השכרת קרוואן קרוואנים תנאי השכרה - 1596



המחיר כולל

  • ביטוח מלא עם גבול השתתפות עצמית של : US$5,000 למקרה
  • מע''מ (%): 14
  • ערכת רכב: כבל חשמל ומתאם, משולש אזהרה, צינור מים
  • דמי נהג נוסף: 2 נהגים
  • איסוף אל תחנת ההשכרה ביום ההתחלה - בכפוף לתנאים: שד"ת עד 25 ק"מ מהתחנה
  • הסעה לשדה תעופה \ מלון בסיום ההשכרה: שד"ת עד 25 ק"מ מהתחנה
  • כלי מטבח וכלי אוכל:
  • מיכל גז ראשון:
  • מיכל ראשון לכימיקלים לשרותים:
  • מרחק נסיעה ללא הגבלת מרחק:
  • ערכת ציוד שינה:
  • שירותי חירום בין 7:00 ל-19:00


תוספות אפשריות

  • כסא בטיחות לילד
  • הסעה אל/מתחנת ההשכרה (עד 75 ק"מ)
  • קומפרסור
  • נהג צעיר (24-34)
  • כיסא בוסטר לילד
  • מערכת GPS ניווט לוויני
  • קבלה/החזרה מחוץ לשעות הפעילות
  • רישום נהג נוסף
  • היטל מעבר גבול
  • הרחבת ביטוח להפחתת השתתפות עצמית
  • הרחבת ביטוח להפחתת השתתפות עצמית-אפשרות 2
  • שימוש חופשי בתוכנת מסלולי טיול ייחודית לטיולי קרוואנים Rv Plan כולל האפשרות להזמנת החניונים


תנאי תשלום

מקדמה 500, שאר התשלום 30 לפני מועד תחילת ההשכרה


דמי ביטול

  • מעל 25 ימים מיום ההשכרה הראשון - 5% ממחיר ההשכרה, מינימום 250 $ US לא יוחזרו.
  • 8 עד 24 ימים לפני תאריך ההשכרה:30% ממחיר ההשכרה, מינימום 400 $ US, לא יוחזרו, .
  • 2 עד 7 ימים לפני תאריך ההשכרה:55% ממחיר ההשכרה, מינימום 650 $ US, לא יוחזרו, .
  • 1 עד 1 ימים לפני תאריך ההשכרה:100% ממחיר ההשכרה, מינימום 800 $ US, לא יוחזרו, .

תנאי השכרה

המחירים כוללים
• ק"מ ללא הגבלה
• הסעות משדה התעופה (עד 25 ק"מ מתחנת ההשכרה הקרובה)
• שני נהגים (אפשרות לעוד 3 נהגים בתשלום נוסף)
• ציוד שינה, מטבח ומגורים
• מיכלי מים וגז מלאים
• ביטוח עם השתתפות עצמית של US$5,000
• 14% מע"מ בבוטסואנה
• עמלות כרטיס אשראי
• סיוע חירום (7:00 עד 19:00)

מינימום השכרה ועלויות
מינימום השכרה - 7 ימים להשכרות המתחילות ביוהנסבורג, קייפטאון, ווינדהוק ומאון. 15 ימים להשכרות המתחילות דורבן, פורט אליזבת, נלספרויט, איסט לונדון, ג'ורג', סווקופמונד, וולויסבאיי, גאבורונה, קאסאנה, מפלי ויקטוריה והררה. 20 ימים להשכרות המתחילות במאפוטו, וילנקולו וליוינגסטון. עלות ההשכרה מחושבת על בסיס יום קלנדרי, כלומר יום הקבלה או ההחזרה נחשב ליום השכרה מלא לא משנה באיזה שעה נלקח או הוחזר הקרוואן. יום השכרה לא מחושב על בסיס 24 שעות. 

שעות פעילות תחנות ההשכרה
ימים שני עד שישי: 7:30 עד 17:30 (קבלה אחרונה ב-16:00, החזרה אחרונה ב-16:00)

שבת: 8:00 עד 14:00 (קבלה אחרונה ב-12:00, החזרה אחרונה ב-12:00)

קבלה או החזרה מחוץ לשעות הפעילות עולה US$55. השעות האפשריות הן:
שבת: 13:00 עד 16:00
ראשון וחגים: 8:00 עד 16:00

(המאחרים להחזיר יחוייבו על בסיס יום השכרה)
כל התחנות סגורות ב-25 בדצמבר (חג המולד)

קבלת הקרוואן
תהליך קבלת הקרוואן אורך כשעתיים-שלוש תלוי בשאלות ובמעורבות השוכר. התהליך כולל הסבר והדגמה של הקרוואן והציוד. חתימה על מסמך תנאי הקרוואן מעיד על כך שהשוכר מסכים ומעיד על תקינות הקרוואן והציוד. יש ליידע את חברת ההשכרה תוך 24 שעות מרגע קבלת הקרוואן על כל תקלה, בעיה, משהו שלא עובד או גורם אי נוחות. על בעיות במצמד (קלאץ') ניתן לדווח עד 5 ימים מרגע קבלת הקרוואן. חברת ההשכרה לא תתחשב בשום תביעה נגד תקלות או בעיות אלו וכמו כן לא ינתן שום פיצוי על זמן אבד עם השוכר ידווח על התקלות רק בעת החזרת הקרוואן ולא במסגרת הזמן שנאמרה. לא יינתן זיכוי או פיצוי עבור ימים שלא נוצלו בעקבות קבלת קרוואן מאוחרת ממה שהוסכם.

החזרת הקרוואן
בעת החזרת הקרוואן, יש להמתין בצד כשעה בערך בזמן בדיקת הקרוואן והציוד. למרות שיש להחזיר את הקרוואן עם מיכל דלק מלא, כמחווה לשוכר הבא, חברת ההשכרה לוקחת את הקרוואן לתחנת דלק כדי לוודא שהמיכל מלא. במידה ויהיה צורך במילוי, החיוב יחול על השוכר והסכום ילקח מכרטיס האשראי של השוכר. יש להחזיר את הקרוואן נקי כדי שאפשר יהיה לבצע בדיקה. קרוואנים שיחזרו מלוכלכים מאוד יחוייבו בדמי ניקוי על סך US$150.
קרוואנים שיחזרו לאחר זמן עליו הוסכם בחוזה ההשכרה או מחוץ לשעות הפעילות (ללא אישור מראש) יחוייבו בעלות יום השכרה נוסף.

• לחברת ההשכרה יש את הזכות לחייב עבור הדלק במקרה שהקרוואן יחזור עם מיכל דלק לא מלא. אפשרי להחזיר פחות 3 ליטר עבור החזרה מתחנת הדלק לתחנת ההשכרה.
• לחברת ההשכרה יש את הזכות לחייב דמי ניקוי על סך US$150 במקרה שהקרוואן יחזור מלוכלך מאוד. חברת ההשכרה תחליט באופן בלעדי לגבי מצב הליכלוך בקרוואן. קרוואן מלוכלך מאוד יכול להיחשב מקרה שאי אפשר לראות פגיעות בקרוואן.
• חל איסור מוחלט לעשן בקרוואן ובמידה ויתברר שאכן התבצע עישון בקרוואן השוכר יחוייב ב-US$350 עבור הוצאת הריחות והעשן מהקרוואן. 
• יש להחזיר את הקרוואן עם מיכל שירותים ריק ונקי אחרת יחוייבו US$250 דמי ניקיון.

רישיון נהיגה
נדרש רישיון נהיגה בתוקף של דרום אפריקה, או קוד 08 או רישיון נהיגה בינלאומי באנגלית על רכב מתחת ל-3,500 ק"ג.

גיל נהג
הגיל המינימאלי לנהיגה בקרוואן הוא 23 והמקסימאלי הוא 85.
היטל ע"ס 
US$50 יחול על נהגים מתחת לגיל 25 שהם בני מינימום 23 ובעלי רישיון נהיגה לפחות 3 שנים.

כבישי אגרה בדרום אפריקה
כל השכרת קרוואן שמתחילה או מסתיימת באחת מהתחנות ההשכרה בדרום אפריקה תחוייב ב-
US$25.

אפשרויות הביטוח
חברת ההשכרה מציעה שלוש אפשרויות ביטוח - רגילה, בינונית (CER1) ומורחבת (CER2). אפשרויות אלו אינן ביטוח נסיעות אישי אלא מכסה עבור נזקים לקרוואן ו/או לרכוש צד ג' כמפורט בהמשך: (אפשרויות אלו אינן מכסות ציוד, מקרר, האוהל שעל הגג או הגגון).

אפשרות 1 - ביטוח רגיל
ביטוח עם השתתפות עצמית של 
US$5000 לכל מקרה תאונה או נזק לקרוואן או לרכוש צד ג'. סכום זה נלקח כאישור מכרטיס האשראי של השוכר - ויזה או מאסטרקארד, בעת קבלת הקרוואן. פיקדון זה ישמש למקרים שהשוכר יחזיר את הקרוואן או הציוד עם נזקים או לנזקים של צד ג'. במידה ואין תביעות או נזקים, הפיקדון יוחזר תוך 30-21 ימי עסקים מרגע סיום ההשכרה. ביטוח זה אינו כולל תיקון או החלפת צמיגים, חישוקים או שמשה קדמית/זכוכית.

אפשרות 2 - ביטוח CER1
תוספת של US$20 ליום. ביטוח זה מפחית את ההשתתפות העצמית ל-US$2,500 ומכסה נזק לקרוואן או לרכוש צד שלישי. הביטוח כולל החלפת או תיקון של שמשה קדמת/זכוכית אחת, חישוק אחד וצמיג אחד - בכפוף להחרגות. פיקדון על סך US$2,500 יילקח כאישור בכרטיס האשראי של השוכר בעת קבלת הקרוואן. מסכום זה ינוכו כספים רק במידה והשוכר יחזיר את הקרוואן ו/או הציוד במצב פגום או בגין כל נזק של צד ג'. אם לא קיימות תביעות, בפיקדון ישוחרר תוך 21-30 ימי עבודה מתאריך ההחזרה, על ידי חברת האשראי של השוכר. יש להחזיר את הקרוואן למקום המוסכם, במועד המוסכם, נקי וללא פריטים או ציוד חסרים או פגומים. הפיקדון יוחזר במלואו בתוך 21-30 ימי עבודה, לאחר תאריך ההחזרה, כל עוד כובדו כל תנאי ההסכם. (כיסוי זה אינו כולל ציוד, מקרר, אוהלים על הגג וגגון).

ביטוח מורחב (CER2)
תוספת של 
US$30 ליום. ביטוח זה הוא ללא השתתפות עצמית, הוא תקף לנזקים בקרוואן או לרכוש צד ג' וכולל את עלות החלפה או תיקון של השמשה הקדמית' הצמיגים או החישוקים, גניבה של הרדיו והוצאות גרירה וחילוץ - בכפוף להחרגות. נדרשת השארת פיקדון על סך US$500 מכרטיס הויזה או המאסטרקארד של השוכר בעת קבלת הקרוואן כדי להבטיח שהקרוואן יוחזר למקום עליו סוכם, בזמן שסוכם, נקי וללא נזקים או חוסרים בציוד. פיקדון זה יוחזר במלואו תוך 30-21 ימי עסקים מרגע סיום ההשכרה כל עוד כובדו כל תנאי ההסכם. (כיסוי זה אינו כולל ציוד, מקרר, אוהלים על הגג וגגון).

דמי טיפול בתביעות
דמי טיפול על סך 
US$75 יחוייבו על כל תביעה בגין נזק או תאונה ללא קשר לסוג הביטוח שנרכש.

תאונות
תאונת רכב יחיד כלולה בביטוח למעט מקרה של התהפכות. במקרה של נזק לקרוואן יש לנהוג כמפורט כאן:

המקרה
על כל תאונה יש לדווח לחברת ההשכרה וע"פ חוק גם לתחנת המשטרה המקומית, תוך 24 שעות. בעת הדיווח למשטרה יש לקבל 'מספר דו"ח תאונה' - עליו יש לשמור ולשלוח לחברת ההשכרה. המספר מוכיח שהתאונה דווחה ונרשמה. אי דיווח על תאונה יבטל את כיסוי הביטוח השוכר יהיה אחראי כל כל ההוצאות. מומלץ לצלם כמה שיותר תמונות מזירת התאונה ולתעד את פרטי הצד השלישי במידה ויש.
ניתן לעשות זאת על הצד האחורי של המעטפה בה נמצא הסכם ההשכרה שסופק בעת תהליך קבלת הקרוואן. כמו כן מומלץ לצלם את רישיון הנהיגה של כל הצדדים המעורבים. יש למלא את 'דו"ח התאונה' שנמצא במעטפה בה נמצא הסכם ההשכרה. יש להעביר את כל המסמכים והתיעוד לחברת ההשכרה.
הקרוואן
השוכר אחראי על החזרת הקרוואן הפגוע לתחנת ההשכרה בהתאם לסוג הביטוח שרכש. קרוואן חלופי יסופק רק לאחר התשלום עבור כל הנזקים / החזרת הקרוואן המקורי. חברת ההשכרה שומרת את הזכות לא לספק קרוואן חלופי. זה לא מזכה את השוכר בתביעות כלשהן נגד חברת ההשכרה.

במידה והשוכר מבקש קרוואן חלופי, ההוצאות יוטלו בהתאם לסוג הביטוח שנרכש.
במידה והשוכר לא יכול / לא רוצה לקבל קרוואן חלופי, לא יהיה החזר עבור סיום מוקדם של ההשכרה.
במידה והשוכר ממשיך את ההשכרה עם קרוואן חלופי, ההסכם ההשכרה יחול מחדש עם ביטוח רגיל. דבר זה מחייב פיקדון נוסף על סך 
US$5,000 מכרטיס האשראי של השוכר. אין אפשרות לרכוש את אחת מאפשרויות הרחבת הביטוח במקרה של קרוואן חלופי. (לא משנה באשמת מי)

תנאים והחרגות
חברת ההשכרה לא תהיה אחראית לכל נזק או גניבה של ציוד אישי. מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות אישי.
החרגות לכל סוגי הביטוח:
השוכר יהיה אחראי על כל הנזקים לקרוואן או לרכוש צד ג' במקרים הבאים:

• תנאי ההסכם לא כובדו.
• נזקים הנגרמים כאשר השוכר מפר את חוקי התעבורה.
• נזקים לקרוואן שנגרמו עקב אי זהירות, רשלנות או נהיגה בפזיזות. כולל:
    o נהיגה בהשפעת סמים או אלכוהול
    o נהיגה בכבישים אסורים/מוגבלים או לא מוכרים
    o נהיגה במהירות גבוהה מהמותר
    o אי הקפדה על הגבלות הגובה של הקרוואן
• נזקים הקשורים שקיעה במים או מגע במים מלוחים
    o אסור לעבור במים
• נהיגה במדינה אליה לא התקבל אישור בכתב מחברת ההשכרה
• נזק שנגרם כתוצאה משימוש לא נכון בבלם היד
• נזק למצמד (קלאצ') - עד 5 ימים מתחילת ההשכרה. אח"כ התקלה תהיה באחריות השוכר והוא יהיה אחראי על:
    o עלות כוללת בסך של US$2,450 כולל מיסים והתקנה
• התהפכות אינה כלולה בכיסויי הביטוח. התהפכות רכב מוגדרת כאשר יש נזק כלשהו לקרווואן אודות לכך שהוא לא עומד על 4 גלגלים בכל זמן נתון (קרוואן שנוטה על צידו נחשב כהתהפכות).
• מילוי דלק שאינו מתאים או מילוי דלק במיכל המים יגרור חיוב של US$2,000. במקרה כזה, מומלץ לא להניע את הקרוואן בשום מקרה. זה יוריד את גודל הנזק.
• כל נזק בתחתית הקרוואן לא מכוסה בביטוח כולל החלק התחתון בצידי הקרוואן, המוטות והצירים בתחתית ומערכת פליטת הגזים (אגזוז).
• ציוד חסר, מקרר, מדרגות, אוהלים על הגג וגגון.

השוכר אחראי כל נזק או תאונה שלא ידווחו לחברת ההשכרה בסיום ההשכרה. החיובים יתבצעו מכרטיס האשראי של השוכר.
חברת ההשכרה אינה אחראית לאובדן או נזק לציוד האישי. מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות אישי.

הוראות בהקשר להחלפת קרוואן (בין אם בגלל תאונה או בגלל נזק לקרוואן)
• במקרה של נזק למצמד (קלאצ') או נזק כתוצאה ממים עלות התיקון והחילוץ (גרירה) יהיו על חשבון השוכר. העלויות הם (לא משנה איזו אפשרות ביטוח נרכשה):
1. בתוך דרום אפריקה: US$0.80 לק"מ.
2. מחוץ לדרום אפריקה: US$1.50 לק"מ.
• במידה ונדרש קרוואן חלופי, חברת ההשכרה תחליף את הקרוואן תוך 24 שעות בדרום אפריקה או 48 שעות בנמיביה, בוטסוואנה זמביה, זימבבואה, מוזאמביק, לסוטו, אסוואטיני (סוואזילנד).
• פיקדון חדש ע"ס US$5,000 יילקח מכרטיס האשראי של השוכר - ויזה או מאסטרקארד בשביל הקרוואן החדש.

שלמות ההסכם / שינויים
מסמך זה מהווה את מלוא ההסכם בין הצדדים ואף אחד מהם לא יהיה מחוייב להתייבות או שינוי שלא מופיעים כאן. שום שינוי, תוספת או השמטה במסמך זה אינו תקף אלא אם נכתב במפורש ונחתם ע"י שני הצדדים. במידה ויהיה סעיף לא חוקי או פסול ע"י בית משפט - הוא לא יהיה מנותק ולא ישפיע על שאר ההסכם.

סמכות משפטית
הסכם ההשכרה מנוהל ומפורש בהתאם לחוקים בדרום אפריקה.

החוק הקובע
הצדדים מקבלים ומסכימים שהסכם ההשכרה מנוהל ונאכף בהתאם לחוקים החלים בדרום אפריקה.

הסכמה על הסמכות המשפטית
הצדדים מסכימים על תחום השיפוט ללא קשר עם התביעה נעשתה מחוץ לתחומי השיפוט. התביעות ינוהלו בתחום השיפוט של חברת ההשכרה.

עלויות משפטיות או הוצאות
במידה וחברת ההשכרה תיאלץ לתבוע כספים המגיעים לה מהשוכר, השוכר יישא בכל העלויות התלויות בכך כולל שכר טרחת עו"ד והוצאות משפט.

אחריות כוללת ופרטית של הנהגים
בהתאם לתנאי ההסכם, השוכר וכל אחד מהנהגים האחרים בקרוואן יהיו האחראיים יחד ולחוד כלפי חברת ההשכרה.

כוח עליון
אם חברת ההשכרה מנועה או מוגבלת בכל דרך שהיא לבצע את כל או חלק מההתחייבויות שלה על פי הסכם זה בגלל כוח עליון (אירוע או נסיבות שאינן בשליטת הצדדים, כגון, אך לא רק, מלחמה, שביתה, מהומות, מגפה, פשע, שריפה או מעשה אלוהים כגון שיטפונות, רעידת אדמה, סערה או תנאי מזג אוויר קשים, מעשה ממשלתי או רשות אחרת ("אירוע כוח עליון") המונע מאחד או משני הצדדים לבצע את התחייבויותיהם לפי הסכם זה, חברת ההשכרה תהיה משוחררת מהתחייבויותיה במונחים של הסכם זה במהלך תקופה כזו של כוח עליון, והיא לא תישא באחריות לכל אובדן, נזק או תביעה שיוגשו על ידי השוכר או על ידי כל צד אחר. 

אישור לבירור על האשראי
השוכר מסכים כי חברת ההשכרה רשאית לבצע כל בירור שהיא תמצא לנכון לגבי האשראי של השוכר או עברו הפלילי מול כל משרד אשראי כדי לאשר את פרטי השוכר במידה ויש לכך צורך.

מערכת קירור אוויר
מערכת קירור האוויר בתא הנהג מותאמת לשימוש באיזורים בהם הטמפרטורות לא מגיעות ליותר מ-28 מעלות צלסיוס, יכול להיות שהמערכת לא תעבוד בצורה האפקטיבית ביותר באיזורים חמים יותר. זה נורמלי ולא מהווה בסיס לבקשה להחלפת קרוואן. כל עוד הקרוואן נייח או עומד לתקופה ארוכה, יש לכבות את המזגן כדי למנוע נזק.

כניסת אבק
נמיביה ובוטסוואנה הינם איזורים מדבריים צחיחים בעיקרם ורוב הדרכים המשניות הינן על אבק או חצץ. אין אפשרות למגן את הקרוואנים מפני כניסת אבק ולכן לא יתנו שום פיצויים בגין תביעות על כניסת אבק.

תשלום
חברת ההשכרה אינה מקבלת מזומן או צ'קים.
יש אפשרות לשלם בכרטיס אשראי ויזה או מאסטרקארד או ע"י העברה בנקאית. 
חברת ההשכרה לוקחת אישור עבור הפיקדון וההשתתפות העצמית ע"י כרטיס אשראי ויזה או מאסטרקארד (לא מקבלים דיינרס או אמריקן אקספרס). בעל כרטיס האשראי חייב להיות נוכח בעת קבלת הקרוואן. חברת ההשכרה לא תהיה אחראית להשפעות או שינויים בשערי המט"ח.
התשלום המלא חייב להתבצע לפחות 14 ימי עסקים לפני קבלת הקרוואן.

הציוד בקרוואן
כל הקרוואנים מגיעים עם ציוד (אלא אם סוכם אחרת מראש). הביטוח לא מכסה את הציוד שמגיע עם הקרוואן. כל אובדן או נזק של ציוד כולל פריטים כמו GPS, מקרר, קומפרסורים, אוהלים, גגונים, מדרגות וכו', יחוייבו מכרטיס האשראי של השוכר. במידה ויש תקלה באחד המכשירים במהלך ההשכרה, חברת ההשכרה לא מחוייבת לספק קרוואן חלופי. ניתן לבצע תיקונים בהתאם לאמור בסעיף התיקונים בהמשך.

הגבלות נסיעה
לרכבי 4X4 מותר לנסוע בכבישים סלולים באספלט או חצץ כמו גם בדרכי 4X4 ציבוריות ומוכרות בבוטסוואנה, מוזאמביק (עד וילנקולו בלבד), נמיביה (אסור לנהוג בדיונות), דרום אפריקה, זמביה (עד ליוינגסטון בלבד) וזימבאבווה (עד הררה בלבד). הנסיעה למדינות הבאות אסורות בכל מקרה: קניה, אנגולה, מלאווי או טנזניה. כל מקום צפונית למקומות אלו אסור בנסיעה. מומלץ מאוד להימנע מנסיעה לפני הזריחה או לאחר השקיעה.

חציית גבול - מסמכים
היטל חציית גבול על סך 
US$100 חל על כל מעבר לבוטסוואנה, לסוטו, מוזאמביק, נמיביה, זמביה, זימבאבווה ואסוואטיני (סוואזילנד). המסמכים דרושים לקרוואן בלבד ולא לנוסעים. חברת ההשכרה לא אחראית על סידורי התשלום לויזה, היתרים, ביטוח צד ג', מיסי כביש של המדינה אליה עוברים. כל זה באחריות ועל חשבון השוכר ויכול להיעשות לפני הנסיעה או במעבר הגבול עצמו. כל בקשה למעבר גבול צריכה לכלול עותק ברור של הדרכון ורישיון הנהיגה של השוכר ויש להעבירה לפחות 7 ימים לפני קבלת הקרוואן. (חברת ההשכרה לא תישא באחריות לכל עיכוב בזמן הקשור למעבר גבול)

תיקונים
יש אפשרות שבמהלך ההשכרה יידרשו תיקונים קטנים אודות לבלאי טבעי. תיקונים עד US$150 אפשר לבצע ללא אישור מראש של חברת ההשכרה ולקבל עליהם החזר בסיום ההשכרה - עם הצגת חשבונית מקורית. על תיקונים מעל US$150 נדרש לקבל אישור בכתב או טלפוני מחברת ההשכרה וכך יהיה תיעוד לצורך הבקשה להחזר. ללא קבלת אישור - אסור לבצע תיקון ולא יתקבל החזר.
במידה ויהיה צורך בהחלפת גלגל והספק יבקש תשלום יש לקבל אישור מתחנת ההשכרה. במידה ויהיה אישור מחברת ההשכרה ללון במלון עקב ביצוע תיקונים בקרוואן יש אישור להוצאה של מקסימום 
US$150 ללילה לקרוואן למקסימום לילה אחד בדרום אפריקה או 2 לילות מחוץ לדרום אפריקה (בוטסוואנה, מוזאמביק, נמיביה, זמביה וזימבבואה).
יש להגיש את הקבלות המקוריות לתחנת ההחזרה שלך כאשר תובעים נגד אפשרויות הביטוח CER1 או CER2, שם ייגבו עמלת ניהול חד פעמית בסך 
US$75 עבור תביעה זו.
במידה ויהיה צורך בהחלפת קרוואן עקב תקלה מיכאנית שלא נגרמה כתוצאה מרשלנות או הזנחה, חברת ההשכרה תחליף את הקרוואן תוך 24 שעות בדרום אפריקה ו-48 שעות מחוץ לדרום אפריקה - ללא תוספת תשלום מצד השוכר.

מפתחות
יש להודיע לחברת ההשכרה במקרה של אובדן מפתחות הקרוואן או נעילתם בפנים. החלפת או חילוץ המפתחות יהיה על חשבון השוכר. חברת ההשכרה לא תהיה אחראית על אובדן מקום לינה, זמן, ימים או חפצים אישיים שאבדו או כל עלויות שיהיו כתוצאה מהחלפת המפתח (באחריות השוכר לשמור על הקרוואן בזמן החלפת המפתחות).

צמיגים
השוכר יהיה אחראי על החלפת פנצ'ר בגלגל. אסור לנהג לעבור את המהירות המותרת. לביטחון הנוסעים, חברת ההשכרה ממליצה לא לעבור מהירות 120 קמ"ש בכבישים סלולים, 60 קמ"ש בדרכי חצץ ו-40 קמ"ש בפארקים הלאומיים (אסור לעבור את המהירות המותרת בהתאם לשלטים בצידי הדרך). הצמידים מתחממים והלחץ עולה במהירות גבוהה. הצמיגים רגישים לנזק בעיקר על משטחים לא מישוריים. כאשר מחליפים צמיג יש לוודא שמדובר בצמיג חדש, מאותה חברה וגודל והוא מדורג 4 מ"מ ומעלה. צמיג משופץ, יד שניה או מחודש אינו מתקבל. השוכר מתבקש לבדוק את לחץ האויר בצמיגים כאשר הם קרים (לא לאחר נסיעה של למעלה מ-10 ק"מ), ובתדירות. יש לבדוק את כל הצמיגים - כולל הגלגל הרזרבי. מדיניות החברה היא לספק צמיג 4 מ"מ בדרום אפריקה ו-5 מ"מ בנמיביה/בוטסוואנה.

מעקב אחרי הקרוואן
בכל הקרוואנים מותקן מכשיר איתור. המכשיר מראה איפה נמצא הקרוואן. חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות להפסיק את ההשכרה בכל זמן במידה והיא רואה שהקרוואן חונה שלא כחוק, משמש למטרות לא חוקיות, הקרוואן נראה נטוש ו/או שהשוכר עולה באופן קבוע על המהירות המותרת של 120 קמ"ש. כמו כן שהשוכר מפר את תנאי ההסכם.

נא לשים לב - מכשיר האיתור אינו משמש לצרכי חירום או בטיחות.

הפרות וקנסות
השוכר אחראי על כל הדו"חות והקנסות ביחס לשימוש של הנהג בקרוואן או בקרוואן עצמו שיתקבלו במהלך תקופת ההשכרה בתוספת דמי מנהלה של 
US$30 לכל דו"ח.
מטף כיבוי אש - מותר להשתמש במטף רק במקרה של שריפה בקרוואן. שימוש במטף מכל סיבה אחרת או במידה והנצרה פתוחה או שבורה יהיה חיוב על סך 
US$50.

ביטולים / קנס על אי הגעה
דמי ביטול יחולו בהתאם לזמן הביטול. קבלה מאוחרת או החזרה מוקדמת לא יזכו בפיצוי או החזר. ביטול ביום האחרון או אי הגעה יחייבו 100% מהתשלום.
השוכר מאשר ומסכים כי דמי הביטול הסטנדרטיים של החברה יחולו במקרה של אירוע כוח עליון.

קרוואן חלופי
במידה - ומכל סיבה שהיא - שלא בשליטת חברת ההשכרה - הקרוואן שהוזמן אינו זמין, החברה שומרת לעצמה את הזכות, להחליף את הקרוואן שהוזמן בקרוואן מאותה קטגוריה או קטגוריה גבוהה יותר ללא עלות נוספת מצד השוכר. החלפה זאת אינה נחשבת להפרת ההסכם מצד חברת ההשכרה ולא מזכה את השוכר בפיצוי כלשהו.

מיסים והשפעת שערי מטבע חוץ
כל המחירים כוללים 15% מס בדרום אפריקה, 14% בבוטסוואנה ו-15% בנמיביה. כל המחירים הינם ב-ZAR, $N ו-US$. חברת ההשכרה אינה אחראית לשינויים בשערי מטבע החוץ בעת ההעברת תשלום.
התנאים כפופים לשינויים בהתאם לשינויים במיסי המדינה.

כללי
כל תביעה או פעולה משפטית בקשר למתן השירות של חברת ההשכרה תופעל על פי חוקי דרום אפריקה/נמיביה או בוטסוואנה. סביר להניח כי כל תביעה או פעולה משפטית כנגד הספקים יהיו כפופים לתנאי ההתקשרות איתם.
• התחנות בדרום אפריקה מחייבות בתעריף ראנד דרום אפריקאי יומי ZAR.
• התחנות מחוץ לדרום אפריקה (חוץ מבוטסוואנה) מחייבות בתעריף ראנד דרום אפריקאי יומי ZAR.
• התחנות בבוטסוואנה מחייבות בתעריף דולר אמריקאי יומי.
• התחנות בנמיביה מחייבות בתעריף דולר נמיבי יומי.
• למרות שבכל הקרוואנים נמצא ציוד דומה, חלק מרכבי ה-4X4 יכולים להיות שונים ממה שמוצג. כל המידות והגדלים הינם השערה בלבד. המידע שנמסר יכול להשתנות ללא הודעה מוקדמת.
• גרירה אסורה בכל מצב.
• המידע שנמסר יכול להשתנות ללא הודעה מוקדמת.

כל הזכויות שמורות
תנאי ההסכם והמחירים יכולים להשתנות בכל עת.

 

Standard Rates include:
• Unlimited kilometres
• Airport Transfers (Within 25kms from primary depots)
• 2 x Drivers (third, fourth and fifth driver charged separately)
• Living, kitchen & sleeping equipment
• Full water tank and gas bottle(s)
• Standard Excess Insurance Cover US$5,000 excess
• 14% VAT (Value Added Tax) in Botswana
• Credit Card fees
• Emergency assistance (07h00 - 19h00)

Minimum Rental Duration and Costings
Minimum rental period: 7 days for collection from Johannesburg, Cape Town, Windhoek and Maun and 15 days for collection from Durban, Port Elizabeth, Nelspruit, East London, George, Swapkopmund, Walvis Bay, Gabarone, Kasane, Vic Falls, Harare and 20 days for collection from Maputo, Vilanculous and Livingstone pick up and return locations. Vehicle rentals are calculated on a per calender day basis, i.e day of collection or return is always counted as a full day irrespective of what time it is collected or dropped off. A rental day is not calculated on a 24hr cycle.

Office Hours: Rental Locations
Monday to Friday: 07h30-17h30 (last handover at 16h00, last return at 16h00)

Saturday: 08h00-14h00 (last handover at 12h00, last return at 12h00)

After Hour surcharge applies at a cost of US$55 per collection or return outside of the normal Office hours. After hour operations are as follows:
Saturday: 13h00-16h00 
Sundays & public Holidays: 08h00-16h00

(Late returns will be charged on a per day basis)
All branches are closed 25 December (Christmas Day)

COLLECTION
Vehicle handover can take approx. 2-3 hours, depending on the questions asked and client feedback. This involves a thorough explanation and demonstration of the vehicle and its equipment. Kindly note that signing the vehicle condition report is an acceptance of the condition of the vehicle. THRSA must be notified within the first 24 hours of collection (clutch damage within the first 5 days of collection), should the renter experience any glitches, problems, malfunctions or discomfort. No consideration will be given to claims against such experiences, and no compensation or liability for lost time will be given, if issues are only reported on return of the vehicle. Rental days lost due to a vehicle that has been collected after the agreed date will not be credited.

RETURN
When returning the vehicle, please set aside an hour for the vehicle and equipment to be checked. Although we request that the vehicle be returned with a full fuel tank, as a courtesy to the next renter our representatives will take the vehicle to our refuelling station to ensure that the vehicle is full. Should top-ups be required, the fuel amount will be deducted from the renter’s nominated credit card. Vehicles must be returned clean, in order for the vehicle check in to be done. Vehicles returned excessively dirty will be charged a cleaning fee of US$150. Any vehicles returned later than the agreed return date, or outside of normal office hours (without prior arrangement), will be charged a full day’s rental per calendar day.

• The company reserves the right to charge for fuel on vehicles that are not returned full, a 3 litre allowance for vehicle movement will be given.
• The company reserves the right to charge a cleaning fee of US$150 in the event that the rental vehicle is returned in an extremely dirty condition. The company at its sole discretion reserves the right to determine whether a vehicle is extremely dirty in a true and fair manner. An extremely dirty rental vehicle will include but not limited to when the rental vehicle/s possible damages cannot be assessed properly.
• The renter knows and understands that no smoking in the rental vehicles are allowed, and that a fee of US$350 will be charged to remove any fumes or smells caused by smoking from the rental vehicle.
• The renter shall return any motorhome toilet cassette in a clean condition if applicable, failing of which the company reserves the right to charge a cleaning fee of US$250.

LICENCE
A valid EB or code 08 national or an ENGLISH international driver's licence for vehicles less than 3500kg, is required.

MINIMUM AGE
The minimum age permitted to rent is 23 years and the maximum is 85 years.
A surcharge of US$50 for any persons under the age of 25 years old with a minimum age of 23 that has had a license for a minimum of 3 years.

SA ROAD TAX
For all rentals departing and/or returning within South Africa will be charged a fee of US$25 per rental agreement. This fee will be included in your quotation when applicable.

LIABILITY OPTIONS
THRSA offers 3 liability cover options, namely, Standard CER 1 and Super Cover/CER2. These options are NOT a personal liability cover, but cover for damage to Britz vehicles and/or 3rd party property. Details below: (This cover does not cover equipment, fridge, rooftop tents or awnings)

Standard Cover
This cover carries an excess of 
US$5,000 which is applicable in the event of any accident or damage to either our vehicle or third party property. This excess of US$5,000 is pre-authorised on the renter’s Visa or MasterCard credit card at the time of collection. Funds will only be deducted from this amount, should the renter return the vehicle and/or equipment in a damaged condition or for any 3rd party damage. If no claims exist, this excess is released within 21-30 working days from date of return, by the renter’s financial institution. Standard Cover does not include repair to or replacement of tyres, rims and windscreens/glass.

CER1
A daily rate of US$20 is charged per day as per your quotation/rental agreement detailed as CER1 waiver. This waiver REDUCES YOUR EXCESS to US$2,500 and is applicable to the vehicle and third party property damage and includes the cost of replacing or repairing of 1 x windscreen/glass, 1x rim and 1 x tyres, refer to clause 'Accidents for exclusions'. A security deposit of US$2,500 is pre-authorised on the renter’s Visa or MasterCard credit card at the time of collection. Funds will only be deducted from this amount, should the renter return the vehicle and/or equipment in a damaged condition or for any 3rd party damage. If no claims exist, this excess is released within 21-30 working days from date of return, by the renter’s financial institution. The vehicle is to be returned to the agreed location, on the agreed date, in a clean condition and no items or equipment are lost or damaged. This waivers option excess is fully refunded within 21-30 working days, after date of return, should all the terms and conditions be adhered to. (This cover excludes loose equipment, fridge, rooftop tents and awning)

Super Cover / CER2
A daily rate of US$30 is charged per day as per your quotation/rental agreement. This cover is a NO EXCESS cover and is applicable to the vehicle and third party property damage and includes the cost of replacing or repairing of windscreens, rims & tyres, radio theft and recovery costs refer to clause 'Accidents for exclusions'. A security deposit of US$500 is pre-authorised on the renter’s Visa or MasterCard credit card at the time of collection to ensure that the vehicle is returned to the agreed location, on the agreed date, in a clean condition and no items are lost or damaged. This security deposit is fully refunded within 21-30 working days, after date of return, should all the terms and conditions be adhered to. (This cover excludes loose equipment, fridge, rooftop tents and awning)

CLAIMS HANDLING FEE
A handling fee of US$75 is charged on all claims submitted irrespective of the liability cover option taken.

ACCIDENTS
Single vehicle accidents are included in all liability cover options, except in the case of roll-overs. In case of damage to the vehicle rented, the following will apply:

The incident:
All accidents must be reported to THRSA, and by law, to the Local Police within 24 hours. An AR (accident report) number from the police must be obtained at the time of reporting the incident. This proves that the accident has been registered. Failing to report accidents may void all liability cover and the renter becomes fully liable for all costs. We advise that you take as many photographs of the accident scene and also obtain the third party details when applicable.
These can be recorded on the reverse side of the rental pack envelope supplied to you on collection. We also suggest you take a photograph of the driver’s licences of the persons involved. An accident report which is provided in the RENTAL PACK, must also be completed. These documents and records of evidence will be submitted to THRSA in order to process the incident.
The vehicle:
The renter is responsible for the recovery of the damaged vehicle to the original rental branch depending on the liability cover option taken. A replacement vehicle will only be dispatched once payment of all damages / recovery costs to the first vehicle is made. THRSA reserves the right to withhold a replacement vehicle; this does not entitle the client to any refund or claims against THRSA.

If the ranter requires a replacement vehicle to be delivered, charges will be levied according to the liability cover option taken on the rental.
If the renter is not able/willing to take a replacement vehicle, no refunds for early termination of the contract will be considered.
Should the renter continue with a replacement vehicle, this vehicle will be noted under the current rental contract and standard cover will be applicable. This includes a new 
US$5,000 pre-authorisation on the nominated credit card. CER1 and Super Cover/CER2 waiver cover is not available on a replacement vehicle. (Irrespective of which party is at fault)

Exceptions & Conditions
THRSA is not responsible for any damage or theft to items of personal nature. Travel and personal insurance is highly recommended.
Exclusions of all cover options:
The renter is fully liable for any damage to the THRSA vehicle or third party property if:

• Any terms of the rental contract is breached;
• Damages are sustained whilst the renter/driver is in violation of any traffic laws or ordinances;
• Damage to the vehicle is caused by careless, wilful or reckless driving. This includes:

    o Driving under the influence of alcohol or drugs
    o Driving on restricted or unrecognised roads
    o Driving over the road ordinance speed limits
    o Not adhering to the vehicle height restrictions
• Related to water submersion or salt water damage:

    o A vehicle may not go through water
• The vehicle was driven in a country in which written approval was not obtained from THRSA;
• Damage is incurred due to incorrect use of the hand brake;

• The damage to the clutch after 5 days of commencement the rental. The customer is then liable for:
    o The cost of the clutch kit which is US$2,450 including VAT and installation
• Roll-overs are not covered in any liability cover options. A roll over is defined as a vehicle sustaining all types of damage due to it not being on all 4 wheels at any given time (the vehicle being on its side is construed as a roll over);
• The incorrect fuel is pumped into the fuel tank and/or fuel in the water tank will incur a US$2,000 cost. THRSA advises that should this occur, the vehicle is to remain turned off and not started under any circumstances. This reduces the damage caused;
• Undercarriage damages by means of any and all damages including but not limited to the side sills, prop shaft, side shaft, front and rear diff and exhaust system.
• Loose equipment, fridge, steps, roof top tent and awning where applicable.

The renter is responsible for any damages or accidents that THRSA has not been made aware of on the return of the vehicle. Please note the applicable charges will be charged to the nominated credit card.
THRSA is not responsible for any damage or theft to items of a personal nature. Travel and personal insurance is highly recommended.

Rules in respect of replacement vehicles (whether due to an accident or vehicle damage)
• In the case of clutch or water damage the following is applicable:
  - The repairs and recovery (towing) costs of the vehicle is the responsibility of the renter. The following recovery / replacement rates will apply irrespective of your cover option taken:
1. Within South Africa: US$0.80 per kilometre
2. Outside of South Africa: US$1.50 per kilometre

• Should a replacement vehicle be required, THRSA will replace the vehicle within 24 hours in South Africa; and 48 hours in Namibia, Botswana Zambia, Zimbabwe, Mozambique, Lesotho, eSwatini (Swaziland).
•  A new pre-authorisation for the standard cover excess of US$5,000, will be blocked on the nominated Visa or MasterCard credit card for the replacement vehicle.

ENTIRE AGREEMENT / NON-VARIATION
This document contains the entire agreement between the renter and the Company, and neither party shall be bound by any undertakings, representations, warranties, promises, or the like not recorded herein. No variation, alteration, or addition to, or omission from this agreement is valid/binding, unless reduced to writing and signed by the renter and an authorized employee of the company. Any clause which is declared unenforceable or invalid, for any reason whatsoever, by a competent Court, shall be severable from the remaining provisions of the agreement and shall not affect the validity of these provisions.

INDULGENCES
No extension, latitude or other indulgence will in any circumstance be taken to be understood as implied consent or an election by the party or will operate as a waiver of otherwise affect any party’s rights in terms of this agreement. It shall further not stop or prevent any party from enforcing, strict and punctual compliance with each and every provision or term hereof at any time and without notice.

DOMICILUM CITANDI ET EXECUTANDI
The Renter chooses the address stated on the face of the agreement as registered/legal address. The Company chooses its registered address of 17 Sim Rd, Pomona, Kempton Park, Gauteng, South Africa.

JURISDICTION
This agreement will be governed by and interpreted in accordance with the laws of the Republic of South Africa.

GOVERNING LAW
The company and the renter hereby agree and consent that this rental agreement will be governed and be enforced in terms of the applicable South African laws.

CONSENT TO JURISDICTION
The renter and the company both consent to the jurisdiction of the Magistrate’s Court in terms of Section 45 of the Magistrate’s Court Act 32 or 1944, notwithstanding the subject matter or cause of action involved, or irrespective whether the claim may exceed the jurisdiction of the Magistrate’s court.

LEGAL COSTS AND / OR EXPENSES
In the event that the Company incurs expenses in recovering any monies due to it from the Renter or any other person arising from this agreement, the Renter will be liable for any costs and expenses incurred in doing so, on the attorney and own client scale, including but not limited to collection commission and tracing fees and necessary disbursements.

JOINT AND SVERABLE LABILITY OF AUTHROISED DRIVERS
In terms of this agreement the renter and /or any authorized driver may be held jointly and severable liability towards the company towards all monies due and owing to it in terms of this agreement.

FORCE MAJEURE
If THRSA is prevented or restricted in any way from carrying out all or any of its obligations under this agreement by reason of force majeure (an event or circumstance beyond the control of the parties, such as, but not limited to, war, strike, riot, pandemic, crime, fire, or an Act of God such as flooding, an earthquake, storm or adverse weather conditions, an act of Government or other authority (“Force Majeure Event”) which prevents one or both parties from performing their obligations under this agreement then THRSA will be relieved of its obligations in terms of this agreement during such period of force majeure, and THRSA will not be liable for any loss, damage, action or claim which may be brought by the Renter or by any other party in consequence of such delay or inability to perform.

AUTHORIZATION TO CREDIT SEARCH AND CONFIRMATION
The Renter hereby consents and authorizes the Company or its nominated representative to undertake any enquiry the Company deems fit about the Renters credit and or criminal record with any credit bureau, credit agency and/ or other third party to confirm details of the Renter as and when the need arises.

AIR-COOLING SYSTEM
The air-cooling system supplied in the cabin of the vehicle, is designed to be used in regions where the temperatures do not reach in excess of 28 degrees Celsius, the unit may not work as effectively in 
temperatures exceeding 28 degrees Celsius. This is normal and does not constitute grounds to request a replacement vehicle. Whenever the vehicle is stationary, or idling for prolonged periods, the cabin air-cooling system must be switched off to prevent damage.

DUST INGRESS
Namibia and Botswana are predominantly arid desert regions and the majority of secondary routes travelled, are on dust or gravel roads. It is not possible to make vehicles dust-proof and therefore refunds or claims for any dust ingress of any nature, will not be considered.

PAYMENT
THRSA does not accept CASH or CHEQUE as payment in any way.
Valid Visa/MasterCard credit cards, EFT or bank transfer payments are accepted for rentals.
Pre-authorisation: THRSA only accepts valid Visa and MasterCard credit cards that are embossed, in order to place the pre- authorisation for liability cover security deposits and excesses. (THRSA does not accept Dinners or American Express credit cards)
The holder of the credit cards needs to be present at vehicle collection in order for the transaction to be processed.
THRSA is not responsible for any currency fluctuations that may occur in any transactions.
FULL PAYMENT must be received 14 working days prior to date of collection.

EQUIPMENT
All vehicles are supplied with equipment (unless otherwise agreed upon). Our liability cover options do not cover any equipment supplied with the vehicle. Any loss or damage to the equipment including items such as GPS, fridges, compressors, tents, awnings and steps etc. will be charged to your credit card. Should any of your equipment malfunction during the rental period, THRSA is not liable to provide a replacement vehicle. Repairs can be made according to clause 
'Vehicle Repairs' of this document.

ROAD RESTRICTIONS
4X4 Equipped vehicles are allowed to be driven on public bitumen/tar roads or grabel roads as well as on public recognized 4X4 tracks in Botswana, Mozambique (Up to Vilanculous only), Namibia (THRSA does not allow dune driving with their vehicles), South Africa, Zambia (up to Livingstone only) and Zimbabwe (up to Harare). THRSA does not allow any vehicles to enter the following countries under any circumstances: Kenya, Angola, Malawi or Tanzania. Any locations north of the permitted locations are not allowed. It is highly recommended to avoid driving before sunrise or after sunset.

CROSS BORDER DOCUMENTATION
A once off cross border fee per vehicle per rental of US$100 applies for cross border documentation into Botswana, Lesotho, Mozambique, Namibia, Zambia, Zimbabwe and eSwatini (Swaziland). The vehicle documentation is for the vehicle cross border requirements ONLY. THRSA are not liable for the arrangement or payment of visas, permits, third party insurances or road taxes applicable to the countries of entry. These are for the renter’s account and can be arranged prior to travel or at the borders of the applicable countries. All cross border applications are to be accompanied by a clear copy of the renter’s passport & driver’s license to be received seven days prior to collection. (Please note THRSA cannot be held liable for any time delays regarding border documentation, costs and crossings)

VEHICLE REPAIRS
It is possible that during your rental, small repairs may be required due to the nature of the terrain. Repairs of up to US$150 may be affected without prior authorisation from THRSA and such repairs will be reimbursed, on the submission of a claim with original receipts attached. Amounts above US$150 will require verbal/telephonic approval from THRSA on-road assistance, where a ticket will be logged on our ticketing system for reference when submitting your claim. (The numbers are provided in your rental pack). Should approval not be obtained the claim may be disputed.
Should a call-out fee be charged by a supplier to replace a tyre, approval must be obtained from THRSA road side assist. Should permission be granted by THRSA for an overnight stay in a lodge, due to repairs, a maximum allowance of US150 per night per vehicle is granted for a maximum of one night in South Africa, and two nights outside of South Africa (Botswana, Mozambique, Namibia, Zambia and Zimbabwe).
The original receipts must be submitted to your return branch when claiming against your CER1 or super cover/CER2, where a once off admin fee of US$75 will be levied for this claim.
Should a replacement vehicle be required due to a mechanical fault not due to negligence, THRSA will replace the vehicle within 24 hours in South Africa and 48 hrs outside of South Africa, at no extra cost to the renter.

KEYS
THRSA must be informed of keys lost or locked inside a vehicle. The replacement or recovery of keys is for the renter’s account. THRSA cannot be held liable for any accommodation, time/days and/or personal items lost or or any other costs incurred, due to the replacement or recovery of keys. (It is the renter’s responsibility to safe guard the vehicle while the keys are being replaced)

TYRES
The renter is responsible for the repairing of flat or punctured tyres. The driver should not exceed the road traffic ordinance. For your safety, THRSA recommends a speed of 120km/h on tarred roads, and 60km/h on gravel/sealed or corrugated roads, and 40km/h in National Parks where applicable (do not exceed the recommended speed limits on your route where applicable signs are shown). Tyres get hot and pressures increase at higher speeds. Tyres are then susceptible to damage especially on uneven surfaces. When replacing a tyre, please ensure that it is a new tyre of the same brand and size. Reconditioned, second hand or re-treaded tyres are NOT acceptable. The renter is required to check the tyre pressure when the tyres are cold (i.e. not after travelling for more than 10km), at regular intervals. All tyres should be checked, including spares. THRSA policy is, we will not supply tyres with tread less than 4mm in South Africa and 5mm within Namibia/Botswana.

TRACKING
All THRSA vehicles are fitted with tracking devices. Tracking is monitored in all Southern Africa destinations as allowed by THRSA. THRSA reserves the right to repossess the rental vehicle at any time if it is found illegally parked, being used to violate the law or appears to be abandoned and/or continuously exceeds the maximum speed limit of 120km per hour. If the renter is in breach of any terms or conditions of the rental agreement.

Please note - The tracking devices fitted into our vehicles are not used for emergency or safety purposes

INFRINGEMENTS
The renter is liable for all fines and penalties in relation to the driver's use of the vehicle or the vehicle itself incurred during the rental period plus an administration fee of US$30 for each infringement or penalty notice that has been redirected by THRSA to the renter.
Fire Extinguishers - A fire extinguisher may only be used in the event of a fire within the vehicle, fire extinguishers used for any other purpose/where the seal is broken a US$50 will be levied.

CANCELLATION / NO-SHOW PENALTIES
Cancellations are charged according to the time of cancellation. Late collections or early returns are non-refundable.
The Renter acknowledges and agrees that the Company’s standard cancellation and/or no show penalties shall apply in the event of a Force Majeure Event.

SUBSTITUTIONS
If, for reasons beyond our control, the reserved vehicle is not available, THRSA reserves the right to substitute a comparable or superior vehicle at no extra cost to the renter. This shall not constitute a breach of contract and does not entitle the renter to any form of refund or claim against THRSA.

TAXES & CURRENCY FLUCTUATIONS
All charges include 15% VAT 
in South Africa, 14% VAT in Botswana and 15% VAT in Namibia. All rates are quoted in ZAR, N$ .and US$. THRSA is not responsible for any currency fluctuations that may occur in any transaction.
Terms and conditions are subject to change in accordance with changes in government taxes.

GENERAL
Any claims or legal action in connection with the provision of our services to the client will be governed by the laws of South Africa/Namibia or Botswana. Any claim or legal action against the suppliers is likely to be subject to the terms and conditions of our contract with them.

• Locations within South Africa daily rates are charged in ZAR.
• Locations in Zambia, Zimbabwe, Mozambique, Lesotho, eSwatini (Swaziland) daily rates are charged in ZAR.
• Locations in Botswana daily rates are charged in US$.
• Locations in Namibia daily rates are charged in N$.
• Whilst including the same facilities, some 4X4 equipped vehicles may have different layouts and or equipment types to those shown. All measurements and volumes shown are approximate. The information provided is subject to change without notice.
 Towing is not permitted under any circumstances.
 The information provided is subject to change without notice.

ALL RIGHTS RESERVED
Rates and terms and conditions of rental may be subject to change. 

 

ביטוח

אפשרויות הביטוח
חברת ההשכרה מציעה שלוש אפשרויות ביטוח - רגילה, בינונית (CER1) ומורחבת (CER2). אפשרויות אלו אינן ביטוח נסיעות אישי אלא מכסה עבור נזקים לקרוואן ו/או לרכוש צד ג' כמפורט בהמשך: (אפשרויות אלו אינן מכסות ציוד, מקרר, האוהל שעל הגג או הגגון).

אפשרות 1 - ביטוח רגיל - כלול במחיר ההשכרה
ביטוח עם השתתפות עצמית של 
US$5,000 לכל מקרה תאונה או נזק לקרוואן או לרכוש צד ג'. סכום זה נלקח כאישור מכרטיס האשראי של השוכר - ויזה או מאסטרקארד, בעת קבלת הקרוואן. פיקדון זה ישמש למקרים שהשוכר יחזיר את הקרוואן או הציוד עם נזקים או לנזקים של צד ג'. במידה ואין תביעות או נזקים, הפיקדון יוחזר תוך 30-21 ימי עסקים מרגע סיום ההשכרה. ביטוח זה אינו כולל תיקון או החלפת צמיגים, חישוקים או שמשה קדמית/זכוכית.

אפשרות 2 - ביטוח CER1
תוספת של US$20 ליום. ביטוח זה מפחית את ההשתתפות העצמית ל-US$2,500 ומכסה נזק לקרוואן או לרכוש צד שלישי. הביטוח כולל החלפת או תיקון של שמשה קדמת/זכוכית אחת, חישוק אחד וצמיג אחד - בכפוף להחרגות. פיקדון על סך US$2,500 יילקח כאישור בכרטיס האשראי של השוכר בעת קבלת הקרוואן. מסכום זה ינוכו כספים רק במידה והשוכר יחזיר את הקרוואן ו/או הציוד במצב פגום או בגין כל נזק של צד ג'. אם לא קיימות תביעות, בפיקדון ישוחרר תוך 21-30 ימי עבודה מתאריך ההחזרה, על ידי חברת האשראי של השוכר. יש להחזיר את הקרוואן למקום המוסכם, במועד המוסכם, נקי וללא פריטים או ציוד חסרים או פגומים. הפיקדון יוחזר במלואו בתוך 21-30 ימי עבודה, לאחר תאריך ההחזרה, כל עוד כובדו כל תנאי ההסכם. (כיסוי זה אינו כולל ציוד, מקרר, אוהלים על הגג וגגון).

אפשרות 3 - ביטוח מורחב (CER2)
תוספת של 
US$30 ליום. ביטוח זה הוא ללא השתתפות עצמית, הוא תקף לנזקים בקרוואן או לרכוש צד ג' וכולל את עלות החלפה או תיקון של השמשה הקדמית' הצמיגים או החישוקים, גניבה של הרדיו והוצאות גרירה וחילוץ - בכפוף להחרגות. נדרשת השארת פיקדון על סך US$500 מכרטיס הויזה או המאסטרקארד של השוכר בעת קבלת הקרוואן כדי להבטיח שהקרוואן יוחזר למקום עליו סוכם, בזמן שסוכם, נקי וללא נזקים או חוסרים בציוד. פיקדון זה יוחזר במלואו תוך 30-21 ימי עסקים מרגע סיום ההשכרה כל עוד כובדו כל תנאי ההסכם. (כיסוי זה אינו כולל ציוד, מקרר, אוהלים על הגג וגגון).

דמי טיפול בתביעות
דמי טיפול על סך 
US$75 יחוייבו על כל תביעה בגין נזק או תאונה ללא קשר לסוג הביטוח שנרכש.

תאונות
תאונת רכב יחיד כלולה בביטוח למעט מקרה של התהפכות. במקרה של נזק לקרוואן יש לנהוג כמפורט כאן:

המקרה
על כל תאונה יש לדווח לחברת ההשכרה וע"פ חוק גם לתחנת המשטרה המקומית, תוך 24 שעות. בעת הדיווח למשטרה יש לקבל 'מספר דו"ח תאונה' - עליו יש לשמור ולשלוח לחברת ההשכרה. המספר מוכיח שהתאונה דווחה ונרשמה. אי דיווח על תאונה יבטל את כיסוי הביטוח השוכר יהיה אחראי כל כל ההוצאות. מומלץ לצלם כמה שיותר תמונות מזירת התאונה ולתעד את פרטי הצד השלישי במידה ויש.
ניתן לעשות זאת על הצד האחורי של המעטפה בה נמצא הסכם ההשכרה שסופק בעת תהליך קבלת הקרוואן. כמו כן מומלץ לצלם את רישיון הנהיגה של כל הצדדים המעורבים. יש למלא את 'דו"ח התאונה' שנמצא במעטפה בה נמצא הסכם ההשכרה. יש להעביר את כל המסמכים והתיעוד לחברת ההשכרה.
הקרוואן
השוכר אחראי על החזרת הקרוואן הפגוע לתחנת ההשכרה בהתאם לסוג הביטוח שרכש. קרוואן חלופי יסופק רק לאחר התשלום עבור כל הנזקים / החזרת הקרוואן המקורי. חברת ההשכרה שומרת את הזכות לא לספק קרוואן חלופי. זה לא מזכה את השוכר בתביעות כלשהן נגד חברת ההשכרה.
במידה והשוכר מבקש קרוואן חלופי, ההוצאות יוטלו בהתאם לסוג הביטוח שנרכש.
במידה והשוכר לא יכול / לא רוצה לקבל קרוואן חלופי, לא יהיה החזר עבור סיום מוקדם של ההשכרה.
במידה והשוכר ממשיך את ההשכרה עם קרוואן חלופי, ההסכם ההשכרה יחול מחדש עם ביטוח רגיל. דבר זה מחייב פיקדון נוסף על סך 
US$5,000 מכרטיס האשראי של השוכר. אין אפשרות לרכוש את אחת מאפשרויות הרחבת הביטוח במקרה של קרוואן חלופי. (לא משנה באשמת מי)

תנאים והחרגות
חברת ההשכרה לא תהיה אחראית לכל נזק או גניבה של ציוד אישי. מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות אישי.
החרגות לכל סוגי הביטוח:
השוכר יהיה אחראי על כל הנזקים לקרוואן או לרכוש צד ג' במקרים הבאים:

• תנאי ההסכם לא כובדו.
• נזקים הנגרמים כאשר השוכר מפר את חוקי התעבורה.
• נזקים לקרוואן שנגרמו עקב אי זהירות, רשלנות או נהיגה בפזיזות. כולל:
    o נהיגה בהשפעת סמים או אלכוהול
    o נהיגה בכבישים אסורים/מוגבלים או לא מוכרים
    o נהיגה במהירות גבוהה מהמותר
    o אי הקפדה על הגבלות הגובה של הקרוואן
• נזקים הקשורים שקיעה במים או מגע במים מלוחים
    o אסור לעבור במים
• נהיגה במדינה אליה לא התקבל אישור בכתב מחברת ההשכרה
• נזק שנגרם כתוצאה משימוש לא נכון בבלם היד
• נזק למצמד (קלאצ') - עד 5 ימים מתחילת ההשכרה. אח"כ התקלה תהיה באחריות השוכר והוא יהיה אחראי על:
    o עלות כוללת בסך של US$2,450 כולל מיסים והתקנה
• התהפכות אינה כלולה בכיסויי הביטוח. התהפכות רכב מוגדרת כאשר יש נזק כלשהו לקרווואן אודות לכך שהוא לא עומד על 4 גלגלים בכל זמן נתון (קרוואן שנוטה על צידו נחשב כהתהפכות).
• מילוי דלק שאינו מתאים או מילוי דלק במיכל המים יגרור חיוב של US$2,000. במקרה כזה, מומלץ לא להניע את הקרוואן בשום מקרה. זה יוריד את גודל הנזק.
• כל נזק בתחתית הקרוואן לא מכוסה בביטוח כולל החלק התחתון בצידי הקרוואן, המוטות והצירים בתחתית ומערכת פליטת הגזים (אגזוז).
• ציוד חסר, מקרר, מדרגות, אוהלים על הגג וגגון.

השוכר אחראי כל נזק או תאונה שלא ידווחו לחברת ההשכרה בסיום ההשכרה. החיובים יתבצעו מכרטיס האשראי של השוכר.
חברת ההשכרה אינה אחראית לאובדן או נזק לציוד האישי. מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות אישי.

הוראות בהקשר להחלפת קרוואן (בין אם בגלל תאונה או בגלל נזק לקרוואן)
• במקרה של נזק למצמד (קלאצ') או נזק כתוצאה ממים עלות התיקון והחילוץ (גרירה) יהיו על חשבון השוכר. העלויות הם (לא משנה איזו אפשרות ביטוח נרכשה):
1. בתוך דרום אפריקה: US$0.80 לק"מ.
2. מחוץ לדרום אפריקה: US$1.50 לק"מ.
• במידה ונדרש קרוואן חלופי, חברת ההשכרה תחליף את הקרוואן תוך 24 שעות בדרום אפריקה או 48 שעות בנמיביה, בוטסוואנה זמביה, זימבבואה, מוזאמביק, לסוטו, אסוואטיני (סוואזילנד).
• פיקדון חדש ע"ס US$5,000 יילקח מכרטיס האשראי של השוכר - ויזה או מאסטרקארד בשביל הקרוואן החדש.

LIABILITY OPTIONS
THRSA offers 3 liability cover options, namely, Standard CER 1 and Super Cover/CER2. These options are NOT a personal liability cover, but cover for damage to Britz vehicles and/or 3rd party property. Details below: (This cover does not cover equipment, fridge, rooftop tents or awnings)

Standard Cover
This cover carries an excess of 
US$5,000 which is applicable in the event of any accident or damage to either our vehicle or third party property. This excess of US$5,000 is pre-authorised on the renter’s Visa or MasterCard credit card at the time of collection. Funds will only be deducted from this amount, should the renter return the vehicle and/or equipment in a damaged condition or for any 3rd party damage. If no claims exist, this excess is released within 21-30 working days from date of return, by the renter’s financial institution. Standard Cover does not include repair to or replacement of tyres, rims and windscreens/glass.

CER1
A daily rate of US$20 is charged per day as per your quotation/rental agreement detailed as CER1 waiver. This waiver REDUCES YOUR EXCESS to US$2,500 and is applicable to the vehicle and third party property damage and includes the cost of replacing or repairing of 1 x windscreen/glass, 1x rim and 1 x tyres, refer to clause 'Accidents for exclusions'. A security deposit of US$2,500 is pre-authorised on the renter’s Visa or MasterCard credit card at the time of collection. Funds will only be deducted from this amount, should the renter return the vehicle and/or equipment in a damaged condition or for any 3rd party damage. If no claims exist, this excess is released within 21-30 working days from date of return, by the renter’s financial institution. The vehicle is to be returned to the agreed location, on the agreed date, in a clean condition and no items or equipment are lost or damaged. This waivers option excess is fully refunded within 21-30 working days, after date of return, should all the terms and conditions be adhered to. (This cover excludes loose equipment, fridge, rooftop tents and awning)

Super Cover / CER2
A daily rate of US$30 is charged per day as per your quotation/rental agreement. This cover is a NO EXCESS cover and is applicable to the vehicle and third party property damage and includes the cost of replacing or repairing of windscreens, rims & tyres, radio theft and recovery costs refer to clause 'Accidents for exclusions'. A security deposit of US$500 is pre-authorised on the renter’s Visa or MasterCard credit card at the time of collection to ensure that the vehicle is returned to the agreed location, on the agreed date, in a clean condition and no items are lost or damaged. This security deposit is fully refunded within 21-30 working days, after date of return, should all the terms and conditions be adhered to. (This cover excludes loose equipment, fridge, rooftop tents and awning)

CLAIMS HANDLING FEE
A handling fee of US$75 is charged on all claims submitted irrespective of the liability cover option taken.

ACCIDENTS
Single vehicle accidents are included in all liability cover options, except in the case of roll-overs. In case of damage to the vehicle rented, the following will apply:

The incident:
All accidents must be reported to THRSA, and by law, to the Local Police within 24 hours. An AR (accident report) number from the police must be obtained at the time of reporting the incident. This proves that the accident has been registered. Failing to report accidents may void all liability cover and the renter becomes fully liable for all costs. We advise that you take as many photographs of the accident scene and also obtain the third party details when applicable.
These can be recorded on the reverse side of the rental pack envelope supplied to you on collection. We also suggest you take a photograph of the driver’s licences of the persons involved. An accident report which is provided in the RENTAL PACK, must also be completed. These documents and records of evidence will be submitted to THRSA in order to process the incident.
The vehicle:
The renter is responsible for the recovery of the damaged vehicle to the original rental branch depending on the liability cover option taken. A replacement vehicle will only be dispatched once payment of all damages / recovery costs to the first vehicle is made. THRSA reserves the right to withhold a replacement vehicle; this does not entitle the client to any refund or claims against THRSA.

If the ranter requires a replacement vehicle to be delivered, charges will be levied according to the liability cover option taken on the rental.
If the renter is not able/willing to take a replacement vehicle, no refunds for early termination of the contract will be considered.
Should the renter continue with a replacement vehicle, this vehicle will be noted under the current rental contract and standard cover will be applicable. This includes a new 
US$5,000 pre-authorisation on the nominated credit card. CER1 and Super Cover/CER2 waiver cover is not available on a replacement vehicle. (Irrespective of which party is at fault)

Exceptions & Conditions
THRSA is not responsible for any damage or theft to items of personal nature. Travel and personal insurance is highly recommended.
Exclusions of all cover options:
The renter is fully liable for any damage to the THRSA vehicle or third party property if:

• Any terms of the rental contract is breached;
• Damages are sustained whilst the renter/driver is in violation of any traffic laws or ordinances;
• Damage to the vehicle is caused by careless, wilful or reckless driving. This includes:

    o Driving under the influence of alcohol or drugs
    o Driving on restricted or unrecognised roads
    o Driving over the road ordinance speed limits
    o Not adhering to the vehicle height restrictions
• Related to water submersion or salt water damage:

    o A vehicle may not go through water
• The vehicle was driven in a country in which written approval was not obtained from THRSA;
• Damage is incurred due to incorrect use of the hand brake;

• The damage to the clutch after 5 days of commencement the rental. The customer is then liable for:
    o The cost of the clutch kit which is US$2,450 including VAT and installation
• Roll-overs are not covered in any liability cover options. A roll over is defined as a vehicle sustaining all types of damage due to it not being on all 4 wheels at any given time (the vehicle being on its side is construed as a roll over);
• The incorrect fuel is pumped into the fuel tank and/or fuel in the water tank will incur a US$2,000 cost. THRSA advises that should this occur, the vehicle is to remain turned off and not started under any circumstances. This reduces the damage caused;
• Undercarriage damages by means of any and all damages including but not limited to the side sills, prop shaft, side shaft, front and rear diff and exhaust system.
• Loose equipment, fridge, steps, roof top tent and awning where applicable.

The renter is responsible for any damages or accidents that THRSA has not been made aware of on the return of the vehicle. Please note the applicable charges will be charged to the nominated credit card.
THRSA is not responsible for any damage or theft to items of a personal nature. Travel and personal insurance is highly recommended.

Rules in respect of replacement vehicles (whether due to an accident or vehicle damage)
• In the case of clutch or water damage the following is applicable:
  - The repairs and recovery (towing) costs of the vehicle is the responsibility of the renter. The following recovery / replacement rates will apply irrespective of your cover option taken:
1. Within South Africa: US$0.80 per kilometre
2. Outside of South Africa: US$1.50 per kilometre

• Should a replacement vehicle be required, THRSA will replace the vehicle within 24 hours in South Africa; and 48 hours in Namibia, Botswana Zambia, Zimbabwe, Mozambique, Lesotho, eSwatini (Swaziland).
•  A new pre-authorisation for the standard cover excess of US$5,000, will be blocked on the nominated Visa or MasterCard credit card for the replacement vehicle.

 

ציוד

כל הקרוואנים כוללים:

ציוד כללי: כיסאות פיקניק (1 לכל נוסע), שולחן פיקניק, מטף כיבוי אש, משולש אזהרה, צינור מים, כלים להחלפת גלגל, מברשת ויעה.

כלי מטבח: מנגל קטן, מזלג צליה (בחלק מהדגמים), קרש ללחם, סכין ללחם, פותחן שימורים, קעריות לדגני בוקר, חולץ פקקים, צלחות אוכל, כפות הגשה, תרבד, מזלגות, מחבת, כוסות, סכינים, סכין לבשר, סכין לירקות, כלי פלסטיק, סירים, צלחות, כפות, כפיות, קולפן ירקות, כוסות יין, כף עץ.
מקרר

כלי מיטה: שמיכה, סדין, כריות, ציפות לכריות, מגבות

All our vehicles come complete with:

 

Vehicle equipment: Camping chairs (1 per person), camping table, fire extinguisher, vehicle jack, warning triangle, water basin, wheel spanner, dustpan & brush


Kitchenware: Braai Kettle (BBQ), Braai fork (not in all vehicles), Bread board, bread knife, can opener, cereal bowls, cork screw, dinner plates, dishing up spoon, egg lifter, forks, frying pan, knifes, knife-meat, knife-vegetable, pot set, plasticware, side plates, tumblers, table spoons, tea spoons, vegetable peeler, wine glasses, wooden spoon.

Fridge

 

Bedroom: Duvet, bed sheet, pillow cases, pillow slips, pillows, towels

ערים



תחנות השכרה

info@bandana.co.il
+972-3-5471771
+972-58-5471771
Loading ...