיימת רק בהשכרות חדשות ואינה יכולה להתבצע תוך כדי השכרה קיימת.
שינוי יעד החזרה
שינוי יעד הסיום לאחר ביצוע ההזמנה ו/או במהלך הטיול אפשרי לאחר קבלת אישור מרכז ההזמנות וכרוך בעלות של AU$750.
הארכת תקופת ההשכרה
במידה ובמהלך תקופת ההשכרה הלקוח רוצה להאריך את התקופה, חייבים לקבל אישור מתחנת ההשכרה ולהתעדכן בעלויות הנוספות. הארכת תקופת ההשכרה תלויה בזמינות הקרוואנים. תוספת התשלום מתבצעת טלפונית או ישירות בסניף ע"י כרטיס האשראי מיד עם אישור ההארכה.
ללא אישור מחברת ההשכרה יהיה קנס של מחיר כפול מהמחיר היומי.
החלפת רכב
באם הקרוואן שהוזמן לא יהיה זמין מסיבות לא-צפויות, החברה שומרת לעצמה את הזכות לספק רכב חלופי ללא הודעה מוקדמת וללא חיוב נוסף. דבר זה לא ייחשב כהפרת ההסכם ואינו מזכה את השוכר בהחזר.
קטגוריית רכב
השכרת כל סוגי הרכבים היא עפ"י קטגוריות בלבד. לא ניתן לשכור קרוואן עפ"י תוצרת או מודל ספציפי.
הורדת דרגת רכב
באם השוכר מחליט לקחת רכב בדרגה נמוכה מזו שהוזמנה, הוא אינו זכאי להחזרים.
שינוי קרוואן קבוצה נמוכה יותר
במידה והשוכר יודיע על רצונו בהחלפת הקרוואן במודל קטן יותר \ זול יותר, 14 ימים או פחות ממועד תחילת ההשכרה, לא יהיה זכאי השוכר לזיכוי בגין ההפרש במחיר בין הדגמים.
התחייבות לגיל הקרוואן
מובטח שגיל הקרוואנים לא יהיה יותר מ-12 חודשים.
רישום מוקדם
לפני קבלת הקרוואן יש חובה להיכנס ולמלא את הפרטים הנדרשים בכתובת: https://preregistration.apollocamper.com
ע"י מילוי הפרטים והרישום המוקדם, השוכר יוכל לקבוע את זמן קבלת הקרוואן מראש ובכך להקל ולזרז את תהליך קבלת הקרוואן בפועל. בנוסף, השוכר יתבקש לראות סרטון המסביר על נהיגה בטוחה ולהיכנס לסרטוני ההפעלה וההסברים המלמדים איך לתפעל את מערכות הקרוואן.
הסעות
קרוואנים יאספו ויחזרו לתחנות ההשכרה בלבד. אין איסוף/החזרה בשדה התעופה. מחיר ההשכרה אינו כולל הסעות אל או מתחנת ההשכרה. על השוכרים להגיע בכוחות עצמם.
מיקום הסניפים ושעות פעילות
סניפי החברה ממוקמים באדלייד, בריסבן, קרנס, סידני, מלבורן ופרת'.
הסניפים סגורים ב-1 בינואר, 26 בינואר, 2 באפריל ו-25 בדצמבר 2021
הסניפים סגורים ב-1 בינואר, 26 בינואר, 15 באפריל ו-25 בדצמבר 2022
שעות פעילות הסניפים
כל התחנות פתוחות בין 8:00 ל-16:00 כל השבוע.
החזרת קרוואן מחוץ לשעות הפעילות אפשרית - חברת ההשכרה תספק שירות של השארת מפתח בתיבה סגורה לאלה שצריכים להחזיר את הקרוואן מחוץ לשעות הרגילות.
הדרכה
בעת קבלת הקרוואן בתחנת ההשכרה יתקבל תדריך מפורט בנושא תפעול הקרוואן וטיפים לנהיגה בקרוואן.
משך ההשכרה
תקופת ההשכרה המינימלית היא 5 ימים.
7 ימים מינימום בתקופת מירוץ באסורסט, לקרוואנים היוצאים מסידני או מלבורן.
7 ימים מינימום בתקופת מירוץ האי פיליפ, לקרוואנים היוצאים מסידני או מלבורן.
10 ימים מינימום להשכרות המתחילות בין 29 במרץ ל-3 באפריל 2021.
10 ימים מינימום להשכרות בין 18 בדצמבר 2021 ל-2 בינואר 2022.
7 ימים מינימום להשכרות בין 11 ל-16 באפריל 2022.
10 ימים מינימום להשכרות בין 18 בדצמבר 2022 ל-2 בינואר 2023.
מינימום ימי השכרה יכולים להשתנות במהלך עונת השיא בהתאם לשיקולי חברת ההשכרה וללא הודעה מוקדמת.
בהשכרות של 5 ימים ומטה יחוייבו AU$75 דמי ניקוי.
השכרות לכיוון אחד
החזרה ביעד אחר אפשרית בין כל תחנות ההשכרה בתוספת תשלום של AU$165.
מינימום ימי להשכרה לכיוון אחד הוא 7 ימים. הזמנה לתקופה בת פחות משבעה ימי השכרה דורשת אישור מיוחד.
הגבלות בנסיעה
לחברת ההשכרה נשמרת הזכות הבלעדית לאסור נסיעה באזורים מסויימים עקב כבישים משובשים או תנאי מזג האוויר או עקב הערכת המרחק ליעד של השוכר בהתאם לאורך תקפת ההשכרה (כמו מקום רחוק מאוד בהשכרה קצרה וטיול מעגלי).
לטובת בטיחות הנוסעים, המקומות הבאים מוגבלים לנסיעה:
• כלי רכב שהם לא 4X4 מותרים לנסיעה בדרכים סלולות בלבד. יוצאים מן הכלל הם דרכי גישה לחניונים מוכרים ובלבד שהם מתוחזקים היטב ונמצאים בקרבה של עד 10 קילומטר.
• כלי רכב שהם לא 4X4 רשאים לנסוע לכל האיים כל עוד יש אישור בכתב מראש מחברת ההשכרה.
• איזורים אסורים לנסיעה - בכל מקרה:
- קווינסלנד: Donohue Highway
- מערב אוסטרליה: Great Central Road
- הטריטוריות הצפוניות: Plenty Highway, Great Central Road
• איזורים מוגבלים לנסיעה - מותרים רק לאחר קבלת אישור:
- קווינסלנד: North of the Daintree, North Stradbroke Island and Magnetic Island
- דרום אוסטרליה: Kangaroo Island
- טזמניה: Bruny Island
- הטריטוריות הצפוניות: אסורות רק לקרוואנים מדגם Hitop
• אסור לנסוע בדרכים לא סלולות למעלה מ-10 ק"מ
לשוכרים שיסעו למקומות אסורים ללא אישור, יבוטלו כל הביטוחים והם יהיו אחראים לכל גובה הנזק במידה וייגרם לקרוואן. בנוסף הם יהיו יחוייבו בקנס של 300 $AU לכל מקרה שיתגלה.
קילומטרים
מחיר ההשכרה כולל קילומטרים ללא הגבלה.
מומלץ לא לנסוע מעל 300 ק"מ ביום או בהשוואה 4-5 שעות נהיגה. כמו כן מומלץ לעצור להפסקה לפחות כל שעתיים.
מצב הקרוואן
יש להחזיר את הקרוואן נקי מבפנים ומיכלי המים והשירותים ריקים. אין חובה לנקות את הקרוואן מבחוץ אלא אם הוא מלוכלך מאוד. אי עמידה בדרישות אלה תחייב קנס כספי של 200 $AU.
שירות החזרה מהירה - כלול במחיר ההשכרה
צריך רק לרוקן את מיכלי המים והשירותים ולהחזיר את הקרוואן נקי ומסודר. חברת ההשכרה תעשה את השאר: תנקה את המטבח והכלים, המקרר, הארונות והכיורים, המקלחת, תא הנהג ותרוקן את הפחים מהימים האחרונים של הטיול. יש להקפיד לזרוק זבל בשקיות אשפה ולא ישירות בפחים. במקרה של לכלוך מסיבי - חיצוני או פנימי - תחוייב עמלת ניקיון נוספת.
תיקונים
תיקונים עד AU$100 ניתן לבצע ללא בקשת אישור ולקבל החזר מחברת ההשכרה, אלא אם הנזק נגרם באשמת השוכר. על תיקונים שעלותם מעל AU$100 יש לעדכן את חברת ההשכרה טרם ביצוע התיקון.
כל הרכבים רשומים באיגוד התיקונים האוסטרלי לשירותי דרך לתקלות מכאניות 24 שעות ביממה בטלפון 0800234567.
הפרות ועבירות תנועה
במקרה של דו"ח שניתן בגין מהירות או חנייה, תשלום עבור כבישי אגרה, או עברות תנועה שונות, חברת ההשכרה תחייב את השוכר בתשלום עבור הדו"ח ובתוספת 75 $AU דמי ניהול.
יש אפשרות לרכוש מראש חבילת כבישי אגרה תמורת 39 $AU המקנה לשוכר קרדיט של 50 $AU לכבישי אגרה. כאשר השוכר מנצל את כל ה-50 $AU, החבילה מתחדשת באופן אוטומטי (יש תוספת של 75 סנט דמי רישום).
בעלי חיים
אין רשות להסיע בעלי חיים ברכבי החברה למעט כלבי נחייה ובאישור מראש.
עישון
עישון בקרוואן אסור בהחלט.
תשלומים שיבוצעו בתחנת ההשכרה
מטעמי ביטחון רק כרטיסי אשראי או כרטיסי חיוב יתקבל בעבור תשלומים שיבוצעו בתחנת ההשכרה. תשלום במזומן לא יתקבל. פיקדון יש להשאיר בכרטיס אשראי בלבד.
כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי מקובלים הם: ויזה, מאסטרכארד, אמריקן אקספרס ודיינרס - עבור כל תשלום בתחנת ההשכרה בכרטיסי ויזה ומסטרכרד יתווספו 2.18% עמלה עבור כל תשלום בכרטיסי אמריקן אקספרס ודיינרס יתווספו 2.8% עמלה נוספת.
שערי חליפין בין מטבעות
חיוב בכרטיסי אשראי ייעשה ב- $AU אוסטרלי. לאור השוני בשערי החליפין ייתכן הבדל בעת החזר סכום הפיקדון, לעומת הסכום שחויב בכרטיס. החברה אינה אחראית לכל שינוי בסכום בהתאם. החזרים בכרטיס האשראי יכולים לקחת עד 14 ימי עסקים.
חבילת הכל כלול
תשלום יומי נוסף בסך 60 $AU ליום. מקסימום התשלום עבור תקופת השכרה אחת הוא 3000 $AU - כלומר 50 ימי השכרה.
חל על מחיר ההשכרה היומי. עלות זו תתווסף למחיר הסטנדרטי היומי. מחיר חבילת "הכל כלול" כולל: הביטוח הרחב ביותר, ביטוח צמיגים ושמשות, נזק לתחתית/גג הקרוואן (במקרה תאונה), ביטוח התהפכות רכב יחיד, שירות סיוע בדרך מורחב, רכישת גז מראש, 3 ערכות כימיות לניקוי השירותים, שולחן וכסאות קמפינג, כסאות ילדים ובוסטרים על פי הצורך (הזמנה מראש).
פיקדון
• מטעמי ביטחון רק כרטיס אשראי יתקבל להפקדת הפיקדון. על בעל הכרטיס להיות נוכח ולחתום על הפיקדון במעמד קבלת הקרוואן. בעל כרטיס האשראי יהיה אחראי ביחד ולחוד לכל נזק שיקרה בקרוואן המושכר.
• הפיקדון יוחזר במלואו בהחזרת הקרוואן למקום הנכון ובזמן שנקבע, עם מיכל דלק מלא ויכוסו כל שאר התנאים שהוגדרו בחוזה ההשכרה.
• הפיקדון ישמש לתיקון הנזק, באם חל, עד לגובה ההשתתפות העצמית שנבחרה. למרות זאת, אם תנאי החוזה הופרו והפיקדון אינו מכסה את עלות הנזק, תגבה עלות נוספת, בהתאם.
• בהשכרות משולבות ניתן להעביר את הפיקדון מהשכרה אחת לשניה.
הגבלת התחייבות
במקרה ורכב חלופי אינו זמין התחייבות החברה מוגבלת להחזר עלות ההשכרה או במקרה של תקלה מכנית (שלא נגרמה ע"י השוכר) את יתרת תקופת השכירות.
הערה חשובה
החברה שומרת לעצמה את הזכות לסרב להשכרה עפ"י שיקול דעתה.
מחירים \ תנאים והגדרות
יכולים להשתנות ללא הודעה מוקדמת
Summery of Rental Conditions
This document contains a brief summary of our rental conditions. The full details of our rental contract do apply. Rates quoted are in Australian dollars.
Rental Charges
Rentals are charged per calendar day.
No refund will be made if the length of hire is shortened or for unused days. There is no refund for late pick up or early return of vehicle.
Rates Include
• Vehicles up to 12 months
• 24hr Roadside Assistance
• Unlimited kilometers
• Kitchen Kit*
• General Equipment*
• Personal Kit*
• Drop and Go Service*
• Linen Exchange Service*
• Valet Service*
• Gas Bottle Exchange Service*
*Kitchen Kit
Plates, bowls, knives, forks, spoons, bottle opener, can opener, mixing bowls, colander, saucepans, frying pans, and cooking utensils, chopping board, kettle, teapot, toaster and tea towel. Electrical appliances are supplied in vehicles that have 240V.
*General Equipment
Pegs, clothes line, fire extinguisher, bucket, hose, broom, dustpan and brush.
*Personal Kit
Complimentary bedding (including sheets, blankets, pillows, pillowcases and towels).
*Drop and Go
Simply return the vehicle neat and tidy and we’ll take care of the rest including vehicle, cabin and bathroom cleaning (this does not include emptying the toilet cassette and the grey water tank).
*Linen Exchange Service
You may exchange your personal kits during your holiday at any StarRV Branch with 48 hours prior notice.
*Valet Service
You may visit any StarRV branch whilst on holiday to have your RV cleaned, and oil and water checked with 48 hours prior notice.
*Gas Bottle Exchange Service
Every 14 days of hire guests can visit a Star RV branch to exchange their used gas bottle for a full gas bottle.
Driver’s Licence and Minimum Age
A valid, non-provisional, state or overseas driver’s licence is required. If the driver’s licence is not in the English language (e.g. German, French, Chinese, etc) then an international driver’s licence is also required. For travel in the Northern Territory, an International Driving Permit is required along with the foreign driver licence. We do not accept Digital Driver licences.
Note: UK driver licences that have had approved extensions by the UK DVLA (Driver and Vehicle Licencing Agency) can still travel for up to 11 months past the licence expiry. This extension only applies to full GB driving licence holders. It does not apply to provisional driving licence entitlement.
The driver’s licence must have been held for at least two years and be valid for the whole length of the rental. The original driver’s licence must be shown at time of pick-up when the driver is present.
The minimum age to drive the vehicle is 21 years.
Booking Amendments
If you wish to make any changes to your booking (including voluntary downgrade) the booking will be calculated by using either the original flex rate or the flex rate that is valid at the time of the booking change, depending on whichever rate is higher. There are no exceptions to this rule. The following situations are classified as booking alterations:
- Change of name
- Change to pick-up or drop-off dates
- Change pick-up or drop-off branch location
- Change of RV category
- Change of rate scheme including special rates
If the rate scheme or RV category is changed, this is considered a new booking and cancellation fees may apply to the original booking.
If an amendment is made to the rental dates within 14 days of collection, no refund will be made if the length of hire is shortened (that is; the rental will be charged at the number of days originally booked). A relocation fee may apply if the collection or return location is amended within 14 days of vehicle pick up or if notification occurs during the hire.
Any change is for extra charge.
If cancelled on day of pick-up or no show - 100% of rental including any applicable fees e.g. One Way.
Multiple Rentals
Consecutive Apollo Motorhome/Campervan rentals can be combined to qualify for a long-term discount rate. Rentals in the United States of America, Canada, Australia, New Zealand, Germany, France, the United Kingdom and Ireland on Star RV, Apollo, Cheapa Campa and Hippie Camper can be combined to obtain a long-term discount rate, providing travel is within a 3 month period. If drop off of a vehicle and pick up of a new vehicle occurs on the same day then a day each will be charged per respective vehicle. Multiple rentals are treated as separate rentals under the one way fee and minimum rental period conditions. This discount does not apply to completed bookings.
Change of Drop Off Destination after pick up
If the renter wishes to change the drop off destination after the rental has commenced, they first must obtain authorisation from the Star RV Reservations. Subject to the change being approved, a minimum additional charge of AU$750 will apply.
Rental Extension
If the guest wishes to extend the rental whilst on hire, they must first obtain authorisation from Star RV Reservations who will advise of the additional costs. Rental extension is subject to fleet availability. The extra costs of an extended rental must be paid by credit card over the telephone or at a Star RV Branch immediately on confirmation of the rental extension.
Failure to obtain authorisation will result in the renter being charged double the daily gross rental rate.
Change Of Vehicle
Should the vehicle booked be unavailable through unforeseen circumstances, we reserve the right to substitute an alternative vehicle without prior notification and at no extra cost. This shall not constitute a breach of contract and does not entitle the renter to a refund.
Vehicle Category
Vehicles cannot be requested by make or model, only by vehicle category.
Vehicle Age Guarantee
All vehicles in the Star RV fleet are less than 12 months. This age is determined from the date the vehicle is first on fleet.
Voluntary Downgrade
Should the renter decide to take a lesser vehicle than booked within 14 days of pick up or during the rental then they will not be entitled to any refund.
Online Check-In
It is mandatory for guests to complete Apollo’s online check-in prior to pick up at: https://preregistration.apollocamper.com/
By completing the required pick-up information ahead of the pick-up date, guests will experience a smoother and quicker RV collection process. Guests will also be required to watch our Apollo safe driving video prior to pick up, and can access our ‘How To Videos’ through the Apollo Connect App prior to pick up to learn how to use their RV.
Transfer
Vehicles must be collected and returned to our branches (not airports). Transfers to and from the Star RV depot are not included in the rental price. It is the renter’s responsibility to get to and from the branch.
Branch Locations
Star RV has motorhome branches in Brisbane, Cairns, Sydney, Melbourne, Adelaide and Perth.
All Branches Closed Christmas Day, New Years Day, Good Friday and Australia Day Public Holiday.
Branch Hours
All locations: 8am to 4pm - 7 days a week.
After hours drop offs available outside of these times - we will provide a lock box service on request for those needing to return outside of standard hours.
RV Introduction and Show Through
On pick-up, our staff provide guests with a thorough RV show through with all the necessary information guests need to know about the interior and exterior features of their RV. This ensures guests are comfortable and confident with their RV before they start their road trip. To ensure guests have a thorough RV show through before starting their road trip, they will need to pick up their RV from the branch by 4pm.
Rental Duration
The minimum rental for all vehicles is 5 days.
A 7 day minimum rental period applies during the period of Bathurst Motor Race, from Sydney or Melbourne.
A 7 day minimum rental period applies during the period of Phillip Island Race, from Sydney or Melbourne.
A 10 day minimum rental period applies Between 29 March to 3 April 2021.
A 10 day minimum rental period applies during the period of 18 December 2021 to 2 January 2022.
A 7 day minimum rental period applies during the period of 11 to 16 April 2022.
A 10 day minimum rental period applies during the period of 18 December 2022 to 2 January 2023.
Minimum rental periods are subject to change during other peak periods.
A compulsory cleaning fee of AU$75 will aplly for rentals 5 days or less.
One Way Rentals
One way rentals are available subject to the minimum rental off 7 days. A one way rental fee of AU$165 is charged for one way rentals.
Travel Restrictions
Star RV reserves the right at its sole discretion to restrict RV movements in certain areas due to adverse road or weather conditions, and the distance to nominated destinations in relation to the rental period. For the safety of guests, the following travel restrictions are in place:
• 2WD RVs aren’t equipped for rough terrain and cannot be driven on unsealed roads. Well-maintained access roads which lead to recognised campgrounds and are less than 10 kilometres long are allowed.
• Star RV 2WD RVs can be driven to any island on sealed roads as long as written permission is obtained from Star RV Assist prior to travel.
• Restricted Areas - not permitted at all times:
- Queensland: Donohue Highway
- Western Australia: Great Central Road
- Northern Territory: Plenty Highway, Great Central Road
• Restricted Areas - permission required:
- Queensland: North of the Daintree, North Stradbroke Island and Magnetic Island
- South Australia: Kangaroo Island
- Tasmania: Bruny Island
- Northern Territory: Only for the Hitop Campervan
All Star RV 2WD RVs are to drive on unsealed roads longer than 10KM.
Guests who travel to restricted areas without permission will void all liability cover in the event of damage or accident, and may be subject to a penalty fee of AU$300 charged on each occasion identified.
Kilometres
Rates include unlimited kilometres.
For the safety of guests please don’t underestimate the time it will take to get from one point to another. While our RVs include unlimited kilometres we recommend travelling a maximum of 300 kilometres per day or the equivalent of 4-5 hours driving. We encourage our guests to take a break from driving at least every 2 hours.
Vehicle Condition and return
Vehicles must be returned with the interior cleaned and toilette cassette & holding tanks emptied. The vehicles exterior does not require cleaning unless it is difficult to ascertain the condition of the vehicle on return. AU$200 Fees will apply if the vehicle is not returned in the required condition.
Drop and Go Service - included in the rental rate
You simply need to Empty the grey water and toilet cassette, put away the clean dishes and return the vehicle neat and tidy to our Apollo team. The Apollo team will do the rest: Clean the kitchen and appliances, clear and clean the fridge, clean all cupboards and benches, clean the bathroom, clean the driving cabin and dispose of your last days' garbage. Garbage must be bagged. Excessive dirt/mud inside or outside the vehicle will incur additional charges.
Repairs
Although we run late model vehicles, it may happen that small repairs are required. Repairs up to AU$100 may be affected without authorisation and will be reimbursed unless the damage is caused by the renter. For amounts over AU$100, Apollo will need to be informed in advance. All vehicles are enrolled in the Australian Automobile Association and 24hr mechanical emergency roadside assistance is available if needed simply contact Apollo Assist at 0800 234 567.
Infringements, Tolls and Fines
Apollo will pass on any charges the guest receives for traffic infringements, toll or parking fines during their road trip For Toll Way Fees received, Apollo reserves the right to charge to the guest’s credit or debit card upon receiving the toll way fee, and an administration fee of AU$75 to cover associated administrative costs per toll way fee received.
Apollo offers guests the option of purchasing our Toll Package for AU$39 which gives guests a AU$50 ‘toll credit’. When travelling through toll ways the credit will be used up to the value of AU$50. Once AU$50 is exceeded, another toll package of AU$39 will be automatically charged to the guest’s credit card. (a 75c registration matching fee applies within the AU$50 credit).
Animals
Service animals are allowed to travel in our RVs with written permission from Star RV at time of booking.
Smoking
Smoking is not allowed in our vehicles.
Payment at Branches
For security reasons, Star RV will only accept credit card or debit card for rental charges paid on vehicle pick up or drop off. Cash payments will not be accepted at rental branches. The Bond on the vehicle is only payable at pick-up by Credit Card.
Credit Cards
We only accept Visa, MasterCard, American Express and Diners Club. Visa and MasterCard will incur an additional 2.18% surcharge on any transaction. American Express and Diners Club will incur an additional 2.8% surcharge on any transaction.
Exchange Rate / Currency Variations
All credit card transactions are conducted in Australian dollars. Due to exchange rate fluctuations there could be some variance in the amount refunded compared to the amount initially charged. We do not accept any liability for variances up or down. Refunds by credit card can take up to 14 working days depending on the renter’s Financial Institution.
Star Pack:
Add AU$60 per night.
- The minimum amount payable per rental segment for a Star Pack will be based on the minimum rental period applicable for your rental.
- The maximum amount payable per rental segment for the Value Pack is AU$3,000 – i.e. 50 nights rental.
The Value Pack includes: 'The High Road', Unlimited Windscreen and Tyres, Undercarriage / Overhead damage (covered for accidental damage), Single Vehicle Roll over, Extended Roadside Assistance, Pre-purchased Gas Bottle, 3 Toilet Chemicals, Camp Chairs and Table and Baby or Booster Seats (with prior request).
Bond
For security purposes, only a credit card can be used to provide a Bond. The credit card holder must be present and able to sign for the Bond upon vehicle collection. The credit card holder is jointly and severally liable for any damage to the rental vehicle.
The Bond is fully refundable when the vehicle is returned to the correct location on time, is full of fuel and all other terms of the Rental Contract have been complied with. If there is damage to the vehicle on its return, the Bond will be used to cover the cost of such damage up to the amount of the relevant Liability. However, if the terms of the Rental Contract are breached and the Bond is insufficient to cover the damage then any extra cost will be charged.
Bond Roll Overs are permitted for multi hires only within the same brand and same country when the bond is banked.
Limit of Liability
In the event of no alternative vehicle being available to the renter our liability is limited to a refund of the hire charge or in the case of mechanical failure (unless caused by the renter) the remainder of the hire period.
Important
We reserve the right to refuse any rental at our discretion.
Rates/Terms/Conditions
Are subject to change without notice.